12 lutego 2020

Stylizacja: różowa sukienka i sweter w serduszka + 14 ciekawostek o walentynkach

Fioletowy sweter w serduszka, jasnoróżowa sukienka, złote baleriny, złote pierścionki z serduszkami, złoty choker z kółeczkami, bukiet różowych tulipanów

Hejka!

Zapraszam Cię na walentynkową stylizację i garść ciekawostek związanych ze świętem zakochanych.


Kreatywna Środa

 

Pomysł na tę stylizację wpadł mi do głowy, gdy zastanawiałam się, jakie zdjęcie zrobić na Kreatywną Środę u Inuinki na IG. Tematem przewodnim dzisiejszej środy jest serce. Od razu pomyślałam o moim sweterku w serduszka. Początkowo strój miał składać się ze spódniczki, bluzki i swetra, ale rzeczywistość nie wyglądała tak pięknie, jak w moim wyobrażeniu i musiałam nieco zmodyfikować moją wizję. 

Fioletowy sweterek w różowe serduszka Reserved, jasnoróżowa sukienka z krótkim rękawem Forever 21, złote baleriny z kokardkami Parfois, złoty choker Sinsay, złote pierścionki H&M


Różowa sukienka i fioletowy sweterek w serduszka

 

Postawiłam więc na jasnoróżową sukienkę z krótkim rękawem. Pokazywałam ją już na blogu w październiku zeszłego roku. Wystylizowałam ją wtedy na dwa sposoby. Teraz przyszła pora na kolejną odsłonę tej sukienki. Tym razem nie użyłam paska, który był z nią w zestawie. Na sukienkę włożyłam fioletowy sweter w jasnoróżowe serduszka. Mam go już bardzo długo. Przyznam, że zapomniałam o nim, ale dzięki temu wyzwaniu wrócił do łask i mam nadzieję, że uda mi się stworzyć z nim jeszcze wiele fajnych stylizacji. Jest on długi, więc żeby dobrze współgrał z sukienką, zapięłam go na guziczki, a resztę wywinęłam do środka. 

Złote pierścionki z sercami H&M


Złoty choker, pierścionki z sercami, złote baleriny i tulipany

 

Przejdźmy do biżuterii. Zdecydowałam się na złoty choker z maleńkimi kółeczkami, a także na dwa pierścionki z sercami (pojedynczym i podwójnym). Ostatnim elementem są złote baleriny z kokardkami. Jako rekwizyt do zdjęć użyłam bukiet różowych tulipanów, które ożywiają całość i wprowadzają odrobinę wiosny do stylizacji. 

Złoty choker z kółeczkami, pierścionki z sercami, sweter w serduszka, różowa sukienka



14 ciekawostek o walentynkach i św. Walentym  

 

Na koniec zebrałam 14 ciekawostek (Przypadek? Nie sądzę! 😉) dotyczących walentynek. Skąd się wzięły? Kim był św. Walenty? Od kiedy święto zakochanych jest obchodzone w Polsce?  Zaraz wszystkiego się dowiesz:


💗 św. Walenty był z wykształcenia lekarzem, natomiast z powołania duchownym;

💗 żył w Cesarstwie Rzymskim za panowania cesarza Klaudiusza II Gockiego, który zabronił mężczyznom, w wieku 18-37 lat, zawierać związek małżeński, twierdząc, że najlepszymi żołnierzami są ci niemający rodzin; biskup Walenty sprzeciwił się temu zakazowi i błogosławił związki młodych legionistów; spotkała go za to kara - został wtrącony do więzienia, gdzie... zakochał się w niewidomej córce strażnika, która jak głosi legenda, pod wpływem miłości odzyskała wzrok; cesarz dowiedziawszy się o tym, rozkazał zabić Walentego; dzień przed egzekucją (dokonano jej 14 lutego) mężczyzna napisał list do ukochanej i podpisał go "Od Twojego Walentego";


Złoty choker z kółeczkami Sinsay



💗 św. Walenty jest uważany nie tylko za patrona zakochanych, ale także osób cierpiących na ciężkie choroby (szczególnie psychiczne i epilepsję);

💗 najważniejszym miejscem kultu św. Walentego jest bazylika jego imienia znajdująca się w Terni we Włoszech;

💗 święto zakochanych w Polsce zyskało popularność dopiero w latach 90. XX w. wraz z kultem św. Walentego z Bawarii i Tyrolu;


Sweter w serca, różowa sukienka, choker, pierścionki z sercami, różowe tulipany


💗 największe obchody walentynek w Polsce mają miejsce w Chełmnie, są  to tzw. ,,Walentynki Chełmińskie";

💗 Brytyjczycy uważają walentynki za ich własne święto, gdyż rozsławił je na świecie sir Walter Scott;

💗 zwyczaje związane z dniem zakochanych prawdopodobnie nawiązują do rzymskiego święta, zwanego Luperkaliami;

💗 walentynki od średniowiecza są obchodzone w południowej i zachodniej Europie;


Fioletowy sweter w serca, różowa sukienka, złote baleriny z kokardkami, minimalistyczna biżuteria, bukiet różowych tulipanów


💗 tradycjami walentynkowymi są: pisanie listów miłosnych, wręczanie kwiatów u drobnych upominków; natomiast symbole święta zakochanych to: czerwone serca, róże i amor;

💗 co roku do Werony wysyłanych jest ok. tysiąca kartek zaadresowanych do Julii; przy okazji chcę Ci polecić fajną komedię romantyczną powiązaną z tym tematem, chodzi o Listy do Julii;

💗 najdroższą walentynkę otrzymała śpiewaczka operowa Maria Callas od miliardera Arystotelesa Onassisa, który sprezentował jej kartkę wykonaną z litego złota, ozdobioną sercem z diamentów i szafirów, zapakowaną w futro z norek; 



Sweter w serduszka, sukienka, biżuteria, tulipany


💗 pierwszą kartkę walentynkową wysłał prawdopodobnie książę Orleanu w 1415 r., który był uwięziony w londyńskim Tower i chciał powiedzieć żonie jak bardzo ją kocha; 

💗 Margery Brews była pierwszą kobietą, która wysłała walentynkę, było to w roku 1477 - do listu zaadresowanego do narzeczonego dołączyła kartkę z poezją miłosną. 


***

Jak Ci się podoba stylizacja?

Ile ciekawostek dotyczących walentynek było Ci znanych?

24 komentarze:

  1. Fajne ciekawostki. Nie znałam ich :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że dowiedziałaś się z mojego wpisu nowych rzeczy. ;)

      Usuń
  2. Twój sweterek wygląda mega uroczo, bardzo mi się podoba tak jak sukienka - uwielbiam ten odcień różu. Całość wyszła niezwykle romantycznie i walentynkowo. A tulipanki dodały wiosennego uroku :) Jeśli chodzi o moją wiedzę na temat Walentynek wzbogaciłam ją czytając Twój wpis, nigdy wcześniej nie słyszałam o tak wielu faktach związanych z tym świętem :) Miło, że się nimi podzieliłaś ze swoimi czytelnikami :)

    buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, Iwetto! <3 Cieszę się, że stylizacji Ci się spodobała. ;) Super, że dowiedziałaś się czegoś nowego. Ja przygotowując wpis tez wzbogaciłam swoją wiedzę, więc korzyści są obustronne. :D

      Buziaki! :*

      Usuń
  3. Piękna romantyczna stylizacja 😍
    Legendę św Walentego słyszę pierwszy raz i brzmi ciekawie 🙂
    Wiedziałam że jest on patronem chorych na epilepsje
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci, Lili. <3
      Super, brawa dla Ciebie. ;)
      Taż przesyłam Ci pozdrowienia! :*

      Usuń
  4. Stylizacja w sam raz na jutrzejsze walentynki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten sweterek jest taki uroczy! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uroczy ten sweterek :)
    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne ciekawostki, chyba żadnej z nich nie znałam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ale ekstra! jak to mega pasuje;) ja osttanio oglądałam film o wlanetynkach i w sumie wielu podobnych zreczy się dowiedziałam ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo! :* Super, że tyle się dowiedziałaś o walentynkach. :D

      Usuń
  9. Ahhh jak uroczo! <3 Wprowadziłaś taki powiew wiosny do blogosfery! Lekko, pudrowo i przyjemnie - super :)
    Pozdrawiam kochana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci, Kochana, za tyle miłych słów! <3
      Także serdecznie Cię pozdrawiam! ;)

      Usuń
  10. Stylizacja bardzo mi się podoba. Jest urocza, słodka i bardzo kobieca! Cudna.
    Dużo ciekawostek się dowiedziałam z Twojego wpisu.

    Carrrolina Blog-klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. <3 Cieszę się, że wyciągnęłaś coś z mojego wpisu dla siebie. ;)

      Usuń
  11. Uwielbiam takie ciekawostki. A ze stylizacji najbardziej spodobał mi się ten pierścionek - ale romantyczny!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło. <3 Ja też przepadam za ciekawostkami i z tego powodu dzielę się nimi z Czytelnikami. :D
      Dziękuję i też przesyłam Ci pozdrowienia! :*

      Usuń