24 kwietnia 2018

Jasna strona ciemnej strony

Kevin Dutton, Andy McNab

Hejka!

Psychopaci powracają. 
Zapraszam.
 

Wczoraj był Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich, ale książki warto czytać nie tylko w dniu ich święta. Dzisiaj zapraszam Was ponownie do świata psychopatów, ale tych dobrych oczywiście.

Kevin Dutton, autor Mądrości psychopatów, połączył siły z Andym McNabem, byłym brytyjskim komandosem SAS*, którego poznał w trakcie jednego z projektów badawczych (tak, Andy jest psychopatą, ale dobrym) by stworzyć poradnik  (a nie książkę popularnonaukową jak w przypadku poprzedniego dzieła Duttona) o chwytliwym tytule Odkryj w sobie psychopatę i osiągnij sukces.


 *SAS- Special Air Service- elitarna jednostka specjalna armii brytyjskiej.

"The Wisdom of Psychopaths" and "The Good Psychopath's Guide to Success"



Książka napisana jest językiem potocznym i utrzymana w konwencji rozmowy z przyjacielem (wypowiedzi Kevina i Andyego są zgrabnie przeplatane). Nie ma tu mowy o naukowym bełkocie, choć przytoczono sporo badań empirycznych. 

Nawet informacje z obszaru neuroanatomii są klarownie wyjaśnione- tak, że nawet osoba nie słysząca wcześniej o chociażby ciele migdałowatym czy korze przedczołowej jest w stanie ogarnąć to swoim umysłem.





Po dzieło Duttona i McNaba można się zabrać nawet nie przeczytawszy Mądrości psychopatów. W książce pojawiają się nawiązania do badań i ich rezultatów z poprzedniej części, a także rozwinięcie niektórych wątków, np. pojęcia stołu mikserskiego psychopatii. 

Tym, co może nieco irytować jest zbyt częste wspominanie i rozwodzenia się nad tym, o czym ma być ta książka (z drugiej strony lepiej uprzedzić, by czytelnik nie odniósł mylnego wrażenia i nie miał później pretensji).


 "The Good Psychopath's Guide to Success" Kevin Dutton, Andy McNab

Dużym plusem jest podział treści na stronie- wypunktowanie  kluczowych rzeczy od myślników, zobrazowanie pewnych porównań oraz kwestionariusze znajdujące się na końcu  rozdziałów, dzięki którym możemy poznać poszczególne aspekty swej osobowości.


Kevin Dutton, Andy McNab
Opis książki


Nie zabrakło sporej dawki humoru, ironii, pojęć i słynnych eksperymentów psychologicznych, odniesień do różnych dziedzin (szczypta filozofii, religii, finansów), wspomnień Andy'ego ze służby w SAS. Autorzy poświęcili też trochę miejsca mindfulness, czyli technice uważności, skupienia się na tu i teraz. Wszystko po to, by przybliżyć czytelnikowi omawiane kwestie, dobrze zilustrować praktyczne rady zawarte w książce, np. jak walczyć z prokrastynacją. 



"Odkryj w sobie psychoaptę i osiągnij sukces"
Kogo podwieźć: przyjaciela, staruszkę czy idealnego partnera?



To co tu wymieniłam oddaje zaledwie cząstkę tego, co ma nam do zaoferowania ten zgrany duet. Tę książkę po prostu trzeba przeczytać! 📚

***
Słyszeliście o tej książce?

 Interesuje Was tematyka psychopatów?

38 komentarzy:

  1. Ciekawa tematyka :)
    Zapraszam na nowy post :)
    http://www.stylishmegg.pl/2018/04/marynarka-w-krate.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem nawet bardzo ciekawa, a wręcz intrygująca. :)

      Usuń
  2. O tej nie słyszałam, ale widziałam już gdzieś książki o tej tematyce. Mam ochotę przeczytać tę lub inną podobną ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak obiecałam wreszcie pojawiła się recenzja. ;D Super! Na pewno się nie zawiedziesz. :)

      Usuń
  3. Pierwsze słyszę, ale myślę, że chciałabym przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie polecam Ci tę książkę! Nie da się nudzić czytając ją. :D

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Nie dziwię się. O książce nie było zbyt głośno, a szkoda. Warto po nią sięgnąć. :)

      Usuń
  5. bardzo ciekawa pozycja :D spodobałaby mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiem czy by mnie zaciekawiła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie każdego interesuje tematyka psychopatów, ale mnie tak. Natomiast w książce zostały poruszone kwestie w jaki sposób wykorzystać cechy osobowości psychopatycznej by odnieść sukces. ;)

      Usuń
  7. Nie słyszałam o tej książce natomiast ja nie jestem typem osoby która lubi czytać ogólnie tego typu pozycję i ogólnie mało jest taki w pozycji książkowych które są w stanie mnie w jakikolwiek sposób zainteresować ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, czyli jesteś koneserką książek? :) Rozumiem, nie każdemu taka tematyka przypadnie do gustu. :)

      Usuń
  8. Mnie bardzo interesuje taka tematyka:) koniecznie muszę przeczytać:)
    buziaki:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to świetnie! :) W takim razie bardzo polecam. :)
      Buziaki! :*

      Usuń
  9. Ciekawa tematyka, ogólnie nie czytam poradników ale po ten tytuł na pewno sięgnę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że książka Cię zainteresowała, tym bardziej iż nie sięgasz po poradniki. :)

      Usuń
  10. Nie czytałam, ale lubie takie proste książki bo one zazwyczaj docierają głębiej i najszybciej :) Ale ważne, ze skłoniły też do przemyśleń chyba że ma "odmóżdżyć" i być lekką przyjemnością na chwile :D przeczytam obie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Mądrość psychopatów" to książka popularnonaukowa, natomiast "Odkryj w sobie psychopatę i osiągnij sukces" to poradnik, ale nie taki głupkowaty, tylko naprawdę wartościowy. Zresztą co ja Ci będę zachwalać, gdy sama sięgniesz, to się przekonasz. :

      Usuń
  11. Nie słyszałam wcześniej o tej książce - zaciekawiłaś mnie!
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie zadanie wypełnione. :D Cieszę się bardzo, że książka Cię zainteresowała. ;)
      Również pozdrawiam! :)

      Usuń
  12. Adorei o post !
    Beijokas da Camila e Carol

    Estamos de volta, já tem post novo no blog

    Vamos Papear 

    OdpowiedzUsuń
  13. Z chęcią przeczytałabym obie :) Lubię takie tematyki :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Oh i m so sorry but i dont like that issue.
    Xoxo from Portugal

    marisasclosetblog.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Pierwszy raz słyszę o niej !

    OdpowiedzUsuń
  16. O tak, tak, tak - tematyka psychiki i psychopatów od kilku miesięcy mnie ciekawi jak diabli, myślę, że jeśli aktorką będę mierną, udam się na psychologię. Książek stricte psychologicznych nie czytałam, ale ta brzmi naprawdę życiowo, natomiast jest kilka filmów, które choroby psychiczne pokazują świetnie, a gra osób chorych jest oscarowa - oglądałaś "Piękny umysł"?
    Najbardziej to chciałabym obejrzeć "Milczenie owiec", Hannibal Lecter mówi mi chyba za dużo...
    Postaram się w kolejnym poście o psychice ludzkiej trochę napisać, to jak labirynt pełen pułapek!
    Pozdrawiam bardzo wiosennie, życzę miłego dnia! :*
    Zapraszam do kina, jest KONKURS - dobrze i miło by było, gdybyś się nim zainteresowała :) blogomoichzainteresowaniach.blogspot.com
    Emma ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że też interesujesz się tematyką psychopatów. To taki fascynujący temat! Większość ludzi słysząc, słowo "psychopata" wyobraża sobie gościa biegającego za kimś nożem, a nie osobę nieugiętą i pragmatyczną, która podniesie się, gdy upadnie. Ta książka jak i poprzednia rzuca nieco inne światło na psychopatów. Pokazuje, że nie można wrzucić wszystkich do jednego worka, bo przecież nie każdy psychopata ma cechy osobowości ustawione na maxa. Masz rację, tę książka zaliczyłabym właśnie do takich życiowych. :) Widziałam jakiś fragment "Pięknego umysłu", ale mam w planach obejrzeć całość. :) Super, myślę, że post o ludzkiej psychice może być bardzo ciekawy. :) Również serdecznie i wiosennie Cię pozdrawiam i życzę Ci udanego długiego weekendu! :* Na pewno zerknę do Ciebie. :)

      Usuń
  17. O książce nie słyszałem. Niestety ostatnio zaniedbałem czytanie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, nie zawsze jest czas na przyjemności, ale może w maju uda Ci się nadrobić. ;)

      Usuń