22 kwietnia 2022

Przyszła Ty. Jak skutecznie kształtować swoje życie? - Brian David Johnson

Okładka książki"Przyszła Ty. Jak skutecznie kształtować swoje życie" sród tulipanów

Hejka!

Jak wziąć życie w swoje ręce? Zapraszam Cię na recenzję książki.

 

Książka ta trafiła w moje ręce w idealnym momencie. Straciłam zapał do dokończenia pewnej sprawy, moja przyszłość stanęła w miejscu. Zachęcona opisem, sięgnęłam po dzieło Briana Davida Johnsona, pt. Przyszła Ty. Jak skutecznie kształtować swoje życie?

 

Brian David Johnson - Przyszła Ty. Jak skutecznie kształtować swoje życie

 

Książka nie tylko dla kobiet

Nie mogę nie wspomnieć o przepięknej, bardzo kobiecej okładce. Dziewczyna z rozpuszczonymi włosami w towarzystwie kwiatów, a to wszystko na fioletowym tle. Cudo! Sama okładka jak i tytuł mogą sugerować, jakoby pozycja była skierowana wyłącznie do kobiet, natomiast tak nie jest. Treści zawarte w książce są uniwersalne, odnoszą się do wielu obszarów życia. Autor porusza, m.in. zagadnienie kontroli nad własnym życiem, realizowania swoich marzeń, wpływu technologii na ludzi, lęku przed śmiercią oraz poszukiwania miłości.


Brian David Johnson Przyszła Ty. Jak skutecznie kształtować swoje życie


Czym się zajmuje futurysta?

Autor publikacji Przyszła Ty. Jak skutecznie kształtować swoje życie? określa siebie mianem futurysty. Brzmi to nieco egzotycznie.  Na czym tak właściwie polega jego praca?

Moje zadanie jako futurysty stosowanego nie polega bowiem na tym, aby przewidywać, ale aby działać. (...) Po prostu oznacza to, że kiedy pracuję z klientem, czy będzie to mała młoda firma, czy też rząd Australii, nie tylko opracowuję modele możliwych i prawdopodobnych przyszłości na podstawie faktów, ale też przygotowuję klienta tak, aby był gotów do osiągnięcia najlepszego możliwego wyniku. Pomagam mu zaprojektować swoją przyszłość w taki sposób, aby rozwijał się i działał.

 

 

O czym jest ta książka?

Książka liczy 304 strony. Podzielona została na 8 rozdziałów + podziękowania. Na ostatniej kartce, autor zawarł przypisy bibliograficzne, co bardzo sobie cenię.

Johnson w książce Przyszła Ty. Jak skutecznie kształtować swoje życie? proponuje metodę formowania przyszłości, składającą się z 3 kroków, by ustalić swoje cele oraz konkretne działania, by je zrealizować. Gdy czytałam o tym wszystkim przypomniał mi się model GROW (narzędzie do pracy z celami) oraz SMART, które omawialiśmy, podczas studiów, na zajęciach z coachingu. Tylko zostało to bardziej skondensowane, ubrane w ciekawą otoczkę, przystępną dla przeciętnego czytelnika i dopełnione życiowymi historiami.

 

Przyszła Ty. Jak skutecznie kształtować swoje życie - Brian David Johnson


Publikacja została napisana zrozumiałym językiem, przez co czytało mi się ją przyjemnie. Co więcej, oprócz teorii i historii ludzi, w każdym rozdziale autor zawarł, tzw. Szybkie pytania, dzięki którym Czytelnik może od razu zacząć tworzenie swojej przyszłości. Przełożyć nowo nabytą wiedzę na praktykę. Spodobała mi się ta możliwość i na bieżąco odpowiadałam na te pytania. Uważam, że warto sięgnąć po tę książkę.


*


Kształtowanie swojej przyszłości to proces. Aby coś zmienić w swoim życiu, nie wystarczy tylko przeczytać książkę. Owszem, daje to dobre podwaliny, pozwala poukładać różne rzeczy w głowie, ale tak jak podkreślał wielokrotnie autor, trzeba zacząć działać.


Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu Muza.


***

Słyszałaś o kimś takim, jak futurysta?

Zastanawiasz się czasem, nad przyszłością, jakiej pragniesz?

14 komentarzy:

  1. Działanie jest raczej podstawą do kreowania własnej przyszłości :)
    Książka wydaje się być ciekawa i chętnie bym ją przeczytała :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że tak uważasz. Czasami ludzie nie wierzą, że mogą coś zmienić i pozostawiają rzeczy swojemu biegowi. Oddają kontrolę nad swoim życiem losowi. A autor przekonuje, że to my mamy kontrolę. ;)

      Dziękuję za odwiedziny i też pozdrawiam! ;)

      Usuń
  2. Myślę, że lektura takiej książki przydałaby mi się

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajna, warto przeczytać i samej się przekonać, czy to książka dla Ciebie. ;)

      Usuń
  3. Cześć Moniczko :)

    Ta lektura jest bardzo potrzebna, pomocna w myśleniu o tym co chcemy robić w przyszłości. Przydałaby mi się taką książkę przeczytać :)

    Nie słyszałam nigdy o futuryście :)

    Świetna recenzja :)

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, Iwetto! ;)

      Książka zachęca do przemyślenia kwestii, nad którymi na co dzień się nie zastanawiamy. ;)

      Mnie o uszy obił się futuryzm, ale futurologia już nie. :D

      Dziękuję Ci za docenienie. ;)

      Buziaki! ;*

      Usuń
  4. Przydałaby mi się teraz taka książka, bo akurat dużo myślę o przyszłości.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czuję że ta książka byłaby dla mnie idealna- ostatnio, jakoś nie mam siły myśleć o przyszłości, a jeszcze niedawno było odwrotnie.
    Słyszałam wcześniej o futurystach :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że słyszałaś o futurystach. ;)

      To faktycznie, warto po nią sięgnąć, jak będziesz miała okazję. ;)

      Dziękuję i też pozdrawiam! ;)

      Usuń
  6. Bardzo lubię taka tematykę książek :) Często miewam dni kiedy zastanawiam się : a co będę robiła o tej porze roku, tego dnia oraz miesiąca za rok? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że lubisz tego rodzaju książki. ;) Warto zastanowić się, jakiej przyszłości chcesz dla siebie. ;)

      Usuń
  7. Słyszałam o futurystach, a i nad przeszłością czasami rozmyślam. Myślę, że już na ten moment wiem, jak chciałabym, aby się ona kształtowała :D Ogólnie nie sięgam po tego typu książki, ale tę przeczytałabym z chęcią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że masz pomysł na swoją przyszłość. ;) Trzymam kciuki, żeby udało Ci się ją ukształtować w taki sposób, w jaki pragniesz. ;)

      Usuń