5 lutego 2024

Lista szczęścia - Rachel Lippincott

Okładka książki Lista szczęścia - Rachel Lippincott

Hejka!

Czym jest tytułowa lista szczęścia? Zapraszam Cię ne recenzję książki.

 

To już ostatnia książka przeczytana przeze mnie w zeszłym roku, której recenzja czekała na publikację. Jej posiadaczką stałam się podczas Festiwalu Książki w Opolu. Obejrzałam ją pobieżnie i dopiero w domu zorientowałam się, że ta książka wcale nie jest o chłopaku i dziewczynie, jak myślałam, tylko o... dwóch dziewczynach. Nie ucieszyło mnie to, ale skoro już ją kupiłam, to zamierzałam przeczytać. Zabierałam się do niej jak pies do jeża, ale w końcu się zebrałam i zaczęłam czytać.

 

Kim jest Rachel Lippincott?

Rachel Lippincott urodziła się w Filadelfii, ale wychowała w Pensylwanii. Studiowała anglistykę. To współautorka Trzech kroków od siebie. Książki nie miałam okazji przeczytać, ale widziałam film, warto obejrzeć.

 

Lista szczęścia - Rachel Lippincott 


Dopiero w samym środku zimy przekonałem się, że noszę w sobie niepokonane lato. 

Albert Camus

 

Emily mieszka z tatą w maleńkim miasteczku Huckabee w Pensylwanii. Od czasu, gdy na oczach całej szkoły zrobiła coś, przez co rozstała się z chłopakiem, w towarzystwie stała się personą non grata.  Gdyby tego było mało, jej tata podejmuje decyzję o sprzedaży rodzinnego domu. Podczas porządkowanie rzeczy zmarłej mamy, dziewczyna znajduje listę zadań do zrobienia. Co więcej, do miasteczka wraca jej koleżanka z dzieciństwa.

 

Lista szczęścia - Rachel Lippincott

Na okładce widnieje scena z książki, gdy Emily z Blake (czyż one nie wyglądają jak chłopak z dziewczyną?!) leżą na pace niebieskiego pick-upa. Książka liczy 376 stron, a podzielona została na 32 rozdziały.

O dziwo, książkę czytało mi się bardzo dobrze. Historia skupia się na wątku zmarłej mamy Emily oraz poszukiwaniu siebie przez dziewczynę, która po dowiedzeniu się o chorobie i późniejszej śmierci mamy, zamknęła się w skorupie. Nieco światła zostało rzucone też na relacje Emily z tatą. Wątek romantyczny jest bardzo subtelny. Dziewczyny pocałowały się tylko raz i to dopiero na końcu. Traktowałam ich relację bardziej jako przyjaźń. Na plus było to, że w książce pojawiło się kilka muzycznych polecajek

Fragmenty o mamie były bardzo wzruszające - zawsze ruszają mnie takie rzeczy. Łezka zakręciła mi się w oku.

 

Opis wydawcy Lista szczęścia - Rachel Lippincott

Spodobał mi się motyw tytułowej listy szczęścia, czyli rzeczy do zrobienia, które wykonywała Emily wspólnie z Blake. Te zadania, ale też koleżanka pomogły jej otworzyć się na świat, na innych ludzi, zrozumieć siebie i zdefiniować na nowo po stracie najważniejszej osoby w życiu.

Niepotrzebnie tak się obawiałam tej książki - pomyślałam sobie, gdy tylko skończyłam ją czytać. Była to bardzo wartościowa pozycja z przesłaniem.

 

***

Znasz książkę lub film Trzy kroki od siebie?

2 komentarze: