30 września 2020

Stylizacja - inspiracja: współczesny Czerwony Kapturek

Czerwona sukienka z czarnym paskiem, czarne baleriny, torebka koszyk, różowe tulipany

Hejka!

Jak miała na imię Czerwony Kapturek? Zapraszam na Stylizację - inspirację.


Dzień Chłopaka i alpaka

30 września obchodzimy Dzień Chłopaka. Z tej okazji chcę życzyć wszystkim Czytelnikom płci męskiej wszystkiego najlepszego! Ostatni dzień września był dla mnie pełen wrażeń, bo po raz pierwszy miałam okazję spotkać... alpaki. <3 Więcej na ten temat napiszę w podsumowaniu września, a teraz przejdźmy do tematu dzisiejszego wpisu.

 

Czerwona sukienka z czarnym paskiem Grace Karin, czarne baleriny z kokardkami Biedronka

 

Dawno, dawno temu była sobie dziewczynka w Czerwonym Kapturku

Tym razem w serii Stylizacja - inspiracja przyglądam się stylowi bohaterki baśni, pt. Czerwony Kapturek. Po raz pierwszy postać ta pojawiła się w książce Bajki Babci Gąski, autorstwa Charles'a Perraulta z 1967 roku. Baśń o dziewczynce w czerwonym nakryciu głowy występuje w wielu różnych wersjach. Oprócz podstawowego morału zawierającego przestrogę przed rozmawianiem z nieznajomymi, w Czerwonym Kapturku dopatrywano się też innych sensów, m.in. odniesienia do cyklów natury i zmieniających się pór roku, czy osobowości w ujęciu psychoanalitycznym (id, ego, superego). Warto zwrócić uwagę, że nie znamy imienia głównej bohaterki, a jedynie jej pseudonim, który występuje w formie męskoosobowej.


Czerwona suknia z paskiem Grace Karin, czarne baleriny Biedronka, torebka koszyk Mohito, bukiet różowych tulipanów


Ciekawostki związane z Czerwonym Kapturkiem

Z ciekawostek dodam, że 19 lipca obchodzony jest Dzień Czerwonego Kapturka. Ponadto istnieje specjalna odmiana tulipana o nazwie Red Riding Hood (ang. Czerwony Kapturek).

 

Współczesna wersja Czerwonego Kapturka 

W związku z tym, że o wyglądzie dziewczynki nie wiadomo nic ponadto, że nosiła czerwone nakrycie głowy, a w rękach miała wiklinowy koszyczek wypełniony smakołykami dla babci, miałam pole do popisu.

 

Czerwona suknia z czarnym paskiem, bukiet tulipanów, torebka koszyk, czerwona kokarda - fascynator


Czerwona sukienka z czarnym paskiem, czarne baleriny

Wybrałam więc czerwoną sukienkę w stylu vintage. Aby nadać jej więcej objętości, pod spód można włożyć halkę petticoat. Tym razem nie zdecydowałam się na to, bo chciałam uzyskać jak najbardziej naturalny efekt. Do sukienki dobrałam czarny pasek, który pasuje kolorystycznie do balerin z kokardkami.

 

Czerwona suknia, czarny pasek, czarne baleriny, różowe tulipany

 

 Złota bransoletka, torebka koszyk, różowe tulipany, fascynator

Biżuterię stanowi jedynie bransoletka ze złotych koralików. Nie zabrakło też koszyczka - wybrałam moją torebkę - koszyk, do której środka wsadziłam  bukiet różowych tulipanów. Wisienką na torcie jest słynny czerwony kapturek, który przybrał u mnie formę fascynatora, czyli ozdoby do włosów o fantazyjnej formie. Wykorzystałam w tym celu czerwoną kokardę od bombonierki, którą przypięłam do włosów wsuwkami.

 

To tyle na dziś. Do zobaczenia w październiku!

 

***

Co sądzisz o stylizacji? 

Lubisz baśń o Czerwonym Kapturku?

15 komentarzy:

  1. Śliczna jest ta sukienka. Przyda się na różne okazje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładna, podoba mi się krój i kolor także :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękny kolor sukienki :) Coś innego do nudziaków :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo prosta sukienka w pięknym kolorze. Lubię prostotę w modzie. Fajna opcja np. na wesele :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Widziałam na Twoim IG, te alpaki-przesłodkie 😍
    A no właśnie, sobie uświadomiłam że Czerwony Kapturek nie ma imienia 🤷‍♀️
    Chociaż za bajką, nie przepadam (wolałam tą o Sinobrodym ,patrząc na to obecnie to już od dziecka ciągnęło mnie w takie "mocniejsze i mroczniejsze klimaty) to Twoja stylizacja mi się podoba-bajecznie przepięknie wyglądasz 😍😉
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajna stylizacja, totalnie w moim stylu!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hejka Moniko! :)

    Mam taką samą czerwoną sukienkę co Ty :) Uwielbiam ją, bo to klasyk jak mała czarna :)
    Mega podoba mi się Twoja interpretacja stylu Czerwonego Kapturka :)
    Zadbałaś o każdy szczegół :)

    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  8. Sukienka bardzo mi się podoba :D Super stylizacja :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. jejku jaki piękny koszyczek <3 Marzę o takim ! Stylizacja bardzo ładna, taka bardzo dziewczęca :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny kolor sukienki i ta torebeczka bardzo fajna- mam w sumie podobną ;)

    OdpowiedzUsuń