4 lutego 2023

Podsumowanie miesiąca: styczeń 2023

Zimowy krajobraz podsumowanie stycznia 2023

Hejka!

Zapraszam Cię na podsumowanie stycznia.

 

Ledwo się obejrzałam, a nadszedł luty. Czas więc podsumować to, co się działo w styczniu.


Noworoczne pierniczki

Noworoczne pierniczki

Nowy rok zaczęłam od zrobienia pierniczków - całkiem przyjemny początek.

 

Orszak Trzech Króli 2023

W tym roku pogoda dopisała, nie było tak zimno, jak w poprzednich latach. Kończyny mi nie odmarzały, co jest dużym plusem. Natomiast sam orszak nie zrobił na mnie wrażenia. Trwał najkrócej, jak do tej pory - ok. godzinę. Z atrakcji była kolejka, którą jechały dzieci oraz występ uczniów, który trwał kilka minut (miałam wrażenie, że kilka sekund) i niestety nie było mi go dane zobaczyć, gdyż aktorzy nie byli na podwyższeniu (zawsze występowali na wozie), a ludzi było bardzo dużo (mam wrażenie, że najwięcej, jak do tej pory), więc wszystko zasłaniali. Trzech króli ponownie jechało na koniach. Maszerowaliśmy ulicami miasta, śpiewając kolędy i pastorałki. Od czasu do czasu słychać było bębny, co stanowiło nowość.

 

Czapeczki karnawałowe, ordery króla i królowej parkietu, impreza

 

Zabawa karnawałowa

Jak karnawał, to karnawał. Nie mogło się obyć bez zorganizowania imprezki karnawałowej. Były balony, dekoracje, dyskotekowe oświetlenie, rekwizyty do sesji zdjęciowej oraz ordery Króla i Królowej parkietu. Stworzyłam też playlistę specjalnie na tę okazję. Potańczyłam sobie, było fajnie.

 

Zima 2023

Śnieg

Śnieg w styczniu pojawił się kilka razy. Nie udało mi się zrobić sesji zdjęciowej na tle śnieżnej scenerii (ale pojedyncze zdjęcia już tak), ale przynajmniej nacieszyłam oczy.


Spektakl teatralny "Mayday Bigamistka"

Mayday Bigamistka

W zeszłym miesiącu wybrałam się na spektakl, pt. Mayday Bigamistka opowiadający o kobiecie, która pracuje jako kierowca taxówki i prowadzi podwójne życie. A wszystko to  w Londynie w atmosferze lat 70. Opis wydawał się ciekawy, dlatego też skusiłam się na tę sztukę teatralną. Pierwsza część była dla mnie nudna, mocno naciągana i po prostu nieśmieszna. Druga część lepsza, kilka razy się nawet uśmiechnęłam. Wydaje mi się, że całość zyskałaby, gdyby akcję umieścić w polskich realiach. Natomiast jeśli chodzi o samą grę aktorską, to nie mam się do czego przyczepić, ta była na bardzo wysokim poziomie.

 

 

Co mi  duszy grało?

Na mojej styczniowej playliście pojawiło się sporo piosenek anglo- i polskojęzycznych, znalazły się też dwie po hiszpańsku.


Michael Patrick Kelly - Wonders


Fajny vibe, ciekawy tekst. Przyjemnie się słucha.


Nicky Youre - Eyes On You


Radosna, pozytywna piosenka na poprawę nastroju.


Ava Max - Dancing's Done


Fajna nuta, ma taki mroczny klimat. Uzależnia.


Camilo, Camila Cabello - Ambulancia

 

Piosenka ma fajny rytm, w sam raz do tańczenia bachaty. Camila w duecie z Camilo brzmią świetnie!


Oskar Cyms - My Girl


Przepiękna piosenka, można jej słuchać w nieskończoność. Początkowo myślałam, że śpiewa ją zagraniczny wokalista, a tu takie miłe zaskoczenie, że jednak Polak. Utwór ma klimat pierwszego tańca na weselu.

 

Oskar Cyms - Daj mi znać


Energetyczna nuta, da się wyczuć klimat lat 80. Wpada w ucho od pierwszego przesłuchania.


Michał Szczygieł - Nowe sytuacje

  

Podoba mi się klimat piosenek Michała. Z tą nie jest inaczej. Super nuta!


Kuban - Na okrągło (prod. favst)

 

Poważny klimat, ale mimo to chce się tej nuty słuchać na okrągło.

 

2115 - DRESSCODE ft. Taco Hemingway

 

Szybko wpada w ucho.


Miley Cyrus - Flowers

 

Lubię piosenki Miley, ale ta na początku nie przypadła mi do gustu. Zmieniło się to po kilku przesłuchaniach. Artystka nawiązuje w niej do związku z jej byłym mężem Liamem Hemsworthem. Nuta ma moc!


Shakira II BZRP Music Sessions #53

 

Shakira nagrała diss na swojego byłego partnera Gerarda Pique. Mocna nuta. Czyżby Miley z Shakirą rozpoczęły trend na dissowanie swoich byłych?

 

Blog

Najchętniej komentowanymi wpisami w zeszłym miesiącu były: Kolor Roku 2023: Viva Magenta, Stylizacje dnia: na dobry początek roku oraz Strefa Kinomaniaczki: Amerykanka w Paryżu, Akademia Nevermore, zaklinaczka koni. Dziękuję, że do mnie zaglądasz!

 

*

 

Życzę Ci udanego lutego!

⛄❄🧣

 

***

 

Spadł u Ciebie śnieg?

Lubisz oglądać spektakle teatralne?

Jakie piosenki gościły na Twojej styczniowej playliście?

10 komentarzy:

  1. Dokładnie, styczeń zleciał bardzo szybko. Ale dobrze, bo czekam i czekam na wiosnę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Luty pewnie minie jeszcze szybciej. :D
      Też bym chciała, żeby było już ciepło. <3

      Usuń
  2. Witam serdecznie ♡
    Jak tylko wyzdrowiałam i wróciłam do siebie, to zrobiłam pierogi z kapustą i grzybami. Tak bardzo chciałam je zrobić na wigilię, ale niestety, dopiero tydzień po nowym roku nabrałam na to sił. Nigdy nie widziałam orszaku trzech króli, u mnie chyba jest za małe miasto na takie eventy :) U mnie też popadało, a ostatnie dwa dni były całe białe :) Jeżeli chodzi o piosenkę Miley, to słucham jej w kółko ^^ Jest świetna i pełna siły!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hejka, Klaudio! ;)
      Cieszę się, że czujesz się już lepiej i udało Ci się zrobić pierogi. ;)
      Trzymam kciuki, żeby udało Ci się kiedyś wziąć udział w takim orszaku. ;)
      Zima coś się nie może zdecydować, czy ma być śnieg, czy nie, he, he. :D
      Dokładnie! <3
      Dziękuję Ci za odwiedziny i też serdecznie pozdrawiam! ;*

      Usuń
  3. Słuchałam właśnie piosenki Michała Nowe sytuacje i jak zaczęłam czytać post to pomyślałam, że będzie tutaj! Autentycznie tak było :D Fajna jest, nie jestem jakąś jego fanką, ale w sumie jego nuty wpadają w ucho. Znam też 2 pierwsze piosenki, choć po tytule nie kojarzyłam. Flowers, dresscode u mnie leciał zapętlony praktycznie :D Podobnie na okrągło i daj mi znać (jak leci w radiu to zawsze nucę! :D).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He, he, co za historia! :D Widać, że mnie znasz. ;) Super, że tym razem jest aż tyle piosenek, które podobają się nam obu. <3

      Usuń
  4. Hejka Moniś ❤️

    Też lubię piosenkę "Wonders". Usłyszałam ją na którejś nocce w pracy i tak mi weszła w głowę, że lubię jej co i raz słuchać. Mnie ostatnio zauroczyły piosenki zespołu Maneskin, no i przystojny wokalista zespołu czyli Damiano David 😁😁

    Mój styczeń minął mi pracowicie. Początek był taki o, w pracy był wypadek, w ogóle sporo się działo. Dobrze, że styczeń za mną, może w lutym trochę odpocznę. Liczę na to, że zima dalej będzie, bo teraz jest śnieg i spory mróz nadają. Oby tak było bo mało mi tej zimy. Pierniczki kocham ❤️ Jak napisałaś o zabawie karnawałowej przypomniały mi się choinki w szkole podstawowej, ależ to była zabawa, jeju tęsknię za tym mega ❤️

    Ściskam mocno i życzę Ci uroczego lutego ❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hejka, Iwetto! ;)

      Piosenki zespołu Maneskin mi też się podobają: "I wanna be your slave", "The Lonliest", "Supermodel", czy "Gossip". ;)

      Przykro słyszeć o wypadku. Mam nadzieję, że wszystko w miarę dobrze się skończyło. Trzymam kciuki, żeby udało Ci się odpocząć. <3 Śnieg w tym roku jakoś nie może się zdecydować. :D
      Choinki? Na czym polega ta zabawa? ;)

      Dziękuję! Buziaki! ;*

      Usuń
    2. Choinka w szkole to zabawa karnawałowa, jak chodziłam do podstawówki tak nazywaliśmy szkolną dyskotekę w czasie karnawału :)

      Wypadek niestety był śmiertelny, zginął górnik :( Do dziś jakiś sobie nie mogę z tym poradzić. :(

      Usuń