24 marca 2021

Wielkanocne DIY: lampki led z zajączkami, pisanki z kwiatami

Łańcuch led z zajączkami, pisanki z wiankiem z kwiatów

Hejka!

Jak zrobić proste i jednocześnie efektowne dekoracje wielkanocne? Zapraszam!

 

Ciężko w to uwierzyć, ale już 1,5 tygodnia Wielkanoc! W związku z tym, jak w poprzednich latach, pokusiłam się o przygotowanie tematycznych dekoracji. W tym roku stworzyłam dwie propozycje. Zainspirowałam się dekoracjami, które widziałam, będąc na zakupach. Jestem z siebie dumna, bo za realizację pomysłów zabrałam się wcześniej (zwykle było to na ostatnią chwilę), dzięki czemu uniknęłam stresu związanego z gorączkowym poszukiwaniem materiałów (tym bardziej, że jak wiadomo, niektóre sklepy od soboty są zamknięte).


Łańcuch LED z zajączkami

 

Tę dekorację możesz wykonać w dwóch wariantach. Tak jak ja użyć ledowych lampek lub nitki/wstążki i stworzyć wielkanocną girlandę.

 

Piankowe kartki, ołówek, nożyczki, szablon, lampki led

Potrzebne materiały

🠊 łańcuch lampek led,

🠊 piankowe kartki w kilku kolorach (zdecydowałam się na różowe i żółte),

🠊 ołówek,

🠊 nożyczki,

🠊  spinacz lub inny ostrzejszy przedmiot do zrobienia dziurek w zajączkach,

🠊 szablon zajączków.

 

Wykonanie

1. Przygotowałam szablony zajączków. Wydrukowałam kontury, przykleiłam na sztywną kartkę i wycięłam. Użyłam szablonu, z którego korzystałam, robiąc wielkanocne dekoracje 3 lata temu. 

 

Odrysowane zajączki na piankowych kartkach

2. Odrysowałam zajączki na piankowych kartkach i wycięłam je.

 

Wielkanocne dekoracje - zajączki z pianki

3. Za pomocą spinacza zrobiłam po dwie dziurki na każdym z zajączków, a następnie przeciągnęłam przez nie łańcuch z lampkami led. Wielkanocny łańcuch z zajączkami gotowy!

 Różowy i żółty zajączek

 

Jest to bardzo prosty w wykonaniu (czyli taki jak lubię najbardziej), ale przy tym efektowny pomysł, który wprowadzi do wnętrza wielkanocny klimat. Wykonanie tej girlandy zajęło mi nieco więcej czasu, niż przypuszczałam, ale było warto.

 

Wielkanocne dekoracje: lampki led z zajączkami



Pisanki z rzęsami i wiankiem z kwiatów

 

WIelkanocne DIY - pisanki z buziami i wiankiem z kwiatów

Potrzebne materiały

🠊 plastikowe jajka z zawieszkami,


🠊 marker do opisywania płyt CD/DVD,


🠊 klej na gorąco,


🠊 pojedyncze kwiatuszki w wybranych kolorach (wzięłam różowe i białe).

 

Wielkanocne pisanki z kwiatami

Wykonanie

1. Podłączyłam klej na gorąco do prądu i gdy się nagrzał, przymocowałam za jego pomocą kwiatuszki do jajek w taki sposób, żeby utworzyły wianek.

 

Wielkanocne zrób to sam - piasnki z wiankiem z kwiatów

2. Na jajkach namalowałam markerem do opisywania płyt oczy (uwielbiam motyw rzęs), usta oraz nosy/piegi. Błyskawiczne pisanki gotowe!


Gotowe pisanki można zawiesić, np. na gałązkach bazi, na oknie lub na uchwytach od szafek.


Lampki ledowe z zajączkami, pisanki z rzęsami i wiankiem z kwiatów

 

Więcej inspiracji na wielkanocne dekoracje znajdziesz w poniższych wpisach:

🠊 Wielkanocne zajączki


🠊 Jak ozdobić wielkanocny koszyczek?


🠊 DIY: wielkanocne drzewko

 

***

Lubisz wykonywać własnoręczne dekoracje?

Co sądzisz o moich pomysłach na wielkanocne dekoracje?

12 komentarzy:

  1. Cześć Moniczko :)

    Jak ja się cieszę, że już niedługo Wielkanoc. Bardzo lubię tę święta, są radosne, pachną wiosną, tyle pysznego jedzenia i moja ukochana babka cytrynowa :) Ja też mam już dekoracje świąteczne. Zrobiliśmy z siostrą wianek że styropianowych jajeczek :) Pokaże go na blogu :) Kurczę, Twoje pomysły są genialne a jakie urocze :) Chwyciły bez reszty moje serce :) Są takie śliczne :) Takie pisaneczki może i ja zrobię, albo spróbuję :) Podobają mi się takie z minkami i wiankiem :) A łańcuch Led wspaniały, w życiu bym nie wpadła na taki pomysł. Gratuluję :)

    Życzę Ci radosnych przygotowań do Wielkanocy :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, Iwetto! ;)

      Z wielkanocnych akcentów uwielbiam zajączki oraz malować pisanki. <3 Czekam z niecierpliwością, by zobaczyć Wasz wianek. ;)

      Bardzo mi miło, że moje pomysły przypadły Ci do gustu. Mam bzika na punkcie uroczych rzeczy i lubię takie robić. :D Dziękuję Ci, Kochana za moc miłych słów. <3

      Buziaki! ;*

      Usuń
  2. Jakie to wszystko jest urocze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękne są te ozdoby 😍
    Ja nie mam ani talentu ani czasu, ani cierpliwości do takich dekoracji ,tym bardziej podziwiam Cię za ich wykonanie 😍
    Bardzo lubię Święta Wielkanocne ,są to moje ulubione -nie nogę się ich doczekać 😊
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, kochana! ;)

      Wykonanie tych dekoracji zajęło mi więcej czasu, niż przypuszczałam (zwłaszcza pierwszego pomysłu), ale było warto. ;)

      Życzę Ci przyjemnych przygotowań do Wielkanocy! ;*

      Usuń
  4. Świetne pomysły :D Pisanki bardzo mi się podobają *.*
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń