5 kwietnia 2023

Wielkanocne DIY: zajączki - obrączki na serwetki

Wielkanocne DIY: Jak zrobić obrączki - zajączki na serwetki z rolki po papierze toaletowym?

Hejka!

Zapraszam Cię na wielkanocne zrób to sam.

 

Wielkanoc tuż, tuż. Jak co roku przygotowałam łatwe i w miarę szybkie w wykonaniu DIY. Moim ulubionym symbolem związanym z nadchodzącymi świętami jest zajączek i to właśnie on stanowi motyw przewodni dekoracji, którą stworzyłam. Z zeszłego roku zostały mi piękne włóczki, więc postanowiłam je wykorzystać.


Materiały potrzebne na zajączki - obrączki na serwetki z rolki po papierze toaletowym

 

Potrzebne materiały

 

🐰 rolka po papierze toaletowym,

🐰 włóczki w dwóch kolorach (wybrałam różową i białą),

🐰 klej,

🐰 nożyczki,

🐰 linijka,

🐰 dwa ołówki,

🐰 dwustronna taśma klejąca.

 


Jak wykonać obrączki na serwetki z rolki po papierze toaletowym?

 Wielkanocne DIy z rolki po papierze toaletowym

 

Krok 1. Odmierzyłam i odcięłam 5-centymetrowy kawałek rolki po papierze toaletowym.

 

Jak wykonać obrączki na serwetki z rolki po papierze toaletowym?

 

Krok 2. Owinęłam odcięty kawałek rolki włóczką. Kleju użyłam na początku i na końcu rolki. Owinęłam ją podwójnie, żeby nie było prześwitów.

 

 Wielkanocne DIY: zajączki - obrączki na serwetki

 

Krok 3. Z pozostałej części rolki wycięłam uszy zajączka (robiłam to na oko) i owinęłam je włóczką. Zostawiłam kawałek u dołu, żeby móc później przymocować uszy do korpusiku.


Jak zrobić zajączki - obrączki na serwetki?

 

Krok 4.  Za pomocą dwustronnej taśmy klejącej (jeśli wolisz, możesz wybrać klej) przymocowałam uszy do tułowia zajączka.


 Jak zrobić ogonem zajączka (pomponik)?

 

Zajączek prawie gotowy. Czas wykonać pomponik, który będzie ogonkiem.


Krok 5. Wzięłam włóczkę drugiego koloru i nawinęłam ją na dwa złączone ołówki. Gdy uznałam, że owinięcie jest wystarczająco grube, przeciągnęłam włóczkę między ołówkami


 Wielkanocne DIY: zajączki - obrączki na serwetki - jak wykonać?

 

Krok 6. Wyciągnęłam ołówki z powstałego kokona i ściągnęłam sznureczek mocniej. Zawiązałam go na supełek, by zabezpieczyć przyszły pomponik.

 

Biały i różowy zajączek z rolki po papierze toaletowym

 

Krok 7. Poprzecinałam boki kokonu i uformowałam pomponik. 


Zajączek z rolki po papierze toaletowym


Krok 8. Za pomocą dwustronnej taśmy klejącej (na klej nie chciał się trzymać, włóczka pochłaniała cały klej) przymocowałam pomponik - ogonek do zajączka. Wielkanocne DIY gotowe! Myślę, że te zajączki mogą posłużyć nie tylko jako obrączki na serwetki, ale też jako samodzielna dekoracja - wystarczy postawić je na półce.

 

Zajączek z rolki po papierze toaletowym

 

Inne pomysły na wielkanocne DIY znajdziesz w poniższych wpisach:

🐰 Wielkanocne DIY: pisanki z włóczki

🐰 Wielkanocne DIY: lampki led z zajączkami, pisanki z kwiatami

🐰 DIY: wielkanocne drzewko 

🐰 Jak ozdobić wielkanocny koszyczek?

🐰 Wielkanocne zajączki

 

Jak zrobić wielkanocne DIY: zajączki -brączki na serwetki?

***

Lubisz robić własnoręczne ozdoby?

Jaki jest Twój ulubiony wielkanocny symbol?


6 komentarzy:

  1. Przeurocze obrączki Ci wyszły. W ogóle bardzo lubię Twoje wielkanocne DIY, co roku masz dla nas coś ekstra ❤️

    Wesołych świąt ❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Kochana. <3 Bardzo miło mi to czytać. <3

      Wesołego Alleluja! ;*

      Usuń