16 stycznia 2019

Strefa Kinomaniaczki: moda na celowniku


Hejka!

Zapraszam na modową odsłonę Strefy Kinomaniaczki.



Tematyka mojego bloga krąży głównie wokół mody, chociaż poruszam także inne interesujące mnie kwestie i pomyśleć, że do tej pory nie stworzyłam wpisu dotyczącego filmów o modzie! Pora to zmienić. Moda przewija się praktycznie w każdym filmie. Bohaterowie noszą przecież ubrania, przynajmniej na ogół. Stroje służą nie tylko celowi praktycznemu, jakim jest okrycie ciała, ale oddają także charakter postaci, pozwalają wyrazić jej indywidualizm. Ponadto oddają klimat epoki, ukazują trendy obowiązujące w danym okresie czasu. Oczywiście nie raz przyciągają uwagę misternymi zdobieniami czy też nieoczywistymi połączeniami, które mogą stanowić świetną inspirację do własnych eksperymentów z ciuchami. 


Ilu ludzi, tyle poglądów na temat strojów. Dla niektórych są one na tyle ważne i fascynujące, że wybierają film kierując się właśnie doznaniami estetycznymi, inni nie przykładają do tego tak dużej wagi, dla kolejnej grupy odbiorców jest to zupełnie obojętne. Moda (chodzi mi o szersze pojęcie mody, a nie tylko zmieniające się trendy) otacza  nas na co dzień, jest  także obecna w filmach czy serialach. Dzisiaj chciałam przedstawić Wam kilka propozycji, w których stanowi ona główny temat bądź jest jednym z wątków. 



Diabeł ubiera się u Prady/The Devil Wears Prada (2006)


Początkująca dziennikarka Andy zostaje asystentką redaktor naczelnej ekskluzywnego pisma o modzie Runaway, Mirandy Priestley, zwanej też smoczycą. Dziewczyna poznaje blaski i cienie pracy, za którą miliony dziewczyn dałoby się zabić


Myślę, że można ten film określić mianem klasyka, który każdy widział (a przynajmniej o nim słyszał). Został on zrealizowany na podstawie powieści Lauren Weisberger pod tym samym tytułem. Inspiracją do napisania książki były czasy, kiedy autorka pracowała jako asystentka Anny Wintour. Słynny Vogue został zmieniony na magazyn Runaway, a w rolę jego naczelnej wcieliła się Meryl Streep, zaś jej asystentką została Anne Hathaway, którą bardzo lubię za rolę w Pamiętniku księżniczki





Projektantka/ The Dressmaker (2015)


Myrtle Tilly Dunnage wraca po latach do rodzinnego miasteczka, w którym jako dziecko została oskarżona o morderstwo. Chce rozliczyć się z przeszłością i pogodzić z ekscentryczną matką, zwaną przez mieszkańców Szaloną Molly. Przy okazji z pomocą maszyny do szycia wytacza wojnę złym gustom i brakowi elegancji. 


W filmie występują Kate Winslet oraz Liam Hemsworth. Oprócz gry aktorskiej można podziwiać zachwycające kreacje.Jest to zaskakujący film z piękną ścieżką dźwiękową.



Jane by Design (2012)


Jane Quimby, została przez pomyłkę wzięta za dorosłą i dostała wymarzoną pracę jako asystentka w domu mody. Jej szefową jest słynna projektantka Grey Chandler Murrray. Dziewczyna musi sobie poradzić z prowadzeniem podwójnego życia. Na szczęście ma przy swoim boku najlepszego przyjaciela Billy'ego, na którego zawsze może liczyć. 


Sezony: 1
Liczba odcinków: 18

Jedyny serial w tym zestawieniu, który oglądałam  dawno temu. Moim zdaniem został zakończony za szybko. Wielka szkoda, że twórcy nie zdecydowali się go kontynuować, bo był bardzo ciekawy. Stroje Jane to kopalnia inspiracji. Muszę wrócić do tego serialu. 


To oczywiście nie wszystkie filmy poruszające modowe wątki. Jest jeszcze wiele produkcji, które chcę obejrzeć, więc prawdopodobnie pojawi się kolejna część Strefy Kinomaniaczki poruszająca tę tematykę. 

***

Jakie filmy o modzie polecacie?

Oglądaliście któryś z powyższych filmów/seriali?

33 komentarze:

  1. Uwielbiam takie filmy 😀 "Diabeł ubiera się u Prady" jest genialny, ale już bardzo dawno go oglądałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też sporo czasu minęło odkąd obejrzałam film "Diabeł ubiera się u Prady". :D

      Usuń
  2. Znam tylko klasyk, czyli Diabeł Ubiera się u Prady. Ogólnie za tematyką modową nie przepadam. Ale z chęcią obejrzę Projektantkę, bo uwielbiam Kate Winslet ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przygotowując ten wpis zauważyłam, że sama obejrzałam niewiele filmów o tematyce stricte modowej. Może wynika to z tego, że bardziej skupiam się na relacjach łączących bohaterów, ale lubię, gdy postaci fajnie się ubierają, jednak nie to jest najważniejsze. ;)

      Usuń
  3. Filmy z modą w tle to cudowne filmy :) Nie widziałam ich zbyt wiele, dlatego chętnie obejrzę dwie podane tu pozycje. "Diabeł ubiera się u Prady" to jeden z moich ulubieńców, świetny film naprawdę oglądam go za każdym razem kiedy emitowany jest w tv :) można powiedzieć, że jestem jego fanką! :) cudowny wpis! kocham kinomaniaczkę <3
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak ja. Uświadomiłam sobie, że niewiele takich filmów obejrzałam, gdy przygotowywałam ten wpis. ;) Pamiętam, że kiedyś wspominałaś, że bardzo lubisz film "Diabeł ubiera się u Prady", dobrze kojarzę? Dziękuję Kochana! <3
      Buziaki! *

      Usuń
  4. Oglądałam tylko pierwszy ;) Za Projektankę raz się zabierałam i jakoś nie skończyłam... i nie pamiętam dlaczego. Muszę zrobić drugie podejście :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może za drugim razem uda Ci się wytrwać do końca. Z drugiej strony nie ma się co zmuszać do filmu, który Ci "nie leży". ;)

      Usuń
  5. Świetny wpis!!! Jestem pod wrażeniem wstępu, który napisałaś, jak zresztą i całości!
    Przechodząc dalej - strasznie mi się spodobało i rozbawiło mnie zdanie: "Bohaterowie noszą przecież ubrania, przynajmniej na ogół" :D No właśnie ;)) Na ogół noszą, bo są wyjątki, to jest filmy, w których bohaterowie są często gęsto rozebrani... ;) Ostatnio miałam nieszczęście taki oglądać...
    Ale do rzeczy. Ten drugi film wydaje mi się bardzo interesujący. Nie miałam pojęcia, że Kate Winslet zagrała taką rolę. Naprawdę brzmi to zaskakująco i ciekawie.
    Najbardziej interesujący film z modą w tle, który ja widziałam, to "Wyznania zakupoholiczki". Główna bohaterka ma niesamowity styl ubierania się, kompletnie szalony. Jest na co poprzeć. Łączy różowy z fioletowym, niebieski z pomarańczowym, nosi fuksjowe kozaczki, pomarańczowe futerko itp. Jest urocza i kompletnie zwariowana. Jej pasja to wyprzedaże., a przez nadmiar kupowania ma problemy finansowe :)) Może go widziałaś?
    Naprawdę SUPERWPIS, Moniko, bardzo mi się podobał! I był BARDZO inspirujący1 Dzięki za niego! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiesz jak się cieszę, że ktoś (Ty) docenił wstęp. Starałam się, dodać trochę humoru i widzę, że go wyłapałaś, więc misja zakończyła się sukcesem. :D Pewnie, że widziałam "Wyznania zakupoholiczki", bardzo fajny kolorowy film. Na 100% znajdzie się w kolejnej części modowej odsłony Strefy Kinomaniaczki. ;)
      A ja Ci dziękuję za motywujący komentarz! <3

      Usuń
    2. No jak tu nie motywować, jak wpis jest super?! :))

      Usuń
  6. Ja widziałem tylko wspomnianego klasyka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli faktycznie zasłużył już na miano klasyka, skoro tak dużo osób go widziało albo o nim słyszało. :D

      Usuń
  7. Pierwsze dwa również oglądałam ;) O trzecim nawet nie słyszałam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Jane by Design" to mało popularny serial, przez to niedoceniany, a szkoda. Super, że widziałaś pierwsze dwie propozycje. ;)

      Usuń
  8. Diabeł...to już klasyk. Pozostałe dwa jeszcze do zobaczenia:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! To miłego oglądania, jeśli się zdecydujesz na którąś z pozostałych propozycji. :)
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  9. Masz rację, że moda przewija się w praktycznie każdym filmie i to jest super, szczególnie, gdy tak jak napisałaś, dają one inspirację! Z tych tytułów, które podałaś, obejrzałam tylko "Projektantkę", którą ubóstwiam, kocham i szaleję bardzo. Kate Winslet jest niesamowita i jejku, tak zgadzam się; stroje w tym filmie to cudo.
    I faktycznie Diabeł ubiera się u Prady to jeden z klasyków, ale jeszcze nie miałam okazji go zobaczyć. Wezmę go pod uwagę w najbliższe dni!
    Pomysł z połączeniem postu o kinie i modzie - popieram bardzo:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję za przemyślenia i docenienie. To dla mnie bardzo ważne. :) Przyjemnych doznań estetycznych podczas oglądania Ci życzę! :)
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  10. Muszę koniecznie je obejrzeć :)
    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam takie filmy, zawsze zachwycam się kreacjami ♥ Podziwiam także osoby, które stoją za doborem ubrań w filmach, ile pracy muszą wkładać w to, żeby nawet zwykłe kolczyki pasowały do całości i miały przy tym jakieś znaczenie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, praca kostiumografa wcale nie jest taka prosta jak się może wydawać. :D

      Usuń
  12. Zaintrygował mnie ten film "Projektantka". muszę koniecznie obejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że znalazłaś interesującą dla Ciebie propozycję. Miłego oglądania! :)

      Usuń
  13. Tylko ostatniego nie oglądałam :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Oglądałam tylko "Diabeł ubiera się u Prady". Bardzo fajny! :) Reszty tych pozycji nie znam. Ale że kocham modę to z pewnością nadrobię te filmowe zaległości i obejrzę polecone przez Ciebie filmy :)
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo miło mi to słyszeć! Miłego oglądania. Pozdrowionka! :)

      Usuń
  15. Na moim blogu nie brakuje postów o modzie, ale jakoś typowo modowego filmu chyba nie oglądałam. Czas najwyższy to zmienić! Chętnie zajrzę do Twoich propozycji. Każda wydaje się ciekawa i intrygująca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też za wiele filmów stricte o modzie nie oglądałam, ale planuję to nadrobić. :D Super, że moje propozycje Ci się spodobały. ;)

      Usuń