9 marca 2022

Strefa Kinomaniaczki: superbohaterowie, śpiewające zwierzęta, poszukiwanie El Dorado, wysoki wzrost

Spider-Man (2004), Uncharted (2022), Batman: Początek (2005) plakat filmowy 

Hejka!

Zapraszam Cię na ogromną dawkę filmów.

 

Nazbierało mi się trochę obejrzanych filmów, więc przyszedł czas na Strefę Kinomaniaczki. Wpis będzie nieco dłuższy, więc rozsiądź się wygodnie. Zaczynajmy!

 

Spider-Man (2002), Spider-Man 2 (2004), Spider-Man 3 (2007)

 

Filmy o Spider-Manie z Tobeyem Maguire


Peter Parker, nieśmiały, ale uzdolniony nastolatek po ugryzieniu przez pająka zyskuje supermoce, których używa do walki ze złem.

 

Spider-Man (2002)


Z wielką mocą wiąże się wielka odpowiedzialność

 

Trylogię Sama Raimiego o człowieku-pająku obejrzałam po raz kolejny. A to wszystko za sprawą najnowszej produkcji z Tomem Hollandem w roli głównej. Chciałam sobie odświeżyć pamięć i móc porównać różne wersje historii. Filmy z Tobeyem Maguire to klasyka. Świetnie wcielił się w Spidyego. Jego postać była bardzo emocjonalna, skupiona na przeżyciach wewnętrznych (scena śmierci wuja Bena rozdzierała serce). Bardzo poważnie podchodziła do odpowiedzialności związanej z darem, który otrzymała. Z kolei look Petera na Bad Boya był nieco komiczny, ale i tak fajnie zagrał przemianę. Moim zdaniem to najlepsza ekranizacja komiksu o Spider-Manie.

 

 

Niesamowity Spider-Man/ The Amazing Spider-Man (2012), Niesamowity Spider-Man / The Amazing Spider-Man 2 (2014)

 

Niesamowity Spider-Man/ Amazing Spider-Man (2012), Niesamowity Spider-Man 2/ Amazing Spider-man 2 (2014)

Co do tej wersji opowieści o człowieku-pająku nie byłam przekonana i obejrzenie filmów nic nie zmieniło w tym temacie. Andrew Garfield jakoś nie bardzo mi pasował jako Peter Parker, zabrakło Mary Jane (zamiast niej pojawiła się Gwen Stacy). 

 

Niesamowity Spider- Man

Całość była za bardzo rozrywkowa i zrobiona pod publikę. Choć muszę przyznać, że przygody Spidermana były ciekawe. Ta wersja jest podobno bliższa oryginałowi niż wcześniejsza odsłona, jednak mnie nie zachwyciła. Co nie oznacza, że był zła, po prostu nie wpasowała się w mój gust.

 

 

Spider-Man: Homecoming (2017), Spider-Man: Daleko od domu/ Spider-Man: Far From Home (2019), Spider-Man: Bez drogi do domu/ Spider-Man: No Way Home (2021)

 

Spider-Man: Homecoming (2017), Spider-Man: Daleko od domu/ Spider-Man: Far From Home (2019), Spider-Man: Bez drogi do domu/ Spider-Man: No Way Home (2021)

Nie ma tu wujka Bena, najlepszy przyjaciel Petera nie próbuje go zabić, występują nawiązania do Avengersów. Mimo różnych zmian Spiderman z Tomem Hollandem dał radę. Plasuje się u mnie zaraz za wersją z Maguirem. Najbardziej spodobała mi się część druga. Natomiast trzecia zaskoczyła mnie pozytywnie spotkaniem trzech pajączków. To było niezłe combo!

 

Spider-Man: Bez drogi do domu (2021)

Podsumowując, u mnie wygrywa trylogia z Tobeyem Maguire jako Spider-Manem. Do strzelania pajęczyną nie potrzebował wyrzutni (strzelał z nadgarstków), jego kostium nie miał żadnych nowoczesnych technologii, a i tak świetnie sobie radził. Poza tym przemówił do mnie klimat, nieco poważniejszy niż w nowszych produkcjach.  Na drugim miejscu wersja z Tomem Hollandem (polubiłam tego aktora), a na końcu z Andrew Garfieldem.



Batman: Początek/ Batman Begins (2005), Mroczny Rycerz/ The Dark Knight (2008), Mroczny Rycerz powstaje/ The Dark Knight Rises (2012)

 

Batman: Początek/ Batman Begins (2005), Mroczny Rycerz/ The Dark Knight (2008), Mroczny Rycerz powstaje/ The Dark Knight Rises (2012)

Po wyjściu z więzienia milioner Bruce Wayne trafia do klasztoru, gdzie pod okiem przywódcy Ligii Cienie uczy się, jak pokonać swój lęk oraz trenuje sztuki walki. Wkrótce Bruce wraca do rodzinnego Gotham City i zaczyna walkę z korupcją i przestępczością.

 

Trylogia o Batmanie z Christianem Bale

By pokonać strach, musisz nim zostać. Musisz przeniknąć w strach drugiego człowieka. Człowiek najbardziej boi się tego, czego nie widzi. Musisz się stać, niczym straszliwa myśl. Zjawa. Masz być jak myśl!

 

Serię filmów o Batmanie obejrzałam lata temu (dwie pierwsze części). W związku z premierą nowej wersji człowieka-nietoperza, postanowiłam odświeżyć sobie jego historię. Trylogia jest bardzo mroczna. W przeciwieństwie do Spider-Mana, który posiadał supermoce, Batman takowych nie ma. Używa za to efektownego sprzętu i gadżetów, by walczyć z niesprawiedliwością. Ma też u swego boku zaufanego kamerdynera, Alfreda, który jest jednocześnie jego przyjacielem. Przygody człowieka-nietoperza bardzo mi się spodobały. W trzeciej części jako kobieta-kot pojawiła się Anne Hathaway, którą bardzo lubię. Niestety było jej tam bardzo mało, nad czym ubolewam. Liczyłam, że odegra większą rolę. Nie można pominąć postaci komisarza Gordona, który mocną zapadł mi w pamięci oraz Jokera, granego przez Heatha Ledgera. Christian Bale pasował mi zarówno jako Bruce Wayne, jak i jako Batman. Jestem ciekawa nowej wersji z Robertem Pattisonem, jednak trochę się też jej obawiam. Nie pozostaje mi nic innego, jak obejrzeć film i się przekonać.



Sing (2016), Sing 2 (2021)

 

Sing (2016), Sing 2 (2021) plakat filmowy

 

Koala, Buster Moon, właściciel teatru, aby go ocalić, organizuje konkurs piosenki, w którym nagroda jest bardzo atrakcyjna.

 

Sing (2016), Sing 2 (2021)


Pierwsza część była super. Zarówno fabuła, jak i piosenki. Druga też fajna, jednak nie tak dobra jak pierwsza. Spodobała mi się postać panny Crawly. Wnosiła dużo humoru. W Sing 2 pojawił się nawet słynny nosacz Janusz, he, he.



Uncharted (2022)

Uncharted (2022) plakat filmowy

 

Nathan Drake zostaje zwerbowany  przez doświadczonego poszukiwacza skarbów, Victora Sullivana, by odnaleźć fortunę Ferdynanda Magellana.

 

Uncharted (2022)


Świetny film! Wciąga od samego początku. Nie ma mowy o nudzie. Wartka akcja, śmietanka gwiazd, trochę humoru oraz Tom Holland, którego polubiłam za rolę Spider-Mana. Z kina wyszłam zadowolona. Czekam na kolejną część. P.S. Po napisach jest dodatkowa scena. Film powstał na podstawie gry.



Wysoka dziewczyna 2/ Tall Girl 2 (2022)

Wysoka dziewczyna 2/ Tall girl 2 (2022)

Jodi szykuje się do występu w szkolnym musicalu, dziewczyna zaczyna tracić wiarę w siebie. Do tego dochodzą problemy w związku...

 

Wysoka dziewczyna 2/ Tal, Girl 2 (2022)

 

Jestem rozczarowana tym filmem. Kadry były bardzo ładne, nawiązanie do piosenki Backstreet Boys, końcówka całkiem fajna i na tym plusy się kończą. Produkcja była nijaka, jakoś nie czułam chemii między bohaterami. Pierwsza część była lepsza.

 

***

Znasz któryś z filmów?

Co ostatnio obejrzałaś? 

Co sądzisz o produkcjach Marvela i DC?

14 komentarzy:

  1. Hej Kochana! :)

    Jako dziecko miałam zawsze słabość do Spider-Mana zaś pamiętam, że grałam w grę z Batmanem :)

    Z tych filmów które przedstawiłaś nie oglądałam żadnego :) Ja planuje na dniach obejrzeć film o Kalinie Jędrusik już jest od 8 marca na Netflixie. A ostatnio więcej czytam książek jak oglądam filmy, mam ich sporo z biblioteki :)

    Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego dnia i dużo słońca 🌞🌞🌞🌞🌷

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, Iwetto! ;)

      Spider-Man wymiata, chociaż Batman też. Obie postacie są bardzo ciekawe. ;)

      Nie słyszałam o tym filmie. Życzę Ci w takim razie przyjemnego oglądania i czytania książek. ;)

      Dziękuję, Kochana! <3 Buziaki! ;*

      Usuń
  2. Witam serdecznie ♡
    Ile spidermanów! Nawet nie wiedziałam, że tyle jest ekranizacji tego komiksu :D Akurat filmy o super bohaterach nie są moją mocną stroną, ale spiderman 1 i 2 widziałam :) Fajne, świetnie zrealizowane produkcje z pięknymi zdjęciami :) Chodź jest dużo cgi ale ja lubię :D Batmana nie widziałam żadnego. Sing jedynkę widziałam, ciekawa produkcja, najlepsze momenty to samo zakończenie i te finałowe piosenki :) Wysoką dziewczynę widziałam jedynkę. Nawet spodobał mi się ten film. Z tego typu produkcjami najczęściej jest tak, że jedynka jest dobra a każda kolejna część już niekoniecznie :)
    Świetny wpis, bardzo dużo filmów, bardzo dużo inspiracji na seanse domowe :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, Klaudio! ;)

      He, he, trochę się ich zebrało. :D Są też seriale animowane o Spider-Manie. ;) Ale nie pokusiłam się, żeby je obejrzeć. :D Batmanów też jest trochę. :D
      O, tak! Piosenki w filmie "Sing" wymiatają. ;)"Wysoka dziewczyna" była całkiem ok, niestety druga część nie dała rady. Masz rację, często tak bywa.

      Dziękuję i też cieplutko pozdrawiam! <3

      Usuń
  3. Danke sehr für diese tolle Filmauswahl! Ich war schon lange nicht mehr im Kino.
    Hab ein schönes Wochenende!
    Liebe Grüße
    Christine

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nicht zu danken. ;)
      Ich freue mich, dass dir mein post gefallen hat.
      Danke.
      Liebe Grüße,
      Monika ;)

      Usuń
  4. Za Spider-man jakoś od dziecka nie przepadam, ale wysoką dziewczynę 2 chętnie obejrzę :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To życzę Ci przyjemnego oglądania. :D

      Dziękuję i także pozdrawiam! ;)

      Usuń
  5. Dziś nie widzę nic dla siebie :D Ogólnie spider man to totalnie nie mój klimat :P Sing 1 to jedna z moich ulubionych bajek. 2 miałam w planach, ale ostatnio jakoś nie po drodze mi z bajkami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się ostatnio bajki też "przejadły". :D Znaczy są fajne, ale wolę filmy. ;)

      Usuń
  6. Wybieramy się z mężem do kina na najnowszego Batmana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam w planach go obejrzeć. Słyszałam, że podobno bardzo fajny. ;)

      Usuń