23 stycznia 2023

Jak dobrze rozpocząć dzień? - ,,Przebudzenie" Kate Oliver, Toby Oliver

Kate Oliver, Toby Oliver "Przebudzenie" Wydawnictwo Muza

Hejka!

Zapraszam Cię na przedpremierową recenzję.

 

Co zrobić, by z chęcią wstać z łóżka i rozpocząć z energią nowy dzień? Śpisz sobie w najlepsze, nagle rozlega się przeraźliwy dźwięk budzika, nie masz ochoty wstawać, czujesz się przytłoczona liczbą zadań do wykonania danego dnia... Brzmi znajomo?

 

Kate Oliver, Toby Oliver - Przebudzenie

Otwarta książka na tle świecy i kwiatów "Przebudzenie" Kate Oliver, Toby Oliver

 

Kim są Kate Oliver i Toby Oliver?

Psycholog Kate Oliver wraz ze swoim bratem Tobym, nauczycielem jogi i medytacji napisali książkę, w której przedstawiają autorski system wzbudzania radości życia dzięki porannej rutynie, który nazwali S.H.I.N.E. (ang. lśnić, błyszczeć). Brzmi ciekawie i zachęcająco.

 

Nie oceniaj książki po okładce, ale możesz się nią zainspirować

Książka kusi, by po nią sięgnąć nie tylko obietnicą poznania technik, które pomogą z radością i spokojem wkroczyć w nowy dzień, ale, i przepiękną okładką. Widnieje na niej kobieta pozostająca w jednej z pozycji jogi. Znajduje się ona na tle słońca. Jest to świetne nawiązanie do tytułu i treści książki.

 

Co znajdziesz w książce Przebudzenie rodzeństwa Oliver?

Książka Przebudzenie liczy 223 strony. Składa się ze wstępu, 3  części podzielonych na podrozdziały, pomocnych materiałów, przypisów i źródeł oraz podziękowań. W części pierwszej autorzy dzielą się swoimi historiami, wyjaśniają, na czym polega metoda S.H.I.N.E. oraz udzielają ogólnych wskazówek na początek.

 

Poradnik "Przebudzenie" Kate Lover, Toby Oliver Wydawnictwo Muza

Część druga poświęcona została 6 głównym kategoriom praktyk (Wyciszenie, Poczucie szczęścia, Intencje, Odżywianie, Ruch), na które składa się po 5 sposobów, jak możne wprowadzać je w życie, co łącznie daje nam 30 praktyk

Ostatnia część to przykładowe harmonogramy praktyk, wskazówki, jakie praktyki wprowadzić w życie w zależności od sytuacji/problemu, z którym się mierzymy, porady, jak wytrwać w stosowaniu technik. Pomocne materiały zawierają zestawienie 30 praktyk, wzór harmonogramu praktyk do samodzielnego uzupełnienia oraz rozpisane praktyki, które stosują autorzy.

 

Moje wrażenia po przeczytaniu książki Przebudzenie

Książkę czytało mi się bardzo przyjemnie i szybko, a to wszystko dzięki dobremu stylowi pisarskiemu i krótkim, zwięźle napisanym rozdziałom. To się ceni! Płynnie przechodziłam z jednej praktyki do drugiej i kolejnej. Bardzo doceniam tabelki, konkrety wypisane od myślników, prosty, zrozumiały język, bez zbędnego lania wody, a także przykłady z życia autorów. Każdy rozdział rozpoczyna się idealnie dobranym cytatem.

Dużym plusem są, dla mnie, odniesienia do literatury oraz spis wszystkich wykorzystanych źródeł z podziałem na rozdziały znajdujący się na końcu książki. Dobrze wiedzieć, że nie są to rzeczy wyssane z palca, tylko oparte na dowodach naukowych i oczywiście na doświadczeniu z praktyki zawodowej rodzeństwa Oliver.

 

Poradni, psychologiczny "Przebudzenie" Kate Oliver, Toby Oliver

Część praktyk znałam i stosuję z pozytywnym skutkiem, m.in. budzik, oddychanie (trochę w innej formie, więcej na ten temat pisałam we poście Jak wytrwać w realizacji zamierzenia?), ścielenie łóżka, śniadanie, wodę (od niedawna), przytulanie, wdzięczność. Do technik, które mnie zaciekawiły i zamierzam wypróbować, należą: wytrząsanie (już raz spróbowałam, co prawda nie rano, ale jednak), patrzenie na płomień świecy, uśmiech (też już raz spróbowałam).

Książka nie zawiera wiedzy tajemnej, jakiś super odkrywczych treści, jednak w przystępny sposób porządkuje techniki przydatne, by z radością rozpocząć dzień, przedstawia także korzyści z ich regularnego stosowania oraz przydatne wskazówki w ich praktykowaniu (krok po kroku). Bardzo fajna książka, polecam! 


Premiera książki będzie miała miejsce 25 stycznia 2023 roku

 

Za możliwość przedpremierowego jej przeczytania dziękuję Wydawnictwu Muza.


***

Jak wyglądają Twoje poranki: wstajesz bez problemu z łóżka, czy ciężko Ci się z niego wydostać?

3 komentarze:

  1. Mi jest bardzo ale to bardzo ciężko wstać po 4 rano do pracy. Ciężko mi też pracować całą noc a potem jestem mega zmęczona po nocce. Chyba się starzeję 😁

    Przydałaby mi się lektura tej książki :)

    Serdeczności życzę ❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hejka, Iwetto! ;)

      4 to bardzo niemiłosierna godzina na wstawanie. Wyobrażam sobie, jak musi Ci być ciężko. Gdy byłam na studiach najwcześniej musiałam wstawać o 5, żeby zdążyć na zajęcia o 8 i na szczęście nie było tak codziennie. Zmiana normalnego trybu funkcjonowania, gdzie pracuje się w dzień, a śpi w nocy jest niewątpliwie bardzo obciążające dla organizmu i to wcale nie kwestia starości. :D

      A książka bardzo fajna, gdybyś miała okazję, to przeczytaj. ;)

      Dziękuję. Przesyłam Ci moc pozytywnej energii i mocy do porannego wstawania! <3

      Usuń
  2. Warto po nią sięgnąć. ;)
    Jest mi bardzo miło, że dołączyłaś do grona moich obserwatorów. Dziękuję. <3

    OdpowiedzUsuń