29 stycznia 2023

Stylizacja-inspiracja: Mia Thermopolis (Pamiętnik księżniczki)

Ubierz się jak Mia Thermopolis z "Pamiętnika księżniczki"

Hejka!

Zapraszam Cię na stylizację inspirowaną stylem Mii Thermopolis.

 

To już ostatni wpis w styczniu, ale za to wyjątkowy. W dzisiejszej Stylizacji-inspiracji na warsztat wzięłam styl księżniczki Amelii Mignonette Grimaldi Thermopolis Renaldo, znanej szerszemu gronu jako Mia Thermopolis.

 

Biała koszula z czarną wstążką Cropp, fioletowa, plisowana spódniczka w kratę House, czarne rajstopy imitujące zakolanówki Marilyn, jasnofioletowe buty na grubszej podeszwie Cropp

Kim jest Mia Thermopolis?

Mia Thermopolis to główna bohaterka serii książek (uwielbiam, przeczytałam wszystkie!) Pamiętnik księżniczki autorstwa Meg Cabot (kiedyś zaczytywałam się w jej książkach*).  Uczęszcza do liceum i jak każda nastolatka ma swoje problemy. Pewnego dnia jej ojciec oświadcza, iż jest księciem Genowii, europejskiego minipaństwa, a ona, jako jego jedyny potomek, nieślubna córka zostaje dziedziczką tronu. Dziewczyna zaczyna pobierać lekcje etykiety u znienawidzonej Grandmère.

 

Na podstawie książek powstały dwa filmy Pamiętnik księżniczki (2001) oraz Pamiętnik księżniczki 2: Królewskie zaręczyny (2004). Więcej na ich temat przeczytasz w Strefie Kinomaniaczki: Ania, psychopatyczny stalker i następczyni tronu.

 

* Inne serie autorstwa Meg Cabot warte polecenia to  Pośredniczka, Dziewczyna Ameryki, 1-800-Jeśli-Widziałeś-Zadzwoń, Top modelka, Porzuceni oraz książka Liceum Avalon (na jej podstawie w 2010 roku nakręcono film pod tym samym tytułem) i Idol nastolatek.

 

Mia Thermopolis "Pamiętnik książniczki"/ "The Princess Diaries"
Styl Mii Thermopolis - mundurek szkolny

Styl Mii Thermopolis

Przez większość pierwszej części Mia pokazywana jest w szkolnym mundurku i to właśnie ten strój mocno mi się z nią kojarzy. Jasnoniebieska koszula ze wstążką, niebieska, plisowana spódniczka w kratę, czarne podkolanówki, czarne niskie Martensy oraz granatowa marynarka z tarczą szkoły.

 

Mia Thermopilis "The Princess Diaries" inspired outfit


Stylizacja-inspiracja: Mia Thermopolis z Pamiętnika księżniczki

Wybrałam białą koszulę z czarną wstążką, którą zawiązałam na kokardkę. Połączyłam ją z fioletową, plisowaną spódniczką w kratkę. Zamiast podkolanówek włożyłam czarne rajstopy imitujące zakolanówki z uroczymi serduszkami u góry. Na stopy powędrowały jasnofioletowe buty na grubszej podeszwie. Wyszedł mi outfit w stylu Mii, ale utrzymany w moim klimacie.

 

Mia Thermopolis inspired outfit: biała koszula z czarną wstążką, fioletowa, plisowana spódnica w kratkę House, czarne rajstopy imitujące zaklonówki Marilyn, jasnofioletowe buty na grubszej podeszwie

Ciekawostki o Mii Thermopolis

👑 W rolę Mii wcieliła się Anne Hathaway, którą bardzo lubię.

👑 Mia ma kota, którego nazwała Gruby Louie.

👑 Filmy miejscami znacznie różnią się od książek, m.in.:

    👸 Mia nie mieszka na Manhattanie tylko w San Francisco,

    👸 zmieniono jej nazwisko z Renaldo na Renaldi,

   👸 uśmiercono ojca Mii, a wiadomość, że jest księżniczką przekazuje jej babka, 

   👸 Grandmerè w filmach nagle stała się miła i opiekuńcza,

  👸 związek Mii i Micheala Moscovitza, brata Lilly, jej najlepszej przyjaciółki, zostaje zakończony (w serii książek się pobrali), a na drodze dziewczyny w drugiej części filmu staje Nicholas (który w książkach w ogóle się nie pojawia).

 

Mia Thermopolis inspired outfit "The Princess Diaries"

 

***

Co sądzisz o stylizacji?

Znasz książki autorstwa Meg Cabot?

Oglądałaś film Pamiętnik księżniczki?

 

10 komentarzy:

  1. It's similar look but more modern. Good job

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładna stylizacja. Nie czytałam książek Meg Cabot ani nie widziałam filmu. Super post, pięknie, płynnie łączysz różne tematy. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci pięknie za docenienie. <3 Cieszę się, że podoba Ci się zarówno stylizacja, jak i łączenie wątków. ;)
      Ślę serdeczne pozdrowienia! ;)

      Usuń
  3. Fajna stylizacja- w moim stylu, lubię połączenie koszul i spódnic 😀
    Książek nie czytałam, ale film oglądałam, jako dziewczynka, chociaż nie pamiętam szczegółów, za to pamiętam że go uwielbiałam 😍
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. <3
      Filmy bardzo fajne, ale jednak nie przebiły książek. <3
      Buziaki! ;*

      Usuń
  4. Oglądałam ten film, w ogóle lubię takie królewskie klimaty :) Film bardzo przyjemny, drugą część o księżniczce Mii też oglądałam :)

    Świetnie odzwierciedliłaś styl Mii, wyszło naprawdę pięknie ❤️

    Pozdrawiam Cię serdecznie ❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam tak samo. Królewskie klimaty rządzą! :D

      Dziękuję Ci bardzo, Kochana, za tak miłe słowa. <3

      Buziaki! ;*

      Usuń