22 września 2017

Jesień: inspiracje + DIY

Ramka z kasztanów, żołędzi, szyszek, jarzębiny i napis jesień

 Hejka!

Zapraszam Was na dawkę jesiennych inspiracji.

 
Nadszedł pierwszy dzień astronomicznej jesieni, natomiast jutro (23.09.) rozpocznie się ta kalendarzowa. Dni powoli stają się coraz krótsze, a na dworze robi się chłodniej. Można już znaleźć kasztany i inne dary jesieni. Dzisiaj chciałam Wam pokazać kilka propozycji wykorzystania ich w dekoracji domu. 



Jesienna kompozycja z sową

Sposób wykorzystania szyszek, kasztanów, żołędzi, jarzębiny do dekoracji

 Do jej wykonania użyłam szyszek, jarzębiny, kasztanów oraz żołędzi. Dodatkowymi elementami są figurka sowa, dwie świeczki w kształcie szyszek oraz złote podłużne pudełko, na którym ustawiłam część rzeczy.

Szyszki, kasztany, jarzębina, żołędzie, sowa, świeczki szyszki,





Ozdoba ze świeczką

Szyszki, żołędzie kasztany, jarzębina wokół świecy

Na niewielkim talerzyku postawiłam białą świecę, a przestrzeń wokół niej przyozdobiłam kasztanami, szyszkami, żołędziami oraz jarzębiną. Nic trudnego, a jaki efekt!


Ozdoba ze świecą i darami jesieni

Nie mogłam się zdecydować z którą świecą wygląda to ładniej. Z czerwona czy białą? Dajcie znać w komentarzu. 



Bukiet z liści

Jesienne liście

 Pewnie każdy z Was zrobił taki bukiet przynajmniej raz w swoim życiu. Do szklanego pucharka po lodach wrzuciłam kasztany oraz żołędzie, a następnie wsadziłam kolorowe liście. Aby nie było tak smutno postawiłam obok szyszki, jarzębinę oraz inne symbole jesieni.



Przejdźmy teraz do ozdoby DIY. W sumie tamte też wykonałam własnoręcznie, ale tu podam Wam instrukcję :D


Co będzie nam potrzebne?

kasztany, czapeczki od żołędzi, nożyczki, szpilki, pinezki, masa klejąca, czarna kartka, wstążeczka
  • szyszki,
  • kasztany,
  • czapeczki od żołędzi, 
  • ozdobna wstążeczka,
  • szpilki,
  • pinezki zakończone kuleczką,
  • nożyczki,
  • kawałek czarnej kartki z bloku technicznego,
  • masa klejąca (zamiast tego może być plastelina lub klej na gorąco).
 
Użyłam tego, co miałam pod ręką.
 
 

Wykonanie:

  1. Do kasztana wbijamy dwie pinezki zakończone kuleczką- to będą oczy.
  2. Kawałek czarnej kartki składamy na pół i wycinamy z niej trójkąt, który następnie otwieramy i za pomocą szpilki przytwierdzamy do kasztana- to będzie dzióbek. W razie problemu, można pomóc sobie nożyczkami, aby docisnąć szpilkę.
  3. Przymocowujemy czapeczki od żołędzi na górze kasztana za pomocą masy klejącej.
  4. Gotową głowę (kasztan) łączymy z szyszką, która będzie stanowiła korpus naszej postaci. Do tego również używamy masy klejącej.
  5. Jednej z figurek zawiązujemy wstążeczkę na szyi (połączenie kasztana z szyszką). Voilà!
Tak prezentują się  gotowe figurki:

Ludziki z kasztanów, szyszek, czapeczek od żołędzi

Kogo Wam one przypominają?

Ludzik z kasztanów, szyszek, czapeczek od żołędzi
 
Ta z wyglądu przypomina mi Sarsę, przez  czapeczki z żołędzi na głowie. Dlatego też postawiłam ją na estradzie.

Ludzik z kasztanów, szyszek, czapeczek od żołędzi
 
Według mnie to Poeta. Czapeczka z żołędzia stanowi beret, a wstążka szal. Dodałam mu jeszcze czystą kartkę oraz pióro (kawałek gałązki).

 
Sarsa i Poeta razem.

Wiem, że te figurki to nie arcydzieło, ale mi się podobają. Specjalnie wybrałam coś łatwego do wykonania, aby każdy mógł sobie zrobić własne.

*
Kończąc chciałam jeszcze poruszyć pewną sprawę. Nie dajcie sobie wmówić, że jesteście na coś za starzy. Jeśli dana rzecz (np. zbieranie kasztanów i robienie z nich ludzików czy czegokolwiek innego) sprawia Wam przyjemność i nie szkodzicie nią nikomu, to róbcie to dalej. Ostatnio, gdy zbierałam właśnie kasztany, to widziałam starszą panią, która robiła to samo. Może zbierała je dla wnuków, ale możliwe też, że dla siebie. Gdyby Harland Sanders myślał, że jest już za późno i jest za stary, by coś osiągnąć, nie było by dzisiaj KFC.
 
***
  Wykorzystujecie kasztany, żołędzie lub szyszki do dekoracji domu?
 
Jak Wam mija początek jesieni?

43 komentarze:

  1. Nie przepadam za jesienią, ale ozdoby ładne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. :) Jesień zwykle nie kojarzy się przyjemnie przez ciągłe opady deszczu i przenikliwe zimno, ale ma też swoje plusy, jak na przykład kasztany i żołędzie, z których można wyczarować cudeńka. Ja też wolę inną porę roku, a konkretnie lato. :)

      Usuń
  2. ooo przypomniałam sobie jak bardzo lubiłam robić takie figurki, ale jakoś mi przeszło :D Bardzo ładnie wygląda ta ozdoba ze świecą, choć kojarzy mi się ze świętami. Kolorystyka tych zdjęć taaaka jesienna <3 Niestety pewnie i ta jesień będzie ponura, deszcze, a nie jak pokazują na zdjęciach - spadające liście itp :D Swoją drogą gratuluję Ci współpracy! Dostaję sporo, ale żadnych nie przyjmuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też gdy byłam młodsza to robiłam koniki czy inne stworzonka z kasztanów i zapałek. Później przestałam, ale znów to wróciło. :) Faktycznie może kojarzyć się trochę z wieńcem bożonarodzeniowym, ale takie ozdoby są też robione na wiosnę czy Wielkanoc. :D Co do pogody, to pożyjemy i zobaczymy. U mnie dzisiaj było bardzo słonecznie i w miarę ciepło. :) Ale masz rację zdjęcia ukazujące jesień a rzeczywistość to dwie różne rzeczy. :D Dziękuję bardzo za gratulacje. :)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Na szczęście do wykonania pomysłów, które zaprezentowałam nie trzeba mieć wielkiego talentu artystycznego. :)

      Usuń
  4. W końcu wyczekiwane przeze mnie ozdoby z darów jesieni:)
    Tak szczerze, to czekałem na ten post. Ozdoby ze świeczką bardzo mi się podobają. Są takie klimatyczne.
    Kiedyś, dawno temu moja ciocia robiła róże z liści drzew. Nie wiem jak ona to zawijała, ale powstawały róże. Takie liściowe origami;p.
    Ludziki z kasztanów sam kiedyś robiłem. Fajna zabawa! Teraz też bym się pokusił, ale brakuje czasu.
    Dziś już mamy jesień, a ta brzydko nas przywitała - ulewnie. Oby było jeszcze cieplutko:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że wreszcie się doczekałeś. Starałam się dodać ten post najszybciej jak to możliwe. Oczywiście najpierw musiałam dozbierać trochę kasztanów, bo z pierwszej wyprawy przyniosłam tylko 4-5 malutkich, a potem wymyślić coś ciekawego, więc trochę to wszystko zajęło. :) Super, że propozycja ze świeczką przypadła Ci do gustu. :)
      Wow! Róże wykonywane przez Twoją ciocię musiały pięknie wyglądać. Jeśli okaże się to niezbyt trudne, to może spróbuję sama takie zrobić. :) No tak, na takie zabawy trzeba wygospodarować chwilę.
      U mnie jesień przyniosła piękne słonko i trochę ciepła. W takim razie przesyłam Ci odrobinę tej pięknej pogody oraz słonecznie i gorąco pozdrawiam!

      Usuń
    2. Chyba podziałało! Udało Ci się przysłać mi troszkę słońca :)

      Wydajesz się bardzo miłą i sympatyczną dziewczyną :)

      Usuń
    3. Super, bardzo się cieszę z tego powodu. :) Teraz złap słonko i już go nie wypuszczaj. :D
      Dziękuję. :)

      Usuń
  5. Super :)

    Zapraszam na nowy wpis :)
    http://bedifferent-ania.blogspot.com/2017/09/etuopl.html

    OdpowiedzUsuń
  6. This is so cute! thanks for sharing
    bisous

    http://gallech.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne inspiracje jesienne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowne inspiracje na jesień! :)
    Piękne :D

    https://anastyle14.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudownie to wszystko wygląda :D Sama chciałam w tym roku zrobić jakąś jesienną ozdobę, później jednak stwierdziłam, że nie mam miejsca w domu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. :) He, he, ozdoby mogą zajmować trochę miejsca, ale na jakieś małe zawsze znajdzie się miejsce. :D

      Usuń
  10. O wow, to wygląda po prostu cudownie! Muszę się wziac za takie rzeczy do mojego nowego pokoju i zaszaleć z jesiennymi dekoracjami, trafiłaś z tematem w 10! Na pewno skorzystam :D
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, cieszę się, że spodobały Ci się wykonane przeze mnie ozdoby i skorzystasz z inspiracji. :) Nowy pokój to dobra okazja, by zaszaleć z ozdobami. :D Powodzenia w dekorowaniu Twojego kąciku. :)

      Usuń
  11. Piękne kompozycje, aż zaczęłam inaczej patrzeć na jesień :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :) Super, mam nadzieję, że teraz bardziej optymistycznie patrzysz na tę porę roku. :D

      Usuń
  12. figurki są prze urocze :) ja cały dzień pod kołderką leżę :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :) Mam nadzieję, że u Ciebie wszystko w porządku i leżysz sobie po prostu, żeby odpocząć. :)

      Usuń
  13. Świece prezentują się przepięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Woow! Cudowne ozdoby! Figurki są przepiękne <3
    allixaa.blogspot.com - klik

    OdpowiedzUsuń
  15. Za dziecka często takie figurki z kasztanów i szyszek robiłam. To były świetne czasy.
    Pięknie to wszystko udekorowałaś. Najbardziej podoba mi się pomysł z świecami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dawniej większość robiła takie figurki, teraz ludzie mają coraz mniej czasu i w sumie chęci też czasem brakuje. :D Dziękuję. :)

      Usuń
  16. jesienna kompozycja z sową <3 ale pięknie wykonane <3
    http://czynnikipierwsze.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sówka potrafi zaczarować. :D Miło mi, że kompozycja Ci się spodobała. :)

      Usuń
  17. Te figurki są urocze! Lubię takie klimatyczne drobiazgi :)
    paulan-official-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :) Super, takie drobiazgi potrafią odmienić wnętrze. :)

      Usuń
  18. piękne jesienne stroiki :) muszę te pomysły pokazać mojej mamie, ona uwielbia takie dekoracje :)

    OdpowiedzUsuń