29 kwietnia 2020

Różowo mi - stylizacja i ciekawostki o kolorze różowym

Różowa, jeansowa kurtka, biały T-shirt, różowa spódniczka, szare baleriny, okrągła torebka

Hejka!

Zapraszam Cię do różowego świata.


Co oznacza kolor różowy?


Różowy to obok fioletowego, brzoskwiniowego i miętowego, jeden z moich ulubionych kolorów. Najbardziej podoba mi się jego delikatna, pastelowa wersja. Nazwa tej barwy wzięła się, jak nietrudno się domyślić, od kwiatów zwanych różami. Różowy kojarzy się z kobiecością i miłością, podobnie jak czerwony. Jest jednak od niego delikatniejszy, bardziej dziewczęcy, romantyczny

Biały T-shirt Terranova, różowa spódniczka New Yorker, naszyjnik z wieżą Eiffla i różą Claires, bransoletki Sinsay, okrągła torebka z kwiatami DressLily


Kolor różowy jest wesoły, wzbudza radość. Z tymi jego własnościami wiąże się znane powszechnie wyrażenie patrzeć przez różowe okulary. Różowy może także symbolizować naiwność, oderwanie od rzeczywistości (nierealną ocenę sytuacji, zbyt optymistyczną). 

Jeansowa kurtka Sinsay, biały T-shirt Terranova, naszyjnik Claire's, bransoletki Sinsay, okrągła torebka DressLily


Ciekawostki związane z kolorem różowym


Czy wiesz, że różowy...

🠊 był ulubionym kolorem Madame de Pompadour (pompadour - oznacza odcień koloru różowego);

🠊 jest związany z profilaktyką raka piersi (Różowa Wstążka);

🠊 zaczął być przypisywany jako kolor dla dziewczynek (a niebieski dla chłopców) dopiero w czasach II wojny światowej; wcześniej nie miało to znaczenia, a było wręcz odwrotnie - przyjmowano, że stonowany niebieski bardziej pasuje do spokojnej natury dziewczynek, natomiast różowy - wyrazisty i silny lepiej odzwierciedla naturę chłopców. 

Jeansowa kurtka Sinsay, T-shirt Terranova, spódniczka New Yorker, baleriny Biedronka,

Na moim profilu na Instagramie, w opisie pod najnowszym zdjęciem, znajdziesz kolejne 3 ciekawostki o kolorze różowym. Przejdźmy do dzisiejszej stylizacji!

Różowa jeansowa kurtka, biały T-shirt, różowa spódniczka, szare baleriny z kokardkami, naszyjnik z wieżą Eiffla i różą, okrągła torebka z kwiatami

Różowa spódniczka, biały T-shirt, różowa, jeansowa kurtka


Bazę mojej stylizacji stanowi różowa spódniczka o fasonie w kształcie litery A. Niedawno pokazywałam ją w połączeniu z koszulą, a tym razem zestawiłam ją ze zwykłym, białym T-shirtem. Na górę włożyłam jasnoróżową, jeansową kurtkę. Dla lepszego efektu podwinęłam w niej rękawy. 

Naszyjnik z Wieżą Eiffla i różą Claire's

Naszyjnik z Wieżą Eiffla, bransoletki z gwiazdkami i białymi koralikami, szare baleriny z kokardkami


Bransoletka z gwiazdkami Sinsay, bransoletka z białymi koralikami Sinsay
Biżuterię stanowią: naszyjnik z Wieżą  Eiffla i różą, który dodaje całości romantyzmu oraz dwie bransoletki -z gwiazdkami oraz z białymi koralikami. Na stopy powędrowały szare baleriny z kokardkami

Jeansowa kurtka Sinsay, biały T-shirt Terranova, szare baleriny z kokardkami Biedronka, naszyjnik Claire's, bransoletki Sinsay, okrągła torebka DressLily

Okrągła torebka z kwiatami


Jeśli chodzi o torebkę, to postawiłam na okrągły model z kwiatkami. Wreszcie doczekała się swoich 5 minut. Kremową torebkę można nosić na dwa sposoby - na pasku lub w ręce. Tym razem zdecydowałam się na tę drugą opcję. Cała stylizacja jest bardzo dziewczęca i radosna, czyli taka, jak lubię najbardziej. 

Różowa jeansowa kurtka, biała koszulka, różowa spódniczka, naszyjnik z Wieżą Eiffla, szare baleriny,


***

Co sądzisz o stylizacji?

Znałaś wszystkie ciekawostki dotyczące koloru różowego?

26 komentarzy:

  1. Cóż tu dużo mówić, piękna jak zawsze. Pozdrawiam.🙋😊👍👍👍👏👏👏💗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak zawsze potrafisz umilić mi dzień. Dziękuję Ci za komplement! <3

      Przesyłam Ci słoneczne pozdrowienia! :*

      Usuń
  2. Oj aż ciężko uwierzyć, że kiedyś małych chłopców ubierano w kolor różowy. Ciekawe informacje. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda? Niesamowite, że kiedyś było zupełnie inaczej. :D
      Dzięki, starałam się wynaleźć coś ciekawego. ;)

      Usuń
  3. Ja nie jestem przekonana do różowego, ale to nie znaczy, że go nie lubię. Napiszę tak; uczę się go i testuję w różnych kombinacjach.. zobaczymy, co z tego wyniknie:-)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że eksperymentujesz z różowym. Może któryś z odcieni przypadnie Ci do gustu. ;) Trzymam kciuki! ;)
      Dziękuję i też przesyłam pozdrowienia! :*

      Usuń
  4. O tych ciekawostek nie znałam 😊
    Lubię róż ale w takich odcieniach jak w Twojej styloweczcce ,która jest przepiękna 😍
    Pięknie i wiosennie wyglądasz 😍
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko mi było dotrzeć do tych ciekawostek, ale się udało. ;)
      Dziękuję Ci pięknie. Taka delikatna wersja różowego jest też moją ulubioną. ;)
      Przesyłam słoneczne pozdrowienia! :*

      Usuń
  5. Nie znałam wielu ciekawostek o outfit mega słodki i chętnie bym się tak ubrała w ładny wiosenny dzień!

    Miłego dnia i zapraszam :)
    http://zpolskidopolski.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo miło mi to czytać. <3 Dziękuję. ;)
      Przesyłam Ci słoneczne pozdrowienia i życzę udanej majówki! :*

      Usuń
  6. Ale cukierkowo :D
    Skąd torebka, bo jest boska <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. :D
      Torebka jest ze sklepu DressLily. <3 Mam ją już prawie 3 lata. ;)

      Usuń
  7. Ale urocza stylizacja! Torebka bardzo zwróciła moją uwagę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...a ciekawostki słyszałam, uwielbiam o nich czytać! :D

      Usuń
    2. Dziękuję. ;) Super, w takim razie postaram się częściej wynajdować jakieś ciekawostki i się nimi dzielić. :D

      Usuń
  8. Stylizacja zdecydowanie nie w moim kolorku, ale na Tobie wygląda niezwykle uroczo :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dla mnie romantycznym kolorem jest czerwony, różowy jest takim hm.. oznaką może dzieciństwa? Bo to wtedy jest szał na ten kolorek :) ja osobiście lubie tylko pasetlowe, żadne inne nie wchodzą w gre, a miałam też czas, że w ogóle nie lubiłam tego koloru :D piękne dodatki, podobają mi się i dodają takiej lekkości w stylizacji ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie czerwony mocno kojarzy się z kobiecością, dojrzałością, jest taki mocniejszy. Z kolei róż jest mega dziewczęcy i delikatny. ;) Dziękuję! <3

      Usuń
  10. Różowy nie jest moim ulubieńcem, przez wiele lat zdecydowanie go nie lubiłam. Aktualnie jedyny jego odcień, który lubię to naprawdę mocny, trochę czerwony. Ale na kimś to zupełnie co innego. :P
    Poza samymi naszymi upodobaniami, fajnie żeby po prostu nam pasował, w jakiś sposób zgrywał się z naszą osobowością, a ta stylizacja świetnie Ci pasuje! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doskonale Cię rozumiem. Też nie przepadam za czarnym na przykład, ale na kimś mi się podoba. :D Dokładnie! Bardzo ważne jest też dopasowanie koloru do naszego wyglądu, a także do osobowości, by nas odzwierciedlał. <3 Dziękuję! <3 Czuję, że poprzez różowy kolor wyrażam siebie. ;)

      Usuń
  11. Ależ słodziutka stylizacja! Wyglądasz jak różowa landrynka <3 Różowy to zdecydowanie mój ulubiony kolor, ukochany przeze mnie od dziecka :) Uwielbiam jego pastelowy odcień tak jak Ty :) W sposób szczególny kojarzy mi się z wiosną i latem :) Śliczną masz spódniczkę, basicową warto mieć w szafie do wszystkiego pasuje :)

    Bardzo fajne ciekawostki o kolorze różowym :)

    Życzę Ci jutro przyjemnego dnia 3 Maja <3

    buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, Iwetto! <3 Fajnie, że razem jesteśmy miłośniczkami różowego. Pewnie dlatego tak nam się podobają nawzajem nasze stylizacje. :D

      Ekstra, że ciekawostki Ci się spodobały.Nieźle się ich naszukałam, ale było warto. ;)

      Buziaki! ;*

      Usuń