31 sierpnia 2020

Stylizacja-inspiracja: lata 90. I Dzień Blogów

Sukienka na cienkich ramiączkach, T-shirt, baleriny, choker

 Hejka!

Zapraszam Cię na stylizację inspirowaną latami 90. + kiedy obchodzimy Dzień Blogów? 

Jak się masz w ostatni dzień sierpnia? U mnie upały nagle się zakończyły i zrobiło się chłodno. Czuć zbliżającą się jesień. Tak się składa, że obchodzimy dzisiaj Dzień Blogów. Ale właściwie skąd wzięło się to święto?

 

Bransoletka z gwiazkami Sinsay, bransoletka z księżycem Sinsay


Dzień Blogów - jak to wszystko się zaczęło?

Za pierwszego prekursora blogerów uznawany jest Doogie Howser, bohater serialu o nastoletnim lekarzu (Doogie Howser, lekarz medycyny, 1989-1993), który każdego wieczoru spisywał na swoim IBM-ie najważniejsze wydarzenia, które spotkały go danego dnia. Początki blogów sięgają końca lat 90., ale prawdziwy boom na tworzenie tych internetowych zakątków nastąpił kilka lat później. O tym, jak zaczęła się moja historia z blogowaniem, przeczytasz w tym wpisie.


Pierścionek z gwiazdką H&M


Kiedy przypada Dzień Blogów i w jakim celu powstał?

Dzień Blogów przypada 31 sierpnia i jest obchodzony od 2006 roku. Jest to doskonała okazja, by docenić innych twórców, szerzyć współpracę między blogerami oraz zainteresować Czytelników innymi kulturami. Jak się dowiedziałam z Internetu, fajną tradycją jest polecenie w tym dniu 5 ciekawych blogów. Zrobiłam to już na moim InstaStory, ale wiem, że nie każdy obserwuje mnie na Instagramie, więc postanowiłam, że podzielę się moją listą także  tutaj, na blogu. Od razu chcę zaznaczyć, że nie jest to ranking, po prostu musiałam to jakoś przedstawić.

 

Brzoskwiniowa sukienka na cienkich ramiączkach H&M, biały T-shirt Terranova, szare baleriny Sinsay, czarny choker z gwiazdką H&M, bransoletki Sinsay

 5 ciekawych blogów

👉 ayuna-chan.blogspot.com

Klaudia to bardzo ciepła i radosna osoba, która zawsze ma dla każdego dobre słowo. To dziewczyna, która zaraża innych optymizmem i ma świetne pomysły, jak Blogowy Kalendarz Adwentowy, czy seria AyuArtystycznie, w której pokazuje narysowane przez siebie podobizny swoich ulubionych blogerów. Na jej blogu znajdziesz trochę mody, urody, przemyśleń.


👉 zpolskidopolski.blogspot.com

Paulina to Polka od kilku lat mieszkająca w Belgii. Na swoim blogu dzieli się różnymi ciekawostkami o życiu w tym kraju i nie boi się podejmować trudnych tematów. Swój internetowy zakątek prowadzi od niedawna, ale już zebrała zacne grono Czytelników.

 

👉 mojaszafamodnaszafa.blogspot.com

Iwetta uwielbia styl dawnych lat oraz poezję śpiewaną. Na swoim blogu pokazuje dziewczęce stylizacje oraz dzieli się swoimi przemyśleniami na różne, ważne tematy. Mamy podobny gust, jeśli chodzi o upodobania modowe, więc tym chętniej do niej zaglądam, by się zainspirować. 


👉 adazet.pl

Ada to niezwykle kreatywna dziewczyna, która uwielbia fotografię. Jej znakiem rozpoznawczym są zdjęcia bez pokazywania twarzy. Oprócz inspirowania stylizacjami, na swoim blogu porusza też tematy dotyczące pielęgnacji włosów, a także dzieli się fotograficznymi poradami.


👉 prwtorebce.pl

O ile dziewczyny poznałam dzięki blogowi, tak Olgę odkryłam, dzięki jej kontu na Instagramie. To medium społecznościowe nie ma przed nią tajemnic. Na blogu porusza tematykę marketingu, IG oraz lifestylową. Zawsze ma głowę pełną ciekawych pomysłów.

*

Stylizacja - inspiracja: lata 90.

Przejdźmy do drugiej części wpisu, a mianowicie sierpniowej odsłony serii Stylizacja-inspiracja. Tym razem przygotowałam outfit, kojarzący mi się z latami 90. i serialem Słodkie zmartwienia (ang. Clueless; tak naprawdę pierwszy powstał film o tym samym tytule). Nie była to mocna inspiracja, ale myślę, że da się wyczuć ten klimat.

 

Stylizacja-inspiracja: styl lat 90.

 

Sukienka na cienkich ramiączkach i biały T-shirt

Brzoskwiniową sukienkę na cienkich ramiączkach zapinaną na guziki kupiłam na wyprzedaży w H&M. Początkowo miała mi służyć wyłącznie jako halka pod inną sukienkę z krótkim rękawem (niebawem pokażę stylizację z takim jej wykorzystaniem), gdyż ta, którą miałam była dla mnie zbyt obcisła i krótka, przez co czułam się w niej niekomfortowo. 

 

Brzoskwiniowa sukienka na cienkich ramiączkach, biały T-shirt

 

Trafiłam jednak na YouTube na filmik, w którym jedna dziewczyna pokazała stylizację, w której pod podobną sukienkę włożyła bluzkę z bufiastymi rękawami. Bardzo spodobał mi się ten pomysł i postanowiłam zaadaptować go u siebie. 

 

Czaarny choker ze złotą gwiazdką H&M

 

Przymierzyłam więc duet brzoskwiniowa sukienka i szara bluzka z marszczonymi rękawami, jednak nie do końca zagrało mi takie połączenie. Dopiero dzięki zestawieniu sukienki ze zwykłym, białym T-shirtem osiągnęłam efekt, o który mi chodziło. Połączenie bluzki i sukienki na cienkich ramiączkach to inspiracja z lat 90., która bardzo mi się spodobała. 

 

Sukienka zapinana na guziki H&M, biały T-shirt Terranova

 

Czarny choker, biżuteria z gwiazdkami i księżycem, szare baleriny z kokardkami

Aby dodać stylizacji nieco charakteru, jako biżuterię wybrałam czarny choker z gwiazdką. Co prawda historia tego typu naszyjnika sięga XVIII- wiecznej Francji, ale to właśnie na lata 90. przypada największa popularność tej ozdoby. Pozostając w klimacie ciał niebieskich, do chokera z gwiazdką dobrałam bransoletkę oraz pierścionek z tym samym motywem, a także bransoletkę z księżycem. Na stopy powędrowały natomiast moje szare baleriny z kokardkami, które stanowią delikatny, dziewczęcy akcent outfitu.

 

Brzoskwiniowa sukienka na ramiączkach, zapinana na guziki H&M, biały T-shirt Terranova,  szare baleriny Sinsay, czarny choker z gwiazdką H&M, pierścionek z gwiazdką H&M, bransoletki z gwiazdkami i księżycem Sinsay

 

 

To tyle na dziś. Mam nadzieję, że udało mi się przemycić nieco klimatu lat 90. do stylizacji. Życzę Ci wszystkiego najlepszego w Dniu Blogów i do zobaczenia w następnym, już wrześniowym, wpisie.


***

Lubisz stylizacje utrzymane w klimacie lat 90.?

Wiedziałaś, że istnieje takie święto, jak Dzień Blogów? 

Jakie blogi najchętniej odwiedzasz? Z chęcią poznam Twoje ulubione miejsca w sieci.

14 komentarzy:

  1. Tak dziewczęco i delikatnie ) Moda lubi się powtarzać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nawet nie wiedziałam, że wczoraj był dzień blogów:) Bardzo ładny kolor sukienki :) Dużo blogów odwiedzam, ale nie mam ulubionego miejsca w sieci, Większość przedstawionych przez Ciebie blogów znam i bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam się szczerze, że kompletnie nie miałam pojęcia o takim święcie. Dobrze, że informujesz, fajna ciekawostka, o której teraz już na pewno będę pamiętała :D Stylizacja mi się podoba, zdecydowanie moje połączenie kolorystyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Stylizacja z moich ukochanych lat <3 Blogi znam, są naprawdę ciekawe i zasługują na wyróżnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj Moniko! :)

    Sierpień za nami, w wrzesień powitał nas ( bynajmniej w moim regionie) deszcze i chłodem. Jesień wisi w powietrzu :)

    Bardzo mi się podoba Twoja stylizacja wzorowana stylem lat 90. Lubię modę z dawnych lat dlatego też ta stylizacja skradła moje serce :) Śliczna sukienka :)

    Dziękuję Ci za wpisanie mojego bloga do Twoich 5 ulubionych blogów :) Jest mi mega miło, że doceniasz moją pracę i serce włożone w moje blogowe cztery kąty <3 Ja Twojego bloga też bardzo lubię, mamy wiele wspólnego <3

    buziaki Kochana :*
    i cudnego września życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Widziałam, że wczoraj był właśnie dzień blogera :) Stylizacja bardzo dziewczęca :)

    OdpowiedzUsuń
  7. podoba mi się ;) chyba nie słyszałam wcześniej o dniu bloga ;O

    OdpowiedzUsuń
  8. Congrats to all the bloggers. I love your dress.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie wiedziałam o święcie blogów, zajrzę do niektórych polecanych przez Ciebie. Świetna sukienka ;*.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajne zestawienie, a o dniu bloga wcześniej nie słyszałam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. To chyba jedna z Twoich najlepszych stylizacji! Ja lubię lata 90
    O Dniu Blogów wiedziałam, ale w tym roku zapomniałam o nim :(
    Ja obserwuję duuużo blogów, Iwettę też bardzo lubię, Koci Punkt Widzenia i wiele innych (no i Twoj tez hehe)
    Dziękuję za wspomnienie o mnie <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczna sukienka, właśnie poluje na taką :) Pięknie w niej wyglądasz :)

    OdpowiedzUsuń