24 czerwca 2019

Banki darmowych zdjęć- moje TOP 10 +1

Hejka!

Stworzyłam listę banków z darmowymi zdjęciami. Zapraszam!


We wpisie 5 przydatnych narzędzi dla blogera, jako jedno z nich wymieniłam banki zdjęć. Dzisiaj chcę rozwinąć ten punkt i podzielić się z Tobą listą 11 stron z darmowymi zdjęciami, które możesz użyć na blogu czy też tworząc prezentacje multimedialne. Zaczynajmy!


Skąd wziąć zdjęcia?


Jak zdobyć zdjęcia, które użyjemy w naszym wpisie? Najlepiej samemu je zrobić. Nie każdy jednak ma warunki, czas czy scenerię do zrobienia wymarzonego ujęcia. W takim wypadku pomocne okazują się banki gotowych zdjęć. Można je podzielić na płatne oraz darmowe. W dalszej części wpisu  zajmę się tymi drugimi.


Rodzaje licencji


Banki darmowych zdjęć oferują je na licencji Creative Commons, która występuje w kilku wariantach. Najpopularniejsze z nich to:



CC-BY - zdjęcia są darmowe, jednak należy zaznaczyć, kto jest ich autorem i podać link. Przykładem strony udostępniającej zdjęcia na tej licencji jest Freepik.


Bank darmowych zdjęć Freepik


Strona dostępna w języku polskim. Posiada bogaty wybór zdjęć, jednak trzeba zaznaczyć, kto jest ich autorem.


CC0 - zdjęcia są darmowe, można ich używać swobodnie, bez konieczności podawania kto jest autorem. 


Banki zdjęć - licencja CC0

Bank darmowych zdjęć Unsplash

Jeśli potrzebuję zdjęć do wpisu, a nie mam czasu lub warunków, żeby zrobić własne, najczęściej korzystam właśnie z tej strony. Jest ona w języku angielskim. Podstawowa znajomość języka w zupełności wystarczy, by sprawnie wyszukiwać niezbędne zdjęcia.  



Jeśli nie mogę znaleźć takiego zdjęcia, na jakim mi zależy, zaczynam poszukiwania na Pixabay. Dużym udogodnieniem jest to, że strona jest dostępna w języku polskim, ale hasła można wyszukiwać też w języku angielskim. Znajdują się tu także darmowe materiały wideo.

Strona umożliwia wybór języka (polski jest dostępny). Co ciekawe, oprócz zdjęć można tu znaleźć także darmowe materiały wideo.





Bank darmowych zdjęć Gratisography


Znajdują się tu głównie nieco dziwne, kreatywne zdjęcia. Spokojnie, te bardziej ''normalne" też tu odnajdziesz. Strona dostępna w języku angielskim. 






Bank darmowych zdjęć Picjumbo


Strona w języku angielskim. Duży wybór zdjęć. 






Bank darmowych zdjęć Skuawk


Strona przyciąga interesującą nazwą. Jest dostępna w języku angielskim, ale co dziwne nie posiada wyszukiwarki. Zdjęcia można przeglądać wg dostępnych kategorii. Na stronie znajduje się za to narzędzie (Color Extractor), dzięki któremu można sprawdzić jakie kolory dominują na zdjęciu (poznać ich kody). Fajna opcja. 






Bank darmowych zdjęć ISO Republic


Strona w języku angielskim. Różna ilość dostępnych zdjęć w zależności od kategorii, np. fashion ma tylko dwie strony.







Bank darmowych zdjęć Kaboompics


Duży wybór zdjęć. Posiada rozbudowaną wyszukiwarkę, tzn. można wybrać orientację zdjęcia (pion/poziom), kolor, który ma się pojawić na zdjęciu, kategorię, a nawet czy ma być to pojedyncze zdjęcie, czy cała sesja. Super sprawa! Dopiero odkryłam tę stronkę i myślę, że nie raz z niej skorzystam. P.S. Jest ona w języku angielskim. 






Bank darmowych zdjęć StockSnap.io


Dużo zdjęć pogrupowanych w przejrzyste kategorie. Można też oczywiście samemu wyszukać interesujące nas ujęcie. Strona w języku angielskim. 







Bank darmowych zdjęć Free Stocks


Zdjęcia można wyszukać poprzez wyszukiwarkę lub wybrać z danej kategorii. Strona w języku angielskim.




We wpisie skupiłam się na bankach zdjęć funkcjonujących na zasadzie licencji CC0, bo wg mnie są wygodniejsze. Nie trzeba się martwić o przypisywanie autorstwa i jak to zrobić, tzn. czy samo nazwisko wystarczy, czy trzeba podać też stronę itp. Banków z darmowymi zdjęciami istnieje o wiele więcej. Powyżej stworzyłam moją subiektywną listę. Mam nadzieję, że przyda się ona nie tylko mi, ale również Tobie.

***

Korzystasz z banków zdjęć?

Znasz którąś z powyższych stron? 

26 komentarzy:

  1. Super, że są takie stronki z darmowymi zdjęciami. Z wielką chęcią spiszę sobie nazwy niektórych z nich ;) Przydadzą mi się do przyszłych wpisów na moim blogu :) Fajnie, że wykonujesz takie pomocne posty. To się ceni <3

    pozdrawiam gorąco ! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, że doceniłaś moje starania. <3 Ostatnio polubiłam taką formę wpisów, w której dzielę się przydatnymi stronkami/ narzędziami/wskazówkami. ;)

      Dziękuję za pozdrowienia i też przesyłam pozdrowienia! <3

      Usuń
  2. Dziękuję za tego posta, chętnie zajrzę na te strony! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nawet nie wiedziałem, że istnieją takie strony :D.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tobie takie strony raczej nie są potrzebne, bo sam robisz wiele pięknych zdjęć. ;D
      Dzięki i też przesyłam słoneczne pozdrowienia! ;)

      Usuń
  4. Czasem korzystam z Pixabay :D Nawet nie wiedziałam, że tyle stron takich istnieje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Istnieje, o wiele więcej, niż ujęłam, ale wybrałam te najbardziej funkcjonalne, z największą ilością zdjęć. ;)

      Usuń
  5. Znam jedynie stronę pixabay,a resztę chętnie poznam :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. O matko! A ja znałam tylko freepica XD często z niego korzystałam, nawet jeżeli bardzo lubi się fotografie, i często robi się zdjęcia, nie zawsze jest czas na to, by przed wpisem wyskoczyć przed dom, znaleźć jakiegoś kwiatka i sfotografować go tylko po to aby był zdjęciem na wstępie, dużo łatwiej jest właśnie skorzystać z takiego banku zdjęć. Cudowny wpis, bardzo pomocny, chyba każdy bloger się ze mną zgodzi że banki zdjęć to duże udogodnienie przy pisaniu :) Na pewno zajrzę na te strony i popatrzę, co ciekawego można tam znaleźć i czym się zainspirować :)
    wspaniały wpis!
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Klaudio! <3 Cieszę się, że mój wpis Ci się spodobał i uważasz go za przydatny. ;) Zgadzam się w 100% z Tobą. Nie zawsze jest czas czy odpowiednie warunki, by zrobić wymarzone zdjęcia. ;) W bankach zdjęć też trzeba się czasem nieźle naszukać zanim znajdzie się zdjęcie, spełniające nasze oczekiwania, ale i tak jest to szybsza opcja. Dobrze, że istnieją takie stronki, które poratują nas w potrzebie. ;)

      Przesyłam Ci wakacyjne pozdrowienia! :*

      Usuń
  7. Świetnie! Weilu z tych stron nie znałam! Dzięki za pomoc! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja dziękuję za miłe słowa. ;) Cieszę się, że mogłam pomóc. <3

      Usuń
  8. Kiedyś korzystałam z banku zdjęć przy jakimś wpisie, ale głównie używam zdjęć wykonanych przez siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super! Widziałam Twoje zdjęcia, są piękne i spójne. ;)

      Usuń
  9. Na moim blogu korzystam wyłącznie ze swoich zdjęć, chcę zachować swój własny styl, jednak wpis przyda mi się w inny sposób. To chyba najprzydatniejszy mi wpis, jaki miałam okazję przeczytać w ostatnim czasie! Myślałam, że za profesjonalne zdjęcia wszędzie trzeba płacić bądź podawać linki, a okazuje się, że nie! To świetna wiadomość, którą mogę wykorzystać przy tworzeniu innych stron internetowych!
    Dzięki za wpis i buziaki ❤️
    Mona Bednarska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Najlepsze są zdjęcia zrobione przez nas, ale nie każdy ma zawsze możliwość wykonać je samodzielnie i banki pokazują się wtedy nieocenioną pomocą. ;) Bardzo miło mi czytać Twoje słowa. <3 Cieszę się, że uważasz mój wpis za pożyteczny i znalazłaś nowe zastosowanie gotowych zdjęć. ;)
      To ja Ci dziękuję i przesyłam buziaki! :*

      Usuń
  10. Nie znałam wcześniej tych stron, ale już zapisałam kilka z nich! Na pewno mi się przydadzą! Świetny post kochana :)
    Pozdrawiam,
    Aleksandra

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! <3 Cieszę się, że wpis Ci się przyda. ;)
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  11. Znam strony Free Stock i Pixabay ale bardzo rzadko korzystam z takich zdjęć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo dobrze, że nie potrzebujesz gotowych zdjęć, bo masz własne. ;)

      Usuń