19 stycznia 2019

Czerwona Królowa: Powstańmy! Czerwoni niczym świt


Red Queen by Victoria Aveyard

Hejka!

Zapraszam Was do świata, w którym kolor krwi ma znaczenia i każdy może zdradzić każdego. Czerwona Królowa- tom 1.

Przychodzę do Was dzisiaj z wpisem o pierwszym tomie serii Czerwona Królowa autorstwa Victorii Aveyard pod tym samym tytułem. Znajdował się on jeszcze na starym blogu, ale w momencie, w którym serwis został zamknięty wpis zniknął i brakowało mi ciągłości (na obecnym blogu znajdują się recenzje tomów 2-4 oraz dodatku do serii).


Miłość, zdrada, walka o władzę, poświęcenie, niezwykłe umiejętności. Czerwoni i Srebrni. Bogaci i biedni. Arystokraci o nadprzyrodzonych umiejętnościach i zwykli ludzie zmuszani do ciężkiej pracy oraz przymusowo wysyłani na wojnę.

Red Queen by Victoria Aveyard


Mare Molly Barrow wkrótce też ma  podzielić los swoich pobratymców. Wydaje się, że jedyne co potrafi wykonywać dobrze to kradzież. Wkrótce dzięki protekcji chłopaka spotkanego w  gospodzie  trafia na królewski dwór w charakterze służącej. Tam odkrywa swą moc, która stanowi ogromne zagrożenie dla Srebrnych. Czy uda się jej przeżyć w świecie, w którym każdy może zdradzić każdego?

Red Queen cover


Wciągająca książka, zaskakuje zwrotami akcji, nieszablonowymi bohaterami. Po przeczytaniu chce się więcej. Czerwona Królowa wciągnęła mnie na tyle, że pokusiłam się o kolejne książki i żałuję, że seria się tak szybko skończyła. Na szczęście będzie wydany dodatek, na który czekam z niecierpliwością, ale o tym później.

Tak prezentuje się zwiastun książki:

 


Moje ulubione cytaty z Czerwonej królowej:

 Słowa mogą kłamać.

Każdy może zdradzić każdego.

 Aby rozpocząć rewolucję, potrzebna jest iskra.


(...) jesteś zarówno Czerwona, jak i Srebrna, i silniejsza od jednych i drugich.



Taka jest nasza natura - powiedział Julian. - Niszczymy. 
To cecha charakterystyczna ludzkiego rodzaju. Niezależnie od koloru krwi, zawsze upadamy.



Nie wiem, jak miałoby do tego dojść – mówi cicho – ale mam nadzieję, że pewnego dnia zostaniesz królową. Wyobraź sobie, czego wtedy mogłabyś dokonać. Czerwona królowa. 


Red Queen and Glass Sword
 
Książka zainspirowała Petera i Jacoba, którzy napisali piosenkę The Red Queen. Posłuchajcie: 

 
 

Z profilu Victorii Aveyard na Facebooku dowiedziałam się, że premiera dodatku do serii, pt. Broken Throne (Złamany tron) planowana jest w USA na 7 maja

Victoria Aveyard "Broken Throne" cover


Książka ma zawierać opublikowane wcześniej nowelki Stalowe blizny i Pieśń królowej (w Polsce ukazały się one razem jako Przeklęta korona), a także nigdy wcześniej nie ujawnione mapy, flagi, bonusowe sceny, wpisy z dziennika i inne ekskluzywne treści. Jestem ciekawa kiedy będzie miała miejsce polska premiera dzieła Aveyard i jak rozwiążą kwestię zawartości książki- czy powtórzą wcześniejsze nowelki, czy pokuszą się tylko o publikację nowych treści. Z wywiadu, o którym Wam wspominałam przy okazji recenzji Wojennej burzy wynika, że dodatek do serii będzie nosił tytuł Czerwona Królowa. Już nie mogę się doczekać, aż będę mogła go przeczytać! 

*

W serii Czerwona Królowa ukazały się:

***

Po jaki gatunek książek sięgacie najczęściej?

33 komentarze:

  1. Coraz bardziej zaciekawiasz mnie tą serią. Teledysk też fajny. Interesujący, urozmaicony wpis. W ogóle, ostatnio idziesz z wpisami jak burza :)
    Na jakim serwisie miałaś wcześniej bloga?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z wpisami tak, ale mam zaległości w odpowiadaniu na komentarze. Niemniej jednak wszystkie czytam, doceniam i na pewno na nie odpowiem, gdy będę miała więcej czasu. ;) Bardzo się cieszę, że seria wydaje Ci się interesująca. :)
      Pierwszy blog miałam na wp, niestety jakiś czas temu postanowili zamknąć bloog i nie dali możliwości eksportowania swojego dzieła. Miałam tam dokładnie 1024 posty, ale udało mi się zachować jedynie niewielką ich część. Wrzucałam do Worda albo robiłam screeny tylko ważniejszych dla mnie treści.

      Usuń
    2. Ojej, szkoda, że straciłaś tyle wpisów! Ale najważniejsze jest to, że idziesz do przodu.
      Nie przejmuj się tym, że czasem nie odpiszesz od razu na komentarz. Każdy na pewno to rozumie. Jak będziesz miała wolną chwilę, to na pewno odpiszesz :) Pozdrawiam serdecznie! :)

      Usuń
    3. Bardzo Ci dziękuję za słowa otuchy! <3 Dziś jest ten dzień, w którym zabrałam się za odpisywanie. :D
      Też przesyłam Ci serdeczne pozdrowienia! :*

      Usuń
  2. Normalnie tytuł jakby o mnie xD kibicuję ' the Reds', więc jestem 'czerwona' :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nazwa Twojego bloga też jest znacząca. Super! :D

      Usuń
    2. Chciałam się zapytać, czy książka będzie zawierała czas jak Lakelandia z Nortą znowu rozpoczną wojnę? Bo jak na razie jest zawieszenie broni, a muszę przyznać, że bardzo mnie to ciekawi, gdyż Jon powiedział Marre, że ma powstać sama przeciwko wszystkiemu. Nie jako burza, ale nawałnica,która pochłonie cały świat, dlatego jestem bardzo zainteresowana czy w książce, która ma zostać przetłumaczona, będzie zawarte przygotowanie do wojny, Jak Marre wraca do Cala i przede wszystkim jestem ciekawa jaką ona dostała tabletkę od Farley. Do czego ona miała służyć?
      Mam wiele pytań, a jest tak mało odpowiedzi.
      Pozdrawiam panią ciepło.

      Usuń
    3. Cześć! ;)
      Żadna ze mnie pani, mów mi śmiało na "Ty". :D
      Powiem Ci, że sama chciałabym wiedzieć. Książka w Ameryce już dawno miała swoją premierę, a w Polsce wciąż cisza. Mam jednak nadzieję, że w końcu doczekamy się ostatniej książki z tej serii. Chciałabym jeszcze na chwilę wrócić do świata Czerwonych i Srebrnych. <3
      Dziękuję i też przesyłam Ci słoneczne pozdrowienia! ;)

      Usuń
  3. Coś dla mnie! Ja uwielbiam romansidła, generalnie książki o miłości 😀 Kocham autorstwo Jojo Moyes i jej serię o Lou Clark, ale ostatnio mega wciągnęłam się w Kierę Cass 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wątek miłosny przewija się przez całą serię, dzięki czemu jest jeszcze ciekawsza, jednak nie jest on pierwszoplanowy. ;) O Lou oglądałam tylko film- wzruszający, natomiast całą serię "Rywalki" Kiery Cass przeczytałam kilka lat temu. Bardzo mi się podobała! <3

      Usuń
  4. Mam zamiar przeczytać w wolnej chwili całą serię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale! Mam nadzieję, że będziesz równie zadowolona z niej jak ja. ;)

      Usuń
  5. Chciałam kiedyś zapoznać się z tą książką, ale powstrzymałam się. Bałam się tego, co za często robię przy filmach - kupuję, a później mi się nie podobają. Wolę nie kupować czy sprzedać, by ktoś miał większą uciechę z tej rzeczy niż ja.
    Cieszę się, że Tobie ta książka się bardzo spodobała. Ja kocham, po prostu kocham i jeszcze raz napiszę, że kocham "Przeminęło z wiatrem" w wersji literackiej i filmowej, sama bym chciała na setną rocznicę filmu nagrać nową wersję, która stanie się klasykiem :) Obecnie jestem w trakcie czytania biografii Joan Crawford, którą czyta się jak powieść - duży plus kunsztu pisarskiego Charlotte Chandler. :)
    Życzę wielu dobrych książek na półce!
    Miłej niedzieli :)
    Emma ♥

    blogomoichzainteresowaniach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcale nie musisz kupować książek, by je przeczytać. Wiele pozycji jest dostępnych w Internecie w wersji pdf. Możesz też pokusić się o odwiedzenie biblioteki. ;) Kolejną opcją jest podpowiedzenie dobremu duszkowi, jaka książka sprawiłaby Ci największą radość i może akurat ktoś Ci ją sprezentuje. Z serii "Czerwona Królowa" na własność mam tylko "Królewską klatkę", którą dostałam na urodziny. Pozostałe książki wypożyczałam z biblioteki. ;)
      "Przeminęło z wiatrem" nie widziałam. Super, że biografia, którą czytasz sprawia Ci przyjemność. :)
      Dziękuję i życzę Ci udanego weekendu! :*

      Usuń
  6. Niezwykle jestem ciekawa tej serii! Choć przyznam, że to nie do końca mój gatunek :) Ale tym bardziej jestem zaintrygowana. Dziękuję Ci za tak wspaniałą recenzję :* Sama okładka już zachęca! :) Pozdrawiam serdecznie :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, że ja też raczej po fantasy nie sięgam, ale serię zarekomendował mi kiedyś kolega i się wciągnęłam. :D Dziękuję za miłe słowa. *
      Pozdrowionka! *

      Usuń
  7. Ja niestety nie jestem fanką tego typu książek :) Zdecydowanie wolę te lekkie typu romantyki i obyczajowe :) Ale raz w listopadzie ubiegłego roku ku memu zaskoczeniu przeczytałam thriller psychologiczny. Czasem warto spróbować czegoś nowego zamiast popaść w rutynę :)
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie się z Tobą zgadzam. O dziwo fanką fantastyki nie jestem, ale serię kiedyś polecił mi kolega i naprawdę się wciągnęłam. Nie brakuje tu wątku romantycznego, chociaż nie jest on na pierwszym planie. ;) Dzięki za odwiedziny. Przesyłam Ci pozdrowienia! *

      Usuń
  8. pierwsza książka wydaje się interesująca :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tytuł przyciąga. Chetnie bym przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  10. Hmmmmm i ja z takimi książkami mam problem. Bo one albo od razu wciągają mnie bez reszty albo...śmiertelnie nudzą ale czytam już z obowiązku przeczytania do końca. Jak będzie tutaj? Nie spróbuję to się nie przekonam:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, nie dowiesz się czy książka Cię "porwie" dopóki nie zaczniesz jej czytać. :D Dziękuję Ci serdecznie za odwiedziny i też pozdrawiam! :)

      Usuń
  11. Widziałam tę książkę na innych blogach, ale sama nie miałam okazji jej czytać. Wydaje mi się, że nie jest to do końca mój gatunek, nie moje klimaty, ale kto wie ;) Czasami jak sięgam po coś, co teoretycznie nie ma prawa mi się spodobać to kończy się tak, że się zakochuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Z chęcią zapoznam się z tą książką :D Pozdrawiam ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Super, ta tematyka bardzo mi odpowiada. Postaram się poszukać w bibliotece.

    Bardzo dobra recenzja!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! To życzę Ci przyjemnego czytania. ;) Sama wypożyczyłam tę książkę z biblioteki. ;D

      Dziękuję! <3

      Usuń