21 września 2021

Kawałek Japonii w Polsce: Ogród Japoński we Wrocławiu

Most z pawilonem widokowym Ogród Japoński Wrocław

Hejka!

Wybierz się ze mną na wycieczkę po Ogrodzie Japońskim.


Ogród Japoński we Wrocławiu - mapa

Gdzie znajduje się Ogród Japoński?

Ogród Japoński znajduje się w Parku Szczytnickim, przy ul. Adama Mickiewicza 1 we Wrocławiu (okolice Hali Ludowej, Pergoli, Iglicy). Do ogrodu można się dostać na piechotę, komunikacją miejską lub samochodem (w pobliżu znajdują się parkingi).


Ogród Japoński we Wrocławiu

 

Ogród Japoński we Wrocławiu godziny otwarcia, ceny biletów

Ogród jest czynny od 1 kwietnia do 31 października od 9:00 do 19:00. Jednorazowy bilet normalny kosztuje 10 zł, natomiast ulgowy - 6 zł.

 

Kamienna latarnia Ogród Japoński Wrocław

Ogród Japoński we Wrocławiu - moje wrażenia

Ogród Japoński zachwycił mnie przepięknym stawem przyozdobionym grążelami żółtymi oraz grzybieniami białymi (zwanymi potocznie liliami wodnymi) oraz uroczymi mostkami. W stawie natomiast pływały ogromne ryby - karpie Koi

 

Grzybień biały Ogród Japoński we Wrocławiu

Miłym zaskoczeniem był dla mnie fakt, że w ogrodzie znajduje się mini wodospad. Było też trochę kamiennych konstrukcji - kamienne latarnie, misy itp. Z ciekawostek dodam, że w ogrodzie znajdziemy roślinę, która z wyglądu bardzo przypomina... marihuanę.

 

Ogród Japoński we Wrocławiu

Minusem, ponownie jak w przypadku Kolejkowa, było zbyt dużo ludzi, przez co utrudnione było robienie zdjęć i nie bardzo dało się zatrzymać w poszczególnych punktach, by nieco dłużej chłonąć piękno ogrodu. 

 

Wodospad Ogród Japoński Wrocław

Ogród bardzo mi się spodobał. Przypuszczam, że na wiosnę, gdy kwiaty przyroda budzi się do życia, zaczynają kwitnąć kwiaty, prezentuje się jeszcze wspanialej. Spacer po tym miejscu zajął mi ok. godzinę. Trochę szkoda, że nie było tam spisanych ciekawostek dotyczących roślinności i historii ogrodu.

 

Ogród Japoński Wrocław


Garść ciekawostek o Ogrodzie Japońskim we Wrocławiu

🌸 Ogród Japoński powstał z inicjatywy hrabiego Fritza von Hochberga przy okazji Wystawy Stulecia organizowanej we Wrocławiu w 1913 r.

 

🌸 Karpie Koi symbolizują szczęście, odwagę i długowieczność. Ten gatunek ryb potrafi dożyć 70 lat.

 

Ogród Japoński we Wrocławiu

🌸 Ogród stanowi połączenie kilku typów ogrodów japońskich: publicznego, wodnego, związanego z piciem herbaty oraz kamienistej plaży.


🌸 Został zniszczony przez powódź w 1997 r. Ponownie otwarto go w 1998 r.

 

🌸 W Ogrodzie Japońskim można znaleźć bogactwo drzew i roślin, m.in. różaneczniki, azalie, modrzewnik chiński, miłorząb dwuklapowy, grążel żółty, grzybienie białe.

 

Układ skał Ogród Japoński Wrocław

 

***

Byłaś/łeś w Ogrodzie Japońskim?


Lubisz odwiedzać miejsca, w których można podziwiać roślinność?

12 komentarzy:

  1. Chętnie się wybiorę, chociaż nie przepadam za tłokiem ;) Ciekawa jestem czy ulgowy bilet obejmuje też emerytów ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepięknie, chciałabym odwiedzić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. pięknie to wygląda :) W Parku Oliwskim w Gdańsku również jest ogród Japoński, ale trochę mniejszy. Tak czy inaczej to na pewno ciekawe miejsce warte odwiedzenia. Szkoda, że nie mogłaś w pełni chłonąć tego piękna przez ilość odwiedzających

    OdpowiedzUsuń
  4. Mieszkałam kiedyś we Wrocławiu, ale nigdy nie odwiedziłam ogrodu japońskiego ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam wiele o tym miejscu, sporo też zdjęć oglądałam i mam nadzieję, że uda mi się odwiedzić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czekałam na nową relację z kolejnej wyprawy no i doczekałam się :)

    Iście królewsko prezentuje się ten ogród. Bardzo mi się podoba. A Twoja relacja jak zawsze szczegółowa, przyjemna i ciekawa.

    Może kiedyś uda mi się tam wybrać :)

    Pozdrawiam i życzę miłego jesiennego dnia :)

    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  7. Natura jest zawsze piękna i taka kojąca dla oczu. Moją uwagę zwróciło niezwykłe zdjęcie z jednym kwiatem na wodzie, która wygląda jak granatowa.

    OdpowiedzUsuń
  8. Heja! Miałam okazje tam być i bardzo mi się podobało. Ja generalnie lubię podziwiać naturę i się jej przypatrywać. Szczerze mówiąc byłam dwa razy w ogrodzie i nie spotkałam się, by było zbyt dużo ludzi. No, ale może coś się zmieniło;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Klony japońskie mają takie ulistnienie ;) W swoim ogrodzie mam trzy, w tym zielony, żółty i czerwonawy :)

    OdpowiedzUsuń