29 maja 2017

Gdy nie możesz zasnąć

sposoby na zaśnięcie

Hejka!

Co zrobić, żeby się  zasnąć i wysypiać się? 
Zapraszam.


Świat pędzi do przodu, a my wraz z nim. Chcąc nadążyć za szybkim tempem, zapominamy jak ważny jest sen. Czasem za bardzo przejmujemy i stresujemy się wszystkim, bierzemy zbyt dużo obowiązków na siebie. Wszystkie czynniki nakładają się na siebie skutkując trudnościami w zasypianiu, a nawet bezsennością. 

sposoby na sen


Co może zaburzać nasz sen?


  • hałas powyżej 40 dB,
  • niewygodne łóżko/ materac/ poduszka,
  • przejedzenie,
  • spożywanie dużej ilości płynów przed snem,
  • zbyt wysoka/ niska temperatura w pokoju,
  • siedzący tryb życia, za mało wysiłku fizycznego,
  • nadmierne spożywanie kofeiny,
  • podejmowanie pobudzających aktywności przed snem, np. oglądanie filmów ( granie w gry komputerowe) wywołujące silne emocje).

 
gry komputerowe


Przepis na zdrowy sen, czyli co zrobić, żeby się wysypiać


Staraj się unikać drzemek w ciągu dnia. 
Ustal regularne godziny zasypiania i wstawania (staraj się wstawać zaraz po przebudzeniu), ważne jest przestrzeganie ich także w weekend.
 

zegar

Ogranicz czas spędzany w łóżku- traktuj je tylko jako miejsce do spania- nie jedz w nim, nie oglądaj TV.
 
Zadbaj o warunki spania- wygodny materac, przewietrz pokój przed snem, nie chodź spać z kaloryferem nastawionym na piątkę.


lekki posiłek przed snem

  Staraj się nie pić kawy wieczorem.
 
Unikaj obfitych posiłków na 2-3 godziny przed snem.
 
    Nie próbuj zasnąć na siłę- im bardziej chcesz zasnąć, tym bardziej Ci się to nie uda, lepiej wstań przejdź się po pokoju lub zacznij czytać bardzo nudną książkę, ewentualnie literaturę na zajęcia/ lekturę do szkoły- sen przyjdzie zanim się obejrzysz.

    sposoby na sen

    Postaraj się nie oglądać emocjonujących filmów bezpośrednio przed snem.
     
    Spróbuj  trochę poćwiczyć- możesz wykonać na przykład 10 przysiadów, ale nie rób tego przed pójściem spać, bo niepotrzebnie pobudzisz organizm.


    sposoby na sen


    Herbatka z melisy- pomoże uspokoić się i zasnąć.

    Ważne jest też odpowiednie zaciemnienie pokoju, tzn. zasłonięte rolety/ żaluzje.
     

    sposoby na sen


    Śpij ok. 8-9 godzin: nie mniej, ale też nie więcej, ponieważ i tak będziesz miała wrażenie, że się nie wyspałaś.
     
    Pozbądź się tykającego zegara z pokoju, w którym śpisz ( ja nie mogę zasnąć, gdy coś mi tyka nad uchem).


    ***


    Jaki są Wasze sposoby na zdrowy sen?

    Co robicie, gdy nie możecie zasnąć?

    17 komentarzy:

    1. Great post, dear :)

      I following you :) cleopatrassecret.blogspot.rs

      OdpowiedzUsuń
    2. Hi! ;-)
      Thank you for following my blog.
      I will visit yours. :)

      OdpowiedzUsuń
    3. your post very good and very nice .This my own site http://www.pixxelznet.com/ I am provide these types services #SEO #PPC #SMO Web Design and Web Development you want any services contact us.

      OdpowiedzUsuń
    4. Po całodziennej pracy w ogrodzie-sen sprawiedliwego gwarantowany:)

      OdpowiedzUsuń
    5. Naprawdę świetne porady :) kiedyś miałam bezsenne noce ale teraz to przeszłość. Najlepsza dla mnie jest praca im bardziej jestem zmęczona tym szybciej zasypiam i tym lepiej śpię :)
      pozdrawiam cieplutko myszko :*
      ayuna-chan.blogspot.com

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Dziękuję. :* Tak zmęczenie pomaga zasnąć, ale czasem nawet gdy jestem zmęczona i wiem, że muszę zasnąć, bo rano trzeba bardzo wcześnie wstać, to mam z tym problem.
        Również pozdrawiam! :)

        Usuń
    6. wysiłek fizyczny obfituje nie tylko w lepsze samopoczucie ale również zdrowy sen, to fakt! jak najbardziej polecam się trochę poruszać :)

      zapraszam do siebie,
      http://vaasy.blogspot.com/

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Jak to mówią, sport to zdrowie. :)
        Z chęcią zajrzę do Ciebie. :)

        Usuń
    7. Mi się zdarzy właśnie nie raz naświetlic oczy przed snam :(

      Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/05/dark-blue-jacket.html

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. To niezbyt dobrze, ale wiadomo, czasem każdemu się zdarzy.
        Pozdrawiam. :)

        Usuń
    8. To prawda, unikam drzemek w dzień bo później bardzo ciężko zasnąć.

      OdpowiedzUsuń
    9. Lovely post! Maybe we could follow each other on GFC and
      instagram @djonovic_milica? If yes, follow me and I follow
      back as soon as I see it.
      Let me know with a comment on my Blog

      http://intonezzee.blogspot.com/

      kisses

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Hi! :)
        Thank you.
        I can follow your blog butI don't have an Instagram, so I can't follow you there.
        Kisses. :*

        Usuń
    10. super post
      obserwujemy?
      http://paolciapolcia16.blogspot.com/

      OdpowiedzUsuń