2 stycznia 2023

Podsumowanie miesiąca: grudzień 2022

Podsumowanie miesiąca: grudzień 2022

Hejka!

Zapraszam Cię na podsumowanie grudnia.

 

Witaj w 2023 roku! Jak ten czas szybko leci. Mamy zimę, ale dzisiaj pogoda wskazywała na to, jakby zaczynała się powoli wiosna. Nie obraziłabym się, gdyby już do nas przyszła. Zanim styczeń rozkręci się na dobre, zapraszam Cię na przegląd tego, co działo się u mnie w grudniu. Większość aktywności kręciła się wokół świąt.

 

Odliczanie do świąt z kalendarzami adwentowymi

Odliczanie dni do Bożego Narodzenia umilałam sobie otwieraniem okienek z kalendarzy adwentowych. Ich zawartość możesz zobaczyć we wpisach Blogmas #4: zdobycze z kalendarzy adwentowych okienka 1-12 oraz Blogmas #9: zdobycze z kalendarzy adwentowych cz. 2. Natomiast w pasku po prawej stronie znajdziesz uzupełniony Blogowy Kalendarz Adwentowy z adresami ciekawych blogów.

 

Jarmark Bożonarodzeniowy w Opolu

Jarmark Bożonarodzeniowy w Opolu

W tym roku po raz pierwszy wybrałam się na Jarmark Bożonarodzeniowy do Opola. Bardzo mi się podobał. Szczegółową relację z tej wycieczki przeczytasz we wpisie Blogmas #7: jarmark bożonarodzeniowy w Opolu + świąteczna playlista.  


Zima 2022

Śnieg

W grudniu mogłam poczuć prawdziwą zimę, gdyż spadł śnieg. Niestety nie utrzymał się do świąt. No cóż, trudno. 


"Royal", "Crown", "Throne" Sylwia Zandler

Trylogia Royal

W zeszłym miesiącu udało mi się przeczytać aż 3 książki. Lubię królewskie klimaty, dlatego też  chętnie sięgnęłam po serię autorstwa Sylwii Zandler. Tego, czy mi się ona spodobała, dowiesz się niedługo.

 

Pierniczki na talerzu

Boże Narodzenie

Święta co prawda nie były białe, ale minęły mi spokojnie. W tym roku postawiłam na minimalizm i upiekłam tylko pierniczki i piernik. W Wigilię zamiast oglądać telewizor poczytałam książkę. W drugi dzień świąt odwiedziłam szopkę bożonarodzeniową.

 

Stajenka bożonarodzeniowa

Pójdźmy wszyscy do stajenki

Moją wieloletnią tradycją jest odwiedzanie stajenki i robienie sobie w niej pamiątkowych zdjęć. W tym roku też tak było. Całość prezentowała się ładnie, jednak mam wrażenie, że z roku na rok szopka się kurczy.

 

Ciasteczka i muffinki na tle choinki

Sylwester 2022

Sylwestra spędziłam w domowym zaciszu. Tradycyjnie upiekłam moje ulubione ciasteczka Internetowe Sebastianki. Nauczona doświadczeniem z poprzednich lat nie eksperymentowałam, by zrobić wersję zdrowotną. Jedynie dodałam o wiele mniej cukru, niż było w przepisie i to było bardzo dobre posunięcie. Tym razem zrobiłam też babeczki piernikowe (całkiem smaczne).  Obejrzałam pierwszy odcinek serialu Wednesday i nawet nie wiem, kiedy ten czas minął i wybiła północ. Podziwiałam fajerwerki, jednak było ich zdecydowanie mniej niż w zeszłym roku. Ludzi zaczęli puszczać je już dużo wcześniej.


Jarmark Bożonarodzeniowy we Wrocławiu


Jarmark Bożonarodzeniowy we Wrocławiu

Chciałam odwiedzić trzy jarmarki, jednak choroba pokrzyżowała mi plany. Na szczęście jarmark we Wrocławiu był otwarty aż do 31 grudnia, więc zdążyłam i tym sposobem odwiedziłam w tym roku dwie tego typu atrakcje. Od mojej ostatniej wizyty na jarmarku we Wrocławiu minęło sporo czasu, gdyż było to w 2018 roku! 

 

Jarmark Bożonarodzeniowey Wrocław

Straganów było bardzo dużo, generalnie jarmark zajmuje rozległy obszar. Z nowości pojawiły się świetne miejscówki do zdjęć - specjalnie przygotowane strefy oraz kubeczki - buciki. Mega pomysł! Niestety ludzi również była cała masa i przez to było utrudnione robienie zdjęć. Ciężko było zrobić tak, by nikt przypadkowo nie pojawił się na zdjęciu, ale też niektórzy nie potrafili spokojnie poczekać na swoją kolej, tylko wpychali się w kadr, co mnie bardzo irytowało. Z miłych akcentów udało mi się upolować kilka małych bombeczek na moją choinkę: złote i różowe serce, Ciastka, piernikową choinkę, wiatrak i zegar. Cudowności! <3

 

Bombeczki

 

Małe bombeczki do kolekcji

Po świętach udało mi się też dorwać w kwiaciarni małe bombki w kształcie Ciastka, gitary oraz muffinki. Bardzo mnie to ucieszyło, gdyż ciężko dostać bombki w takim rozmiarze.

 

Co mi w duszy grało?

W grudniu słuchałam głównie świątecznych piosenek z mojej playlisty, ale pojawiło się też kilka innych utworów.


Avril Lavigne - Mercury in Retrograde


Utwór pochodzi z rozszerzonej wersji płyty Love Sux. Fajna nuta.

 

Avril Lavigne - Pity Party

Energetyczna nuta. Kolejna piosenka z rozszerzonej wersji albumu Love Sux.
 

 

Lady Gaga - Bloody Mary Sped Up/ TikTok version


Piosenka z 2011 roku dostała drugie życie za sprawą serialu Wednesday, w którym się nawet nie pojawiła. Chodzi o przeróbkę słynnej sceny tańca, w której oryginalny utwór Internauci podmienili na piosenkę Lady Gagi. Ta nuta uzależnia.

 

Grudzień 2022 na blogu

Blog

Na blogu w grudniu rządziły Blogmasy. Udało mi się ich stworzyć, jak do tej pory najwięcej, bo aż 9. Jestem z tego bardzo zadowolona. Wpisy pojawiały się regularnie. Najchętniej komentowane okazały się:  Blogmas #3: świąteczne stylizacje dnia, Stylizacja-inspiracja: Cholito (Milagros) - Zbuntowany anioł, Blogmas #4: zdobycze z kalendarzy adwentowych okienka 1-12. Obserwatorzy utrzymali się na stałym poziomie. Dziękuję, że do mnie zaglądasz, czytasz i komentujesz wpisy. <3


*

Życzę Ci wspaniałego stycznia i udanego 2023 roku! 

⛄❄🧣

 

***

Jak wspominasz grudzień?

Udało Ci się odwiedzić jakiś jarmark bożonarodzeniowy?

10 komentarzy:

  1. Śliczne zdjęcia i wspaniałe wspomnienia, przepiękne bombki :) Ja upiekłam tylko pierniczki, zrobiłam dwie sałatki i pierogi. Święta i tak spędziłam poza domem :) Szczęśliwego Nowego Roku! ::)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. <3 Nie ma co się zamęczać i robić nie wiadomo ile jedzenia. ;) Ja Wigilię i święta spędziłam w domu. ;) Dziękuję. Wszystkiego dobrego! ;)

      Usuń
  2. Thank you so much Moni! I'm so in love with the sweater too, it has a lovely shade :) About your post, nice Christmas pictures! The little cookies look so tasty :) Kss

    ♥ ★ ♥ GINGER COLLAGE ♥ ★ ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Widać, że grudzień miałaś przyjemny:) na jarmarku w Opolu jeszcze nie byłam, za to Wrocławski odwiedziłam dwa razy, a w tym roku nawet nie wchodziłam bo tłumy ludzi skutecznie mnie odstraszyły. Jak pisałaś, zdjęcia trudno zrobić, człowiek się tylko niepotrzebnie denerwuje zamiast cieszyć. Mam wrażenie, że lepszy klimat jest na zdje iach reklamujących niż w rzeczywistości 😃
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, przyjemny i ciekawy. ;) Zdziwiłam się, że nawet po świętach (odwiedziłam jarmark 30 grudnia) były tłumy.. Byłam tam w dzień, a co dopiero musiało być wieczorem. Coś w tym jest. W Opolu jarmark był mniejszy, ale fajny, było też mniej ludzi niż we Wrocławiu. ;)
      Dziękuję. <3 Wszelkiej pomyślności dla Ciebie! ;)

      Usuń
  4. Cześć Moniczko ❤️

    Witam Cię serdecznie w Nowym Roku, życzę dużo zdrówka i radości na caluśki roczek :)

    Cudny grudzień miałaś. Ja mój grudzień także mile wspominam. Na święta upiekłam pierniczki, kupiliśmy też kawałek makowca i sernika. Bardziej skupiłam się na szykowaniu jedzenia, były pierogi, uwielbiam lepić pierogi :)

    Sylwester spędziłam w domu jak co roku, fajerwerek nie lubię, boję się ich tak jak pieski :)

    Życzę Ci Cudnego nowego roku, dużo uśmiechu, powodzenia i udanego stycznia :)

    PSM cudne bombki, piękna szopka, ja podziwiałam szopke tylko u nas w kościele a i jeszcze w małym miasteczku niedaleko mojej miejscowości też jest :) Uwielbiam świąteczny czas :)

    Buziaki noworoczne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, Iwetto! ;)

      Dziękuję Ci, Kochana! ;*

      Super! U mnie w domu ja skupiam się na ciastach i ciasteczkach. :D

      Sylwester w domu? Piąteczka! ;)

      Dziękuję, także życzę Ci dużo zdrowia, realizacji zamierzonych celów, mało stresów i dużo powodów do radości! ;*

      Dziękuję. <3

      Usuń
  5. Każdego roku zawsze zależy mi tylko na tym, aby święta były po prostu spokojne, w domu i pośród bliskich ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie w tym roku obyło się bez niepotrzebnych stresów i kłótni, więc jestem zadowolona. ;)

      Usuń