13 listopada 2021

Strefa Kinomaniaczki: obsesja, dwa serca, zemsta

Zauroczenie (1993), Sezon na miłość (2014-2015), Obiecująca. Młoda. Kobieta. (2020)

Hejka!

Zapraszam Cię do świata filmów i seriali.

 

W zeszłym miesiącu Strefa Kinomaniaczki się nie pojawiła, w tym jednak nie mogłam sobie odpuścić. W końcu napiszę nieco więcej o serialu, który ostatnio oglądam na okrągło. Zaczęłam też sięgać po świąteczne produkcje, więc grudniowa edycja serii już się szykuje. Tymczasem zaczynajmy listopadową Strefę Kinomaniaczki! P.S. Jeśli chcesz się dowiedzieć, gdzie oglądać filmy i seriale online, zerknij do podlinkowanego wpisu.

 

 

Zauroczenie / The Crush (1993)

Zauroczenie/ The Crush (1993) plakat filmowy


14-letnia Adrienne zaczyna się interesować dziennikarzem Nickiem, który wynajmuje domek od jej rodziców. Wkrótce niewinne zauroczenie zaczyna przeradzać się w obsesję.

 

Kazd z filmu Zauroczenie/ The Crush (1993)

Alicię Silverstone znam z filmu Słodkie zmartwienia (to był prawdziwy hit lat 90.). Świetnie wypadła w roli, psychopatki zauroczonej sporo starszym od niej mężczyzną. Produkcja miejscami przewidywalna, ale ciekawa. Pojawiła się tam też jedna przezabawna scena. Cios na karuzeli - po prostu boki zrywać, a tak poza tym fajny film. Nie chcę spojlerować, ale to trzeba zobaczyć:

 


 

 

 

 

Sezon na miłość / Kiraz Mevsimi / Cherry Season (2014-2015)

Sezon na miłość / Kiraz Mevsimi (2014-2015) plakat serialu

Öykü Acar to utalentowana studentka, która marzy o karierze projektantki mody. Jest zakochana w Mete, bracie przyjaciółki, ten jednak nie zwraca na nią uwagi. Wszystko się zmienia, gdy na swojej drodze spotyka Ayaza - czarującego wspólnika Mete. 

 

Kadr z serialu Sezon na miłość / Kiraz Mevsimi (2014-2015)

 

Serial, który wciągnął mnie na maxa, przeżywam go całą sobą. Ta turecka produkcja składa się z 2 sezonów (51 odcinków + 8 odcinków). W Polsce wyemitowano jedynie pierwszy sezon. Odcinki są dosyć długie - trwają ok. 120 min. Początkowo akcja mocno skupia się na wątku miłosnym, jednak później pojawia się również ten poświęcony karierze Öykü jako projektantki mody (oczywiście pojawiają się też inne wątki). 

 

Przy tym serialu nie można się nudzić. Każdy odcinek obfituje w ciekawe zwroty akcji, niespodzianki, romantyczne chwile, śmieszne sytuacje (czasem ciężko przestać się śmiać), czy intrygi. Pojawiają się też wzruszające momenty. Serial ukazuje moc miłości oraz to, że trzeba ją pielęgnować. Uwielbiam chemię między głównymi bohaterami. Z modowego punktu widzenia podoba mi się też styl Öykü. Fajnie obserwować, jak zmienia się na przestrzeni czasu. 

 

Poza wartością rozrywkową, dzięki Sezonowi na miłość nauczyłam się kilku słówek po turecku, m.in. - Evet znaczy tak, Aşk - miłość, Annem - moja mama. Nie mogłabym nie wspomnieć o soundtracku do serialu - wspaniały. W końcu udało mi się odnaleźć piosenkę, która pojawiła się w 26 odcinku, to Demet Akalın - Koltuk. Mega mi się spodobała. Gorąco polecam Sezon na miłość i uciekam zaraz obejrzeć kolejny odcinek (jestem na 37).

 


 

 

 

Obiecująca. Młoda. Kobieta. / Promising Young Woman (2020)

Obiecująca. Młoda, Kobieta. / Promising Young Woman (2020) plakat filmowy

Cassandra Thomas była młodą, obiecującą studentką medycyny. Jednak pewne wydarzenia sprawiły, że porzuciła uczelnię i odcięła się od dawnych znajomych. Nie mogąc zapomnieć, co spotkało jej przyjaciółkę, wieczorami odwiedza bary i kluby nocne w poszukiwaniu zemsty.

 

Kadr z filmu Obiecująca. Młoda, Kobieta. / Promising Young Woman (2020)

 

Zaskakujący. Smutny. Filmem tym zainteresowałam się ze względu na Carey Mulligan, którą znałam z Była sobie dziewczyna (tak swoją drogą polecam). Do końca liczyłam, że główna bohaterka podczas wieczoru kawalerskiego też będzie udawać i czekałam, aż się ujawni. Oczywiście moją uwagę zwróciły urocze stroje Cassandry.

 

 *

Po więcej filmowych i serialowych propozycji zerknij do poprzednich wpisów z serii Strefa Kinomaniaczki: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12,13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43.

 

***

Znasz jakieś tureckie seriale?

Oglądasz już świąteczne produkcje, czy czekasz do grudnia?

 

8 komentarzy:

  1. Sezon na miłość - słyszałam o nim i może być fajny, ale te seriale tureckie są dla mnie zabójcze. Oglądałam zapukaj do moich drzwi i mnie mega wciągną, ale z czasem porzuciłam, bo nie było napisów, teraz są a jakoś nie mogę się zabrać :D Chociaż chciałabym go skończyć, rzeczywiście jest zabawny i dobrze się go ogląda, ale ciężko przy nim oglądać coś innego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świąteczne produkcje jeszcze przede mną, na razie kończę jesiennego "Kasztanowego ludzika" ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. oh!! I want to see the first film!! It looks interesting!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Cześć Moniczko! :)

    Cieszę się, że pojawiła się kolejna odsłona mojej ulubionej serii na Twoim blogu :)

    Jestem ciekawa wszystkich produkcji! :)

    Najbardziej zaś ciekawi mnie film z 1993 roku kurczę nagrali go 5 lat przed moimi narodzinami :D

    Pozdrawiam Cię serdecznie :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Widziałam Promissing young woman. Dobry temat i fajne zakończenie, chociaż ja ujebałabym to bardziej dramatycznie, niż z taką nutką komedii :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oglądałam "Szaloną miłość" i była całkiem całkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Żadnego z tego filmu nie oglądałam, bardzo ciekawa jestem Promissing Young Woman :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy znam jakieś tureckie seriale? Oj tak, jestem prawdziwą fanką tureckich i meksykańskich seriali/ telenoweli, więc jakby co to mogę podrzucić fajne tytuły :)
    Z zaprezentowanych produkcji zainteresował mnie film "Obiecująca. Młoda, Kobieta".
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń