19 listopada 2017

Black Friday


Czarny Piątek

Hejka!

Zapraszam na post o tajemniczym Black Friday. 
 


Black Friday zwany u nas Czarnym Piątkiem/Black Friday Polska to raj dla prawdziwych łowców okazji. Podczas tego dnia można zaopatrzyć się w rzeczy, które od jakiegoś czasu mieliśmy na oku lub świąteczne prezenty dla najbliższych w niższej cenie. Na największe przeceny sięgające nawet 90% mogą liczyć mieszkańcy USA. W Polsce z roku na rok Black Friday staje się coraz bardziej popularny i coraz więcej sklepów bierze w nim udział, jednak nie mamy co liczyć na tak spektakularne obniżki.



Wyprzedaże


Kiedy?

 Black Friday ma miejsce zawsze dzień po Święcie Dziękczynienia obchodzonym w USA (Thanksgiving Day)- w czwarty piątek listopada. W tym roku wypada to 24 listopada.



Piątek, ale czemu czarny?

Nazwa wzięła się prawdopodobnie od koloru atramentu, którym w dawnych księgach handlowych zapisywano zyski (czerwonym-straty). Inna hipoteza głosi, iż jest to związane  z mnóstwem ludzi tłoczących się tego dnia w sklepach (czarny potok ludzi).



Cyberponiedziałek


To nie koniec

W pierwszy poniedziałek po Święcie Dziękczynienie ( a więc w poniedziałek następujący po Czarnym Piątku) ma miejsce Cyber Monday, zwany też Cybernetycznym/Cyberponiedziałkiem. Jest to kontynuacja przecen, tym razem tylko w wirtualnym świecie (sklepy online). W tym roku odbędzie się on 27 listopada.




Centrum handlowe



Które sklepy kuszą przecenami?

Poszperałam trochę w Internecie, by dowiedzieć się jakie sklepy wezmą udział w Black Friady 2017. Na razie niewiele wiadomo. Pełną listę poznamy zapewne w piątek z samego rana.

Rossmann
 Promocja 1+1 dotyczyć będzie perfum i zestawów świątecznych. Kupując jeden produkt, drugi otrzymamy gratis. Akcja rozpocznie się 24.11. i potrwa przez cały weekend, ale tylko w sklepie internetowym, tylko dla członków Klubu Rossmann.

Lidl
Na stronie internetowej Lidla dostępna jest gazetka z ofertą na Black Friday. Przeceny (nawet do -70%) będą dotyczyły głównie artykułów gospodarstwa domowego i elektroniki.

Answear
W sklepie internetowym przeceny do -50% już trwają.

Asos
Również w tym outlecie internetowym obniżki trwają w najlepsze, jak obiecują nawet do -70%.

Aktualizacja*:

Douglas
-20% na cały asortyment

New Look
-20% (-25% jeśli zarejestrujesz się na www.mynewlook.pl) w dniach 23-26.11.17r.

CCC
-20% na nieprzecenione obuwie i torebki 

Sephora
-20% na zapachy i zestawy zapachowe (nieprzecenione)

Diverse
-30% na cały asortyment (rabat nie łączy się z innymi promocjami)

*powyższe informacje zebrałam przeglądając strony wrocławskich galerii (podałam te sklepy, które się powtarzały, więc są pewne) Pasażu Grunwaldzkiego, Arkad i Wroclavii oraz profile sklepów na Facebooku. Jeśli interesują Was inne sklepy, to zachęcam do zapoznania się z ofertą galerii w Waszych miastach bądź zajrzenia na oficjalną stronę Black Friday Polska 2017.

 *

Zanim zatracimy się w szale obniżek warto zastanowić się czego naprawdę potrzebujemy i przygotować strategię działania. Wskazówki jak być zadowolonym z zakupów i nie stracić oszczędności życia znajdziecie w poście  Jak mądrze kupować na wyprzedażach?

***
 Planujecie wziąć udział w tegorocznym Czarnym Piątku?

Jeśli wiecie o jeszcze innych promocjach, dajcie znać. 😀

80 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Super! :) Ja też, czekam, aż więcej sklepów się ujawni. :D

      Usuń
  2. Ja chciałabym skorzystać pod warunkiem, że któryś ze sklepów zechce zrobić przecenę na... statywy do aparatu. Jeju, tak bardzo go potrzebuje hahaha. Już mam plan na własne studio nawet :D
    A o promocjach internetowych nawet nie słyszałam :o Codziennie uczymy się czegoś nowego :D

    https://szopit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałam dodać, że obserwuje :)

      Usuń
    2. O, fajny pomysł z kupnem statywu. Może jakiś sklep się o to pokusi, kto wie... Widzę, że masz ambitne plany. Super, życzę Ci powodzenia w ich realizacji. :) Pewnie, nie wiemy jeszcze o wielu rzeczach na tym świecie. :D Bardzo się cieszę, że dołączyłaś do grona moich obserwatorów. :* Dziękuję. <3

      Usuń
    3. Ambitne plany na leniwego człowieka :D Jednak wierzę, że skoro udało mi się prowadzić bujo od września i mnie to wciągnęło to w końcu po roku czasu wezmę się do pracy z aparatem. Możliwości są, trzeba zacząć je wykorzystywać :)
      A ja bym chciała znać wszystkie tajemnice tego świata, taka ciekawska jestem :D
      <3

      Usuń
  3. Hello, your blog is very nice and I find so many inspirations for my wardrobe! Now I've become your fan (gfc) Do you want to return the inscription? This is my Blog http://casaninnamamma.blogspot.it greetings from Italy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hello, dear! Wow, I'm so glad that you like my blog and now you are my follower. :* Thank you. :)

      Usuń
  4. Pracuję w Triumph, u nas w galerii cały weekend będzie 'black' i generalnie na całą kolekcję -30% więc już widzę ten szał klientów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za info. :) No, dzikie tłumy przybędą. :D Powodzenia! :)

      Usuń
  5. też planuję skorzystać, szkoda że taka cisza jeszce ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja raczej nie skorzystam :) Powiem szczerze, że nie wiedziałam dlaczego jest to "czarny" piątek, dziękuję za uświadomienie :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też planuje skorzystać z tych promocji :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wiem jeszcze czy skorzystam z promocji.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja zaszalałam 11.11, więc piątek już odpuszczę :D
    ✾ I'm Dollka Blog ✾

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, fajnie. :) Co udało Ci się upolować?

      Usuń
    2. Spódniczkę w szachownicę za 30zł, koszulkę z nadrukiem za 20zł, okulary ze szkiełkami w kształcie kryształów za 20zł i jeszcze parę drobiazgów ;)

      Usuń
    3. Wow, to dokonałaś owocnych zakupów. :)

      Usuń
  10. Super, że są takie promocje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że świetnie! Może uda się coś taniej upolować. :D

      Usuń
  11. Ja Chyba nie planuję zakupów stwierdziłam że mam wszystko jeśli chodzi o kosmetyki. Chciałabym jedynie coś z ciepłych ubrań jakieś buty i sweterek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może akurat jakieś buty i sweterek przecenią. ;) Zobaczymy jak to wszystko się potoczy. :)

      Usuń
  12. Ja w piątki pracuję po szkole, także nie skorzystam :) Ale już teraz jest pełno promocji, także zdążyłam się obłowić za wczas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że udało Ci się już obłowić . :) Racja, teraz trwają międzysezonowe wyprzedaże.

      Usuń
  13. W sumie to nie miałam pojęcia dlaczego akurat "czarny", ale teraz te tezy wydają się logiczne :) Pewnie skorzystam z promocji w niektórych sklepach :)

    Pozdrawiam, charlizerose.blogspot.com :*

    OdpowiedzUsuń
  14. Nigdy nie korzystałam z ofert Czarnego Piątku, ale jeśli coś mi się spodoba, to z pewnością zrobię zakupy ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Chetnie skorzystam z promocji :D

    OdpowiedzUsuń
  16. W Polsce te promocje są niestety jeszcze dość małe, w porównaniu do Stanów :) tam to są konkretne przeceny, może kiedyś to i do nas dotrze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może, bardzo bym się cieszyła, gdyby u nas były takie przeceny jak w Stanach. Pewnie nie tylko ja. :D Pozostaje nam czekać.

      Usuń
  17. Czekam na black friday:) poluję na kozaki za kolano:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, zostały już tylko 2 dni. ;) Życzę Ci udanego polowania. :D

      Usuń
  18. Sama pewnie z niczego nie skorzystam, ale takie obniżki to fajna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja się wybieram :)
    Zapraszam na nowy post :)
    http://www.stylishmegg.pl/2017/11/delikatna-sukienka-i-rockowe-botki.html

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja w tym roku nie wybieram się na zakupy. Świetne ciekawostki. :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Dzięki za informację o promocji w Rossmannie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała przyjemność po mojej stronie. Jeśli pojawią się jakieś nowe informacje, postaram się uzupełnić listę. :)

      Usuń
  22. Odpowiedzi
    1. Fajnie, to akurat może się skusisz, jeśli będzie coś ciekawego. ;)

      Usuń
  23. Ja raczej nie skorzystam z większości ofert sklepów, staram się powtarzać sobie że mam wystarczającą ilość ubrań, że moja szafa się nie domyka, że ciągle coś dostaję i nie muszę wydawać pieniędzy na coś czego nie potrzebuję :D jest ciężko, ale jestem twarda. Rozejrzę się jednak w rossemanie online, bo 1+1 perfumy to dobra oferta :) a mi przydałyby się nowe zapachy :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow! Postawa godna podziwu i naśladowania. :) Tak trzymaj! :)
      Również pozdrawiam. :*

      Usuń
  24. Ja z tych promocji korzystałam w zeszłym roku. W tym jeszcze nie :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja się wybieram, mam nadzieję, że coś upoluję :*
    allixaa.blogspot.com - klik

    OdpowiedzUsuń
  26. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie wiedziałam tego o nazwie ;), ja planuję kupić perfumy ;).

    OdpowiedzUsuń
  28. Słyszałam o takiej rzeczy, sama jakoś na to nie zwróciłam uwagi, czy jest taki piątek czy nie. Ja w ostatnim czasie poszukuję prezentów na Mikołajki i Boże Narodzenie, to może jakieś promocje inne będą. Prawdopodobnie ten piątek spędzę inaczej niż osoby, które będą łapały okazje, wybiorę się do kina na horror ❤️
    To uczucie, kiedy jakiś film normalnie kosztuje 55 zł, była promocja i kosztował 26, a teraz znowu 55, ale przecenili na 36 chyba....
    Nie wiedziałam, że czarny piątek wziął swoją nazwę od atramentu. Ciekawe 👍
    Pozdrawiam bardzo serdecznie, życzę miłego dnia, wpadniesz do mnie? 😊
    Emma 💖

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli poszukujesz prezentów to Czarny Piątek akurat się do tego nada. :) Pójście do kina to też fajny pomysł na spędzenie wolnego czasu i zrelaksowanie się. :) Udało Ci się dorwać bilety w okazyjnej cenie? Życzę Ci udanego seansu. :) Też sądzę, że pochodzenie nazwy tego wydarzenia jest interesujące. :) Dziękuję za odwiedziny i również pozdrawiam! :)

      Usuń
  29. ja w tym roku nie korzystam z tych promocji :)
    http://www.exality.pl/

    OdpowiedzUsuń
  30. Nie znałam historii, choć te okazje towarzyszą mi już od jakiegoś czasu. Zobaczymy co wyjdzie w tym roku, na pewno będę pamiętać o umiarze i wezmę pod uwagę czy coś potrzebuję :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie, że masz takie nastawienie. :) Życzę Ci udanych łowów. :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  31. Witam.Dzięki za informacje Nic innego mi nie pozostaje jak udać się na "polowanie",może uda się zdobyć coś atrakcyjnego?Pozdrawiam i życzę Ci również udanych łowów:*)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hejka! :) Nie ma za co dziękować, cieszę się, że informacje Ci się przydadzą. Życzę powodzenia i dziękuję. :*

      Usuń
  32. W naszym kraju czarny piątek jest bardzo oszukany. Na tydzień przed, ceny w sklepach są umyślnie podnoszone, a następnie kilka dni, albo dzień przed Black Friday są obniżane. Sam nie korzystam z tych ''promocji''. Bardziej się kuszę na wyprzedaże, bo wtedy naprawdę można coś kupić dużo taniej :).
    Dowiedziałem się przynajmniej skąd ta nazwa ''czarny piątek'' :D. Szczerze to nie miałem pojęcia dlaczego ten dzień jest tak nazywany ;p.
    Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na szczęście osobiście nie spotkałam się podczas Czarnego Piątku z takim oszukaństwem, ale wiem, że takie praktyki są stosowane, dlatego staram się śledzić ceny produktów, które mi się podobają. :) Wyprze są super! :)Ja też nie za bardzo wiedziałam, dopóki nie poszperałam w Internecie. :D
      Również pozdrawiam! :)

      Usuń
  33. Nice post dear http://www.ludatischenko.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Listopad i Black Friday 2019 już wkrótce. Po bardzo udanym BF 2018 nie mogę doczekać się tegorocznego czarnego piątku :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też czekam na Black Friday 2019. Mam nadzieję, że promocje będą zacne. ;)

      Usuń