15 grudnia 2022

Blogmas #5: Strefa Kinomaniaczki ze świątecznymi filmami

Świąteczne filmy: "Dziennik Noel", "Cztery Gwiazdki i wesele", "Święta na okrągło"

Hejka!

Zapraszam Cię na moc świątecznych produkcji.

 

Część świątecznych produkcji pojawiła się już w zeszłym miesiącu we wpisie Strefa Kinomaniaczki: świąteczne filmy czas start! Dziś przychodzę z kolejną dawką świątecznego klimatu. Tym razem zebrało się aż 9 filmów. Zaczynajmy!


Niezapomniany prezent/ Cherished Memories: A Gift to Remember 2 (2019)

Niezapomniany prezent/ Cherished Memories: A Gift to Remember 2 (2019)

Związek Darcy i Aidena kwitnie. Zakochsni szykują się do spędzenia drugich świąt Bożego Narodzenia razem. Ich spokój zakłóca wiadomość o planowanym zamknięciu lokalnego centrum kultury. Para postanawia zrobić wszystko, by do tego nie dopuścić.

 

Niezapomniany prezent/ Cherished Memories: A Gift to Remember 2 (2019)

Ładny film, ale bez fajerwerków. Druga połowa, zwłaszcza końcówka bardziej mi się spodobała. Było wzruszająco. Miłość na święta (pierwsza część) była ciekawsza.



Święta z Tobą/ Christmas with You (2022)

Święta z Tobą/ Christmas with You (2022)

Piosenkarka Angelina, w poszukiwaniu inspiracji do napisania świątecznej piosenki, postanawia odwiedzić fankę. Czy uda się jej stworzyć świąteczny hit i ożywić swoją karierę?

 

Święta z Tobą/ Christmas with You (2022)

Czekałam na ten film. Podobały mi się hiszpańskojęzyczne wstawki, nawiązanie do latynoskiej tradycji Quinceanery oraz piosenka Christmas without you. Aimee Garcia bardzo dobrze wyglądała w filmie, natomiast Freddie Prinz Jr. wyglądał na sporo starszego od niej, co bardzo mi się gryzło. Okazało się, że w rzeczywistości dzielą ich tylko 2 lata! Pomimo wielu dekoracji (dom głównego bohatera był przystrojony naprawdę na bogato) nie czułam świątecznego klimatu (a oglądając tego typu filmy bardzo na to liczę). Postawiono większy nacisk na pracę nad piosenką i wątek miłosny (szkoda, że główne postacie do siebie nie pasowały).



Cztery gwiazdki i wesele/ Four Christmases and a Wedding (2017)

Cztery gwiazdki i wesele/ Four Christmases and a Wedding (2017)

Chloe zajmuje się organizacją jarmarku bożonarodzeniowego. Podczas tego wydarzenia spotyka Evana, w którym się zakochuje, Ich drogi się jednak rozchodzą, gdyż mężczyzna wyjeżdża do pracy za granicę. Czy jeszcze się zobaczą?

 

Cztery gwiazdki i wesele/ Four Christmases and a Wedding (2017)

Fajny świąteczny klimat, ciekawa fabuła. Arcydzieło to nie jest, ale nie żałuję, że obejrzałam ten film.



Dziennik Noel/ The Noel Diary (2022)

Dziennik Noel/ The Noel Diary (2022)

Poczytny pisarz, Jake Turner, wraca do rodzinnego domu, by uporządkować rzeczy po zmarłej matce. Znajduje wśród nich dziennik, który skrywa tajemnice przeszłości. Co łączy Turnera z nowo poznaną kobietą poszukującą matki? Czy w dzienniku czeka odpowiedź?

 

Dziennik Noel/ The Noel Diary (2022)

Przepiękny, poruszający film. Nieraz łezka zakręciła mi się w oku. Akcja toczy się dobrym tempem, historia ciekawa. Nie jest to typowy świąteczny film (nie skupia się na otoczce związanej ze świętami, utrzymany został w zimowym klimacie), nacisk położono na relacje międzyludzkie. Wyróżnia się na tle świątecznych produkcji, to raczej film romantyczny ze świętami na dalszym planie. Pozostawia przestrzeń do rozmyślań ze względu na niedopowiedzenia. Zdecydowanie warto obejrzeć!




Święta na okrągło/ Mr. 365 (2018)

Święta na okrągło/ Mr. 365 (2018)

By zachować posadę, Sophie, musi przygotować program telewizyjny o Willu, miłośniku Bożego Narodzenia, który świąteczny klimat ma w domu przez cały rok.

 

Święta na okrągło/ Mr. 365 (2018)

Film bardzo mi się spodobał. Ciepły, ma fajny klimat, wywołuje przyjemne uczucia. Pomysł ze świętowaniem przez 365 dni - bardzo interesujący i nietypowy. Właśnie dzięki temu sięgnęłam po tę produkcję. Wisienką na torcie jest główny bohater, który nie tylko ma dobre serce, ale jest też bardzo przystojny. Połączenie idealne.

 

 

Święta w wielkim mieście/ Christmas in the City (2018)

Święta w wielkim mieście/ Christmas in the City (2018)

Chcąc uratować rodzinny interes, Wendy wraz z córką przeprowadza się przed  świętami do miasta. Dostaje pracę w domu handlowym, gdzie zmiany wprowadza nowa konsultantka. Do posunie się, by zwiększyć zyski?

 

Święta w wielkim mieście/ Christmas in the City (2018)

Ciekawa fabuła. Po opisie na Cda spodziewałam się czegoś innego, ale i tak film był w porządku. Trochę raziły mnie sztuczne uśmiechy głównej bohaterki - było ich za dużo i pojawiały się zbyt często (wiem, że to świąteczna produkcja, ale trzeba znać umiar). Podobała mi się za to relacja Wendy i Toma.



Święta pachnące miłością/ Christmas in the Highlands (2019)

Święta pachnące miłością/ Christmas in the Highlands (2019)

Blaire Henderson, kierowniczka działu sprzedaży w firmie produkującej perfumy, wyrusza do Szkocji, by kupić recepturę na nowy zapach. Okazuje się, że właścicielem The Heart of the Highlands jest książę, który nie zamierza sprzedać receptury. Blaire decyduje się użyć podstępu.

 

Święta pachnące miłością/ Christmas in the Highlands (2019)

Ciekawa fabuła. To pierwszy świąteczny film z perfumiarstwem e tle, na jaki trafiłam. Szkocja i książę - super. Generalnie produkcja całkiem przyjemna. Irytowała mnie trochę główna bohaterka, która zachowywała się jak głupiutka gąska.



Królewskie święta/ A Royal Christmas (2014)

Królewskie święta/ A Royal Christmas (2014)

Leopold, książę Cordinii, planuje poślubić Emily Taylor, krawcową z Filadelfii. Jednak jego matka, królowa Isadora, nie jest przychylnie nastawiona do przyszłej synowej. Ma dla księcia inną kandydatkę.

 

Królewskie święta/ A Royal Christmas (2014)

Lubię królewskie klimaty w filmach a w połączeniu ze świętami jeszcze bardziej. Szału brak, ale źle też nie było. Określiłabym tę produkcję jako poprawną. Natomiast końcówka bardzo mi się podobała - to najlepsza część filmu.



Mój Święty Mikołaj/ My Santa (2013)

Mój Święty Mikołaj/ My Santa (2013)

Jen samotnie wychowuje synka. Mimo iż nie przepada za świętami, zabiera go na spotkanie z Mikołajem. Kobieta i przebrany za starca mężczyzna przypadają sobie do gustu. Jen nie wie jednak, kim naprawdę jest nieznajomy.

 

Mój Święty Mikołaj/ My Santa (2013)

Bardzo fajny, ciepły film dla całej rodziny. Główny bohater sympatyczny. Początkowo myślałam, że to może być mąż Jen, ale moje wątpliwości zostały szybko rozwiane. Będę dobrze wspominać tę produkcję. 


*

Zachęcam Cię też do zerknięcia do mojego interaktywnego  Kalendarza adwentowego z filmami na każdy dzień grudnia, w którym znajdziesz jeszcze więcej świątecznych produkcji.


***

Znasz którąś z produkcji?

Lubisz oglądać świąteczne filmy, czy to raczej nie Twoje klimaty?


4 komentarze:

  1. Oglądałam tylko "Cztery gwiazdki i wesele" reszty nie znam. " Dziennik Noel" czytałam, podobała mi się bardzo ta książka. Film mam w planach obejrzeć ❤️

    Uwielbiam świąteczne filmy ale bardziej jednak książki

    Uroczego zimowego wieczoru :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam, ale chętnie obejrzę któryś przy okazji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jestem z tej drugiej ekipy, oglądających świąteczne baje ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie jestem fanką świątecznych propozycji, z 1 zobaczę, ale raczej nie więcej :D Ale święta na okrągło brzmią całkiem fajnie :P

    OdpowiedzUsuń