10 września 2019

Rodzaje pierścionków I Custom Necklace

Srebrne pierścionki na palcach

Hejka!

Jakie wyróżniamy rodzaje pierścionków? Dlaczego w Polsce nosimy obrączki na palcu serdecznym prawej dłoni? Zapraszam!



Ostatnio było słów kilka o tym, jak dbać o biżuterię, by dłużej nam służyła, a dzisiaj pod lupę wezmę pierścionki. Te małe obręcze, ozdobione zwykle kamieniami, perłami lub innymi elementami dekoracyjnymi nakładane na palec ręki, towarzyszą człowiekowi od najdawniejszych czasów. Są uważane za symbol wieczności, gdyż nie posiadają punktu początkowego, ani końcowego. Dawniej bywały oznaką statusu, wyróżniały osoby zajmujące wyższe stanowiska, np. królów, czy senatorów w starożytnym Rzymie.


Rodzaje pierścionków


Sygnet, czyli ozdobny pierścień, noszony głównie przez mężczyzn pełnił rolę pieczęci. Używano go głównie do zamykania korespondencji. Na jego oczku widniał zazwyczaj herb rodowy lub monogram. Obecnie sygnet pełni raczej funkcje ozdobne. Wyjątkiem i zarazem szczególnym rodzajem sygnetu jest, tzw. Pierścień Rybaka, czyli pontyfikalny pierścień papieski, który spełnia funkcję pieczęci osobistej.


Pierścionki Custom Necklace


Pierścionek zaręczynowy (promise rings) jest ofiarowywany przez mężczyznę wybrance serca podczas zaręczyn. Jest zapowiedzią przyszłego ślubu. Noszony na palcu serdecznym- w Polsce na prawej ręce, natomiast, w Wielkiej Brytanii na lewej. 


Pierścionki Custom Necklace


Obrączka ślubna to pierścień, zwykle bez oczka, wykonany najczęściej ze stopu złota. Czasem przyozdobiony grawerem, np. z datą ślubu lub imionami małżonków. Pierwotnie obrączki noszone były na lewej ręce i tak jest do dziś w wielu krajach, np. we Francji, Irlandii, Wielkiej Brytanii, Szwecji, USA czy Kanadzie. Na prawej ręce obrączkę zobaczysz u Polaków, Niemców, Austriaków, Greków czy Bułgarów. 

Z czego wynikają te różnice? W Polsce tłumaczy się to historią. Otóż przed Powstaniem Styczniowym obrączkę noszono na lewej ręce. Jedynie wdowy przekładały ją na prawą dłoń. Jak zapewne pamiętasz z lekcji historii, ten patriotyczny zryw zakończył się klęską i od tego czasu również mężatki zaczęły przekładać obrączki na palec serdeczny prawej ręki na znak żałoby. Tak pozostało do dziś.


Pierścionki Custom Necklace



Oprócz pierścionków związanych z i upamiętniających ważne wydarzenia, mających określone przeznaczenie, zakładanymi okazjonalnie istnieją też takie, które spełniają wyłącznie funkcje ozdobne. Mają ładnie się prezentować i dopełniać stylizację. Wyróżnia się także pierścionki tematyczne, które niosą określone przesłanie, np. takie ze znakiem nieskończoności (Infinity Symbol Ring). 

*

Pierścionki, które pokazałam w tym wpisie, pochodzą ze sklepu Custom-Necklace, który oferuje spersonalizowaną biżuterię. W swojej ofercie posiada, m.in. pierścionki z imieniem, naszyjniki, kolczyki czy też zawieszki do bransoletek. 

***

Lubisz pierścionki?

Wolisz je nosić czy tylko podziwiać?

26 komentarzy:

  1. WOW! Akurat teraz mam z nimi współpracę. Ciekawie jest tak przeczytać inny post na ten sam temat. Pozdrawiam!^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, fajnie zobaczyć, jak ktoś inny podszedł do tego samego tematu. ;) Zerknę jak Ty go ugryzłaś. :D
      Dziękuję i też pozdrawiam! :*

      Usuń
  2. Obecnie mam pierścionek od mojej mamy, jest mały złoty z cyrkonią;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na podstawie Twojego opisu przypuszczam, że jest to bardzo ładny pierścionek. Poza tym skoro dostałaś go od mamy, to pewnie ma dla Ciebie dużą wartość emocjonalną. <3

      Usuń
  3. mi bardzo podobają się złote pierścionki z kolorowymi oczkami

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja zdecydowanie wolę je podziwiać, ale ostatnio kusiło mnie by kupić sobie taki delikatny pierścionek. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam trochę pierścionków w swojej kolekcji, ale rzadko je noszę, bo przeszkadzają mi w wykonywaniu codziennych czynności. Natomiast robiąc zdjęcia stylizacji sięgam po nie coraz częściej. :D

      Usuń
  5. Jaki ciekawy wpis! Nie znałam tej ciekawostki związanej z Powstaniem Styczniowym - super było się czegoś dowiedzieć! Pierścionki to fajna biżuteria, zawsze je lubiłam. Ostatnio myślę o jakimś interesującym pierścionku dla siebie. Miedzy innymi w Rossmannie mają ciekawą biżuterię - może by się tam rozejrzeć? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! <3 To bardzo miłe uczucie, gdy dowiaduję się, że mój wpis komuś pomógł lub dostarczył nieznanych wcześniej informacji. ;) To uskrzydla. <3 Warto spróbować! Masz rację w Rossmannie mają spory wybór biżuterii, może wpadnie Ci coś w oko. ;)

      Usuń
  6. Bardzo ładne pierścionki mają, zajrzę do oferty, do tego typu biżuterii akurat mam słabość :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłego przeglądania oferty. ;) Ja jestem sroczką, więc ciągnie mnie do wszelkich świecidełek, chociaż niekoniecznie później to wszystko noszę. :D

      Usuń
  7. Ja pierścionków nie lubię nosić, ale patrzeć na nie i podziwiać i owszem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie przepadam za noszeniem pierścionków, bo jakoś mi w nich niewygodnie, ale podziwiać też lubię. :D Chociaż ostatnio staram się przekonywać do noszenia pierścionków. Zobaczymy jak mi pójdzie. :D

      Usuń
  8. Osobiście nie lubię nosić pierścionków ale marzę o pięknym, złotym z różowym oczkiem pierścionku zaręczynowym i oczywiście o obrączce - ehhh szkoda, że na razie nie ma nikogo kto bym mi te pierścionki sprawił :(

    O tym sklepie jeszcze nie słyszałam :) Fajny wpis zmalowałaś :)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak ja! :D Pierścionki wyglądają genialnie, ale utrudniają mi wykonywanie codziennych czynności. Widocznie trzeba się do nich przyzwyczaić. :D Na razie nie muszę się martwić o pierścionek zaręczynowy i obrączkę. :D

      Dziękuję! <3

      Buziaki! :*

      Usuń
  9. Super pomysł na wpis ♥ Podoba mi się to, że w poście o pierścionkach zawarłaś tyle ciekawostek na ich temat. Bardzo kreatywne podejście :)
    Był czas w którym bardzo często i chętnie zakładałam pierścionki. Obecnie robię to okazjonalnie, aczkolwiek doceniam ich walory estetyczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! <3 Lubię łączyć pokazywanie ładnych rzeczy z dostarczaniem wiedzy. Myślę, że wtedy wpisy są ciekawsze. ;)

      Usuń
  10. Niesamowite :) Nawet nie widziałam, że pierścionki mogą mieć taką historię! Podoba mi się ten walor edukacyjny, naprawdę wiele można się od Ciebie nauczyć, jesteś dla mnie wzorem, naprawdę <3 W dodatku, wszystko jest w taki twórczy i kreatywny sposób przedstawione. Perfekcyjne połączenie.
    Sama nie noszę pierścionków. Mam może jeden czy dwa, ale nie mogę się doczekać najważniejszego pierścionka w moim życiu, będę musiała się do niego przyzwyczaić, bo nie zamierzam go ściągać :)
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż nie wiem, co powiedzieć (a właściwie napisać)! Jest mi tak bardzo miło! <3 Dziękuję Ci, Klaudio, za tyle przemiłych słów! <3 Cieszę się, że podobają Ci się wpisy, w których przemycam różne ciekawostki. ;) Życzę Ci, żebyś dostała najpiękniejszy pierścionek zaręczynowy! :*

      Buziaki! <3

      Usuń
  11. Bardzo ładne, takie delikatne :)
    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeśli chodzi o pierścionki to tylko zaręczynowy i obrączka (i tak się dziwię, że się do nich przyzwyczaiłam ;p) ogółem przeszkadzają mi pierścionki na palcach :P ale podziwiać same w sobie lubię, szczególnie te nietypowe i ręcznie robione :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli jednak da się do nich przyzwyczaić, to dobra wiadomość! ;) Ja ogólnie rzadko noszę pierścionki, bo mimo iż są piękne, to mało wygodne (przynajmniej dla mnie). :D

      Usuń
  13. Świetny wpis! Ja miałem dość spory problem z kupnem pierścionka zaręczynowego dla mojej ukochanej. Na szczęście pomógł mi w ty artykuł https://aclari.pl/strona/okresl-rozmiar-pierscionka.html. Dowiedziałem się, jakie są najpopularniejsze rozmiary pierścionków, a także poznałem praktyczne wskazówki, dzięki którym wybór biżuterii zaręczynowej nie stanowił już żadnego problemu.

    OdpowiedzUsuń
  14. Zarówno wybór odpowiedniego pierścionka zaręczynowego, jak i obrączek, jest bardzo ważny. Dlatego należy te kwestie dokładnie przemyśleć. Możecie zajrzeć na stronę jubilera Słojewskiego, widziałam tam wiele oryginalnych propozycji: https://slojewski.pl/kategoria-produktu/pierscionki/pierscionkizareczynowe/. Sądzę, że mogą one spodobać się także Wam.

    OdpowiedzUsuń