28 kwietnia 2019

Zakupy w chińskich sklepach internetowych- na co zwrócić uwagę?

Chińskie sklepy internetowe- na co zwrócić uwagę podczas zakupów/

Hejka!

Kuszą Cię ubrania lub inne produkty z chińskich stronek?  Z tego wpisu dowiesz się, na co zwracać uwagę dokonując zakupów w chińskich, ale nie tylko, sklepach internetowych. Zapraszam!


Kojarzysz krążące po czeluściach Internetu memy oczekiwania kontra rzeczywistość? Z jednej strony pokazane jest ubranie na modelce, natomiast po drugiej- klient ubrany w to, co otrzymał. Często różnica jest znacząca. Chińskie sklepy online oferują wiele ciekawych ubrań i akcesoriów, dodatków do domu czy gadżetów. Zwykle kuszą też okazyjnymi cenami. Jednak nie wszystko złoto, co się świeci. Kupując na chińskich stronkach, trzeba bardzo uważać, by uniknąć zakupowych porażek, dlatego dzisiaj chcę się z Tobą podzielić swoim doświadczeniem dotyczącym tego, na co zwracać uwagę dokonując zakupów w chińskich sklepach online. Myślę, że poniższe rady można odnieść też do jakiegokolwiek sklepu internetowego. 

E-commerce


Nazwa i opis produktu


Wiem, co sobie pomyślisz. Przecież to oczywiste, że należy zapoznać się z nazwą produktu. Zgadzam się, jednak podczas ferworu zakupów można się zatracić. Tymczasem już z samej nazwy można dowiedzieć się, chociażby o przeznaczeniu produktu (czy jest to, np. ubranie dla kobiet w ciąży, legginsy dla dziecka czy ubranie plus size) i uniknąć późniejszego rozczarowania. Natomiast z opisu dowiesz się szczegółów, takich jak skład materiałowy, dostępne kolory, rozmiary, wymiary, waga itp. Warto dokładnie zapoznać się z tymi informacjami, a także, jeśli znajdziesz jakieś niezrozumiałe słówka- przetłumaczyć je. Zmniejszasz tym samym prawdopodobieństwo nieudanego zakupu.


 Zdjęcia


Zanim zdecyduję się na jakąś rzecz, bardzo dokładnie przyglądam się zdjęciom dostępnym na stronie internetowej sklepu. Porównuję to, co widzę z opisem produktu. Bardzo często dostępne są zbliżenia na materiał, więc bacznie się im przypatruję, by ocenić, czy mi odpowiada. Zdaję sobie sprawę, że wiele zdjęć jest przerabianych w programie graficznym, by prezentowały daną rzecz z jak najlepszej strony,  jednak mimo to uważam, że warto zwrócić na nie uwagę.

Miara krawiecka


Tabela z rozmiarami


Gdy zapadła decyzja o zakupie danej rzeczy, istotną kwestią jest wybór rozmiaru. Zawsze, ale to zawsze czytam tabelę z rozmiarami. Każdy szanujący się sklep powinien taką posiadać.  Sprawdzam swoje wymiary (metr krawiecki jest tu nieodzowny) i porównuję je z tymi na stronie, dzięki czemu wiem, który rozmiar powinnam wybrać. Spotkałam się z przekonaniem, żeby brać rozmiar większy, niż nosimy w rzeczywistości. Uważam jednak, że nie należy kupować ubrań w ten sposób, bo rozmiar rozmiarowi nierówny. O wiele lepszym rozwiązaniem jest zapoznanie się z tabelą z rozmiarami i na tej podstawie podjęcie decyzji.


Opinie klientów na stronie sklepu


Większość sklepów, z którymi miałam do czynienia, posiada na swojej stronie sekcję z recenzjami klientów, gdzie oprócz słownego opisu, znaleźć można realne zdjęcia produktów.  Jest to bardzo pomocne.


Opinie o sklepie i oferowanych przez niego produktach w Internecie


Jeśli spotykam się z danym sklepem po raz pierwszy i nie wiem, czy jest on godzien zaufania, tzn. czy nie jest to banda naciągaczy i oszustów, szukam informacji na jego temat w Internecie. Sprawdzam wszelkie strony z opiniami, fora, wszystko, do czego uda mi się dokopać. Internet to niezgłębiona skarbnica wiedzy. 

Opinie na YouTube


Filmiki na YouTube z recenzjami


Nie ma to, jak zobaczyć produkt niemalże na żywo, dlatego szukając informacji o sklepie, często zaglądam na YouTube i sprawdzam, czy ktoś nie zrecenzował, czy chociaż pokazał czegoś z danego sklepu. Zobaczenie jak w rzeczywistości wygląda sukienka, jak na kimś leży, układa się, jest bardzo użyteczne.


Oficjalna strona sklepu


Często to, czego szukasz, masz pod nosem. Zanim zaczniesz przeszukiwać Internet, warto przejrzeć stronę domową danego sklepu. Przeczytać zakładkę O nas, by dowiedzieć się, jak długo sklep prowadzi swoją działalność, gdzie mieści się jego siedziba. Nie należy zapomnieć o sekcjach dotyczących płatności, zwrotów oraz śledzenia przesyłki, by uniknąć niechcianych niespodzianek.


Profile sklepów w mediach społecznościowych


Recenzje na blogach


Zbierając informacje na temat danego sklepu, patrzę, czy któraś z blogerek z nim nie współpracowała, czy i jak się to współdziałanie rozwinęło oraz co czytelnicy napisali w komentarzach. Jest to dla mnie cenne źródło. Zawsze istnieje możliwość napisania do osoby, która podjęła współpracę ze sklepem, który Cię interesuje i podpytania o nurtujące kwestie. Sama tak zrobiłam, gdy otrzymałam pierwszą propozycję współpracy.



Profile sklepu w mediach społecznościowych


Jak często publikują wpisy? Kiedy ostatnio pojawił się nowy post? Co internauci piszą w komentarzach pod wpisami? Czy marka wchodzi w interakcje z klientami, odpowiadając na komentarze? Przed dokonaniem zakupu warto też zapoznać się z wizerunkiem marki, bo można zdobyć w ten sposób wiele cennych informacji.

Zakupy przez Internet


Na koniec odniosę się jeszcze do pokutującego w społeczeństwie przekonania, że w chińskich sklepach (stacjonarnych czy internetowych) sprzedawane są tylko rzeczy niskiej jakości, same najgorsze itp. Nie mogę się z tym zgodzić. Owszem nie każde ubranie zachwyca, jednak można tam znaleźć także perełki. Trzeba tylko umieć szukać i zwracać uwagę na kwestie, które omówiłam powyżej. Nie mogę Ci zagwarantować, że jeśli będziesz przestrzegać moich wskazówek, to już nigdy nie spotkasz się z nietrafionym zamówieniem, bo w grę wchodzi tu jeszcze czynnik losowy, np. warunki podróży przesyłki, nie każda opinia musi być rzetelna, czy niezgodność produktu z opisem. Jednak dzięki dobremu researchowi, uważnym, świadomym wyborom zwiększasz prawdopodobieństwo, że zakupiona rzecz spełni Twoje oczekiwania. 

***

Robisz zakupy w chińskich sklepach?

Na co jeszcze warto zwrócić uwagę, by uniknąć zakupowych wtop?

46 komentarzy:

  1. ja troche sie boje na takich stronach kupować, ale jednak Aliexpres kusi :D haha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He, he. :D Tak myślałam, że wiele osób ma obawy przed kupowaniem na tego typu stronkach, dlatego postanowiłam napisać ten post. ;)

      Usuń
    2. warto poczytać opinie, poszukać komentarzy i można spróbowac na początek jakąś budżetową rzecz :D

      Usuń
  2. Ja się boję zaryzykować powiem szczerze😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem i nie namawiam. ;) Pomyślałam jednak, że dobrze będzie się podzielić moim doświadczeniem, bo boimy się tego, czego nie znamy. Postanowiłam więc oswoić ten temat. ;)

      Usuń
  3. Ja robię zakupy tylko na Aliexpress, obserwuję grupy na FB z realnymi zdjęciami produktów i ich recenzjami, jak coś mi wpadnie w oko, to się na to decyduję. I to się sprawdza, na kilkadziesiąt rzeczy, które kupiłam odkąd zaczęłam robić tam zakupy, zawiodłam się tylko dwa razy - acz były to rzeczy za 10 zł, więc na szczęście nie było tragedii :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz bardzo świadome podejście do zakupów na chińskich stronkach. Zawsze dobrze jest dowiedzieć się czegoś o produkcie, który nam się podoba, by uniknąć rozczarowań. Super, że widzisz efekty takiego postępowania. Tak trzymaj! ;)

      Usuń
  4. Powiem szczerze, że zakupy na Aliexpress robię nałogowo od jakiegoś roku i z miliona przesyłek nie przyszły ok. dwie, także jak dla mnie nie ma się czego bać :)

    Pozdrawiam cieplutko ❃
    Aleksandra

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że potwierdzasz, że śmiało można robić zakupy w chińskich sklepach internetowych. ;)
      Dziękuję i też przesyłam wiosenne pozdrowienia! <3

      Usuń
  5. Jeśli chodzi o zamawianie czegoś online to raczej kupuję tylko w polskich sieciówkach. Jakoś nie jestem przekonana do chińskich stronek. Może kiedyś ten strach minie, ale jak na razie to zamawiam sobie coś z polskiej strony Sinsay, Cropp, House itp :)

    PS. Super, że poruszasz na swoim blogu tak istotne tematy :) Można się czegoś ciekawego dowiedzieć :) i to jest super !

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Tylko teraz praktycznie wszystko, co można znaleźć w sklepach, zostało wyprodukowane jak nie w Chinach to w Bangladeszu. :D
      Jeśli chodzi o sklepy, które wymieniłaś, to też je lubię, a jeśli robię w nich zakupy, to stacjonarnie. ;)

      Dziękuję za tak motywujące słowa. Cieszę się, że uznałaś ten temat za ważny i doceniłaś wysiłek, który włożyłam w jego napisanie. <3

      Usuń
  6. Ja zawsze oglądam filmiki z recenzjami :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Generalnie w chińskich sklepach jakoś nie mam okazji robić zakupów- nie mam czasu na to szperanie i szukanie...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Faktycznie, żeby znaleźć coś fajnego, trzeba poświęcić trochę czasu na szukanie. ;)
      Dziękuję i pozdrawiam! ;)

      Usuń
  8. Dla mnie ważną kwestię na zakupach w takich sklepach stanowi opinia innych. Gdy na przykład ktoś opisuje że materiał przebija -wiem że jest to prawda i nie zamawiam takiego produktu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Opinie realnych klientów to niezwykle cenne źródło informacji. ;)

      Usuń
  9. często zamawiam a co tam:D w pl tez wszystko chińskie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację. Teraz mało który towar, który można kupić stacjonarnie nie został wyprodukowany w Chinach. :D

      Usuń
  10. Nie robię zakupów w chińskich sklepach internetowych.
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie robię tam zakupów,ale wskazałaś ważne punkty:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ogromnie przydatny wpis, pomocny nie tylko w kwestii chińskich sklepów, ale w ogóle zakupów przez Internet! Ja na przykład ciuchów jeszcze przez Internet nie kupowałam i myślę, że gdybym się kiedyś już na to zdecydowała, to wróciłabym do Twojego wpisu i jeszcze raz go dokładnie przestudiowała, bo zawiera naprawdę dużo mądrych i merytorycznych uwag. Widać, że masz ten temat "ogarnięty' i wiesz, w czym rzecz. Ten tekst może wielu osobom pomóc.
    Pozdrawiam, Monisiu, i życzę Ci miłej majówki - nie pamiętam, czy już Ci życzyłam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Post pisałam głównie skupiając się na chińskich sklepach, ale można odnieść te informacje także do innych sklepów internetowych. W końcu ostrożności nigdy za wiele. :D Jest mi bardzo miło, że tak uważasz. <3
      Pozdrawiam i życzę Ci udanego maja! <3

      Usuń
  13. Ciekawy wpis..a w Chińskich sklepach typu Alliexpress kiedyś liczyłam i zamówiłam już 300 rzeczy:) więc mam doświadczenie i uwielbiam tam kupować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow! To sporo. Widzę, że jesteś prawdziwą królową zakupów na Aliexpress. ;)

      Usuń
  14. Mnie strasznie korci żeby zrobić zakupy na aliexpress ale jakoś nigdy nic nie kupiłam, ani tam ani w innych zagranicznych sklepach internetowych. Jednak ceny czasami są nawet 3x niższe niż u nas w PL :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie, cenowo się opłaca. ;) Dlatego warto nawet czasem dłużej poczekać na zamówienie. :D

      Usuń
  15. Ja sama jeszcze nigdy nic z chińskich stronek nie zamawiałam. Tylko przez koleżankę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś odważysz się sama coś zamówić? ;) Tego Ci życzę. ;)

      Usuń
  16. Ja jestem wielką zwolenniczką robienia zakupów w chińskich sklepach i muszę przyznać, że lubię to robić. Tym bardziej jak trafiam na takie okazje jak http://pl.aliexpress.com/category/100003070/men-clothing.html?switch_new_app=y gdzie wybór odzieży jest naprawdę ogromny. Mogę wtedy godzinami przed komputerem wybierać wszystko to co mi się podoba i zamawiać kiedy tylko chcę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niedawno pokusiłam się o zrobienie mojego pierwszego zamówienia na Aliexpress i jestem zadowolona. ;)

      Usuń
  17. Ja jeszcze za to nie miałam okazji robienia zakupów na chińskich aukcjach, ale z tego co widzę to jest to bardzo popularne. Oczywiście w sklepach internetowych jak wassyl już nie raz kupowałam różne rzeczy i muszę powiedzieć, że bardzo fajnie się to odbyło. Od tego momentu jestem zdania, że ogólnie kupowanie przez internet jest bardzo przyjemne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, robienie zakupów przez Internet, zwłaszcza na chińskich stronkach jest coraz bardziej popularne. ;)

      Usuń
  18. Osobiście ja robię zakupy w chińskich sklepach już od dość dawna i jeszcze nigdy nie było sytuacji, aby coś poszło nie tak. Nawet w ostatnim czasie zamawiałam odzież sportową z http://pl.aliexpress.com/category/200001095/odzie--sportowa.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.38b214ffHiRATD i oczywiście jak zawsze wszystko odbyło się bez żadnych problemów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że masz tylko pozytywne doświadczenia z robieniem zakupów na chińskich stronkach. ;)

      Usuń
  19. Muszę się przyznać, że ja bardzo lubię robić zakupy w takich sklepach, bo tam jest tak dużo różnych rzeczy które ja najchętniej bym od razu wszystkie zamówiła. Zresztą jestem wielką zwolenniczką robienia zakupów przez internet co moim zdaniem jest jeszcze lepsze. Dodatkowo jak trafi się opcja śledzenia przesyłki https://www.sendit.pl/sledzenie-przesylek to w takim wypadku wiem wszystko na jej temat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, na takich stronach wybór jest naprawdę ogromny, a i ceny korzystne. ;)

      Usuń
  20. Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że tak uważasz.
      Dziękuję i też przesyłam pozdrowienia! ;)

      Usuń
  21. Bardzo interesujące. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń