17 sierpnia 2019

Stylizacja-inspiracja: współczesna księżniczka Bella

Żółty outfit na tle kukurydzy

Hejka!

Jak wyglądałaby księżniczka Bella, gdyby przenieść ją do czasów współczesnych? Odpowiedź znajdziesz we wpisie. Zapraszam!


Była już współczesna wersja Kopciuszka i Aurory, a dzisiaj przyszedł czas, by pod lupę wziąć styl Belli z bajki Piękna i Bestia. Księżniczka ta ukazywana jest w zachwycającej balowej sukni w kolorze żółtym oraz długich rękawiczkach. Cechą charakterystyczną Belli jest fryzura ozdobiona żółtą wstążką. Atrybutem Pięknej jest, jak w przypadku Aurory, czerwona róża. Czasem jest też przedstawiana z książką, co wiąże się z jej miłością do czytania. 

T-shirt z napisem Sinsay, żółta spódniczka RoseGal, sandały Deichmann, kurtka Sinsay

Istnieje wiele adaptacji filmowych tej francuskiej baśni ludowej. Oczywiście nie widziałam wszystkich, ale bardzo spodobała mi się wersja włosko-hiszpańska (2014 r.) z Blancą Suárez i Alessandro Preziosi w rolach głównych. Dlaczego akurat ta ekranizacja, dowiesz się ze Strefy Kinomaniaczki.

Koszulka bezglutenowa Sinsay, spódnica z falbanką RoseGal, beżowe sandały z błyszczącymi kamyczkami Deichmann

Przejdźmy wreszcie do mojej stylizacji. Chciałam połączyć w niej cechy charakterystyczne dla Belli, ale też dodać cząstkę siebie. Pierwszą rzeczą, która przyszła mi do głowy, gdy zastanawiałam się, jak wyglądałaby współczesna Bella, była żółta spódnica z falbanką u dołu. Kolor nawiązuje do sukni bohaterki, a fason jest bardzo dziewczęcy. 

Złoty choker z kółeczkami, biała koszulka bezglutenowa, żółta spódniczka z falbanką u dołu, złote bransoletki, książka

Wiedziałam, że na górę powędruje jakiś biały T-shirt z napisem, bo te dwa kolory tworzą fajne ożywcze połączenie. Początkowo miała być to koszulka DIY z napisem, o której pisałam w ostatnim poście, jednak nadruk nie był aż tak wyrazisty. Ostatecznie wybrałam Koszulkę bezglutenową, która nadaje całości współczesnego charakteru. 

Żółta jeansowa kurtka, koszulka bezglutenowa, żółta spódniczka, beżowe sandały, biżuteria

Myślę, że w razie, gdyby było chłodniej, Bella zdecydowałaby się na jeansową kurtkę, oczywiście żółtą. Barwa kurtki jest jaśniejsza od spódnicy, przez co fajnie się to razem komponuje. 

Biała koszulka, spódnica z falbanką, sandały, fryzura księżniczki Belli

Na stopy powędrowały beżowe sandały z kryształkami, bo stylizacja miała być wygodna. 

Bransoletki Sinsay, pierścionek H&M

Biżuterię stanowi złoty choker z maleńkimi kółeczkami, oraz dwie bransoletki: z kółeczkiem oraz z podłużnym elementem. 

Współczesna wersja Belii z "Pięknej i Bestii"- dziewczyna z książką

W związku z tym, że róża pojawiła się w ostatnim wpisie z serii Stylizacja-inspiracja (poza tym ten naszyjnik kompletnie nie pasował do mojego zamysłu), na atrybut towarzyszący współczesnej księżniczce wybrałam książkę, czyli symbol umiłowania wiedzy. W filmie pokazana była ogromna biblioteka Bestii, więc wszystko się zgadza. 

Złoty choker Sinsay

Czymże byłaby Piękna bez swojej charakterystycznej fryzury? Długie rozpuszczone pasma pofalowanych włosów, zebrane z tyłu w niewielki koczek, przyozdobiony żółtą wstążką. Moja Mama, która zrobiła mi tę fryzurę, zdziałała prawdziwe cuda. Uważam, że świetnie udało jej się odtworzyć uczesanie Belli, które jest bardzo dziewczęce i niezwykle przypadło mi do gustu. 

Fryzura Belli z "Pięknej i Bestii"

Jako ciekawostkę dodam, że Bella jako jedyna z oficjalnych księżniczek Disneya posiada kolor włosów zbliżony do mojego. 

Żółta jeansowa kurtka, żółta spódniczka z falbanką, beżowe andały, fryzura księżniczki Belli z żółtą wstążką

Jest to jedna z dwóch stylizacji, które udało mi się zrealizować na tle kukurydzy. Połączenie bieli, zieleni oraz żółtego bardzo mi się podoba.  

Współczesna księżniczka Bella z książką


***

Co sądzisz o współczesnej wersji księżniczki Belli? 

Lubisz ciekawe uczesania, czy wolisz raczej rozpuszczone włosy?

40 komentarzy:

  1. You look amazing my dear! Perfect outfit!

    OdpowiedzUsuń
  2. No, no kochana prawdziwa księżniczka! <3
    Napis na koszulce - ciekawy, intrygujący, przykuwa wzrok :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Urocza spódniczka :) zadbałaś o każdy detal, nawet żółtą wstążkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Starałam się jak najlepiej oddać charakter stylu Belli. Dziękuję Ci za docenienie. ;)

      Usuń
  4. Kochana,
    po pierwsze to dziękuję za polecenie włosko-hiszpańskiego filmu, bo jeszcze nie miałam z nim do czynienia, a chętnie obejrzę, bo ostatnio coś mnie chwyta na powrót do bajek:) (a popatrzyłam teraz na kadry i jestem zakochana).
    Po drugie niezwykle podoba mi się pomysł na taką serię postów. A Twoja współczesna Bella jest fantastyczna i masz rację, że ta koszulka bezglutenowa dodaje wyrazu dzisiejszych lat! A w tle kukurydza - idealna do zdjęć:)
    Jeśli chodzi o włosy, to jestem typem osoby, która zawsze wolała mieć nieco krótszą fryzurę i podkręcać ją papilotami:) Twoja mama zdziałała cuda, masz rację! Prawdziwa Bella, ot co ;) Pięknie wyglądają Twoje włosy. Pozdrawiam Cię serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na ten film natknęłam się kilka lat temu w telewizji. Urzekł mnie tym, że nie zastosowano w nim magii, przez co film był bliższy rzeczywistości. ;) Cieszę się, że Cię zainteresował. Mam nadzieję, że będzie Ci się go dobrze oglądało. <3
      Bardzo się cieszę, że przyjęłaś moją serię tak optymistycznie. ;) Dziękuję za miłe słowa. <3
      Co do papilotów, to używałam ich kilka razy w przeszłości, żeby uzyskać trwałe loki. ;)
      Pozdrawiam Cię słonecznie i życzę Ci cudownego weekendu! :*

      Usuń
  5. Współczesna Bella - wyszło świetnie :). Co do fryzury, ja lubię przede wszystkim praktyczne :D. Kiedyś bawiłam się fryzurami itp. teraz zdecydowanie mniej, na rzecz wygody, zresztą mam włosy prawie do pasa więc ten aspekt jest dla mnie bardzo ważny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Te miłe czytać takie komentarze. <3 Wow, musisz mieć piękne włosy. ;) Faktycznie, z taką długością to wygoda jest najważniejsza. ;)

      Usuń
  6. Współczesna Bella bardzo mnie się podoba :-) Śliczna spódniczka- lubię takie żywe kolory na lato. A tło kukurydzy to strzał w dziesiątkę! Też planuję takowe zdj :-)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że spodobała Ci się moja interpretacja Belli i jeszcze raz dziękuję Ci za ten pomysł. <3 Zdjęcia w kukurydzy tak mi się spodobały, że wybrałam się niedawno na kolejną sesję. ;)

      Usuń
  7. Krój spódniczki jest świetny, no i ten kolor żółty, jeden z moich ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja coraz częściej sięgam po żółte ubrania. Te kolor ma w sobie moc! ;)

      Usuń
  8. Podoba mi się Twoja wersja Belli :) Fryzura genialna :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądasz rewelacyjnie! Niesamowity outfit, cały pomysł bardzo mi się podoba, z tą inspiracją disneyowskimi księżniczkami, super pomysł! Muszę przyznać, że wszystko pasuje idealnie i nawet bez opisu można zgadnąć o jaką księżniczkę chodzi :) Genialna fryzura, idealnie jak Bella (ale muszę przyznać, że na co dzień również czeszę się podobnie, to wygodne upięcie :)), widać inspirację znaleźć można wszędzie, trzeba mieć tylko oczy szeroko otwarte :) motywujesz do tego kochana, bardzo motywujesz do tego, by szukać inspiracji we wszystkim bo wszystko może być inspiracją :) Jestem zachwycona! Pięknie! <3
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Klaudio za moc ciepłych słów. <3 Początkowo seria miała być bardziej ogólna, ale zobaczyłam, że księżniczki bardzo się Wam, moim Czytelniczkom, podobają, więc na razie pozostaję w tej tematyce. ;) He, he. :D Bella dzięki żółtej balowej sukni jest bardzo charakterystyczna. :) Wow, taka fryzura na co dzień- jestem zachwycona! <3 To prawda, zainspirować może nas dosłownie wszystko, tak jak napisałaś. ;) Jestem Ci wdzięczna za komplementy. <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  10. Zółty to mój kolor tego lata, podoba mi się ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja coraz bardziej przekonuję się do żółtego. <3 Ten kolor ma wielką moc! ;)

      Usuń
  11. Fajny pomysł z tymi inspiracjami księżniczek :) Ta wersja jest świetna, lubię takie jaskrawe kolory :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Cieszę się, że seria, jak i ta konkretna stylizacja Ci się spodobała. ;) Pozdrawiam! :)

      Usuń
  12. Taka nowoczesna Bella z charakterem! A fryzura naprawdę świetna, Mama zrobiła superrobotę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za moc miłych słów. <3 Moja Mama to prawdziwa czarodziejka, a właściwie człowiek renesansu. Potrafi chyba niemal wszystko. <3

      Usuń
  13. Uwielbiam twoją zabawę we współczesną księżniczkę :) w końcu nadeszła moja ulubiona. Uwielbiam Bellę, chyba dlatego, że bardzo mnie przypomina. Też byłabym zachwycona potężną biblioteką. Taka z bajki to moje marzenie <3. Moja "Bestia" obiecał mi zrobić trochę mniejsza wersję ;p.
    Stylizacja piękna, żółty kolor doskonale do Belli pasuje. Z włosami tez się super wpasowałaś. Fryzurka cud-miód. Tylko na koszulkę ja bym pewnie w ramach żartu wzięła z napisem: Nie czytasz, nie idę z Tobą do łóżka ;p albo z innym typowym dla moli książkowych napisem :D Nie mówię, że bezglutenowa jest zła ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zamysłem było, żeby seria była bardziej ogólna, ale współczesne księżniczki tak Wam, moim Czytelniczkom, przypadły do gustu, że kontynuuję ten temat. Nie ukrywam, że i mi sprawia to ogromną frajdę. <3
      Cieszę się, że trafiłaś na swoją ulubioną postać. ;) O, mniejsza biblioteczka też brzmi świetnie! ;) Trzymam kciuki, żeby Twój luby wywiązał się z obietnicy jak najszybciej. ;)
      Dziękuję Ci za miłe słowa i docenienie. ;) Genialny pomysł z takimi żartobliwymi hasłami na koszulkach. Dzięki za propozycję. ;) Rozumiem, cieszę się, że podzieliłaś się ze mną swoją wizją Belli. ;)
      Gorąco Cię pozdrawiam! :*

      Usuń
  14. Podoba mi się ta stylizacja, spódniczka w sam raz dla mnie, lubię takie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja co dziennie przerabiam teraz "Bellę", bo moja mała milion razy dziennie układa z nią puzzle hehehe :P

    Bardzo fajna ta Twoja współczesna wersja, świetny pomysl :) :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo podoba mi się ten pomysł :)
    Stylizacja jest super;*
    Obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi. ;) Dziękuję. Cieszę się, że dołączyłaś do stałego grona Czytelniczek! <3
      Pozdrawiam i zapraszam częściej! ;)

      Usuń
  17. Fajnie Ci wyszła ta współczesna Bella. Ja jednak bardziej kojarzę ją z długiej niebieskiej spódnicy i białej bluzki. To dopiero na balu była w żółtej sukni;) Niemniej jednak pomysł na sesję świetny!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za docenienie. ;) Masz rację, ja inspirację czerpałam z oficjalnego disney'owskiego wizerunku Belli, gdzie wszystkie księżniczki są ubrane w balowe suknie/ bardziej oficjalne stroje. ;)
      Także serdecznie Cię pozdrawiam! :*

      Usuń
  18. Książki nie znam, ja cały czas mam kucyk bo przy dziecku włosy mi lecą wszędzie więc tak mi wygodniej. Myślę że z pewnością w jakimś stopniu udało ci się odzwierciedlić stylizacje z książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że mało kto czytał książkę. Bellę raczej większość osób kojarzy z animowanego filmu Disneya i to właśnie tym wizerunkiem się inspirowałam. ;)Sama bardzo często włosy wiążę w kucyk, bo to wygodna fryzura. ;)

      Usuń
  19. Witam Cię słoneczny promyczku! (tak mi się pasowało, gdy zobaczyłam ten żółty akcent)

    Twoja seria kojarzy mi się z Olsikową, która na YouTube rysuje i często robi księżniczki, bogów itd. we współczesnym świecie i bardzo lubię to oglądać, więc świetnie, że robisz tak, ale ze stylizacjami :)

    Poprzednie stylizacje widziałam chyba tylko na Instagramie, ale bardzo mi się podoba to jak podchodzisz do tematu!
    Nie wiedziałam, że z książką też jest przedstawiona, ale to naprawdę dobra ciekawostka :)
    Nie zastanawiałam się nad tym czy mam swoją ulubioną ekranizację tej powieści.

    W sumie ta falbana też pasuje do jej pięknej balowej sukni ;)
    Bardzo ciekawy napis tej koszulki! Byłam ciekawa czy jakieś nawiązanie masz do księżniczki z nim :D
    Biżuteria niesamowicie mi się podoba!
    Rzeczywiście włosy są wręcz idealne! Właśnie chciałam pisać, że kolor jak i strukturę włosa też masz jak ona! :D
    Pole kukurydzy - pomysłowo, fajnie jakby jeszcze ona była, wtedy w ogóle byłoby bardzo żółto :)

    Ja z reguły lubię rozpuszczone włosy. Ale czasem małym kokiem też nie pogardziłam, kiedy miałam długie włosy ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, jakie przemiłe przywitanie. <3 Dziękuję Ci, Olimpio! :*

      Kojarzę Olsikową, kiedyś (dawno temu) widziałam kilka jej filmików na YT. Muszę zerknąć znów, bo może skapnie na mnie odrobina inspiracji. ;) Dzięki za przypomnienie. :)

      Dziękuję. Na IG staram się udostępniać stylizacje, ale myślę, że nie ma to jak zobaczyć je w całości i na spokojnie na blogu. ;)

      He, he, akurat napis był nawiązaniem do współczesności i miał odzwierciedlać cząstkę mnie. :D

      Dzięki za tak miłe porównanie. <3

      Niestety kukurydza była chowana, a faktycznie, gdyby była widoczna uzyskałabym świetny efekt. ;)

      Dzięki, że podzieliłaś się swoimi ulubionymi fryzurami. ;)

      Buziaki! :*

      Usuń