29 sierpnia 2019

Dlaczego nosimy biżuterię i jak o nią dbać? I Getnamenecklace

Dziewczyna z pierścionkami

Hejka!

Po co nam biżuteria? Jak o nią dbać? W jaki sposób personalizuje się biżuterię? Zapraszam do wpisu!



Po co nam biżuteria?


Ludzie od niepamiętnych czasów chcieli być piękni. Jednym ze sposobów, by to osiągnąć, było, i jest nadal, noszenie biżuterii. Nasi przodkowie wykorzystywali to, co mieli pod ręką, więc rolę pierwszej biżuterii pełniły muszelki, kamyczki, liście, drewienka, czy skóra oraz kości zwierząt. Dużo później do produkcji biżuterii zaczęto wykorzystywać brąz, miedź, srebro czy złoto. Co ciekawe, biżuteria w dawnych czasach nie była jedynie elementem dekoracyjnym. Ozdoby zastępowały często guziki czy klamry (funkcja użytkowa), a wszelkie talizmany i amulety związane były z wyznawaną religią. Co więcej, posiadanie przyciągających uwagę błyskotek, było oznaką statusu społecznego, symbolizowało bogactwo i władzę. Tak też jest i dziś. Poza tym, dobór odpowiedniej biżuterii pozwala nam wyrazić swą indywidualność i dopełnić stylizację.


Personalizowana biżuteria Getnamenecklace


Personalizowana biżuteria


Współcześnie dużym powodzeniem cieszy się biżuteria personalizowana, czyli taka, która została dostosowana do indywidualnych potrzeb lub gustu klienta. Sprawiająca wrażenie, że została wyprodukowana specjalnie dla niego. Jednym ze sposobów personalizacji biżuterii jest wykonanie na niej graweru. Może to być ważna data, imię, inicjały lub rysunek. Często klient ma także możliwość wyboru materiału, z którego powstanie, np. bransoletka. Mam na myśli rodzaj łańcuszka, jego kolor, długość lub kształt zawieszki. Ciekawym rozwiązaniem jest też możliwość umieszczenia zdjęcia, np. w medalionie. Inną fajną opcją są też bransoletki lub naszyjniki z imieniem (product662), takiej jak nosiła Carrie Bradshaw, bohaterka Seksu w wielkim mieście. Bardzo podoba mi się ten rodzaj biżuterii. Coraz bardziej popularna staje się też biżuteria dla par (couples).


Personalizowana biżuteria Getnamenecklace


Jak dbać o biżuterię?


Z czasem wszystko niszczeje, jednak gdy dbamy o nasze rzeczy, odpowiednio je konserwujemy, posłużą nam nieco dłużej. Nie inaczej jest z biżuterią. 

1. Unikaj kontaktu biżuterii z kosmetykami, substancjami chemicznymi. 

Nie lubi się ona z perfumami czy kremami, dlatego ważne jest, byś zakładała ją dopiero po dopełnieniu całego rytuału pielęgnacyjnego. Podczas domowych porządków także lepiej zrezygnować z zakładania biżuterii, gdyż nie trudno o zarysowania lub niepożądane reakcje ze środkami chemicznymi. Podobnie sprawa się ma z ćwiczeniami fizycznymi.

2. Daj sobie i biżuterii odpocząć.
Spanie w biżuterii także nie jest polecane. Dlaczego? Z prostego powodu - podczas snu łatwo ją uszkodzić, zerwać lub po prostu zrobić sobie krzywdę.

3. Przechowuj biżuterię w odpowiedni sposób.

Kolejną ważną zasadą jest to, by biżuterię, której aktualnie nie nosisz przechowywać osobno. Upewnisz się w ten sposób, że nie ociera się ona o siebie, a łańcuszki nie będą poplątane. 

Personalizowana biżuteria Getnamenecklace

*


Biżuterię przedstawioną na zdjęciach, znajdziesz w internetowym sklepie Getnamenecklace. Specjalizuje się on w dostarczaniu klientom spersonalizowanej biżuterii, która świetnie sprawdzi się jako prezent, np. dla mamy (mothers) lub przyjaciółki. Kobiety kochają biżuterię. W swojej ofercie ma on oprócz naszyjników również pierścionki, bransoletki, kolczyki i tzw. charms'y, czyli zawieszki.  


Personalizowana biżuteria Getnamenecklace



***

Słyszałaś o sklepie Getnamenecklace?

Co sądzisz o personalizowanej biżuterii?

Nosisz biżuterię na co dzień czy tylko na większe wyjścia? 

23 komentarze:

  1. Uwielbiam mieć coś na sobie, czy to kolczyki czy pierścionki :)
    Czuje sie wtedy bardzo kobieco :)
    Buziaki kochana ! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! ;) Ja z biżuterii najbardziej lubię bransoletki. <3
      Dziękuję i też przesyłam buziaki! :*

      Usuń
  2. Ja uwielbiam nosić kolczyki i bransoletki, naszyjniki rzadziej.
    Piękne pierścionki!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam bransoletki. Naszyjniki też są fajne, ale noszę już medalik, więc rzadko się na nie decyduję. Do pierścionków nie mogę się jakoś przekonać, ale czasem się na nie skuszę. Kolczyków nie noszę, bo nie mam przebitych uszu. :D

      Usuń
  3. Słyszałam o sklepie Getnamenecklace. Ba! Ja nawet wpis o nim robiłam w czerwcu tego roku. Ładny asortyment mają. Ja wielką fanką biżuterii nie jestem, na co dzień praktycznie jej nie noszę. Ot czasem minimalistyczne kolczyki albo naszyjnik z celebrytką. Jak mam okazję to kolczyki koła i to by było na tyle. :-)

    buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam Twój wpis, gratuluję Ci współpracy. ;) Też się na co dzień nie obwieszam. Zawsze mam ze sobą medalik. Często też noszę bransoletki. Pierścionki od wielkiego dzwonu, zwykle do sesji, bo fajnie wyglądają. Kolczyków za to nie noszę, bo nie mam dziurek w uszach i nie chcę tego zmieniać. :D
      Buziaki! ;*

      Usuń
    2. fakt, medalik to podstawa :) <3

      Usuń
  4. Ja już 6 lat noszę pierścionek (co prawda od 3 lat inny niż początkowo), nawet z nim śpię i się myję, ale że jest ze srebra to nie ma żadnego brzydkiego nalotu i jest w prawie idealnym stanie :)
    Na wyjścia zakładam też kolczyki i czasem inne dodatki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wspaniale, że Twój pierścionek jest w tak świetnym stanie. Gratuluję. :)
      Ja najbardziej lubię bransoletki. ;)

      Usuń
  5. Ja za biżuterią nie przepadam, w sumie jedyne co noszę, to mój naszyjnik z pszczółką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja noszę medalik. Często sięgam też po bransoletki. Zauważyłam, że w te wakacje noszę je codziennie. :D

      Usuń
  6. Słyszałam o tym sklepie (poklikałam oczywiście)☺
    Jeśli chodzi o biżuterię uwielbiam kolczyki i zegarki 😍
    Z tymi drugimi nie mam problemu ,nnatomiast na te pierwsze muszę znaleźć jakieś lepsze miejsce przechowania - lubią mi się poplątać
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio zauważyłam, że coraz rzadziej noszę biżuterię, może to przez pośpiech i zabieganie. Nie chce mi się myśleć nad dodatkami na co dzień i zakładam coś tylko na okazję. Nie mniej uważam, że biżuteria zrobiona specjalnie dla kogoś jest wyjątkowa. Najbardziej jednak jestem za całkowitym rękodziełem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, pośpiech robi swoje. Elementem, który jest ze mną zawsze jest złoty medalik. Lubie też bransoletki i zauważyłam, że podczas tych wakacji sięgam po nie codziennie. :D Chyba dlatego, że mam więcej czasu i pamiętam, by wybrać jakąś bransoletkę. :D Własnoręcznie robiona biżuteria ma swój urok. Sama w zeszłym roku zrobiłam sobie bransoletkę z podwójną kokardką ze wstążki. <3

      Usuń
  8. Ja bardzo lubię naszyjniki i bransoletki noszę cały czas!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja kiedyś nienawidziłam nic nosić,a teraz chyba z wiekiem uczę się co dobre.:)
    tzanetat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z czasem doceniamy pewne rzeczy, przedmioty... Fajnie, że przekonałaś się do biżuterii. ;)

      Usuń
  10. Ja w sumie za biżuterią nie przepadam nie licząc pierścionka zaręczynowego, obrączki i medaliku :O

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Medalik jest ze mną zawsze. <3 Lubię też bransoletki, za to pierścionki jakoś mi przeszkadzają w codziennych czynnościach, więc rzadko po nie sięgam. :D

      Usuń
  11. Jestem dość sentymentalna i jedyna biżuteria, jaką noszę to pierścionek po Babci i naszyjnik, który dostałam od P :) praktycznie się z nimi nie rozstaje

    OdpowiedzUsuń