8 kwietnia 2020

DIY: wielkanocne drzewko

Wielkanocne DIY - drzewko ze styropianowych jajeczek

Hejka!

Nie masz pomysłu na wielkanocne DIY, albo jak się za nie zabrać? Pokażę Ci, jak w prosty sposób wykonać wielkanocne drzewko. Zapraszam!

Ostatnio pokazałam propozycję stylizacji na wielkanocne śniadanie, dzisiaj przyszedł czas na własnoręcznie zrobioną dekorację. Pomysł na zrobienie wielkanocnego drzewka z maleńkich, styropianowych jajeczek przyszedł mi do głowy już rok temu. Wtedy też zakupiłam potrzebne do jego wykonania jajeczka. 

Wzięłam tylko jedno opakowanie. Czekałam cały rok, żeby zrobić to DIY, a wczoraj, gdy się za nie zabrałam, okazało się, że mam za mało jajeczek! Co za pech! Nie wiem, jak ja to liczyłam, a właściwie chyba nie policzyłam, tak byłam zafascynowana tym pomysłem. :D Musiałam więc nieco zmodyfikować moją koncepcję. Początkowo nie byłam z tego zadowolona, ale później stwierdziłam, że takiego drzewka jak moje, nie ma nikt i jakoś tam myśl mnie pocieszyła, podobnie jak efekt moich wysiłków. W ogóle w trakcie robienia drzewka wielkanocnego pojawiło się kilka niespodziewanych przeszkód, ale udało mi się je rozwiązać.

Jak wykonać drzewko wielkanocne?


Zrobienie drzewka ze styropianowych jajeczek nie wymaga wcale szczególnego talentu artystycznego. Wystarczą dobrze obliczona liczba potrzebnych materiałów (następnym razem bardziej się na tym skupię) i zapał do pracy. 

Potrzebne materiały


Wstążka, oółwek, kolorowe jajeczka, ozdobne kamyczki, osłonka po świeczce, taśma dwustronna, nożyczki


🐣 ołówek (może to być też, np. jakiś patyczek, kredka),
🐣 2 wstążki,
🐣 styropianowe jajeczka,
🐣 ozdobne kamyczki,
🐣 szklana osłonka po świeczce (dobrze sprawdzi się też 🐣osłonka na doniczkę, doniczka, kubeczek),
🐣 dwustronna taśma klejąca (albo klej na gorąco),
🐣 nożyczki,
🐣 piłeczka tenisa stołowego (okrągła styropianowa kula)
🐣 gumka do warkoczyków,
🐣 koraliki.

Wielkanocne drzewko - wykonanie krok po kroku


1. Pocięłam taśmę klejącą na małe kwadraciki, które przykleiłam do jajeczek, a je z kolei przymocowałam do piłeczki. Moja była już zgnieciona z dwóch stron, co ułatwiło mi zadanie. Na górnym wgnieceniu przykleiłam jajeczko, dolne zaś posłużyło do umocowania ołówka, ale o tym później.

Kolorowe, styropianowe jajeczka przykejone do piłeczki pingpongowej

2. Ołówek, mający stanowić pień drzewka, owinęłam zieloną wstążką w białe kropeczki. Zabezpieczyłam górę i dół wstążki taśmą dwustronną. 

Ołówek owinięty wstążką

3. Kolejnym krokiem byłoby wsypanie ozdobnych kamyczków do szklanej osłonki po świeczce, ale ja miałam to już od dawna gotowe. Chciałam wyrzucić opakowania po kamyczkach, więc zrobiłam to już jakiś czas temu i tak przygotowana baza czekała na swój czas. 

4. Umieściłam ozdobiony ołówek w środku osłonki z kamyczkami. 

5.  Kolejny krok jest trochę trudniejszy. Aby połączyć piłeczkę z ołówkiem, trzeba było wypalić dziurę w piłeczce. Opcjonalnie można to uczynić, korzystając z plasteliny, której akurat nie miałam. 


Wielkanocne drzewko z kolorowych jajeczek, baranek

6.  Z racji tego, iż zabrakło mi jajeczek, musiałam coś wymyślić, żeby przykryć dół piłeczki. Wybór padł na sizalową trawkę. Przykleiłam ją do piłeczki dwustronną taśmą klejącą. Aby się nie zsuwała, przymocowałam ją także małą gumką do warkoczyków.

7. Gdy pień drzewka był już połączony z koroną, a trawka była na miejscu, pozostało mi już tylko ozdobić całość fioletową wstążką, którą zawiązałam na kokardkę. Przerwy między jajeczkami zapełniłam koralikami. Tadam! Wielkanocne drzewko gotowe!

Kaktus, wielkanocne drzewko, baranek, sukulent

Więcej wielkanocnych inspiracji DIY znajdziesz w tych wpisach:
🠊 Wielkanocne ananasy + życzenia.


***

Zrobiłaś w ostatnim czasie jakieś DIY?

Co sądzisz o moim wielkanocnym drzewku?

18 komentarzy:

  1. A mnie się bardzo podoba Twoje wielkanocne drzewko :) Jest niezwykle oryginalne, urocze i słodkie :) Mega mi się podoba takie DIY, za rok chyba sama popracuję nad takim drzewkiem :D Widziałabym je na swoim parapecie :) A widzę, że jego wykonanie nie jest też bardzo skomplikowane, więc myślę, że dałabym radę :)

    PS. Śliczny też ten mały baranek-figurka :) Ja też mam takiego - tylko, że mój ma jeszcze imitację wełny z włóczki zrobioną :D W ogóle mam słabość do zajączków i baranków wielkanocnych :)

    Ja w tym roku jak już wiesz, bo byłaś u mnie na blogu zrobiłam wianek ze styropianowych jajeczek, stroik i dwie styropianowe pisanki ozdobiłam cekinami :) Uwielbiam robić takie rzeczy :) Można odciążyć głowę z natrętnych myśli i skupić na czymś fajnym i miłym :)

    życzę miłego wieczoru a jutro miłego Wielkiego Czwartku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że moje wielkanocne drzewko Ci się spodobało. ;) Na początku było mi żal, że nie udało mi się zrealizować pomysłu w 100% jak sobie zaplanowałam, ale gdy wieczorem popatrzyłam na drzewko stojące na parapecie, poczułam dumę. <3 Doceniłam to, że wyszło mi inne, przynajmniej jest jedyne w swoim rodzaju i kolorowe, jak chciałam. ;) Dziękuję Ci za tyle miłych słów! <3
      Myślę, że spokojnie dasz sobie radę! <3

      Dzięki. Baranka upolowałam na wyprzedaży w Tedi, w zeszłym roku. :D Baranki lubię, ale zajączki totalnie skradły moje serce. <3

      Widziałam, masz dekoracje na bogato. Czuć ten wielkanocny klimat. <3 Masz rację, wciągnęłam się w robienie DIY i tylko na tym się skupiłam. Nic innego się w tamtym momencie nie liczyło. ;)

      Dziękuję! :* Faktycznie, Wielki Czwartek już jutro. Jak ten czas szybko zleciał. ;) Tobie także życzę dobrej nocy i przyjemnego przygotowywania się do świąt wielkanocnych. ;)

      Usuń
  2. Pięknie wyszło :) Na pewno coś takieto daje klimat świąteczny w mieszkaniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! ;* Tak, nawet niewielki akcent wnosi wielkanocny klimat do domu. ;)

      Usuń
  3. Piękne, takie ręcznie wykonane dekoracje są super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bardzo lubię takie własnoręcznie robione ozdoby. ;) Dziękuję. <3

      Usuń
  4. Sprytnie i fajnie - takie ozdoby zawsze cieszą oko i są świetnym tłem do zdjęć;)
    Spokojnych Świąt Wielkanocnych!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci pięknie za miłe słowa i za życzenia. ;*
      Wesołego Alleluja! <3

      Usuń
  5. Wygląda bardzo ładnie, świetny pomysł!:)
    Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że moje drzewko Ci się spodobało. <3 Dziękuję. ;) Tobie także życzę radosnego Alleluja! :*

      Usuń
  6. Bosko wygląda to Twoje wielkanocne drzewko :) Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudnie wygląda takie drzewko :) Mam nadzieję, że Twoje Święta były pomyślne :)

    OdpowiedzUsuń