8 sierpnia 2019

Jak wybrać okulary przeciwsłoneczne?

Kobieta w okularach przeciwsłonecznych

Hejka!

Przygotowałam kilka wskazówek, które pomogą Ci wybrać odpowiednie okulary przeciwsłoneczne. Zapraszam! 


Latem, podczas korzystania z wakacji i pięknej pogody, warto pamiętać, by chronić przed słońcem nie tylko skórę, ale również oczy. W tym celu świetnie sprawdzą się czapki z daszkiem lub kapelusze z większym rondem, które równocześnie chronią głowę przez przegrzaniem. Jeśli nie jesteś fanką nakryć głowy, możesz zdecydować się na okulary przeciwsłoneczne. Na rynku dostępnych jest wiele modeli w różnych kolorach. Jak w tym gąszczu możliwości, wybrać odpowiednie okulary? Na co warto zwrócić uwagę? 


Jupitoo okulary przeciwsłoneczne


Określ kształt swojej twarzy


Mówi się, że ładnemu we wszystkim ładnie, ale w nieodpowiednio dobranych okularach raczej mało kto będzie prezentował się nieskazitelnie. Dlatego tak ważne jest, by prawidłowo określić kształt twarzy. W tym celu zwiąż włosy i usiądź na przeciwko lustra. Ważne, by było ono umieszczone na wprost oczu.

Twarz trójkątna - tutaj warto skupić się na znalezieniu okularów, które optycznie zmniejszą szerokie czoło. Dobrze sprawdzą się w tym przypadku okulary okrągłe, owalne lub motylki. Warto zwrócić uwagę, by górna linia okularów nie układała się poziomo.


Twarz owalna - uznawana za idealną, gdyż jest najbardziej proporcjonalna i będzie jej pasować wiele modeli okularów. Jednak, mając twarz o takim kształcie, najkorzystniej wybierać oprawki kwadratowe lub prostokątne. Można sobie też pozwolić na to, by kupić lekko za duże okulary. Aviatorki i Wayfarery będą super!


Twarz prostokątna - powinna unikać ostrych krawędzi, dlatego najlepiej sprawdzą się w jej przypadku zaokrąglone, subtelne oprawki, które złagodzą ostre rysy.


Twarz okrągła - w jej przypadku lepiej unikać okrągłych oprawek, a warto szukać takich, które wysmuklą i optycznie wydłużą twarz, np. kwadratowych, czy prostokątnych. Ważne, by okulary nie były zbyt małe, bo się "zgubią" i podkreślą za bardzo kształt twarzy. 

Okulary przeciwsłoneczne Jupitoo


Zwróć uwagę na kolor


Kolor okularów i szkieł powinien Ci się przede wszystkim podobać, ale dobrze jest też sprawdzić, czy pasuje do Twojej karnacji i włosów. Pastelowe kolory sprawiają, że wizerunek staje się delikatniejszy, natomiast ciemne barwy wzmacniają image i przyciągają wzrok. 

Nie za duże, nie za małe


Zwróć uwagę na to, czy okulary nigdzie Cię nie uciskają lub nie są zbyt luźne. Ważny jest nie tylko ładny wygląd oprawek, ale i komfort ich noszenia. 


Okulary przeciwsłoneczne Jupitoo


Filtr UV


Okulary mają nie tylko dobrze się prezentować, ale przede wszystkim chronić Twoje oczy. Dlatego przy zakupie warto zorientować się,  czy soczewki są wyposażone w odpowiednie filtry. Lepiej zakupić jedną lub dwie pary porządnych okularów z wysokim filtrem niż kilkanaście bez jakiejkolwiek ochrony.

Materiał


Oprawki powinny być wykonane z dobrego jakościowo materiału, a jeśli mają metalowe elementy, upewnij się, czy Cię nie uczulą.

Etui


Aby okulary służyły przez lata, warto jest odpowiednio je przechowywać. Najlepiej zaopatrzyć się  w solidne etui wraz ze ściereczką do czyszczenia.  

Jupitoo okulary przeciwsłoneczne



A co, jeśli noszę okulary korekcyjne?


To nie problem! Nie musisz już zakładać dwóch par naraz. Coraz więcej firm produkuje okulary korekcyjne wyposażone w magnetyczne klipsy, dzięki którym wystarczy nałożyć na nie nakładkę z przeciwsłonecznymi szkłami i gotowe. Możesz cieszyć się swoimi przeciwsłonecznymi okularami. Masz dwie pary okularów w jednej. Twój nos Ci za to podziękuje. 


Pamiętaj, że powyższe punkty mają być dla Ciebie pomocą przy wyborze okularów przeciwsłonecznych, a nie sztucznie Cię ograniczać. To Ty ostatecznie decydujesz, na jakie okulary się skusisz.


Okulary zaprezentowane we wpisie znajdziesz na stronie Jupitoo, która oprócz okularów przeciwsłonecznych oferuje także okulary korekcyjne dla kobiet i mężczyzn. 

***

 Lubisz nosić okulary przeciwsłoneczne?

Który model podoba Ci się najbardziej?

26 komentarzy:

  1. I to się nazywa przydatny (i konkretny!) wpis. Mam wrażenie, że wiele osób wciąż kupuje okulary jak leci, ze względu na aktualną modę, czy niskie ceny, a zapomina, że powinny one również chronić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodałaś mi mega dużo motywacji swoim komentarzem! <3 Nie spodziewałam się tak pozytywnej reakcji na mój wpis. Dziękuję Ci z całego serca. :* Masz rację, względy estetyczne i finansowe wciąż dominują nad główną funkcją okularów przeciwsłonecznych, jaką jest ochrona oczu przed promieniowaniem słonecznym. Dlatego tak ważne jest uświadamianie i przypominanie o tym ludziom.

      Usuń
  2. Ja mam okulary od optyka, wiem, że sa odpowiednie

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam tyle różnych okularów, że chłop już się drze na mnie, gdy tylko przymierzam jakieś nowe :D Ciekawe informacje! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He, he. :D Jedni kolekcjonują torebki, a inni okulary przeciwsłoneczne. :D Dzięki. ;)

      Usuń
  4. Tego lata dość rzadko noszę okulary przeciwsłoneczne. Na głowę zakładam kapelusz i ten już chroni moje oczy przed słońcem, zresztą mam wadę wzroku i praktycznie cały czas muszę nosić okulary korekcyjne. Kiedyś miałam sporo różnych okularków na lato, ale wiadome, że jeśli kosztują 20 zł nie będą aż tak dobre jak te od optyka za 100 zł i wyżej. Marzą mi się takie lepsze okulary przeciwsłoneczne, uważam, że jedna para porządnych to podstawa :)

    Fajne informacje, można się wiele nauczyć jak dobierać okulary :)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam wadę wzroku i bez okularów ani rusz. Przymierzałam kiedyś u optyka okulary z nakładkami przeciwsłonecznymi, ale wyglądałam dobrze tylko w tej nakładce, jako okulary korekcyjne mi się nie podobały. Poza tym niezbyt fajnie wyglądały magnesy na mostku okularów. Moje okulary muszą być uniwersalne i pasować praktycznie do wszystkiego, bo jednak to spory wydatek, więc jedna para musi wystarczyć. ;)
      Cieszę się, że informacje, które zebrałam uważasz za użyteczne. ;)
      Dziękuję i też przesyłam Ci pozdrowienia! :*

      Usuń
  5. Ja akurat w tym roku mało korzystam z okularów przeciwsłonecznych i w sumie przydałyby się nowe :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyczuwam, że szykują się jakieś zakupy w związku z tym zpotrzebowaniem. :D

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Nie każdy lubi nosić okulary. Oczy można chronić także za pomocą kapelusza czy czapki z daszkiem. ;)

      Usuń
  7. Ja akurat rzadko korzystam z okularów przeciwsłonecznych :) Noszę okulary korekcyjne, ale czasami by mi się przydały takie magnetyczne klipsy z nakładką z przeciwsłonecznymi szkłami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też noszę okulary korekcyjne. Przymierzałam kiedyś u optyka takie z nakładkami, ale podobały mi się tylko jako okulary przeciwsłoneczne, a wiadomo, że ważniejsze jest, abym dobrze czuła się w nich jako korekcyjnych, bo w takim celu będą częściej używane. ;)

      Usuń
  8. Bez okularów przeciwsłonecznych, zwłaszcza latem ani rusz! W tym sezonie powiększyłam swoją kolekcję kilkukrotnie o różne modele i kształty :)
    Marka Jupitoo posiada w swoim asortymencie prawdziwe perełki.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że wychodzisz z takiego założenia i wzbogaciłaś swoją kolekcję okularów przeciwsłonecznych kilka nowych okazów. ;)
      Jupitoo zaskoczyło mnie tym, że można u nich zamówić okulary korekcyjne na receptę. Ciekawa sprawa. ;)
      Dziękuję i też pozdrawiam, tym razem słonecznie! <3

      Usuń
  9. Ja odkąd nosze okulary korekcyjne całkowicie zrezygnowałam z przeciwsłonecznych. Wiem, że są nakładki ale jakoś tak uznałam, ze nie są mi niezbędna do życia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. ;) Aby chronić oczy można też chodzić w kapeluszu, czapce z daszkiem lub dużo przebywać w cieniu. :D

      Usuń
  10. Nie słyszałam o tych okularach dwa w jednym, to powinno ułatwić życie osobom, które noszą okulary korekcyjne. Fajnie, że zwróciłaś także uwagę na inne rzeczy, oprócz kształtu twarzy ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też uważam, że to przydatna rzecz. ;) Dzięki, że doceniłaś mój wpis. ;)

      Usuń
  11. Uwielbiam okulary przeciwsłoneczne- ale takie ze sprawdzonego źródła, które wiem, że będą faktycznie chronić moje oczy...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajnie, że przywiązujesz wagę do tego, by okulary przeciwsłoneczne faktycznie chroniły Twoje oczy. ;) Tak trzymaj! :)
      Dziękuję i też pozdrawiam! :)

      Usuń
  12. Jeśli chodzi o okulary przeciwsłoneczne, to podobają mi się takie z kolorowymi szkłami: żółtymi, pomarańczowymi, fioletowymi. Ale wiem, że to kształt się liczy. Model powinien być dopasowany do naszej twarzy, urody. Podałaś przydatne porady, które na pewno pomogą każdemu wybrać ten odpowiedni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się podobają takie z lustrzanymi szkłami, w których można się przejrzeć. Fajnie, gdy są kolorowe. ;) Starałam się zebrać wszystkie przydatne wskazówki, bo zwykle zwraca się uwagę, jeśli już, na dopasowanie do kształtu twarzy, a przecież jest też kilka innych czynników, które są ważne. :)

      Usuń