30 września 2021

Strefa Kinomaniaczki: marzenia, amnezja, nieśmiertelność, szachy, metamorfoza


Strefa Kinomaniaczki: wrzesień 2021, filmy, seriale

Hejka!

Zapraszam Cię na wrześniową Strefę Kinomaniaczki.

 

Witaj w ostatnim dniu września. Jutro wkroczymy w październik. Ale 30 września to też Dzień Chłopaka, więc z tej okazji chciałam życzyć wszystkiego, co najwspanialsze wszystkim chłopakom. A teraz przejdźmy do meritum dzisiejszego wpisu. W tym wydaniu Strefy Kinomaniaczki przygotowałam propozycje 3 filmów i 2 seriali. Więcej ciekawych produkcji znajdziesz w poprzednich wpisach z serii: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12,13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42. Zaczynajmy!


Cały on/ He's All That (2021)

Cały on/ He's All That (2021)

 

Czy jest tu osoba, która nie oglądała filmu Cała ona z 1999 roku? Poznajemy tam historię popularnego licealisty, który zakłada się, że z dowolnej dziewczyny uczyni królową balu maturalnego. Po latach postanowiono odświeżyć ten klasyk i tchnąć w niego ducha współczesności.  

 

Tym razem role się odwróciły i to znana influencerka ma za zadanie zamienić największego szkolnego outsidera w króla balu. Czy jej wysiłki przyniosą oczekiwany rezultat?

 

Cały on/ He's All That (2021)

Nie ukrywam, że z niecierpliwością czekałam na tę produkcję, której premierę wyznaczono na 27 sierpnia, czyli dzień moich imienin. Przypadek? Nie sądzę! Pierwsza połowa była sztuczna i przesłodzona (mam wrażenie, że dubbing potęgował ten efekt), ale to uroki tego gatunku filmów, trzeba to lubić. Później było lepiej (a może się przyzwyczaiłam?). Cały on zaskoczył mnie kilkoma ciekawymi zwrotami akcji oraz sceną z koniem - była mega. Na plus było też to, że główna bohaterka miała olej w głowie. A metamorfozę chłopaka oceniam jako bardzo udaną. Warto dodać, że mamę Padget zagrała ta sama aktorka (Rachel Leigh Cook), co w oryginale. Film mi się spodobał - nieco przerysowany, ale na odprężenie idealny.



Źródło młodości/ Tuck Everlasting (2002)

 

Źródło młodości/ Tuck Everlasting (2002)


Nie obawiaj się śmierci. Obawiaj się niespełnionego życia.

 

Nastoletnia Winnie spotyka w lesie chłopaka, który okazuje się być nieśmiertelny. Czy dziewczyna zdecyduje się pójść za głosem serca i zostać z ukochanym

 

Źródło młodości/ Tuck Everlasting (2002)

 

Piękny, nieco nostalgiczny film poruszający wątek nieśmiertelności - jej blasków i cieni. Zmusza do refleksji nad pytaniem: Czy chciał(a)byś żyć wiecznie? O dziwo nie jestem zawiedziona końcówką. Choć była smutna, spodziewałam się, że ta historia może mieć taki finał. P.S. Czy tylko mi początek melodii z pozytywki (gwizdanie) kojarzy się z czołówką Mody na sukces? 

 





Kopciuszek/ Cinderella (2021)

 

Kopciuszek/ Cinderella (2021)

Przedsiębiorcza Ella marzy o własnym sklepie z pięknymi sukniami. Czy uda jej urzeczywistnić ten cel?

 

Kopciuszek/ Cinderella (2021)

Jako fanka historii Kopciuszka nie mogłam przejść obojętnie wobec nowej wersji z Camilą Cabello.  Z racji tego, iż to musical, pojawiło się w nim dużo piosenek - znanych i lubianych kawałków, jak, np. Material Girl, Perfect, Am I Wrong, Somebody To Love, Whatta Man, Seven Nation Army czy Let's Get Loud w nowych aranżacjach. To prawdziwa uczta dla miłośników muzyki. Obawiałam się nieco, że ten Kopciuszek będzie zbyt nowatorską produkcją (Bill Porter jako Wróżka Chrzestna), ale wyszło ok. 

 

Trochę śmiechu, romantyzmu (scena na balu do piosenki Eda Sheerana było wspaniała) i walki o marzenia. Spodobała mi się postać heralda obwieszczającego nowiny mieszkańcom (fajnie rapował), a także trzy myszy zamienione w ludzi. Wersja z 2021 wyróżnia się też wyjątkowo łagodną macochą, która potrafiła pokazać ludzkie oblicze.  Camila w roli Kopciuszka błyszczała. Nie zawiodłam się!



Otwórz oczy (2021)

 

Otwórz oczy (2021)


Cierpiąca na amnezję dziewczyna trafia do specjalnego ośrodka, gdzie ma nadzieję odzyskać pamięć i tym samym swoje dawne życie. Jednak im dłużej tam przebywa, tym nabiera większych podejrzeń co do  niecodziennych metod leczenia.

 

Otwórz oczy (2021)


Zaintrygowana opisem postanowiłam obejrzeć Otwórz oczy. Jest to polski serial, który składa się z 6 odcinków po ok. 50 min. Powstał na podstawie książki Katarzyny Bereniki Miszczuk, pt. Druga szansa (tak nazwano ośrodek leczenia amnezji w serialu). Moje początki z tą produkcją nie należały do najciekawszych. Przez pomyłkę jako pierwszy obejrzałam odcinek 2, który niestety był okropnie nudny. Ciągnął się, jak flaki z olejem. Coś mnie jednak w tym serialu zaintrygowało i postanowiłam go kontynuować. Odcinek 1 był o niebo lepszy, podobnie jak kolejne. Wciągnęłam się na maksa. Momentami nie wiedziałam, co jest prawdą, a co wytworem umysłu głównej bohaterki. Otwórz oczy to jakby młodzieżowa wersja Matrixa

 

Kwestią, którą warto sprecyzować, a która w serialu została błędnie ukazana, jest różnica między psychologiem a psychiatrą. Psycholog to osoba, która ukończyła 5-letnie jednolite studia magisterskie na tym kierunku i nie ma uprawnień do wypisywania leków, natomiast psychiatra to pełnoprawny lekarz, który ukończył medycynę i jako specjalizację wybrał psychiatrię.  

 

Zakończenie serialu jest otwarte, co daje nadzieję, że powstanie sezon 2. Bardzo fajny, polecam. A jeśli zastanawiałaś/łeś się, gdzie został nakręcony serial, śpieszę z odpowiedzią: to zespół pałacowo-parkowy w Młoszowej (Małopolska).



Gambit królowej/ The Queens Gambit (2020)

 

Gambit królowej/ The Queens Gambit (2020)

 
Osierocona dzewczynka trafia do domu dziecka, gdzie pod okiem woźnego zaczyna się uczyć gry w szachy.
 

Gambit królowej/ The Queen's Gambit (2020)


Serial jest z tych krótszych, liczy tylko 7 odcinków po ok. 60 min (zwykle mniej). Został oparty na powieści  Waltera Tevisa, pt. Gambit królowej. Obawiałam się, że serial może mi się nie spodobać ze względu na tematykę dotyczącą szachów, ale na szczęście tak się nie stało. Gambit królowej wciągnął mnie od pierwszych minut i tak pozostało do samego końca. Porusza on różne wątki, m.in. uzależnienie, samotność, żądzę wygranej, torowanie sobie drogi w dyscyplinie zdominowanej przez mężczyzn.  

 

Anya Taylor-Joy genialnie wcieliła się w rolę Beth Harmon. Na uwagę zasługują też stroje głównej bohaterki oddające klimat dawnych lat. Jednym z nich się zainspirowałam i stworzyłam outfit w stylu Beth Harmon. Z ciekawostek dodam, że rolę rosyjskiego szachisty zagrał nasz rodak - Marcin Dorociński. Zdecydowanie polecam!

 

*

Wspomniane przeze mnie filmy i serial obejrzysz w Internecie. Gdzie dokładnie? Aby się tego dowiedzieć zerknij do wpisu Gdzie oglądać filmy i seriale online?

 

***

Chciał(a)byś żyć wiecznie?

Wolisz krótsze, czy dłuższe seriale?

19 komentarzy:

  1. Wczoraj Kopciuszka widziałam, fajny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe recenzje. Film "Źródło młodości" kojarzę, a raczej sam tytuł. Znam pierwotną wersję filmu "Cała ona". Ta zamiana ról płciowych jest bardzo charakterystyczna dla naszych czasów ;) Jeśli chodzi o tytuł "Otwórz oczy", to kojarzy mi się on z zupełnie innym filmem. Ten tytuł nosiła pierwotna, hiszpańskojęzyczna wersja dramatu, który stal się później bardziej znany ww swojej wersji amerykańskiej, "Vanilla Sky" (z Tomem Cruzem). Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za opinię i filmową ciekawostkę. Nie znałam jej, a bardzo lubię takie smaczki. ;)

      Serdecznie Cię pozdrawiam! ;)

      Usuń
  3. Dobry wieczór Moniko! :)

    Jak się miewasz? :)

    Cieszę się na kolejną strefę kinomaniaczki :) Super propozycje, Kopciuszka z tego roku chętnie obejrzę :)

    Gambit Królowej to mój ulubiony serial Netflixa jak dotąd. Jestem nim zauroczona, oglądałam go w lutym ale pewnie teraz jesienią do niego niego wrócę :)

    Bardzo mi się podobają stylizacje Beth Harmon, są takie eleganckie i pełne uroku :) A Marcin Dorociński wspaniale wcielił się w postać Wasilija Borgova :)

    Przesyłam pozdrowienia i życzę pięknego października! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ps. Czytałam też książkę " Gambit Królowej" była naprawdę niesamowita polecam! :)

      Ja lubię dość krótkie seriale :) A Gambit ma tylko 10 odcinków więc super :)

      PS. Ps. Chyba każdy chciałby żyć wiecznie ;)

      Jeszcze raz pozdrawiam

      Usuń
    2. Dobry wieczór, Iwetto! ;)

      Coś mnie ostatnio choróbsko złapało i nie czuję się najlepiej. Mam nadzieję, że szybko mi przejdzie. A u Ciebie jak tam? ;)

      Cieszę się, że propozycje Ci się spodobały. ;)

      Trzeba przyznać, że Beth prezentowała się wspaniale w tych stylizacjach. ;)

      O książce słyszałam, ale nie miałam jeszcze okazji przeczytać. ;) Dzięki za polecenie. ;)

      A nawet 7. :D Ja też bardzo lubię krótkie seriale. Nie pochłaniają aż tyle czasu, a można chwilę posiedzieć w świecie bohaterów. ;)

      Powiem Ci, że po tym filmie zaczęłam się nad tym zastanawiać. Nie jestem pewna, czy każdy chciałby żyć wiecznie. Gdyby bliskie mi osoby też mogły żyć wiecznie, na pewno dogłębnie bym się nad taką możliwością zastanowiła. Natomiast jeśli miałabym zostać sama, patrzeć na śmierć wszystkich, których kocham, to nie chciałabym płacić tak wysokiej ceny za nieśmiertelność. Plus gdybym poznała nowe osoby, to po pewnym czasie one też by umierały. Rodzina Tucków musiała się ukrywać, żeby nikt nie odkrył ich sekretu. W końcu znudziło im wszystko, bo przez całe życie mieli okazję spróbować i zwiedzić wszystko, co było możliwe. Poza tym będąc nieśmiertelnym trzeba się liczyć z koniecznością dostosowywania się do coraz szybciej zmieniającego się świata i wynikających z tego konsekwencji. Zrobiłam na ten temat ankietę na moim InstaStory i co ciekawe większość osób zaznaczyło, że nie chciałoby żyć wiecznie. Ale znalazło się też kilka osób będących na tak. ;) Także to indywidualna kwestia. ;)

      Dziękuję Ci bardzo i także życzę wspaniałego, jesiennego października! ;*

      Usuń
  4. Znam Gambit i jak dla mnie był beznadziejny, to jeden z tych seriali, którego fenomenu nie rozumiem. Otwórz obejrzę trafił na moją listę do zobaczenia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem tak bywa, że to co podoba się większości akurat do nas nie trafia.
      Super! Jestem bardzo ciekawa Twoich wrażeń po obejrzeniu tego serialu. ;)

      Usuń
  5. Pierwsze trzy propozycje na pewno obejrzę :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że mój wpis zachęcił Cię do sięgnięcia po te filmy. ;)

      Dziękuję i też ślę pozdrowienia! ;)

      Usuń
  6. Jedną z propozycji na pewno dziś obejrzę :) Miałam styczność tylko z Gambitem Królowej, ale stwierdziłam, że warto by było poznać choć podstawy szachów do dalszego oglądania. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! W takim razie życzę Ci przyjemnego oglądania. ;)
      Fajnie, że serial zachęcił Cię do zgłębienia zasad rządzących grą w szachy. ;)

      Usuń
  7. Nie wiem czy chciałabym żyć wiecznie…
    Moi bliscy odejdą, ja zostałabym na wieki sama- jasne że można szukać nowych przyjaciół, jednak nie będzie to, to samo…
    Zdecydowanie wolę krótsze produkcje :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, odpowiedź na to pytanie z pozoru wydaje się oczywista, ale po głębszym namyśle nieśmiertelność nie jawi się już w samych superlatywach.

      To tak, jak ja. ;)

      Dziękuję i też pozdrawiam! ;*

      Usuń
  8. Z tego zestawu widziałam tylko Gambit królowej, wart obejrzenia :)

    OdpowiedzUsuń