6 stycznia 2020

Kolor roku 2020: Classic Blue

Colour of the Year 2020 Pantone: Classic Blue

Hejka!

Klasyczny niebieski będzie towarzyszył nam przez cały 2020. Z czym go nosić, by wyglądać dobrze? Zapraszam!



Energetyczny i radosny Living Coral odszedł na emeryturę, gdyż Instytut Pantone wybrał jego następcę. Kolorem roku 2020 został... 

CLASSIC BLUE

czyli ponadczasowy i elegancki odcień niebieskiego. 



Przepełniony spokojem, pewnością siebie i połączeniem, ten nieprzemijający odcień niebieskiego, podkreśla nasze pragnienie posiadania niezawodnego i stabilnego fundamentu, na którym można budować, po wkroczeniu w nową erę. 


Klasyczny niebieski kolor roku 2020 Instytutu Pantone



Elegancki w swej prostocie, klasyczny odcień niebieskiego przypomina niebo o zmroku, wprowadza ciszę i spokój. W świecie, w którym technologia wyprzedza ludzkie zdolności do przetwarzania napływających bodźców, Classic Blue ułatwia koncentrację, dając przestrzeń do przemyśleń


Klasyczny niebieski wykorzystuje w swoich logach wiele marek, takich jak Facebook, Nokia, Nivea, Intel, Visa, Nasa, czy LinkedIn. W marketingu jest on kolorem budzącym zaufanie. Kojarzy się ze stabilnością, lojalnością i bezpieczeństwem. 


Z jakimi kolorami Classic Blue będzie dobrze współgrał? Ten odcień, podobnie jak szary jest na tyle uniwersalny, że będzie pasował do większości barw.


Classic Blue i czarny


Dwa eleganckie i ponadczasowe kolory- to musi się udać!  Do klasycznej niebieskiej sukienki dodaj czarne dodatki i gotowe.


Klasyczny niebieski i czarny




Classic Blue i żółty


Dojrzałe cytryny na tle nieba. Czyż nie jest to piękna wizja? Żółty fajnie ożywi niebieski i sprawi, że stylizacja będzie ciekawsza.


Klasyczny niebieski i żółty




Classic Blue i biały


Białe, puchate chmury na bezkresnym niebie lub wzburzone morze z białymi bałwanami. To połączenie podpowiada nam sama natura. Nie jest ono ekstrawaganckie, jednak dzięki  ciekawym dodatkom nabierze wyrazu i nie raz zaskoczy.

Klasyczny niebieski i biały




Classic Blue i kolory ziemi


Klasyczny niebieski polubi się też z kolorami ziemi, np. brązem, czy beżem. Stylizację fajnie dopełnią delikatne, złote akcenty.  


Klasyczny niebieski i brązowy




Classic Blue i różowy


Delikatny róż łagodzi nieco powagę eleganckiego niebieskiego i dodaje całości dziewczęcego uroku. 

Klasyczny niebieski i różowy




Classic Blue i szary


Oba uniwersalne i pasujące do pozostałych barw kolory, razem też mogą stworzyć udany duet. 
Klasyczny niebieski i szary




To tylko kilka inspiracji przedstawiających, z jakimi barwami będzie dobrze wyglądał ten odcień niebieskiego. Z jakim kolorem Ty połączyłabyś tegorocznego faworyta Pantone?


Wydaje mi się, że Classic Blue będzie bardziej obecny w sklepach niż zeszłoroczny Living Coral. Jest on stonowany, przez co łatwiej wpleść go do stylizacji. Na pierwszy rzut oka może wydawać się nieco nudny, jednak odpowiednio dobrane dodatki lub inne kolory zrobią robotę. 


***

Co sądzisz o kolorze roku 2020?

Masz jakieś ubrania lub dodatki w odcieniu Classic Blue?

12 komentarzy:

  1. Najbardziej podoba mi się połączenie z czernią. Z kolei w duecie z żółtym skojarzył mi się z Królewną Śnieżką (tylko braknie jeszcze czerwieni). Classic Blue to kobaltowy kolor, prostota i elegancja zarazem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klasyczny niebieski i czerń to bardzo eleganckie połączenie. ;) Faktycznie, w ducie z żółtym może przywodzić na myśl Śnieżkę. Świetne skojarzenie! <3

      Usuń
  2. Bardzo się cieszę że to akurat niebieski będzie kolorem roku, nie będę ukrywać, że bardzo go lubię :D Chodź za dużo w szafie bym go nie znalazła. U mnie to raczej czerń i biel wygrywają, a zaraz po tym jeans, beż i czerwień :D Muszę zrobić w szafie remanent, bo naprawdę nie pamiętam co ja w niej mam. A nóż uda mi się zrobić jakąś ciekawą stylizację w tegorocznym kolorze :)
    Wspaniały wpis kochana, bardzo inspirujący!
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak przypuszczałam, że tegoroczny wybór Pantone może się spodobać wielu osobom. ;) Fajnie, że trafili w Twój gust, Klaudio. ;) Ja mam tak z musztardowym- bardzo mi się podoba, ale mam niewiele ubrań czy dodatków w tym kolorze. :D Czyli rządzi u Ciebie klasyka. ;) U mnie jednak jasne kolory, a z ciemnych granat. <3 Chciałabym mieć kiedyś garderobę, by widzieć wszystkie swoje ubrania i wiedzieć, co mam, bo jednak jak są schowane w szafce to czasem można czegoś nie zauważyć, więc nie dziwię Ci się, że nie pamiętasz, co masz w swojej. :D Z chęcią zobaczyłabym Twoją stylizację w kolorze Classic Blue. <3

      Dziękuję Ci, Kochana! <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  3. Cieszy mnie fakt,że klasyczny odcień niebieskiego będzie kolorem tego roku. Uwielbiam go. Mam nawet jeansy w tym odcieniu, może skuszę się jeszcze na kurtkę w tym kolorze? :) Jak widać można go dowolnie łączyć, mamy więc wolne pole do popisu :) Living Coral był ładny, ale jakoś do mnie nie przemawiał. Classic Blue - to zdecydowanie mój kolor. Najbardziej podoba mi się jego połączenie z pudrowym różem i żółtym - czuć taki powiew wiosny :) Zaś z bielą i szarościami - kojarzy mi się z zimą :)

    życzę dobrego i miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że jesteś zadowolona z tegorocznego wyboru koloru. :D Nie czuję, że rymuję. :D Zdecydowanie, pole do popisu jest ogromne i z dostępnością ubrań w tym odcieniu nie powinno być problemu. ;)O tak, klasyczny niebieski w połączeniu z żółtym nabiera energii, a z różem dziewczęcego uroku. <3 Jakie piękne skojarzenia. <3

      Dziękuję! Tobie także przesyłam pozdrowienia i życzę dla odmiany dobrej nocy! :*

      Usuń
  4. Kocham niebieski i mam pełno ubrań właśnie w tym kolorze, także super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli Pantone super się wstrzelił z tym wyborem w Twój gust! Będzie niebiesko. ;)

      Usuń
  5. Bardzo ładny kolor. Nie mam jeszcze niczego szafie w tym kolorze, muszę iść na zakupy :) Piękne połączenie Classic Blue z żółtym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żółty i klasyczny niebieski to bardzo orzeźwiające połączenie. <3 Super, że Ci się spodobało. ;)

      Usuń
  6. Nie mam zbyt wielu ubrań w tym kolorze, ale ponoć pasuje mi niebieski. Od zawsze podoba mi się jego połączenie z żółtym, ale nie jestem na tyle odważna, aby sama tak je łączyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro pasuje Ci niebieski, ale nie masz wielu ubrań w tym kolorze, to teraz masz okazję do nadrobienia. ;) Możesz spróbować zaopatrzyć się w jakiś żółty dodatek, np. torebkę i zobaczyć, czy dobrze będziesz się czuła w takim połączeniu. Nie musisz od razu szaleć, tylko pójść metodą małych kroczków. ;)

      Usuń