11 kwietnia 2023

Strefa Kinomaniaczki: pakt z diabłem, autyzm i amerykański prom

Strefa Kinomaniaczki: Co obejrzeć w wolnej chwili?

Hejka!

Zapraszam Cię do świata filmów.

 

W dzisiejszej Strefie Kinomaniaczki znalazły się trzy filmy. Dwa nieco starsze i jedna nowość. Zaczynajmy!


Zakręcony / Bedazzled (2000)

Zakręcony / Bedazzled (2000)

Elliot Rochards jest zakochany bez wzajemności w Allison, koleżance z pracy. Pewnego dnia spotyka na swojej drodze diabła. Zawiera z nim pakt, by zdobyć dziewczynę swoich marzeń. Diabeł spełni siedem życzeń Elliota w zamian za jego duszę.

 

Zakręcony / Bedazzled (2000)

Zawarcie paktu z diabłem to ciekawy motyw, który jest chętnie wykorzystywany w sztuce, np. w Fauście Goethego, czy w Niewidzialnym życiu Addie LaRue V.E. Schwab. W Zakręconym zamiast diabła mamy... diablicę. Ciekawa fabuła, jednak mnie nie powalił. Można obejrzeć.

 

 

 

Rain Man (1988)

Rain Man (1988)

Skupiony na karierze Charlie Babbit dowiaduje się, że zmarł jego ojciec, z którym od lat nie utrzymywał kontaktu, a fortunę otrzymał mężczyzna cierpiący na zaburzenie ze spektrum autyzmu mieszkający w domu opieki. Okazuje się on być starszym bratem Charliego o imieniu Raymond. Rozgoryczony Charlie porywa swojego brata z zakładu, mając nadzieję na zdobycie większego spadku.


Rain Man (1988)

Słyszałam o tym filmie już dawno, ale dopiero teraz sobie o nim przypomniałam i obejrzałam. Ciekawa fabuła, świetna gra aktorska Dustina Hoffmana. Produkcja fajnie ukazuje tworzącą się relację między braćmi oraz funkcjonowanie osoby w spektrum autyzmu. Były momenty zabawne i wzruszające. Nie odczułam, że film trwał 2 godziny. Serdecznie polecam!

 


 

Misja: Bal/ Prom Pact (2023)

Misja: Bal/ Prom Pact (2023)
 

Zbliża się prom, czyli bal na zakończenie szkoły. Mandy to maturzystka, która marzy o dostaniu się na studia do Harvardu i myśli tylko o tym. Jej cel staje pod znakiem zapytania, gdyż dziewczyna trafia na listę rezerwową. By zapunktować, Mandy chce zdobyć list polecający od wpływowego senatora i absolwenta tej uczelni. W tym celu podejmuje się udzielania korepetycji z psychologii jego synowi, popularnemu w szkole gwiazdorowi koszykówki.

 

Misja: Bal/ Prom Pact (2023)


Lubię klimaty amerykańskich bali maturalnych, więc nie mogłam nie obejrzeć tego filmu. Bardzo fajna produkcja. Główna bohaterka początkowo była irytująca, ale potem było lepiej. Z wyglądu momentami przypominała mi nieco Demi Lovato z czasów Camp Rock. Podobały mi się nawiązania do innych filmów, m.in. Nic nie mów (1989), Ryzykowny interes (1983), czy Dirty Dancing (1987). Jeśli chodzi o shipy, to chciałam, żeby Mandy była z Benem. Tak dobrze się dogadywali, ale i z koszykarzem stworzyła fajną parę. Przyjemny film na zrelaksowanie się.

 

***

Znasz któryś z filmów?

Jaki film/ serial udało Ci się ostatnio obejrzeć?

9 komentarzy:

  1. ostatnio nie miaałam czasu, ale teraz w weekend coś nadrobię :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie życzę Ci przyjemnego weekendu i oglądania ciekawych filmów. ;)

      Usuń
  2. Znowu będę wybredna :D Widzę klasyczki takie, ale ja raczej wolę nowsze filmy. Także ten ostatni wydaje się najbardziej dla mnie, ale pewnie bym na nim zasneła (nawiązując do naszej ostatniej rozmowy) :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak czasem bywa, he, he. :D Dobrze, że masz wyrobiony swój gust filmowy. ;) Ostatni film to świeżynka. :D Bardzo możliwe. :D Ja nadrobiłam trochę oglądania podczas świąt, gdy oczy mi się nie kleiły. :D

      Usuń
  3. Thanks for sharing those choices.
    I invite you to visit my last post. Have a good week-end!

    OdpowiedzUsuń
  4. Hejka Moniko ❤️

    Trochę zaniedbałam bloga ostatnio i zaniedbałam odwiedzanie ulubionych blogów. Przepraszam, już nadrabiam.

    Wszystkie 3 filmy mnie zaciekawiły, lubię stare produkcję filmowe :) Ale najbardziej ciekawi mnie Misja-Bal. :)

    Dawno nie oglądałam żadnego filmu. A jak już chce obejrzeć nie ma go online za darmo eh :(

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń