22 maja 2022

Filmy na Dzień Mamy i ciekawostki o tym święcie

Fioletowy bez/ lilak pospolity

Hejka!

Zapraszam Cię na wpis z okazji Dnia Mamy.

 

 

Maj to miesiąc, który kojarzy mi się nie tylko z kwitnącym lilakiem, słońcem i ciepełkiem, ale też z Dniem Mamy, który już za kilka dni. W tym roku 26 maja wypada w czwartek. Przez te kilka lat stworzyłam na blogu fajną bazę wpisów związanych z tym świętem:

💝 23 pomysły na prezent na Dzień Mamy

💝  Cytaty o Mamach

💝 Kartki na Dzień Mamy do pobrania

💝 Karneciki na Dzień Mamy do wydruku

 

Dziś przychodzę z kilkoma ciekawostkami dotyczącymi Dnia Mamy oraz interaktywną grafiką z filmami, które można obejrzeć w tym dniu.

 

Ciekawostki o Dniu Mamy

💐 26 maja (ta data jest niezmienna od 1923 r.) Dzień Matki obchodzi się tylko w Polsce.

💐 Pierwsze obchody Dnia Matki w Polsce miały miejsce w 1914 roku w Krakowie.

💐 W niektórych krajach, np. Bułgarii, Armenii, czy Mołdawii Dzień Matki jest obchodzony razem z Dniem Kobiet.

💐 W USA Dzień Matki jest świętem państwowym

💐 Początki święta ku czci mam sięgają starożytności. W starożytnej Grecji i Rzymie otaczano kultem matki-boginie, symbole płodności i urodzaju.

 

Filmy na Dzień Matki

Poniżej przygotowałam interaktywną grafikę. Kliknij w kwiatek, a dowiesz się, jak film skrywa. Zanim to jednak zrobisz, spróbuj odgadnąć tytuł filmu po opisie. Dobrej zabawy!

 

🎬 Matka i córka zamieniają się ciałami.

🎬 Historia czterech rodzin, których losy połączą się w Dniu Matki.

🎬 Sophie chce dowiedzieć się, kto jest jej ojcem, by mógł poprowadzić ją do ołtarza.  Dziewczyna zaprasza na ślub 3 byłych chłopaków swojej mamy, która nie jest zadowolona z takiego obrotu spraw.

🎬 Po śmierci siostry i jej męża, Helen przejmuje opiekę nad trójką ich dzieci.

🎬 Czwórka mam, których dzieci chodzą do tego samego przedszkola, wybiera się na wspólną kolację, by lepiej się poznać. Niewinne spotkanie przybiera  nieoczekiwany obrót.

🎬 Willowdean Dickson, niemająca figury typowej modelki, zgłasza się do konkursu na miss nastolatek, który organizuje jej mama, była miss.

🎬 Zmęczona byciem perfekcyjną mamą, Amy Mitchell,  postanawia porzucić ten wizerunek i zaszaleć z przyjaciółkami.

 

 

***

 Znasz któryś z zaproponowanych przeze mnie filmów?

Wiesz już co podarujesz mamie/jak spędzicie jej święto?

16 komentarzy:

  1. Szczerze mówiąc myśląc o filmach w temacie dnia matki przychodził mi tylko.. dzień matki :D Ale kojarzę też mama na obcasach i złe mamuśki :) Żadnego nie widziałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten tytuł jest bardzo wymowny, he, he. :D Ja widziałam wszystkie, niektóre dawno temu. ;)

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy artykuł. Pamiętam, że moja sp. Babcia urodziła się w tym dniu, ale wtedy jeszcze nie było u nas tego święta. Mojej mamy już nie ma na tym świecie, ale filmy chętnie zobaczę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. ;) A to ciekawostka. ;) Przykro mi, że Twojej mamy nie ma już na tym świecie. :(
      W takim razie życzę Ci miłego oglądania. ;)

      Usuń
  3. Niestety, żadnego z filmów nie kojarzę.
    Ale, jestem pełna podziwu, dla grafiki, którą stworzyłaś- pięknie Ci to wyszło :)
    Nie mam jeszcze pomysłu, na prezent na Dzień Mamy.
    26 Maja, w tym roku, wypada, w czwartek- i ja, i mama, będziemy pracować, więc raczej, nie spędzimy tego dnia razem.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję. <3 Cieszę się, że interaktywna grafika Ci się spodobała. ;) Robiłam ją na ostatnią chwilę, ale się udało. :D
      Szkoda, że nie będziesz mogła spędzić tego dnia z mamą. Ale co zrobić. Odbijecie sobie kiedy indziej. ;)
      Buziaki! :*

      Usuń
  4. Chyba żadnego z nich nie miałam okazji oglądać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Filmów związanych z Dniem Mamy jest stosunkowo niewiele.

      Usuń
  5. Super, że zrobiłaś taką listę :D Na pewno skorzystam, ale dopiero jak wróce na weekend do rodziców ;)
    Pozdrawiam!
    Mój blog: Wildfiret

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że uważasz moją listę za przydatną. ;) Super! Przyjemnego oglądania. ;)
      Dziękuję. Też przesyłam pozdrowienia! ;)

      Usuń
  6. Nie wiedziałam, że w USA to święto państwowe. Super wpis, miłego wtorku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dowiedziałam się o tym, zbierając materiały do wpisu. :D Dziękuję. Miłego wtorku! ;)

      Usuń
  7. Witam serdecznie ♡
    To cudowne święto :) Fantastyczne ciekawostki, naprawdę o wielu faktach nie widziałam. Jak zawsze bardzo inspirujący wpis :) Co do filmów, widziałam "Zakręcony piątek" zabawny :) Bardzo lubię filmy z Lindsay Lohan. Na tej historii opartych jest chyba kilka filmów :) Widziałam też film "Kluseczka" ale średnio mi się podobał mimo że kocham Jennifer Aniston i zazwyczaj tytuły z nią wpadają w mój gust. Widziałam też "Złe mamuśki" jedynkę i dwójkę, ale nie pamiętam tych filmów :) Resztę chętnie obejrzę ^^
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, Klaudio! ;)

      To prawda. Dzień Mamy to piękny czas. Doskonała okazja, by docenić nasze mamy. ;) Cieszę się, że dowiedziałaś się ode mnie czegoś nowego. ;) "Zakręcony piątek" obejrzałam daaawno temu. Chyba skuszę się i go sobie odświeżę. :D Tak, widziałam, że powstała nieco współcześniejsza wersja. ;)
      "Złe mamuśki" - widziałam obie części. :D
      Dzięki za odwiedziny. Ślę pozdrowienia! ;*

      Usuń
  8. Bardzo fajne święto, ale należy pamiętać o tym, że warto doceniać naszych bliskich nie tylko od święta :D Z zaproponowanych przez Ciebie filmów widziałam chyba tylko "Zakręcony Piątek", ale resztę z chęcią obejrzę. W szczególności Mamma Mia, bo to chyba taka klasyka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się. ;)
      Widziałam wszystkie filmy, ale niektóre, jak "Zakręcony piątek" lata temu. Chyba go sobie odświeżę. ;) "Mamma Mia" to zdecydowanie klasyk. Druga część też jest super! <3

      Usuń