31 stycznia 2021

Stylizacja - inspiracja: współczesna Roszpunka

Fioletowy top, różowe spodnie, fioletowy sweterek, fioletowe tenisówki, zielony lampion

Hejka!

Jak mogłaby się ubierać Roszpunka, gdyby żyła w dzisiejszych czasach? Zapraszam!


Przygotowując dzisiejszą stylizację, zainspirowałam się wizerunkiem Roszpunki, wykreowanym przez Disneya, w filmie animowanym, pt. Zaplątani. Przyznam, że jeszcze nie obejrzałam tej produkcji. Widziałam natomiast niemiecki film familijny z 2009 roku, należący do cyklu Najpiękniejsze baśnie braci Grimm (wspominałam o nim tutaj), który jest nieco bliższy oryginałowi.


Roszpunko, dziewczę moje, spuść mi warkocze swoje.

 

Po czym poznać Roszpunkę?

Disneyowska Roszpunka nosi długą, fioletową suknię z gorsetową górą. Jej stopy przyodziane są w fioletowe baleriny. Znakiem rozpoznawczym dziewczyny są z kolei bardzo długie, proste, blond włosy, które nosi rozpuszczone. Roszpunka została uznana za dziesiąta oficjalną księżniczkę Disneya.

 

Fioletowy sweterek Tesco, fioletowy top New Yorker, jasnoróżowe spodnie Biedronka, fioletowe tenisówki Cropp

 

Roszpunka - baśń a film animowany

Roszpunka to główna bohaterka filmu animowanego wyprodukowanego przez Disney'a, który nawiązuje do klasycznej baśni braci Grimm. Okazuje się jednak, że oba dzieła znacząco się różnią:

🠊 W oryginale rodzice Roszpunki nie byli królewską parą. Mieszkali na wsi, obok domu czarownicy Gotel.

🠊 Wg baśni, ojciec dziewczynki oddał ją Gotel zaraz po urodzeniu (czarownica wymusiła na nim tę obietnicę w zamian za roszponkę dla żony), natomiast w filmie czarownica Gertruda porwała Roszpunkę po tym, jak odebrano jej kwiat.


🠊 Roszpunka została zamknięta w wieży, gdy miała 12 lat. W filmie nastąpiło to w młodszym wieku.


🠊 W disneyowskiej wersji dziewczyna miała przyjaciela - kameleona. W baśni mieszkała w wieży samotnie.

 

Asymetryczny warkocz z fioletowym kwiatkiem

 


🠊 Ukochanym Roszpunki był książę, którego zauroczył śpiew dziewczyny, z kolei w filmie jest nim złodziej, Flynn Rider, który przypadkowo trafia do jej wieży. 


🠊 W baśni książę został oślepiony przez cierniste krzewy, w filmie Flynn został zraniony sztyletem. W obu przypadkach uleczyły ich łzy Roszpunki.


🠊 W filmie dziewczyna marzy, żeby zobaczyć z bliska lampiony. W baśni nic takiego nie miało miejsca.

🠊 Niektóre wersje baśni podają, że włosy Roszpunki były po prostu długie, wg innych zawsze były splecione w warkocz. W filmie można zobaczyć obie wersje.

 

Naszyjnik H&M

 

Stylizacja - Inspiracja: współczesna Roszpunka

 

Fioletowy top, sweterek, tenisówki, różowe jeansy

Motywem przewodnim stroju współczesnej Roszpunki jest kolor fioletowy. Jasnofioletowy top na ramiączkach zestawiłam z jasnoróżowymi jeansami. Na górę włożyłam sweterek o ciemniejszym odcieniu fioletu. Na stopy powędrowały jasnofioletowe tenisówki.

 

Bransoletka z koniczynką na fioletowym rzemyku

 

Naszyjnik z diamencikami, fioletowa bransoletka z koniczynką

Jeśli chodzi o biżuterię, wybrałam naszyjnik z okrągłą zawieszką przyozdobioną diamencikami oraz bransoletkę z koniczynką, z wygrawerowaną nazwą mojego bloga (o tym skąd ją mam, przeczytasz w tym wpisie).

 

Ubierz się jak Roszpunka

 

Fryzura à la Roszpunka - asymetryczny warkocz z kwiatami

Pomyślałam też o fryzurze i zaplotłam włosy w asymetryczny warkocz, który przyozdobiłam kwiatami. Jako rekwizyt posłużył mi też zielony lampion, który ma nawiązywać do marzenia Roszpunki.


***


Obejrzałaś film Zaplątani lub inna wersję historii Roszpunki?

Co sądzisz o mojej stylizacji inspirowanej postacią Roszpunki?

18 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy pomysł na wpis :) Ja ostatnio bardzo polubiłam Jasmine z Alladyna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I love this lilac color!!

      Usuń
    2. Dziękuję. ;) Nad stworzeniem stylizacji inspirowanej Jasminą myślę od dłuższego czasu. ;)

      Usuń
    3. I also really like this colour. ;)

      Usuń
  2. Stylizacja bardzo mi się podoba :D Śliczny jest ten fioletowy sweterek :D
    Film Zaplątani oglądałam :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że stylizacja Ci się spodobała. ;)
      Ja muszę nadrobić ten film. :D
      Dziękuję i też ślę pozdrowienia! ;)

      Usuń
  3. Bardzo udana stylizacja :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Dziękuję. ;) Fioletowy był kolorem 2018 roku, a mam wrażenie, że dopiero teraz stał się bardziej popularny. :D

      Usuń
  5. Witaj Moniko :)

    Jedynym filmem jaki obejrzałam była " Barbie jako Roszpunka". Jak byłam mała to mama i siostra kupowały mi na kasecie te bajki. Miałam i w sumie mam dalej te kasety :) Do dziś lubię Barbie :D i Właśnie Roszpunka to moja ulubienica :)

    Podoba mi się Twoja współczesna wizja tej ksiazniczki :)

    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, Iwetto! ;)

      Piękne wspomnienia. ;) Z filmów o Barbie obejrzałam dawno temu "Barbie i 12 roztańczonych księżniczek". Miło go wspominam. :D

      Cieszę się, że moja wizja Ci się spodobała. Dziękuję za miłe słowa. <3

      Buziaki! ;*

      Usuń
  6. Przyznam, że nie oglądałam jeszcze tej bajki, ale stylizacja bardzo mi się podoba. Uwielbiam ten odcień fioletu!! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że moja stylizacja przypadła Ci do gustu. ;)

      Usuń
  7. Bajkę znam i pomimo mych lat, w niedzielne poranki, lubię nadal jakąś obejrzeć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bajki są bardzo uniwersalne i każdy znajdzie w nich coś dla siebie. Z wiekiem można w nich dostrzec o wiele więcej wartościowych treści, niż gdy było się dzieckiem. ;)

      Usuń