6 marca 2019

5 przydatnych narzędzi dla blogera

Przydatne narzędzia dla blogerów

Hejka!

Jesteś blogerem i chcesz poznać narzędzia, które ułatwią Ci tworzenie nowych wpisów? Świetnie trafiłeś!


Myślę, że każda z nas, osób prowadzących własny blog, chce, żeby treści, które pokazuje czytelnikom były nie tylko pomocne, atrakcyjne, ale również poprawne pod względem językowym. Dzisiaj zebrałam dla Ciebie narzędzia online, których używam, przygotowując wpisy. Znajdziesz tu strony, dzięki którym można tworzyć różne grafiki, znaleźć zdjęcia, a także sprawdzić poprawność tekstu czy synonim danego słowa. Wszystkie te narzędzia są darmowe. Aby z nich korzystać, nie musisz pobierać żadnych aplikacji czy dodatkowych programów. Zaczynajmy!

URSTYLE

Urstyle- tworzenie kolażu

Od niepamiętnych czasów wszelkie kolaże z propozycjami stylizacji tworzyłam na stronie Polyvore. Niestety, wszystko, co dobre, kiedyś się kończy i w kwietniu 2018 roku, serwis ten został zamknięty. Musiałam znaleźć coś nowego. Tak natrafiłam na URSTYLE. Jest to stronka, na której można tworzyć kolaże z kategorii moda, dom, uroda, sztuka albo eksperymentować i łączyć je wszystkie. URSTYLE może stanowić także źródło inspiracji.

Warunki korzystania: darmowe; by móc tworzyć i zapisywać kolaże trzeba posiadać konto.

Canva

Canva- narzędzie do tworzenia grafik

Jest to internetowe narzędzie pomocne przy tworzeniu grafik na bloga czy do mediów społecznościowych. Poznałam je na studiach, jednak nasze pierwsze spotkanie nie należało do udanych. Postanowiłam dać mu drugą szansę, bo Canva zawiera mnóstwo ciekawych grafik, szablonów i czcionek, więc przyda mi się do tworzenia grafik na Instagram.

Warunki korzystania: posiadanie konta, większość grafik jest darmowa, niektóre są płatne (1$).

Banki zdjęć

Unsplash- bank darmowych zdjęć

Nie wyobrażam sobie wpisu bez chociaż jednego zdjęcia. Fotografie potrafią świetnie dopełnić i uatrakcyjnić wpis, a także pozwalają naszym oczom oderwać się na chwilę od tekstu. Nie zawsze jednak mam czas, ciekawy pomysł lub odpowiednie warunki, by pstryknąć fotki samodzielnie (chociaż takie najbardziej lubię). W takich sytuacjach nieocenioną pomocą są banki darmowych zdjęć. Najczęściej korzystam ze strony Unsplash. Zawiera ona zdjęcia, które można  publikować, modyfikować, kopiować, jak i gdzie chcemy bez podawania źródła. Gdy nie znajdę tam interesującego mnie zdjęcia, korzystam z Pixabay

Warunki korzystania: darmowe. 

Language Tool

Language Tool- sprawdzanie poprawności pisowni

Zanim kliknę przycisk opublikuj, czytam to, co napisałam kilka razy. Zmniejsza to prawdopodobieństwo niechcianych chochlików, ale nie zawsze uda mi się wszystko wyłapać. Narzędzie Language Tool odkryłam, przygotowując ten wpis.  Służy ono do sprawdzania poprawności pisowni. Wykrywa, m.in. błędy ortograficzne, interpunkcyjne, czy literówki. Jest więc niezbędne dla blogera, który pragnie dbać nie tylko o wysoką jakość merytoryczną publikowanych treści, ale i językową. Warto pamiętać, że to tylko narzędzie i nie jest nieomylne.

Warunki korzystania: darmowe.

Synonimy.pl

Synonimy.pl- słownik wyrazów bliskoznacznych online

Czasem po prostu brakuje mi jakiegoś słowa, innym, razem nie chcę w kółko powtarzać tego samego, dlatego tworząc jakikolwiek tekst (esej na studia, czy wpis na bloga) szukam wyrazów bliskoznacznych. Niekiedy robię research we własnej głowie głowie, zdarza się, że podpytuję domowników o synonimy, ale nie zawsze jest to możliwe. Właśnie w tych sytuacjach ratuje mnie strona Synonimy.pl.

Warunki korzystania: darmowe.


***
Znasz powyższe strony?

Z jakich narzędzi korzystasz, przygotowując wpisy na blog?

42 komentarze:

  1. Canva to moje ulubione narzędzie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super! Ja mistrzem w posługiwaniu Canvą nie jestem, ale teraz będę zgłębiać jej tajniki. Narzędzie ma potencjał. ;)

      Usuń
  2. Kocham Unsplash - piękne, darmowe zdjęcia :) Mimo, że na razie nie wykorzystałam żadnego z nich na bloga, myślę, że wszystko przede mną. Dla mnie ładne zdjęcia to podstawa jeśli chodzi o estetykę bloga, także poleciłabym tę stronę każdemu :) Super pomysł na post kochana ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli nie potrzebujesz zdjęć na blog, bo sama je tworzysz to jeszcze lepiej i w takim przypadku Unsplash może służyć Ci po prostu jako miejsce, w którym znajdziesz wiele inspiracji i pomysłów na własne sesje. ;) Podpisuję się pod tym co napisałaś, dla mnie zdjęcia też są istotną kwestią. Super, że też lubisz tę stronkę. :) Dziękuję, bardzo się cieszę, że wpis Ci się spodobał. <3

      Usuń
  3. Muszę wejść na te stronki, nie korzystałam z nich nigdy 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie wszystko przed Tobą. Warto je wypróbować. ;)

      Usuń
  4. Korzystam tylko ze strony z synonimami, ale i to zazwyczaj z innej ;) Pozostałych nie znam i nawet wcześniej o nich nie słyszałam ;) Ale Language Tool wydaje się ciekawy, przyjrzę mu się ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też super, nieważne jaka stronka, ważne, żeby pomogła znajdować synonimy, bo czasem faktycznie jest taka pustka w głowie i nie wiadomo jakim wyrazem zastąpić ten ciągle się powtarzający. :D Language Tool też bardzo mi się spodobał, przygotowując ten wpis, posiłkowałam się tym narzędziem. ;) Muszę przejrzeć starsze wpisy i poprawić ewentualne niedociągnięcia językowe. :D

      Usuń
    2. Ze strony z synonimami korzystałam automatycznie, z przyzwyczajenie, bo bardzo często używałam takich na studiach. Nawet się nie zastanawiałam czy są inne przydatne narzędzia, które może wykorzystać bloger ;)

      Usuń
  5. Swietne zestawienie. Same przydatne rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Musze przyznać, że zaciekawiłaś tymi stronkami. Jeszcze nigdy z nich nie korzystałam :) Chętnie to nadrobię :)
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się wydawało, że wszyscy je znają, a przynajmniej część z nich. :D A rzeczywistość okazała się inna. W sumie to dobrze, dzięki temu Was nie zanudzę, a być może któreś z narzędzi okaże się pomocne nie tylko dla mnie. ;) Super, miłego użytkowania! :)
      Pozdrawiam! ;)

      Usuń
  7. Świetny wpis. To już teraz wiem, skąd takie fajne kolaże na Twoim blogu! Ja korzystam głownie z banków zdjęć. Do wymienionych przez ciebie dorzuciłabym jeszcze Pexels i Freepik.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! ;) Tak, wreszcie się wydało. :D O tym pierwszym banku zdjęć nie słyszałam, ale drugi obił mi się o uszy. Dzięki, że mi je poleciłaś. ;) Tak naprawdę banków z darmowymi zdjęciami jest całe mnóstwo. Zastanawiam się, czy nie zrobić osobnego wpisu, w którym stworzyłabym taką bazę...
      Dziękuję Emmo za odwiedziny! ;)

      Usuń
    2. Pewnie, taki wpis z listą banków zdjęć byłby bardzo pożyteczny i sensowny. Jeszcze co do Freepika: są tam na przykład śliczne grafiki wektorowe na rożne tematy. Jedyna niedogodność z Freepikiem jest taka, ze trzeba robić atrybucję, to znaczy podawać źródło zdjęcia.

      Usuń
    3. To będę myśleć i tworzyć bazę. ;) Dziękuję Ci za tę cenną uwagę. Będę miała ją na względzie. :)

      Usuń
  8. Z żadnego nie korzystałam, ale do LANGUAGE TOOL niektórzy powinni zaglądać. Dobija mnie jak widzę om, em zamiast ą, ę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pomocny post, chociaż ja nie korzystam ze stron o których pisałaś. Myślę, ze wynika to ze specyfiki bloga rękodzielniczego :)). Serdeczności posyłam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Częściowo pewnie tak. W końcu pokazujesz zdjęcia własnych wytworów. ;)
      Dziękuję i przesyłam pozdrowienia! ;)

      Usuń
  10. Bardzo przydatne stronki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Interesting post dear! :)

    https://julesonthemoon.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Thank you so much Moni!! I'm so happy that you liked my new ins :) The clutch was actually a "suggestion" to The Three Kings, hehe, and luckily they pleased me :)

    ♥ ★ ♥ GINGER COLLAGE ♥ ★ ♥

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo przydatny wpis :) Korzystałam kiedyś z Polyvore, fajnie, że powstała podobna strona. Używam też Canvy i Pixabay, ale chętnie również sprawdzę Unsplash.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się z tego cieszę, bo nie miałabym gdzie tworzyć zestawów- kolaży ze stylizacjami. ;) Super, że jesteś otwarta na nowe możliwości. ;)

      Usuń
  14. O URSTYLE słyszę pierwszy raz :) Zdecydowanie przydadzą mi się synonimy do pracy nad wpisami :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Z żadnego z nich nigdy nie korzystałam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Może skusisz się i wypróbujesz któreś z narzędzi? :D

      Usuń
  16. Zainteresowało mnie to pierwsze narzędzie - muszę o nim więcej poczytać:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Byłam bardzo ciekawa tego wpisu i muszę przyznać, że się nie zawiodłam, a co więcej poznałam parę nowych i ciekawych narzędzi.
    Kiedyś bardo chciałam tworzyć takie stylizacje, ale nie mogłam znaleźć odpowiedniego programu. Z Canvy i synonimów korzystam dość często, a reszty nie znałam. Spodobała mi się strona wyłapująca literówki. Czasami czytam coś po 10 razy, a i tak nie jestem w stanie dostrzec jednej przekręconej literki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że wpis okazał się dla Ciebie przydatny. ;) To teraz wreszcie będziesz mogła dać upust swojej kreatywności i potworzyć stylizacje. Właśnie, mam tak samo, sprawdzam, czytam, a i tak czasem coś przeoczę. Zauważyłam, że najczęściej brakuje mi przecinków. :D

      Usuń
  18. Hehe a zawsze się zastanawiałam skąd wszyscy biorą te stylizacyjne kolaże:D Świetny i bardzo przydatny wpis:* Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :* Zagadka w końcu rozwiązana. :D
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  19. Bardzo fajny pomocny post. Często korzystam ze słownika synonimów. Pozostałych nie znałam. Spróbuję ogarnąć.

    OdpowiedzUsuń
  20. Kiedyś też tworzyłam własne kolaże na Polyvore i było to dla mnie świetną inspiracją ! Fajnie że powstała alternatywa dla tamtej stronki. Na pewno skorzystam ! <3 :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To widzę, że mamy wiele wspólnego. ;) Też się cieszę, że jest miejsce, gdzie można puścić wodze kreatywności. <3

      Usuń