10 października 2019

Wyzwanie #anotherme: stylizacja glamour

Koktajlowa sukienka Kate Kasin, szpilki, biżuteria

Hejka!

Czym charakteryzuje się styl glamour? Zapraszam Cię na stylizację!



Gdy tylko dowiedziałam się o wyzwaniu #anotherme organizowanym przez Klaudię - Ayunę, bez wahania się zgłosiłam. Jak dobrze wiesz, uwielbiam bawić się modą, więc udział w nim to dla mnie czysta przyjemność, bez względu na wyniki. 



Wyzwanie #anotherme


Wyzwanie polega na tym, by przygotować stylizację w jednym z trzech zaproponowanych przez Klaudię stylów, a także napisać o nim kilka słów (lubię wpisy, które niosą także wartość edukacyjną). Mnie przypadły do wyboru: glamour, boho lub goth. Każda z tych propozycji ma w sobie coś ciekawego. Goth to całkowite przeciwieństwo tego, co noszę na co dzień, więc byłoby to największe wyzwanie, jednak u mnie czarnych ciuchów prawie nie ma w szafie. Glamour- przepych, błysk, myślę, że w tym stylu bym się odnalazła. Boho też wydawało się kuszącą opcją, bo uwielbiam kwiatowe wzory. Ostatecznie po namyśle, wybrałam... glamour. Zanim przejdę do stylizacji, to chcę Ci nakreślić krótko, czym charakteryzuje się ten styl.

Sukienka różowe złoto, złote szpilki, złota torebka, złota biżuteria


Co oznacza wyraz glamour?


Glamour z języka angielskiego oznacza prestiż, splendor, urok. Styl ten jest często wykorzystywany nie tylko w modzie, ale i w wystroju wnętrz. Początki glamour sięgają lat 70. XX wieku. Wówczas był on odpowiedzią na wszechobecne stroje sportowe, obcisłe topy, dresy i adidasy noszone nie tylko na siłownię, ale i na co dzień.  Wprowadził nutkę elegancji do mody. 

Sukienka koktajlowa, złota kopertówka Parfois, złote szpilki, złota bizuteria


Glamour w modzie- cechy charakterystyczne


Blask, błysk, elegancja z domieszką ekstrawagancji i luksusu tymi słowami można opisać styl glamour. Chętnie sięgają po niego gwiazdy filmowe, szykując swoje kreacje na wszelkie gale czy wystąpienia na czerwonym dywanie. Mimo przepychu nie jest to styl wyzywający, tylko nacechowany szykiem i dobrym smakiem. Glamour dobrze wygląda z dodatkami i ubraniami w klasycznym stylu. Dzięki takiemu połączeniu stylizacja nie jest przerysowana, tylko gustowna- równowaga między wyróżniającymi się elementami oraz tymi zwykłymi jest zachowana. 

Naszyjnik z zawieszką w kształcie gwiazdki H&M

Makijaż w stylu glamour


Wyróżnikami makijażu w tym stylu są czerwone usta oraz wyraźnie podkreślone oczy (smokey-eye, czarna kreska, spektakularny wachlarz rzęs). Jest on klasyczny, elegancki i bardzo kobiecy. Nadaje się idealnie na wielkie wyjścia


Dodatki w stylu glamour


Kwintesencją stylu galmour są cekiny, lśniące materiały, małe świecące torebki, brokat (może to być na przykład lakier do paznokci z mieniącymi się drobinkami) oraz dużo biżuterii. Dodatki w tym stylu przyciągają uwagę, warto jednak pamiętać o umiarze. Decydując się na jeden wyrazisty element stroju, pozostałe powinny  być stonowane. W końcu mniej znaczy więcej. Tą też zasadą kierowałam, się tworząc stylizację do wyzwania. 

Pierścionek z gwiazdką H&M, bransoletka- choker Sinsay

Zdjęcia chciałam wykonać na dworze, jednak z braku odpowiednich warunków (było zbyt zimno) musiałam zadowolić się sesją w domu. Stylizację stworzyłam tylko z ubrań, które miałam w szafie, tak jak prosiła o to Klaudia. Zresztą te rzeczy pojawiały się już w innych konfiguracjach na blogu, więc pewnie je kojarzysz.


Stylizacja glamour


Elementem robiącym całą stylizację jest cekinowa sukienka w kolorze różowego złota. Mamy tu błysk i blask w jednym. Z racji tego, że jest ona bardzo wyrazista, zdecydowałam się na minimalistyczne dodatki, które dopełniają sukienkę, ale jej nie przyćmiewają. 

Duża spinka do włosów z różowymi kryształkami

Biżuterię stanowią naszyjnik z zawieszką w kształcie gwiazdki oraz pierścionek z tym samym elementem. Nie jest to przypadek. Gwiazdy świecą na niebie, roztaczając na nim swój blask. Poza tym glamour jest stylem wybieranym często przez gwiazdy filmowe, więc ten motyw pasuje tu, moim zdaniem, idealnie. W roli bransoletki wystąpił złoty choker, który owinęłam dwa razy wokół nadgarstka. Lubię takie wielofunkcyjne wykorzystanie biżuterii. Włosy przyozdobiłam różową spinką z kryształkami. Niby drobny akcent, ale taki na bogato

Buty na obcasie

Do sukienki dobrałam złotą torebkę, którą można nosić na dwa sposoby: w ręce, jako kopertówkę lub na biżuteryjnym łańcuszku. Ostatnim elementem stylizacji są beżowo - złote szpilki

*

Przygotowanie tego wpisu sprawiło mi dużo radości. Mam nadzieję, że przyjemnie Ci się go czytało i dowiedziałaś się kilku ciekawostek o stylu glamour. Dziękuję Ci, Klaudio, że wymyśliłaś tak wspaniałe wyzwanie, które umożliwia zobaczenie siebie w innym wydaniu niż to codzienne. 💐


***

Co sądzisz o stylizacji?
Myślisz, że odnalazłabyś się w stylu glamour?

26 komentarzy:

  1. Oj, taki styl niezbyt do mnie pasuje :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się natomiast podoba, ale na jakieś większe wyjścia. :D

      Usuń
  2. Super pomysł na stylizację np. na imprezę albo zbliżające się Andrzejki czy Sylwestra :) Sama planuję zakup cekinowej sukienki, przydałaby mi się taka w szafie :)

    przesyłam jesienne pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wpadłaś na świetne pomysły, gdzie można by się tak ubrać. ;) Mam nadzieję, że szybko uda Ci się znaleźć cekinową kreację. ;)

      Dziękuję i też przesyłam ci kolorowe, jak jesienne liście, pozdrowienia! :*

      Usuń
  3. Ten styl zdecydowanie nie jest dla mnie, ale kopertówka bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyszło bardzo fajnie, choć nie wiem, czy siebie bym widziała w takim stylu, choć może warto spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! <3 Pewnie, że warto! Jeśli nie spróbujesz, to skąd będziesz wiedziała, że taki styl nie jest dla Ciebie? ;) A może się okaże, że Ci się spodoba? ;)

      Usuń
  5. Rewelacja! Jestem zachwycona twoją stylizacją i coś w głębi podpowiadało mi, że wybierzesz właśnie ten styl :) Idealna interpretacja. Przy okazji- wspaniałe ciekawostki, o niektórych naprawdę nie wiedziałam :3 Tak więc jest modowa inspiracja i walor edukacyjny :) Ja jestem ZAKOCHANA. Powiem, że jako pierwsza wykonałaś zadanie i tak się zastanawiam czy aby nie wygrasz walkowerem :) Odwiedzałam blogi zgłoszonych dziewczyn, ale blogach cicho, od miesiąca. Dajmy im jeszcze troszkę czasu dobrze?
    Cieszę się, że wzięłaś udział w wyzwaniu, cieszę się że sprawiło Ci to przyjemność, mi niezwykłą przyjemność sprawił twój dzisiejszy wpis! <3
    Pozdrawiam cieplutko! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo, Klaudio! <3 Jest mi bardzo miło, że Cię nie zawiodłam i stylizacja przypadła Ci do gustu. ;) Jestem szczęśliwa, że doceniłaś też ciekawostki, które udało mi się zebrać. ;) Ok, nie ma problemu. Poczekamy na stylizacje pozostałych uczestniczek. Też jestem ciekawa, co przygotują. ;)
      Dziękuję Ci za wszystkie miłe słowa i to wyzwanie! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  6. Świetnie wyglądasz w tej sukience :3! Ja przyznam, że ten styl bardzo lubię i dobrze się w nim czuję, szczególnie jeśli chodzi o kreacje wieczorowe.
    Miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci, Emilko! <3 Styl glamour bardzo mi do Ciebie pasuje. ;)
      Przyjemnego wieczoru! :*

      Usuń
  7. Ładna sukienka. Pewnie ubrałabym taką na jakąś szaloną imprezę :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie w niej wyglądasz :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię to, że tworzysz wpisy ze stylizacjami, które przy okazji niosą ze sobą wartość. Dowiedziałam się już od Ciebie wielu ciekawych rzeczy :) U mnie występuje mały paradoks, bo lubię tworzyć stylizacje, ale sama jakoś specjalnie nie zagłębiam się w modowe tematy. Za to jak gdzieś coś wyskoczy, to zawsze chętnie przeczytam, zweryfikuję i stąd czerpię wiedzę.
    Stylizacja jest totalnie w stylu glamour. Udał Ci się ten ciekawy eksperyment :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hejka, Ado! ;) Cieszę się, że mnie odwiedziłaś. Właśnie zabrałam się za odpisywanie na komentarze i spotkała mnie miła niespodzianka- Twój komentarz. ;) Ja po prostu mam tak, że lubię wiedzieć, znać różne ciekawostki i myślę, że fajnie jest dzielić się tym z innymi. ;) Niezwykle mi miło, że doceniasz moje starania, by oprócz pokazywania stylizacji dostarczać trochę modowej wiedzy. ;) Dziękuję Ci za te słowa. Wiem, że komuś przydają się te moje wpisy. To bardzo uskrzydla i zachęca do dalszej pracy. <3

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Nie wiem, czy tak miało być, ale opublikowała się tylko kropka. :D

      Usuń
  11. Na wyjścia bardzo ładna stylizacja :) A myślę, że do tej sukienki nawet takie botki https://butymodne.pl/botki-damskie-kylie-skora-ekologiczna-c55202.p199.f117.html można by dopasować. Ja bym wybrała zamszowe (uwielbiam po prostu buty z zamszu :) )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! ;) Masz rację, można by poeksperymentować i spróbować zestawić tę sukienkę z botkami. Myślę, że efekt mógłby być ciekawy. :D

      Usuń