29 listopada 2020

Blogmas #1: kalendarz adwentowy DIY

Zrób to sam: kalendarz adwentowy

Hejka!

Jak samodzielnie zrobić kalendarz adwentowy? Zapraszam!

 

Listopad powoli się kończy, a to oznacza, że do świąt coraz bliżej. Pomyślałam, że fajnym pomysłem byłoby zrobienie własnego kalendarza adwentowego. Nigdy jeszcze takiego nie robiłam, więc było to dla mnie wyzwanie. Mam już dwa kalendarze - z kosmetykami (Spa Exclusives z Action) oraz z herbatkami (Irving), których zawartości na pewno pojawią się w Blogmasach. Biorę też udział w Blogowym Kalendarzu Adwentowym organizowanym przez Klaudię - Ayunę. Także w tym roku nie mogę narzekać na nudę.

 

Zrób to sam: kalendarz adwentowy

Postanowiłam, że kalendarz, który wykonam zamiast niespodzianek, będzie zawierał zadanie lub pytanie na dany dzień. Część dotyczy robienia czegoś dobrego dla siebie, dla innych osób, a kilka  odnosi się do świąt. W związku z tym, że Adwent zaczął się dzisiaj, rozpoczynam odliczanie już od jutra, czyli od 30 listopada. Kalendarz planuję wykorzystać w pracy. Zastanawiam się, czy nie wrzucać tych zadań codziennie na moim InstaStory, ale jeszcze zobaczę, czy się ze wszystkim wyrobię.


Materiały do wykonania kalendarza adwentowgo DIY

 

Co będzie potrzebne, aby wykonać kalendarz adwentowy DIY?

🠊 nitka,

🠊 rafia,

🠊 nożyczki,

🠊 podstawa wieszaka (lub większa gałązka),

🠊 masa plastyczna (lub plastelina),

🠊 wstążeczki,

🠊 karteczki z zadaniami,

🠊 numerki,

🠊 gumeczki do warkoczyków,

🠊 igła.


Wykonanie kalendarza adwentowego DIY krok po kroku

 

Pomysły na pytania/zadania częściowo wymyśliłam sama, a częściowo posiłkowałam się Internetem. Natomiast etykiety z numerkami zaprojektowałam w całości sama w Canvie.


1. Wydrukowałam karteczki z zadaniami oraz numerki i wycięłam je.

 

Pobierz za darmo karteczki z zadaniami


Pobierz za darmo etykiety z numerkami

 

Karteczki z zadaniami oraz etykiety z numerkami są dostępne w formacie pdf. Możesz z nich korzystać na własny użytek. Jeśli chcesz udostępnić grafiki, to podlinkuj je do mojego wpisu. 

 

Karteczki z zadaniami, etykiety z numerkami, nożyczki

 

2. Zabezpieczyłam ostre krawędzie podstawy wieszaka kulkami, które wykonałam z masy plastycznej. 

 

3. Przed kulkami zawiązałam kokardki. Do podstawy wieszaka przywiązałam czerwoną rafię, aby móc potem powiesić kalendarz, np. na oknie, czy na ścianie.

 

Karteczki zwinięte w ruloniki i numerki do kalendarza adwentowego

4. Karteczki z zadaniami zwinęłam w ruloniki i zabezpieczyłam gumeczkami do warkoczyków. Jeśli nie posiadasz gumeczek, możesz użyć nitki.


5. Przy pomocy igły przeciągnęłam nitkę przez etykietę z numerkiem oraz rulonik z zadaniem i przywiązałam do podstawy wieszaka. Czynność powtórzyłam 25 razy. Było to nieco mozolne, ale w końcu się udało. 

 

Kalendarz adwentowy DIY krok po kroku

 

6. Gotowe! Kalendarz adwentowy czeka na jutrzejszą inaugurację. Mam nadzieję, że uda mi się go przetransportować w całości.


Przygotowanie kalendarza nie było bardzo skomplikowane, ale zajęło mi sporo czasu. Nic dziwnego, w końcu robiłam coś takiego po raz pierwszy. Nie wyszedł idealnie, ale i tak jestem dumna, że udało mi się go skończyć.

 

***

Robiłaś kiedyś własnoręcznie kalendarz adwentowy?

Będziesz w tym roku otwierać jakiś kalendarz adwentowy?

 

26 komentarzy:

  1. Ale ładny ten Twój kalendarze :) taki własnoręcznie zrobiony to świetna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wyszło :) Bardzo podobają mi się te, które robią mamy dla swych dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! <3 Ja zrobiłam go do pracy, dla moich uczestników. ;)

      Usuń
  3. Super pomysł :) Kalendarze dostępne w sklepach jakoś mnie nigdy nie kuszą, ale taki kalendarz to świetna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! To była spontaniczna decyzja, żeby zrobić taki kalendarz. :D

      Usuń
  4. Dobry wieczór Moniko! :)

    Jak ja się cieszę, że zaczął się Adwent a do świąt już tylko 24 dni :)

    Twój kalendarz adwentowy jest świetny. Wykonałaś naprawdę kawał dobrej roboty :) Takie zadania na każdy dzień adwentu to super pomysł, bo to zarówno coś dobrego dla nas jak i dla innych tak jak napisałaś :)

    Ja mam kalendarz z czekoladkami Milka, już cieszę się na myśl, że jutro otworzę pierwsze okienko ze słodką niespodzianką :)

    W Blogowym Kalendarzu Adwentowym Klaudii też biorę udział :) Kocham tę akcję :)

    buziaki Kochana, życzę Ci radosnego oczekiwania na Boże Narodzenie :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór, Iwetto! ;)

      Dziś pozostało już tylko 20 dni. :D

      Dziękuję Ci bardzo za tak miłe słowa. <3 Mój kalendarz spotkał się z pozytywnym odzewem w pracy. ;)

      Mmmm... smakowity kalendarz. ;)

      Super! Warto wspierać i doceniać się nawzajem. <3

      Dziękuję i też życzę Ci przyjemnego odliczania dni do Świąt! ;*

      Usuń
  5. Witaj Kochana! <3
    Jestem zaskoczona, twój kalendarz adwentowy wygląda zachwycająco! Naprawdę pięknie prezentuje się przy oknie, bardzo praktyczna, śliczna świąteczna ozdoba :) Jak to można samemu zdziałać cuda :) Inspirujesz Kochana, bardzo inspirujesz! :)
    Ja nie mam żadnego namacalnego kalendarza adwentowego. Mam jeden na blogu i jeden na instagramie i chyba na razie mi to wystarczy :D Ale w zeszłym roku (albo już w tym w styczniu) kupiłam w sklepie za 1zł kalendarz adwentowy do złożenia samemu w domu, taki z kartonu. Na razie nie mam pomysłu co do niego włożyć, więc może posklejam go w przyszłym roku :)
    Cudowny wpis! Już nie mogę doczekać się świąt :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, Klaudio! ;)

      Powiem Ci, że też się nie spodziewałam, że zdecyduję się zrobił własny kalendarz adwentowy. :D Dziękuję Ci bardzo za moc miłych słów. Cieszę się, że kalendarz Ci się spodobał. <3

      Wirtualne kalendarze też są super. Bardzo mi się podoba Twoja akcja i już drugi raz biorę w niej udział. <3

      Dziękuję i życzę Ci radosnego odliczania do Świąt! ;*

      Usuń
  6. Jaki genialny, super pomysł ;)
    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja nigdy nie robiłam sama kalendarza adwentowego, ale bardzo mi się takie podobają. Kiedyś w końcu będę musiała to nadrobić i przygotwać jakiś sama! :)
    Buziaki, mój blog ♥

    OdpowiedzUsuń
  8. Kalendarza Adwentowego sama nigdy nie robiłam, ale Twój pomysł bardzo mi się podoba :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Genialny pomysł, zwłaszcza z tymi zadaniami. Są idealne na czas adwentu by coś w sobie zmienić i jednocześnie wprawić się już w świąteczny nastrój. No i pięknie wykonany kalendarzyk <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Podoba mi się zarówno pomysł jak i wykonanie Twojego kalendarza. Ja jako dziecko miałam co roku kalendarze adwentowe ze słodyczami. Teraz od wielu lat nie mam żadnego. Może za rok też zrobię coś swojego :)

    OdpowiedzUsuń