30 grudnia 2021

Sylwestrowa stylizacja i krótka historia cekinów

W co się ubrac na sylwestra?

Hejka!

Nie masz pomysłu, co ubrać w sylwestra? Zapraszam!


W przedostatnim dniu 2021 roku przychodzę z propozycją sylwestrowej stylizacji. Jest tu błysk, blask i cekiny, czyli kwintesencja wigilii Nowego Roku.

 

Złoty naszyjnik z gwiazdą Sinsay

 

Krótka historia cekinów: włoskie monety, Tutenchamon


Historia cekinów, czyli cienkich, błyszczących blaszek z dziurką umożliwiającą przymocowanie do materiału, sięga XVI w. i weneckich monet zwanych zecchino. Od tego słowa pochodzą angielskie sequins i oczywiście polskie cekiny. Początkowo Włosi przyszywali je do ubrań, by... ich nie zgubić. Później monety zaczęły pełnić funkcję typowo ozdobną i w końcu zostały zastąpione metalowymi kółkami. 

Cekiny w takiej formie, jaką znamy dziś, pojawiły się w modzie dopiero na początku XX w. Wytwarzano je z żelatyny, a następnie plastiku. Popularność zyskały dopiero w latach 20. Miało się to wiązać z odkryciem w 1922 r. grobowca faraona Tutenchamona, w którym oprócz kosztowności, znaleziono także szaty z ozdobami przypominającymi cekiny.

 

Złota torebka na łańcuszku Parfois, cekinowa spódnica Pepco

 

Cekiny: flapper girl dress, gwiazdy muzyki i bale


Cekiny były popularnymi elementami zdobiącymi suknie tzw. flapper girls (chłopczyc) - dłuższe, smukłe suknie na ramiączkach (w stylu kreacji z filmu Wielki Gatsby). W swoich strojach scenicznych po cekiny chętnie sięgali również David Bowie, Cher, Madonna, czy Michael Jackson. Błyszczące ozdoby stały się nieodłącznym elementem stylu disco i imprez klubowych, ale pojawiają się także na szykownych sukniach balowych
 
 
Złoty pierścionek z gwiazdką Sinsay, czarna bransoletka ze złotą gwiazdką Sinsay

 

Jak się ubrać na sylwestra?

 

Cekinowa spódnica i beżowy top z koronką

Głównym elementem stylizacji jest czarno - złota, cekinowa spódniczka. Ze względu na to, że robi ona całą stylizację, dobrałam do niej delikatne dodatki. Spódnicę zestawiłam z beżowym topem wykończonym czarną koronką u góry. Myślę, że fajnie się to zgrało kolorystycznie. 

 

Stylizacja na sylwestra: beżowy top z koronką New Yorkes, cekinowa spódnica Pepco, czarne rajstopy, czarne baleriny, minimalistyczna biżuteria

 

Czarne rajstopy, czarne baleriny, złota biżuteria z gwiazdkami, złota torebka

Do tego dobrałam czarne, grubsze rajstopy oraz czarne baleriny z kokardkami i złotymi kółeczkami. Przechodząc do biżuterii postawiłam w całości na niespodzianki z tegorocznego kalendarza adwentowego Sinsay. Wybrałam złoty naszyjnik z gwiazdką, złoty pierścionek oraz czarną bransoletkę z tym samym motywem. W ten sposób otrzymałam gwiaździste trio. Całość dopełnia złota torebka na łańcuszku, którą można również nosić jako kopertówkę.

 

Inną propozycję sylwestrowej stylizacji oraz kilka ciekawostek związanych z wigilią Nowego Roku znajdziesz w poniższym wpisie:

🎉 Czyim patronem jest św. Sylwester? I Stylizacja z brokatowymi butami

 

Noworoczne życzenia

Na koniec chciałam Ci złożyć noworoczne życzenia:

 

Życzenia na Nowy Rok 2022


***


Co sądzisz o cekinach?

Lubisz wyróżniające się z tłumu ubrania?

 

31 komentarzy:

  1. Dzień dobry Moniko :*

    Śliczna stylizacja, iście sylwestrowa ale idealna też na karnawał :)

    Bardzo lubię błyszczące ubrania, mam sukienkę z brokatem :) Z cekinami kiedyś mama mi dużo ubranek kupowała jak byłam mała :)

    Super jest ta ciekawostka o cekinach, nie wiedziałam, że już tak dawno temu je znali :)

    Kochana szczęścia na Nowy Rok Ci życzę, zdrowia, radości, spełnienia marzeń, weny twórczej i pomysłów na bloga :) Oraz dużo sukcesów w pracy i w życiu prywatnym :*

    Dosiego Roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, Iwetto! ;)

      Bardzo Ci dziękuję za miłe słowa. <3 Też myślę, że na karnawał stylizacja będzie w sam raz. Może jeszcze jakaś maska do tego i można iść na imprezę. :D

      Błyszczące ubrania przyciągają wzrok. Jako sroczka mam kilka takich w swojej szafie. ;) Ale w większości są to jakieś akcenty. ;)

      Cieszę się, że dowiedziałaś się czegoś nowego. ;)

      Bardzo Ci dziękuję, Iwetto! :* Tobie też życzę dużo zdrowia, satysfakcji z tego, co robisz, przyjemnych chwil, dużo powodów do radości, realizacji Twoich marzeń, nowych czytelników oraz powodzenia w pracy! ;*

      Buziaki! ;*

      Usuń
    2. Dziękuję za piękne życzenia <3

      Usuń
  2. genialna jest ta spódniczka :D Mega mi się podoba :D Idealnie będzie się sprawdzać na sylwestrowej nocy:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna stylizacja, prześliczna spódnica i top :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi. ;) Ten top wykorzystałam też w zeszłorocznej propozycji sylwestrowej stylizacji, a spódnica to nowy nabytek z Pepco. ;)

      Usuń
  4. Super stylizacja! Szczęśliwego 2022 roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podwójnie Ci dziękuję. ;)

      Wszelkiej pomyślności w 2022! ;*

      Usuń
  5. Uwielbiam wyróżniające się z tłumu ubrania, a te błyszczące też są w moim sercu. :D Z cekinami kojarzy mi się moja wymarzona bluza z podstawówkowych lat. Była cała w srebrne cekiny. ;D Na sylwestra też jak najbardziej cekiny świetnie się sprawdzą. Historia powstania cekinów mnie zaskoczyła, świetna ciekawostka! Super stylizacja, spódniczka przykuwa wzrok. :)

    💜 Pozdrawiam Dollka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow! Bluzka cała w cekiny musiała robić wrażenie. <3

      Dziękuję Ci i cieszę się, że stylizacja Ci się spodobała. ;) Spódniczka to mój nowy nabytek z Pepco. Od razu wpadła mi w oko. <3

      Miło mi, że dowiedziałaś się czegoś nowego z mojego wpisu. Uwielbiam dzielić się ciekawostkami. ;)

      Przesyłam Ci gorące pozdrowienia i życzę wszelkiej pomyślności w 2022 roku! ;*

      Usuń
  6. Bardzo dobrze to zgrałaś to kolorystycznie :)
    Pięknie wyglądasz :)
    Nigdy nie interesowałam się historią cekin, ale na imprezę (nie tylko sylwestrową) są idealne :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za komplementy. Jest mi bardzo miło, że tak uważasz i stylizacja Ci się spodobała. ;)

      Zdecydowanie! Cekiny robią robotę. ;)

      Dziękuję, przesyłam sylwestrowo-noworoczne pozdrowienia! ;*

      Usuń
  7. Cudowna stylizacja!
    Szczęśliwego 2022!!!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podwójnie dziękuję. ;)

      Szczęścia i pomyślności w 2022! ;)

      Usuń
  8. Beautiful and elegant outfit. Thanks for sharing.
    I invite you to visit my last post. Have a good day!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I'm glad you like my outfit. ;)

      Thank you!

      Have a nice evening. Happy New Year 2022! ;)

      Usuń
  9. Świetnie wyglądasz, wszystkiego co najlepsze w 2022 ♥

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajna stylizacja :D Podoba mi się spódniczka :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. <3

      Mnie też spódniczka skradła serce. :D

      Przesyłam noworoczne pozdrowienia! ;*

      Usuń
  11. Kreacja naprawdę śliczna.

    Szczęśliwego NOWEGO ROKU.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo. <3

      Przesyłam noworoczne pozdrowienia i życzę wszelkiej pomyślności! ;*

      Usuń
  12. cekiny są idealne na świąteczno-noworoczny czas
    piękna spódnica

    OdpowiedzUsuń