26 listopada 2020

Strefa Kinomaniaczki: straszny królik, narkotyk, kolejna zamiana

Jestem Bogiem, Zamiana z ksieżniczką, 2, Donnie Darko

Hejka!

Zapraszam Cię na listopadową Strefę Kinomaniaczki.

 

Już jutro, 27.11. Czarny Piątek, czyli święto wyprzedaży. W tym roku z powodu obecnej sytuacji przybierze on zapewne formę Cyber Poniedziałku, czyli obniżek w sklepach internetowych. Szczerze mówiąc dla mnie to już nie to samo i w tym roku jakoś specjalnie nie interesowałam się tym tematem. Jeśli chcesz dowiedzieć się, czemu piątek zwany jest akurat czarnym, a nie na przykład czerwonym, zerknij do tego wpisu. Z kolei jeżeli zastanawiasz się, za czym warto rozejrzeć się podczas Black Friday przeczytaj ten wpis.


Tymczasem zapraszam Cię na najnowszą odsłonę Strefy Kinomaniaczki. Tym razem znalazły się w niej nieco mroczniejsze klimaty, ale nie zabrakło też filmu nawiązującego do zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia. Niedawno skusiłam się na kilka świątecznych produkcji, więc w grudniu na pewno pojawią się na blogu. 


Gdybyś zastanawiała się, gdzie obejrzeć, wspomniane przeze mnie, filmy, odsyłam Cię do podlinkowanego wcześniej wpisu. A teraz zaczynajmy dzisiejszy przegląd produkcji!

 

Donnie Darko (2001)


Donnie Darko plakat filmowy

Donnie Darko to nastolatek zmagający się z problemami natury psychicznej. Pewnej nocy zostaje obudzony przez królika, który obwieszcza mu, że za 28 dni nastąpi koniec świata...

 

Donnie Darko (2001)


Film można interpretować na różne sposoby. Wg mnie najbardziej prawdopodobne są dwa wyjaśnienia tego, co wydarzyło się w filmie. Albo były to omamy chłopaka zmagającego się z chorobą psychiczną, albo można przyjąć hipotezę o istnieniu dwóch wszechświatów: podstawowego i stycznego. Ta druga interpretacja jest dosyć zawiła, więc nie będę tu wchodzić w szczegóły.  

 

Donnie Darko (2001)

Donnie Darko to nieco dziwny, pokręcony film. Z drugiej jednak strony obnaża słabości systemu edukacji, ślepą wiarę w "ekspertów". Z tego, co widziałam jest jeszcze druga część poświęcona siostrze Donnie'go, ale nie wiem, czy się na nią skuszę.

 

Donnie Darko (2001)

 

 

 

Jestem Bogiem/Limitless (2001)

 

Jestem Bogiem/Limitless (2001) plakat filmowy

 

Eddie Morra jest pisarzem, który przeżywa kryzys twórczy. Jego życie nagle się odmienia, gdy dostaje od znajomego narkotyk o enigmatycznej nazwie NZT.

 

Jestem Bogiem/Limitless (2001)

 

Sięgając po ten film, nie byłam do końca przekonana, czy mi się spodoba, ze względu na poruszaną tematykę - narkotyki. Nie są to moje klimaty, ale postanowiłam dać szansę tej produkcji. Jestem Bogiem przedstawia świat z perspektywy pisarza, który od dłuższego czasu nie ma weny. Prawdopodobnie zmaga się też z depresją. Fajnie wykorzystano grę kolorów- gdy główny bohater zażywa NZT barwy z ciemnych i ponurych nagle przeradzają się w jaśniejsze. Służy to ukazaniu zmiany w postrzeganiu świata przez Eddie'go. Nagle otwierają się przed nim nowe możliwości, umysł działa szybciej i sprawniej. Jednak poczucie wszechmocy nie trwa wiecznie i trzeba będzie się zmierzyć z konsekwencjami zażywania narkotyku. 

 

Jestem Bogiem/Limitless (2001)

Film pokazuje również, że to, jak potoczą się nasze losy, zależy od nas samych. Gdyby sam narkotyk wystarczył, by osiągnąć sukces, wszyscy, którzy brali NZT odnieśliby sukces i wiedli szczęśliwe życie. Dużą rolę odegrała tu niezłomność ducha, umiejętność przezwyciężania przeciwności i dążenia do obranego celu

 

Jestem Bogiem/Limitless (2001)

Tak więc film oprócz ukazania negatywnych konsekwencji brania narkotyku, podkreśla też rolę samozaparcia. Zdecydowanie polecam (oczywiście obejrzenie filmu, a nie sięganie po używki).



Zamiana z księżniczką 2 / The Princess Switch: Switched Again (2020)

 

Zamiana z księżniczką 2 / The Princess Switch: Switched Again (2020) plakat filmowy

 

Księżna Margaret nieoczekiwanie dziedziczy tron, a sprawy z Kevinem się komplikują. Stacy, chcąc pomóc przyjaciółce, proponuje ponowną zamianę. Wszystko idzie dobrze do czasu, gdy na scenę wkracza ich kolejny sobowtór.

 

Zamiana z księżniczką 2 / The Princess Switch: Switched Again (2020)

Zachwycona pierwszą częścią filmu, skusiłam się na jego kontynuację. Tym razem Vanessa Hudgens występowała nie w podwójne, a w potrójnej roli. Moim zdaniem to niełatwe zadanie wyszło jej bardzo dobrze. Świetnie oddała charakter każdej z postaci (i ten jej cudny akcent). 

 

Zamiana z księżniczką 2 / The Princess Switch: Switched Again (2020)

Natomiast jeśli chodzi o fabułę, to niestety nie było to nic nadzwyczajnego. Zamianę z księżniczką 2 niby oglądało mi się przyjemnie, jednak ta część nie dorównała pierwszej. Czegoś zabrakło. Na wyróżnienie zasługuje fakt, że tym razem to przed mężczyzną stanęło zadanie odnalezienia się w królewskim świecie (niestety było to jedynie zaakcentowane, mam nadzieję, że w kolejnej części rozwiną ten wątek).

 

Zamiana z księżniczką 2 / The Princess Switch: Switched Again (2020)

Z kolei scena na lotnisku mnie wzruszyła, jednak to nie wystarczyło, by ten film zapadł mi w pamięci. Mam nadzieję, że trzecia część, której premiera planowana jest na 2021 rok, okaże się lepsza.

 

Więcej filmowych propozycji znajdziesz w poprzednich wpisach z serii Strefa Kinomaniaczki: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12,13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33.


***

Znasz którąś z powyższych produkcji? 

Jaki film lub serial ostatnio obejrzałaś?

13 komentarzy:

  1. Ostatnio sięgam po bardzo lekkie filmy, żeby się odprężyć. Myślę, że Zamiana z księżniczką mogłaby być ok :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam film donnie darko, ale nie wiedzialam, ze jest druga czesc. Jestem bogiem wifzialam, fajny ale jakoś mnie nie porwał

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię świąteczne filmy więc Twoją ostatnią propozycję chętnie obejrzę :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie oglądałam żadnego filmu, mam co nadrabiać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Monia, jak się cieszę, że w otchłani Internetu udało mi się odnaleźć Twój blog! Być może mnie nie pamiętasz, ale ja pamiętam, jak kilka lat temu regularnie czytałam Twoje wpisy. Bardzo cieszę się, że nadal działasz i gratuluję zdobycia ponad 200 obserwatorów! Ja wracam do blogowego świata, czyli pisania i oczywiście obserwacji Twojego bloga. Pozdrawiam <3
    Pati

    OdpowiedzUsuń
  6. Może skuszę się na zamianę z księżniczką, ale mam 1 część jeszcze do nadrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ooo! Planuje w tym tygodniu obejrzeć zamianę z księżniczką 2 :)

    Pozdrawiamy ♥
    www.twinslife.pl -klik

    OdpowiedzUsuń
  8. Cześć!
    Bardzo lubię u Ciebie tę serię, mam wrażenie, że nie przebierasz w gatunkach filmowych, co jest super :) Z tej listy miałam przyjemność obejrzeć tylko "Donnie Darko", które, masz rację, było pokręcone. Widziałam go z dwa lata temu, ale do tej pory pamiętam ciary, jakie miałam podczas oglądania go. Dla mnie super tytuł, który warto obejrzeć. A pod Twoimi interpretacjami zakończeń - podpisuję się :)
    Poza tym bardzo zainteresowałaś mnie tytułem "Jestem Bogiem" i na pewno ląduje na mojej liście na filmwebie. Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  9. Zastanawiam się nad obejrzenie "Zamiana księżniczek " może przy jakiejś wolnej niedzieli się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Widziałam tylko 'Jestem Bogiem' i był całkiem spoko.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jetem bogiem jak najbardziej wart obejrzenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cześć Moniczko! :)

    Ja w tym roku podczas Black Friday zamówiłam sobie botki emu :D We wtorek wybieram się z siostra do galerii na ostatnie poszukiwania prezentów :D Bo kilku rzeczy mi jeszcze brakuje :)

    Filmy ciekawe aczkolwiek do mnie najbardziej przemawia Zamiana z księżniczką 2 :) Jest może na cda? Bo na Netflix nie mam konta ;D

    życzę Ci cudownego grudnia <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam! :)
    Niestety nie widziałam żadnego z filmów, najbardziej zaciekawił mnie pierwszy. Dałabym sobie głowę uciąć, po obejrzeniu plakatu, że to typowy horror :D
    Akurat szukam czegoś na mały seans filmowy, więc dlaczego by nie królik? :D
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń