27 marca 2021

Jak ogarniać emocje w pracy? - Liz Fosslein, Mollie West Duffy

Jak ogarniać emocje w pracy? Liz Fosslein, Mollie West Duffy

Hejka!

Zapraszam Cię na recenzję książki Jak ogarniać emocje w pracy.

 

 

Jak ogarniać emocje w pracy. Dla ambitnych i wrażliwych. - Liz Fosslein, Mollie West Duffy

 

Gdy po raz pierwszy przekartkowałam tę książkę od razu zwróciłam uwagę na rozkład treści. Spodobało mi się, że rozdziały są podzielone na mniejsze części oraz zawierają rysunki. Miałam przeczucie, że książka mi się spodoba. Czy faktycznie tak się stało?


Jak ogarniać emocje w pracy, autorstwa przyjaciółek Liz Fosslein i Mollie West Duffy to poradnik dla ambitnych i wrażliwych osób liczący 336 stron. Jest to sporo, ale to są to naprawdę wartościowe treści. Publikacja została podzielona na 8 rozdziałów, w których autorki przedstawiają rolę emocji w różnych obszarach, m.in. w komunikacji, podejmowaniu decyzji, czy przywództwie. Może to sugerować, jakoby publikacja była przeznaczona dla branży biznesowej i tak po części jest, gdyż przywoływane przykłady z własnego doświadczenia autorek, znanych firm i osób dotyczą głównie funkcjonowania w korporacjach. Natomiast uważam, że każdy może z tej książki wynieść coś dla siebie, niezależnie w jakiej branży pracuje (pozaznaczałam sobie dużo cennych fragmentów), bo treści odnoszą się do radzenia sobie z własnymi emocjami i relacji międzyludzkich.

 

Opis książki Jak ogarniać emocje w pracy?

W każdej części oprócz nakreślenia, nad czym warto popracować Fosslein i West Duff zawarły konkretne propozycje działań (i to się ceni!). Tym, co zasługuje na uwagę jest fakt, że autorki odwołują się do badań naukowych, a na końcu zamieściły przypisy, w których zawarły źródła, z których korzystały. Poza tym w poszczególnych częściach polecały też różne publikacje, czy źródła internetowe poszerzające prezentowaną przez nie wiedzę.

 

Miłym dodatkiem urozmaicającym czytanie jest dużo zabawnych rysunków, które świetnie ilustrują prezentowane treści i pozwalają lepiej je zrozumieć.


Część treści zawartych w książce było dla mnie znanych, np. te dotyczące procesu rekrutacji i selekcji kandydatów, klimatu i kultury organizacji gdyż na studiach byłam na specjalności psychologia biznesu i organizacji. Jednak zostało to zebrane w przystępnej formie, ułatwiającej wprowadzenie w życie (uwypuklony został tu praktyczny aspekt tej wiedzy). Bo czasem tak jest, że uczymy się o czymś, o jakiejś teorii, ale nie dostrzegamy, jakie ma ona praktyczne zastosowanie w rzeczywistości. Tu nie ma tego problemu. Lektura tej książki uświadomiła mi też pewne rzeczy, skłoniła do refleksji.

 

Jak ogarniać emocje w pracy? - Liz Fosslein, Mollie West Duffy

Zwykle ludzie mają tendencję do duszenia w sobie emocji, spychania je w najciemniejszy kąt, tymczasem autorki pokazują, że to właśnie otwarcie się na emocje przyczynia się do sukcesu. Należy zwrócić uwagę, że zauważenie emocji i przyzwolenie sobie na ich przeżywanie nie oznacza automatycznego podążania za nimi.


Spodobały mi się też podsumowania na końcu każdego rozdziału, a także wyłuskanie najważniejszych rzeczy z każdej części na ostatnich kartach książki, żeby przypomnieć czytelnikowi, czego się dowiedział z lektury.

 

Plusem jest też test znajdujący się na końcowych stronach książki, dzięki któremu możemy ocenić swoje tendencje emocjonalne. Warto zwrócić uwagę, że jest to jedynie mocno okrojona wersja, przez co nie jest miarodajna (w pierwszym obszarze były tylko 3 pytania i na każde z nich udzieliłam innej odpowiedzi, przez co "wyszły" mi 3 różne interpretacje). Na szczęście autorki zawarły w książce informację, że na ich stronie internetowej znajduje się pełna wersja.


Nie do końca przekonało mnie też określenie emocji (z rozdziału o podejmowaniu decyzji) jako nieistotnych, bo wszystkie emocje są ważne i o czymś nas informują. Rozumiem, że chodziło o nieistotność w danej sytuacji, ale jednak uważam, że to szkodliwe określenie. Są to jednak drobne mankamenty, które nie przesłoniły mi wartościowej wiedzy zawartej w tej książce. 

 

Podsumowując, książkę czytało mi się bardzo dobrze, wymowne, czasem nieco zabawne ilustracje, wykresy, przykłady z życia zawodowego uprzyjemniły mi ten proces oraz pozwoliły lepiej zrozumieć i przyswoić zawarte w publikacji treści. Natomiast konkretne wskazówki, pozwalają na wprowadzenie teorii w życie. Jestem oczarowana tą publikacją i z całego serca polecam Ci ją przeczytać. 

 

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu Muza.


***

Znasz powyższą książkę?

Jakie są Twoje sposoby na ogarnianie emocji w pracy?

17 komentarzy:

  1. Dobry wieczór Moniko :)

    Kurczę, przydałaby mi się ta książka. Szczególnie wtedy wiedza z niej pomogłaby mi w wielu stresujących dniach w pracy a tych czasem jest aż zanadto.

    Muszę ją namierzyć :)

    Buziaki i miłej nocy życzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór, Iwetto! ;)

      Książka jest naprawdę bardzo fajna i zawiera wartościową wiedzę, którą od razu można wprowadzać w życie. ;)

      Dziękuję Ci za odwiedziny i życzę kolorowych snów! ;*

      Usuń
  2. O takie właśnie książki uwielbiam! Ostatnio ciągle czytam książki o rozwoju osobistym, dzięki nim dużo się w moim życiu zmieniło na lepsze :)
    Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że dzięki przeczytanym książkom udało Ci się wprowadzić satysfakcjonujące zmiany w swoim życiu. Brawo! ;)

      Buziaki! ;*

      Usuń
  3. Dobra książka dla każdego tak naprawdę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wielu osobom ta książka się przyda ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że tak. Ale samo przeczytanie nie wystarczy, trzeba wdrożyć wiedzę w życie. ;)

      Usuń
  5. Z wielką chęcią chciałabym przeczytać tę książkę! Myślę, że warto pogłębiać swoją wiedzę, zwłaszcza z tak istotnych - życiowych dziedzin :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą, że warto pogłębiać wiedzę i w ten sposób się rozwijać. Jak mówi pewne powiedzenie: najlepsza inwestycja to inwestycja w siebie. ;)

      Dziękuję i też serdecznie Cię pozdrawiam! ;)

      Usuń
  6. Nie znałam powyższej książki, jednakże bardzo mnie nią zaciekawiłaś.
    Z chęcią ją przeczytam, więc zapisałam sobie tytuł :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zachęciłam Cię do sięgnięcia po tę książkę. :D

      Dziękuję i tez przesyłam pozdrowionka! ;)

      Usuń
  7. Bardzo przydatna książka ;)
    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę że przydałaby mi się taka książka - w pracy całkiem nieźle sobie radzę z emocjami ,jednak wspominałaś tu też m.in o relacjach z innymi i z tym nierzadko mam problem.
    Dawno nie czytałam tego typu książki ,a niegdyś je lubiłam ☺
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się ta książka bardzo podobała. Serdecznie Ci ją polecam. <3

      Buziaki! :*

      Usuń
  9. Myślę, że każda pracująca osoba powinna sprawić sobie tę lekturę. Z dnia na dzień w końcu zmagamy się z nowymi stresującymi stresami ;) Chętnie ją zakupię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, żyjemy w ciągłym biegu, świat ciągle się zmienia i nic dziwnego, że pojawia się stres. Super, że książka Cię zainteresowała. ;)

      Usuń