9 lipca 2020

7 powodów, dlaczego warto komentować wpisy innych

Komentowanie wpisów- korzyści

Hejka!

Jakie korzyści płyną z pisania komentarzy? Zapraszam!




Odwiedzasz różne blogi, konta na Instagramie, czy inne internetowe zakątki, czytasz treści, które się tam znajdują, niektóre nawet bardzo Ci się podobają, uważasz, że są przydatne, ale czy dajesz o tym znać autorowi? Czy zostawiasz po sobie komentarz?

Z perspektywy odbiorcy pisanie komentarzy być może nie wydaje się czymś super ważnym, ale z punktu widzenia twórcy sprawa wygląda nieco inaczej. Jakie korzyści niesie ze sobą komentowanie postów innych osób?


7 powodów, dlaczego warto komentować wpisy innych blogerów


1. Doceniasz pracę i czas poświęcony na przygotowanie wpisu.


Każdy lubi być doceniany. Przygotowanie wpisu często zajmuje kilka godzin i naprawdę miło jest widzieć, że ktoś docenia ten wysiłek. Napisanie komentarza nic Cię nie kosztuje (poza kilkoma minutami z życia),  a możesz wywołać uśmiech na czyjejś twarzy.

2. Udzielasz informacji zwrotnej.


Komentarze działają jak informacja zwrotna, dzięki nim twórca wie, w jakim kierunku podążać. Co się Czytelnikom podoba, a co nie, czy przygotowywać więcej wpisów na ten, czy inny temat. W ten sposób może tworzyć treści lepiej dopasowane do odbiorców, czyli takie, które ich zainteresują.

Feedback

3. Możesz uzyskać cenną radę lub dopytać o szczegóły.


Komentarze jako informacja zwrotna działają także w drugą stronę. Jeśli masz problem, nurtuje Cię jakaś kwestia, możesz zapytać o radę w komentarzu, a z pewnością autor(ka) bloga lub nawet inni Czytelnicy z chęcią posłużą Ci pomocą. Takie wzajemne inspiracje są nieocenione. Nie bardzo wiesz, co autor miał na myśli, a może coś tak Cię zainteresowało, że chcesz dowiedzieć się więcej na dany temat? Napisz śmiało w komentarzu, po to właśnie są.

4. Wymieniasz się doświadczeniami i pomysłami.


Sekcja komentarzy to miejsce, gdzie możesz wyrazić swoją opinię na temat poruszany we wpisie, a także podzielić się swoim doświadczeniem. Mogą się tam wywiązać naprawdę wciągające dyskusje, dające do myślenia.

5. Stajesz się częścią społeczności.


Udzielając się w komentarzach, możesz poznać ciekawych ludzi, budujesz relacje z innymi, które mogą przerodzić się we wspaniałe przyjaźnie. Czyż to nie cudowne?


Społeczność ludzi


6. Dajesz znać, że jesteś.


Statystyki statystykami, ale fajnie jest poznać osoby, które znajdują się po drugiej stronie Internetu. Także, jeśli zaglądasz do mnie czasem, ale do tej pory nie komentowałaś/łeś, odezwij się pod tym wpisem. Nie musisz pisać elaboratu, wystarczy kilka słów. Będzie mi bardzo miło. 


7. Dajesz się poznać - komentarz jako Twoja wizytówka.


Tę kwestię celowo zostawiłam na koniec. Moim zdaniem jest to miły dodatek, a nie główna intencja pisania komentarzy. Komentując wpisy innych blogerów, dajesz się poznać szerszemu gronu osób i zwiększasz szanse, że przyjdą sprawdzić, czym Ty się zajmujesz, o czym piszesz. Warto wykorzystać ten sposób, by dotrzeć do nowych odbiorców, bo jest to swoisty rodzaj darmowej reklamy. Darmowy, nie znaczy byle jaki, więc przemyśl, jak chcesz się zaprezentować, jaki komentarz sama z chęcią byś przeczytała u siebie na blogu.
Dekoracja z napisem hello

Nic na siłę, nie ilość, a jakość


Nie zamierzam Cię do niczego zmuszać, bo nie o to chodzi, żeby komentować wszystko, jak leci, pisząc wszędzie to samo. Doskonale rozumiem, że czasem najzwyczajniej w świecie brakuje czasu lub nie wiesz, co napisać. Mnie też się to zdarza. Ten wpis stworzyłam,  by pokazać Ci, jak wiele obustronnych korzyści niesie komentowanie wpisów innych osób. Skupiłam się tu na blogach, ale można to odnieść także do mediów społecznościowych. Wydaje mi się, że na blogach komentarze są o tyle ważne, że nie ma tu serduszek, jak na Instagramie, czy reakcji jak na Facebooku, gdzie wystarczy tylko kliknąć i dajesz znać twórcy, że podoba Ci się to, co przygotował. 

Odpowiadaj na komentarze


Uważam, że odpowiadanie na komentarze, podobnie jak ich pisanie, jest bardzo dobrą praktyką. W ten sposób okazujesz szacunek Czytelnikowi, który poświęcił czas na zapoznanie się z wpisem i napisanie kliku słów. Gdy nie wiesz, co odpowiedzieć, wystarczy, że się po prostu przywitasz i podziękujesz za wizytę. Tylko tylko tyle, a jak miło się robi na sercu. 

*

To tyle na dziś. Jestem ciekawa, jak Ty postrzegasz kwestię komentowania postów. Ja tymczasem lecę nadrobić zaległości w odpowiadaniu na komentarze, a także odwiedzać Wasze blogi i zostawić kilka miłych słów od siebie.

*** 

Czy uważasz, że warto komentować wpisy innych osób?

Jest to dla Ciebie ważne? A może nie przywiązujesz do tego wagi?  

Daj znać w komentarzu! 


46 komentarzy:

  1. staram się komentować wpisy innych :D Nie zawsze mam na to czas, ale gdy tylko trochę go znajdę to się staram :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że starasz się, w miarę możliwości, komentować wpisy innych. ;) Ja też nie zawsze mam czas lub po prostu brak mi sił. Warto jednak napisać kilka słów po przeczytaniu jakiegoś wpisu. Jest to po prostu miłe. ;)

      Usuń
  2. Oj tak komentarze są mega ważne, zawsze bardzo cieszą i sama bardzo je doceniam :) Dlatego chyba nadal wolę bloga od ig gdzie wszystko idzie 'w serduszka' niestety i ma się mniejszy kontakt z odbiorcą..
    A co do odpowiadania na komentarze to ja podchodzę do tego w tej sposób, że na te dłuższe lub wymagające komentarza, że tak powiem odpowiadam. Ale jak odpowiedzieć brzmiałaby tylko 'musisz spróbować', 'warto obejrzeć' itp to sobie daruję, bo mam wrażenie, że mało kto wraca do takich wpisów ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też cieszy każdy komentarz, to bardzo miłe, że ktoś poświęca chwilę, by napisać kilka słów. Fajnie dowiedzieć się, jak ktoś odbiera mój wpis, czy się podobał itp. ;)

      Zwróciłaś uwagę na bardzo ważną kwestię. Coś w tym jest. Faktycznie przez to, że na IG jest opcja serduszek, to ten kontakt może być mniejszy. Bo łatwiej i szybciej kliknąć niż coś napisać. Sama po sobie to zauważyłam, że gdy jestem zmęczona, to tylko poserduszkuję, a potem ciężko wrócić do wpisów lub się zapomina, bo pojawiają się następne.

      Ja odpowiadam na każdy komentarz, nawet ten najkrótszy, ale dostrzegam też zalety Twojego podejścia. Jest bardzo ekonomiczne. ;) Też mi się tak wydaje, że jeśli ktoś nie czeka na odpowiedź na zadane pytanie lub po prostu nie jest ciekawy reakcji na swój komentarz, to nie wróci do tego wpisu.

      Usuń
  3. Ja uważam ze komentowanie jest świetne :) bardzo fajnie można zapoznać się z innymi właśnie komentując swoje posty :) zgadzam się, ze autor czuje się wtedy doceniany o ma większego powera żeby pisać dalej :) nie znoszę zaś jak ktoś nie czyta postu i pisze „super post” ... albo jak piszesz negatywna recenzje kosmetyki a ktoś pisze „super produkt” i od razu widać, ze ktoś nawet nie raczył przeczytać ;p ja staram się zawsze odpowiadać na komenatrze i komentować posty innych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ekstra, że masz takiej podejście do komentowania, że to dla Ciebie ważna część blogowego życia. ;) Też tak uważam, wpis to jedno, ale właśnie w komentarzach można sobie podyskutować i lepiej poznać innych ludzi. ;) Oj, tak. Komentarze to siła napędowa do działania. <3
      Masz rację, to jest przykre. Najlepiej przeczytać cały wpis, ale jeśli z jakichś względów to niemożliwe, to warto chociaż prześledzić najważniejsze wątki, by potem nie popełnić gafy w komentarzu.

      Bardzo fajnie, dziękuję Ci, że podzieliłaś się swoimi spostrzeżeniami! ;)

      Usuń
  4. Uważam, że warto komentować:) Lubię komentować i czytać inne blogi no i lubię, jak inni komentują moje posty i dzielą się swoimi opiniami o jakimś produkcie, o którym piszę lub doradzają mi w użyciu lepszego produktu. Komentowanie tutaj jest o wiele lepsze niż na Facebooku lub Instagramie, na które już nawet nie chcę mi się wchodzić, a co dopiero komentować przez nadmiar różnych naklejek i emotikonek. Tutaj zawsze wszystkim odpisuję na komentarze nawet obcokrajowcom po angielsku, dzięki którym ćwiczę swój angielski, który nie jest najlepszy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolejny głos na tak dla komentowania. Bardzo mnie to cieszy, że mimo iż żyjemy w pędzie, są jeszcze osoby, które doceniają wagę komentarzy i same je piszą. ;) Oj, tak. Super jest wymieniać się spostrzeżeniami, czy jakimiś trikami. Jest to bardzo pomocne i pozwala budować więzi z innymi. ;) Można poczuć się jak na spotkaniu z koleżanką. ;)

      Faktycznie, blogi maja taki swój niepowtarzalny klimat. To właśnie tu jest miejsce, by podzielić się swoimi dłuższymi przemyśleniami. Fb i IG są pomocne, by być z Czytelnikami na bieżąco, np. poprzez relacje (bo jednak na blogu raczej mało kto publikuje codziennie, trzeba dać odbiorcom czas, na zapoznanie się z treściami). ;)

      O tym nie pomyślałam, a faktycznie komentując zagraniczne blogi, czy odpowiadając na komentarze obcokrajowców, można szlifować angielski. ;)

      Usuń
  5. Komentowanie jest mega ważne i warto to robić;) często samej brak mi na to czasu ale chociaż raz w tygodniu staram się nadrobić i poświęcić tę godzinkę na przeczytanie wpisu i pozostawienie śladu po sobie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że też uważasz, iż komentowanie jest ważne i potrzebne. ;) To zrozumiałe, brak czasu dotyka chyba każdego, ale super, że mimo przeciwności starsza się zostawić po sobie kilka słów. ;) Dziękuję, że mnie odwiedziłaś i podzieliłaś się swoją opinią. ;)

      Usuń
  6. Też uważam, że komentowanie jest ważne, można podzielić się swoją opinią, poznać uwagi innych, poznać innych autorów blogów :) chociaż nie zawsze starcza mi czasu, to staram się komentować na zasadzie coś od siebie, a nie tylko "super post" :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ekstra, że komentarze, które piszesz płyną prosto z serca. Takie są najlepsze. <3

      Usuń
  7. Ja cenię sobie wzajemne komentowanie głównie dlatego, że dzięki temu wzajemnie się poznajemy a nawet nawiązujemy bliższe znajomości :) Oczywiście dla bloga, instargama ma to inne dodatkowe korzyści.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwróciłaś uwagę na bardzo fajny aspekt, czyli budowanie bliższych więzi i poznawanie siebie nawzajem. ;) Ekstra, że dzięki blogowaniu można poznać osoby, które myślą podobnie i zawierać przyjaźnie. ;) Pisząc post skupiałam się na komentowaniu w kontekście blogowania. Jeśli chodzi o IG to korzyści wypadają podobnie, choć pojawiają się też inne, specyficzne dla tego medium. ;)

      Usuń
  8. Mam takie samo zdanie jak Ty jeśli chodzi o komentowanie wpisów na blogach. Sama często to robię i czasami mogę się coś ciekawego dowiedzieć lub zobaczyć, który kosmetyk jest wart zakupu, a który nie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! ;) Na przykładzie kosmetyków fajnie widać, jakie korzyści przynosi wymiana opinii i doświadczeń. ;)

      Usuń
  9. I do, Is important the relation with other blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you for your opinion. ;)
      Yes, relations with other people are very important and can be helpful.

      Usuń
  10. Staram się odpowiadać na komentarze w przywatnych wiadomościach;) lubie miec kontakt z ludźmi z mojej strony internetowej, mam nadzieje ze wszustkoxwroci do normy bo na moment zniknęłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to ciekawy sposób. ;) Wiadomości prywatne też pozwalają zacieśniać relacje z innymi. ;) Życzę Ci, żeby wszystko szybko się unormowało. ;)

      Usuń
  11. Komentarze ,na moim blogu to dla mnie motywacja-Uwielbiam je (o ile nie są to komentarze typu "super post " "fajny blog " +propozycja obserwacji ewentualnie reklama sklepu ,co pod moimi postami zdarza się nagminnie )
    Sama staram się komentować blogi innych-oczywiście w nawiązaniu do danego tematu posta.😀
    Nie zawsze może są te moje komentarze wyczerpujące ,ale nie zawsze mi czas czy wena na to pozwalają 😊
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że masz bardzo mądre podejście do komentowania. ;) Nie masz się czym przejmować, nie ma czegoś takiego, jak wyczerpujący komentarz (przynajmniej moim zdaniem). Po prostu dzielisz się swoimi przemyśleniami. Komentarze nie powinny być czymś ograniczającym i zamykać nas w sztywnych ramach. Jeśli chodzi o mnie, to raz dany temat jest tak angażujący, że napiszę więcej, innym razem kilka słów wystarczy, by wyrazić moje stanowisko. ;)

      Dziękuję, że podzieliłaś się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi komentowania i też pozdrawiam! :*

      Usuń
  12. Moim zdaniem odpisywanie komentarza na komentarz jest szanowaniem tej osoby. Dodałabym jeszcze jeden punkt. Niektóre firmy wyszukują bloggerów do współpracy właśnie po zostawieniu komentarza na stronie gdzie pokazywany jest ich produkt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! ;)

      O! Nie wiedziałam o tym, dziękuję za informację. ;) To jest właśnie siła komentowania, można dowiedzieć się nowych rzeczy. ;)

      Usuń
  13. Uwielbiam przeglądać i komentować wpisy innych blogerów. To moim zdaniem docenienie pracy, którą każdy autor wkłada w prowadzenie swojego internetowego zakątka.
    Bardzo często staram się dodawać dłuższe komentarze, innym razem wystarczy kilka słów by wyrazić to co ja - jako czytelnik czuję :)
    Z wakacyjnymi pozdrowieniami życzę miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, każdy lubi być doceniony, a komentarze to dobry sposób, by to okazać. ;)

      Mam podobnie. Jeśli dany temat mnie wciągnie to mogę pisać i pisać. Innym razem wystarczy kilka słów. Czasem też ciężko się wypowiedzieć na temat, np. kosmetyku, którego nie używałam. :D

      Dziękuję i też ślę do Ciebie wakacyjne pozdrowienia, pełne słonka! :*

      Usuń
  14. Zawsze komentuję wpisy na blogach, które śledzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo ładnie z Twojej strony, że doceniasz osoby, które obserwujesz. ;)

      Usuń
  15. Taaaak, zgadzam się, ja staram się komentować codziennie posty osób które obserwuję i jak dostanę komentarze na swoich blogu to wchodzę na ich blogi żeby je też poczytać,pokomentowac i może zaobserwować;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że starsza się komentować codziennie. Mnie nie zawsze to wychodzi, ale regularność zdecydowanie popłaca. Po prostu łatwiej wszystko ogarniać powoli, a gdy zbierze się już trochę komentarzy jest trudniej. :D

      Usuń
  16. Ja też staram się komentować każdy post, który przeczytam. Masz rację- w ten sposób wyrażamy szacunek dla czyjejś pracy, ale też lepiej się poznajemy, a przecież o to właśnie chodzi. Regularnie odpowiadam też na wszystkie komentarze na moim blogu. Może nie od razu, bo nie zawsze mam na to czas, ale po kolei odpowiadam na każdy komentarz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo dobra praktyka. ;) Nie chodzi jednak o to, by komentować na siłę, ale szczerze wyrazić swoją opinię. ;) Dokładnie, dzięki komentarzom możemy lepiej poznać innych blogerów. ;) Doskonale to rozumiem, sama staram się odpowiadać na komentarze na bieżąco, ale nie zawsze mi się to udaje. Natomiast tez odpowiadam na wszystkie. ;)

      Usuń
  17. Staram się być aktywna na blogach innych i cenię sobie wszelką aktywność na swoim blogu. O ile oczywiście jest ona merytoryczna i nie ogranicza się do linka lub stwierdzenia 'fajny post' czy'ciekawy produkt', gdzie pokazuję ich pięć... Komentarz jest naszą wizytówką, więc powinniśmy szanować nie tylko osobę u której piszemy, ale też samych siebie. Zostawiając takie komentarze od razu pokazujemy, że nawet nie wiemy o czym jest wpis.
    Ja odpowiadam na każdy komentarz u mnie. Nawet jeśli są to dwa słowa to chcę, żeby osoba ta wiedziała, że go przeczytałam. Poza tym cieszę się, gdy są mi zadawane pytania bo to też jakaś oznaka zaufania i liczenia się z moim zdaniem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, nie chodzi o długość, ale jakość komentarza. Bardzo ważne jest, by odnosić się do treści wpisu, bo w ten sposób doceniamy pracę innych. ;)
      Super, że odpowiadasz na każdy komentarz, to bardzo dobra praktyka. Ja też tak robię. ;)
      Faktycznie, dopytywanie o szczegóły jest bardzo miłe, bo wyraża zainteresowanie i zaufanie. ;)
      Dziękuję, że podzieliłaś się swoimi spostrzeżeniami. ;)

      Usuń
  18. Dzień dobry!

    Komentowanie w szczególności na blogach sprawia mi ogromną frajdę. Uwielbiam wyrażać swoje zdanie w komentarzowych konwersacjach. Jak widać plusów z tej czynności jest naprawdę wiele. Mi samo czytanie pod moimi postami maluje uśmiech od ucha do ucha :) Myślę, że i ludziom którym ja komentuje np. posty na blogu tak samo :) Jednak nie lubię gdy ktoś pisze jedno słowo, uważam to za brak szacunku do autora danego artykułu. Niestety coraz więcej takich ludzi jest. " Jakość nie ilość"- to jest moje motto :D

    pozdrawiam serdecznie i życzę pięknej niedzieli skąpanej w blasku słońca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, Iwetto! ;)

      Super, że komentowanie sprawia Ci radość. Tak powinno być, że to przyjemność, a nie przykry obowiązek. ;) Oj, tak. Też lubię czytać komentarze, bo uskrzydlają i czasem osoby zwracają uwagę na coś, o czym nawet nie pomyślałam. ;) Ja bardzo lubię Twoje komentarze. <3
      Rozumiem, faktycznie ciężko w jednym słowie wyrazić swoje zdanie. :D Masz bardzo fajne motto .;)

      Dziękuję, że wypowiedziałaś się na temat komentowania i też życzę Ci pięknego, niedzielnego wieczoru! ;*

      Usuń
  19. Regularnie komentuję wpisy innych, staram się również odpowiadać na wszystkie komentarze na swoim blogu, choć oczywiście różnie z tym wychodzi ze względu na mocno ograniczony czas wolny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doskonale Cię rozumiem. Mnie też nie zawsze wychodzi regularne odwiedzanie innych i zostawianie im komentarzy. Cóż, doba ma tylko 24h. :D

      Usuń
  20. Hej! Ja również jak tylko mam chwilkę wolnego to czytam i komentuję wpisy na różnych blogach bo po prostu dobrze wiem ile czasu i energii wymaga napisanie posta :) A mnie tak jak mówisz komentarz nic nie kosztuje, a wiem dobrze jak drugą osobę ucieszy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hejka, Marzycielko! ;)
      Zwróciłaś uwagę na istotną kwestię. Z perspektywy osoby, która nie tworzy treści, komentowanie być może nie wydaje się tak ważne, ale jeśli jesteś twórcą, wiesz doskonale ile potrzeba czasu, by powstał jeden wpis i bardziej doceniasz to u innych. ;) Zdecydowanie, komentarze są super motywatorem do dalszej pracy! ;)
      Dzięki, że do mnie wpadłaś i podzieliłaś się swoimi przemyśleniami. ;)

      Usuń
  21. Odpowiadanie na komentarze ma moim zdaniem sens tylko wtedy, jeżeli wniesie coś więcej do podjętej rozmowy. Spotkałam się z tym, że na jednym blogu ktoś odpowiadał na komentarze jedynie znaczkiem ":)". I generalnie, przyznam, że to w ogóle nie ma wartości dodanej do konkretnego wpisu i komentarzy. Staram się komentować merytorycznie i konstruktywnie. Ale tego też nauczyłam się dopiero po latach blogowania...świetny post!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hejka! ;)
      Dziękuję, że podzieliłaś się swoimi spostrzeżeniami na temat komentowania wpisów innych. ;) Hmmm... no faktycznie nieco dziwna praktyka. Super, że dążysz do tego, by zostawiać wartościowe komentarze. Dziękuję Ci bardzo za docenienie. <3

      Ślę Ci wakacyjne pozdrowienia! ;)

      Usuń
  22. Będąc blogerką oczywiście uważam, że warto komentować wpisy innych osób chociażby z tego względu, aby tak jak napisałaś poprzez komentarz docenić pracę autora.
    Komentarze jednak powinny być szczere. Czy komentarze są dla mnie ważne?
    W pewnym sensie tak, gdyż dzięki nim wiem, że nie piszę sama do siebie :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, szczere komentarze są najcenniejsze. ;) Dzięki takim można się rozwijać. ;)
      Właśnie, zwróciłaś uwagę na ważny aspekt- dzięki temu, że inne osoby się wypowiadają pod naszymi wpisami, wiemy, że ktoś tam jest po drugiej stronie, kto nas czyta. ;)

      Dziękuję i ślę Ci wakacyjne pozdrowienia! ;)

      Usuń
  23. ja własnie nadrabiam zaległości w komentowaniu :D Komentując wpisy innych można wyrazić własne zdanie, czy poradzić coś. Bardzo często komentarze są dodatkową skarbnicą wiedzy na dany temat :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He, he, to super! :D A ja właśnie odpowiadam na komentarze. ;)
      Zgadzam się z Tobą w 100%. <3 Dziękuję, że jesteś! ;)

      Usuń