7 lutego 2019

Znajdź swój styl z książką "Warsztaty stylu"


Książka, piórnik, lightbox

Hejka!

Jak odnaleźć swój styl? Z pomocą przychodzi Maria Młyńska, blogerka i autorka książki Warsztaty stylu.


Czym właściwie jest styl? Czy trzeba wydawać fortunę, by wyglądać i czuć się dobrze w ubraniach? Gdzie szukać inspiracji?

Książkę Ubieraj się klasycznie Marii Młyńskiej udało mi się dorwać w Biedronce, w zeszłym roku. Powiem Wam, że wcześniej nie słyszałam o tej pani, jednak muszę przyznać, że pisze bardzo ciekawie. 

"Warsztaty stylu" Maria Młyńska
Na pierwszy rzut oka urzekła mnie szata graficzna książki: delikatna mięta, biel, złoto i liście palmowe. Taki zestaw przywodzi mi na myśl wakacyjny klimat. Po prostu cudo! Książka podzielona została na na 12 rozdziałów. Na każdy z nich przypada jedna ilustracja, więc jest minimalistycznie i ze smakiem. Tym, co uważam za ogromny plus jest rzeczowe, niespłycone podejście autorki do tematu. Nie deprecjonuje ona istoty sprawy, tylko wydobywa jej głębię. Styl to nie tylko to, jak wyglądamy, ale też jak się w tych ciuchach czujemy oraz nasze nastawienie do ciała. Młyńska  nie nakazuje, nie zmusza do niczego, podkreśla, że wszystko zależy ode mnie, czytelniczki jej książki. Towarzyszy w odkrywaniu stylu, ale niczego nie narzuca, a daje wolność wyboru. 

Książka, piórnik, lightbox

Autorka podaje przykłady jej własnych obserwacji, co jest przydatne i interesujące. Wspomina też parę słów o cechach osobowości, które ułatwiają odnalezienie własnego stylu. Książka traktuje o stylu, ale też o życiu, podejściu do problemów. Super, że autorka tak holistycznie patrzy na zagadnienie, które opisuje. Część książki Młyńska poświęciła też akceptacji ciała- filozofii body positive. Przekonuje, że chociaż nie mamy kontroli nad tym, co myślą o nas inni, możemy kontrolować nastawienie do samej siebie, a także dzieli się sposobami jak zaakceptować własne ciało.

Książka "Warsztaty stylu" Marii Młyńskiej

Podobało mi się, że autorka udziela praktycznych rad, jak to, o czym pisze wcielić w życie, podaje obrazowe, plastyczne przykłady stylizacji, które bez problemu udawało mi się zobaczyć oczami wyobraźni. Przydatną rzeczą było dowiedzenie się, którym z 12 typów urody jestem. Okazało się, że delikatną wiosną. Po przeczytaniu opisu muszę się z tym w 100% zgodzić, bo uwielbiam róże, fiolety i wszelkie słodkie kolory. Do każdego typu urody Młyńska zamieściła także inspiracje- opisy stylizacji, które kojarzą się jej z danym wariantem. 

Zauważyłam, że wiele porad zawartych w tej książce stosuję od dawna (zanim jeszcze po nią sięgnęłam), co napełniło mnie optymizmem. Książka zawiera wiele kwestii do przemyślenia, więc jak proponuje sama autorka, warto przeczytać ją dwa razy. 

*

Konkurs, który zorganizowałam z okazji 2 urodzin bloga w poniedziałek dobiegł końca. Kilka razy sprawdzałam zgłoszenia, żeby nikogo nie pominąć. W konkursie wzięło udział 8 osób. Wszystkim Wam z całego serca dziękuję. Niezwykle przyjemnie czytało mi się Wasze odpowiedzi na zadane przeze mnie pytanie. Jesteście bardzo kreatywni! Pewnie zastanawiacie się, kto zwyciężył. Otóż jest to Agnieszka z bloga Mycoffeetime.

Wyniki konkursu
***

Czytaliście tę książkę?

Słyszeliście o Marii Młyńskiej?

29 komentarzy:

  1. Nie słyszałam o tej książce, ani nie znam autorki 😉

    OdpowiedzUsuń
  2. :D ale mam szczęście! Dziękuję!
    A o książce nie słyszałam, poszukam bo lubię takie publikacje...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze raz Ci gratuluję. ;)
      Super, dzięki i też przesyłam pozdrowienia! :)

      Usuń
  3. Nie czytałam tej książki :)
    Gratulacje dla Agnieszki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Regularnie czytamy jej bloga https://ubierajsieklasycznie.pl , Maria ma fajne pomysły i dużą świadomość stylu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Blog Marii obserwuję od jakiegoś czasu. Ma fajne podejście do stylu. ;)

      Usuń
  5. Nie słyszałam ale chyba warto zapisać ją na listę zakupów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chciałabyś zgłębić tematykę stylu, to jak najbardziej warto. ;)

      Usuń
  6. Nie znam autorki ani tej książki, ale po Twoim opisie chciałabym mieć ją u siebie! Jestem bardzo ciekawa zawartości i tego jak wszystko zostało opisane :)

    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że udało mi się zainteresować Cię tą książką. ;)

      Usuń
  7. Lubię tego rodzaju książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! W takim razie książka pewnie by Ci się spodobała. ;)

      Usuń
  8. Ciekawa książka jak będę miała okazję chętnie się jej przyjrzę :)Gratulacje dla Agi coś czułam, że kapelusznik wygra :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie, nie pozostaje mi nic innego jak życzyć Ci przyjemnej lektury. :)
      Tak zdecydował los. :D Przyłączam się do gratulacji. :)

      Usuń
  9. Nie znam tytułu, ale przyznam, że z chęcią bym przeczytała! Lubię książkowe poradniki w dodatku pięknie zilustrowane :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szata graficzna zachwyciła mnie od pierwszego wejrzenia. Treść na szczęście też nie zawiodła. ;)

      Usuń
  10. Pierwszy raz słyszę o tej książce, ale wizualnie wygląda ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Myślę, że ta książka by mi się bardzo spodobała ;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja akurat za poradnikami nie przepadam!

    OdpowiedzUsuń
  13. A mnie się bardzo podoba, jak o tej książce napisałaś. Chyba masz dar do pisania recenzji! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm... nie wiem, czasem po prostu mam wenę i słowa same ze mnie wypływają. Dziękuję Ci, Emmo! :)

      Usuń
    2. Może właśnie na tym polega ten dar?... ;)

      Usuń