30 listopada 2021

Blogmas #1: świąteczne DIY - kalendarz adwentowy

Kalendarz Adwentowy DIY

Hejka!

Jak zrobić kalendarz adwentowy krok po kroku? Zapraszam.

 

Końcówka listopada zaskoczyła nas opadami śniegu. Krajobraz pokryty białą pierzynką wygląda magicznie. Czuć już zimę w powietrzu. Fajnie byłoby, gdyby święta w tym roku były białe. Pozostając w temacie Bożego Narodzenia, przychodzę z pierwszym Blogmasem, w którym podzielę się pomysłem na własnoręcznie wykonany kalendarz adwentowy. Robiłam taki w zeszłym roku i również w tym naszła mnie ochota na świąteczne DIY. 

 

Jeśli chodzi o gotowe kalendarze adwentowe to mam ich aż 3: SPA Exclusives, Douglas (czerwony, największy) oraz Sinsay (czerwony, z biżuterią), także będzie co otwierać. Ich zawartością podzielę się oczywiście na blogu. Podobnie jak w zeszłym roku biorę też udział w Blogowym Kalendarzu Adwentowym organizowanym przez Klaudię, szerzej znaną jako Ayuna. Więcej o tej akcji przeczytasz w tym wpisie.

 

Zrobiony przeze mnie kalendarz wykorzystam w pracy (niektóre zadania zastąpiłam prostszymi). Zadania i pytania w nim zawarte możesz potraktować jako grudniową listę umilaczy/ rzeczy do zrobienia i przyłączyć się do zabawy. Zadania pomyślałam w ten sposób, żeby odnosiły się do świąt, ale też pomagały budować relacje z samym sobą i z innymi. Całość zaprojektowałam w Canvie.


Kalendarz adwentowy DIY- materiały


Kalendarz adwentowy DIY - krok po kroku

 

Potrzebne materiały, by wykonać kalendarz adwentowy:

🎄 karteczki z zadaniami,

🎄 numerki,

🎄 drewniane mini klamerki,

🎄 nożyczki,

🎄 sznurek/ rafia,

🎄 taśma klejąca,

🎄 klej/ klej w taśmie


Krok 1. Wydrukuj karteczki z numerami oraz z zadaniami, wytnij je i sklej razem za pomocą kleju w taśmie.

 

Etykiety z numerami możesz pobrać tutaj.

Karteczki z zadaniami pobierz tutaj

 

Kartki z numerami i zadaniami, nożyczki, klej w taśmie


Początkowo planowałam wydrukować z jednej strony numerek, z drugiej zadanie (oszczędziłoby mi to mnóstwo pracy), ale okazało się, że tusz będzie prześwitywał. Myślę, że gdyby wziąć kartkę z bloku technicznego nie byłoby tego problemu. 

 

Jako, że miałam już ustaloną kolejność zadań na każdy dzień, nie mogłam skleić kartek z zadaniami i numerkami razem i wtedy powycinać, bo wszystko by mi się pomieszało. Musiałam więc wyciąć każdą karteczkę osobno i sklejałam je potem razem. Trochę mi to zajęło, ale jestem zadowolona z efektu.

 


Zrób to sam: kalendarz adwentowy

 

Krok 2. Za pomocą mini klamerek przypnij karteczki do sznurka.

 


 

Krok 3. Gotowy kalendarz za pomocą taśmy klejącej przymocuj do drzwi lub okna. Ja zdecydowałam się na tę pierwszą opcję i przyozdobiłam kalendarzem drzwi.


Już nie mogę się doczekać, aż jutro zaczniemy realizować zadania z kalendarza. 

 

***

Co sądzisz o kalendarzach adwentowych?

Masz jakiś kalendarz adwentowy/ bierzesz udział w kalendarzu online?


10 komentarzy:

  1. Hejka Kochana! :)

    Uwielbiam takie własnoręcznie robione kalendarze adwentowe. Twój jest śliczny i uroczy :) Życzę Ci miłego adwentowego czasu i radosnych oczekiwań na święta Bożego Narodzenia. :)

    Ja mam kalendarz adwentowy z czekoladkami z Caritas :)

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Podobają mi się kalendarze adwentowe- i Twój i Ayuny(już pisałam u Klaudii, że nie wyobrażam sobie świąt bez jej kalendarza, stał się kultowy, niczmy Kevin w Wigilie ;))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Kalendarze adwentowe to bardzo fajny pomysł, zwłaszcza gdy w domu są dzieci. Taki z zadaniami jest na pewno bardzo mobilizujący. Nie ważne czy będzie składał się z karteczek czy będzie w formie pudełek czy innej. Ważne, że przyniesie radość i uśmiech ! Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oczywiście, jak co roku, wypadło mi to z głowy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kreatywny pomysł na kalendarz adwentowy :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow świetnie to wygląda, super pomysł i bardzo motywujący taki kalendarz <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze nigdy sama kalendarza nie robiłam :) W tym roku u nas tylko jeden, z nasionami do ogrodu ;)

    OdpowiedzUsuń