16 kwietnia 2022

Radosnego Alleluja! I Pisanki DIY, życzenia

Koszyczek wielkanocny z bukszpanem, serwetką i motylem

Hejka!

Zobacz, jak ozdobić wielkanocne pisanki.

 

Wielka Sobota to dzień święcenia pokarmów (jestem już po). Oznacza też ona, że Wielkanoc już za rogiem. Ten dzień upływać mi będzie pod znakiem pieczenia słodkości.

 

Jak ozdobić wielkanocne pisanki?

Moją tradycją jest ozdabianie pisanek. Robię to właśnie w sobotę, jednak w tym roku zabrałam się za przygotowania już w piątek wieczorem. Czemu tak wcześnie? To dlatego, że moja koncepcja była nieco bardziej rozbudowana i nie wyrobiłabym się ze wszystkim rano (być może by mi się udało, ale zajęłoby to o wiele więcej czasu niż zwykle).

 

Jak ozdobić wielkanocne pisanki?

 

 Jak ozdobić wielkanocne pisanki?

Wymarzyłam sobie coś w rodzaju opaski na jajko z wielkanocnym motywem (odpowiednik pierścienia na serwetki). Kilka dni wcześniej zaopatrzyłam się w filcowe kartki, a wczoraj przystąpiłam do dzieła. Zdecydowałam się na zajączka (mój ulubiony symbol świąt) i baranka. Wycięłam podłużny pasek,  a także głowy, wypełnienie uszu oraz noski. Wąsy i uśmiechy narysowałam flamastrem

 

Święcenie pokarmów - pisanki DIY w koszyczku

Poszczególne elementy połączyłam w całość za pomocą kleju w taśmie (musiałam bardzo uważać, bo filcowe elementy były niezwykle delikatne). Natomiast ostateczną długość opaski ustaliłam rano, gdy jajka były już ugotowane (połączyłam oba końce dwustronną taśmą). Nie byłabym sobą, gdybym oprócz tego nie ozdobiła pozostałych pisanek swoimi rysunkami. Wybrałam uroczy motyw zamkniętych oczu.

 

Wielkanocne życzenia 2022

Z okazji nadchodzącej Wielkiej Nocy pragnę Ci złożyć życzenia zdrowych, spokojnych, radosnych oraz spędzonych tak jak tego potrzebujesz i chcesz świąt, a także mokrego Śmigusa-dyngusa! 🐥🐇💧

 

Wielkanoc 2022 życzenia

 

Jeśli wciąż zastanawiasz się, co założyć na wielkanocne śniadanie, zerknij do mojego poprzedniego wpisu.

 

***

Ozdabiasz samodzielnie pisanki?  

Celebrujesz tradycję święcenia pokarmów?

24 komentarze:

  1. Cześć Moniczko! :)

    Witam Cię serdecznie w Wielką Sobotę :) Ja byłam na świeceniu pokarmów o godzinie 9. Koszyczek już stoi i czeka na jutrzejsze śniadanie. Teraz kończę przygotowania. Upiekłam drożdżową babkę, wczoraj piaskową :)

    Zrobiliśmy dwie sałatki a teraz gotuję żurek na jutrzejsze śniadanko :)

    Piękne pisanki wykonałaś :) Jestem pod wrażeniem Twoich zdolności i kreatywności :)

    Cudny koszyczek Kochana :)

    Życzę błogosławionych i pięknych świąt Zmartwychwstania Pańskiego ❤️❤️❤️

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, Iwetto! ;)

      Miło mi powitać Cię w Wielką Sobotę na moim blogu. U mnie święcenie pokarmów było od rana, ale ja wyrobiłam się dopiero na 12. :D Wow, same pyszności upiekłaś. <3 Ja upiekłam dziś babeczki drożdżowe, babeczki Pastéis de nata i zrobiłam ciasto Leśny mech. ;)

      Widzę, że sporo udało Ci się upichcić. ;)

      Dziękuję Ci bardzo, Kochana! ;*

      Radosnego Alleluja! ❤️

      Usuń
  2. Piękny koszyczek i pisanki. Udanych Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie, jak u Iwetty święcenie pokarmów było o 9, potem pochłonęły mnie przygotowania, ok. 15 skończyłam i korzystałam z chwili odpoczynku :D Przepiękne pisanki! Wesołych Świąt Moniko i dla Ciebie ❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się udało wybrać na święcenie dopiero o 12. :D Super, że wśród ferworu przygotowań udało Ci się wygospodarować czas na odpoczynek.

      Dziękuję. Radosnego Alleluja, Amelko! <3

      Usuń
  4. Spokojnych Świąt Wielkanocnych :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładnie prezentują się Twoje pisanki :D
    Życzę Ci zdrowych, spokojnych i Wesołych Świąt Wielkanocnych :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za miłe słowa i za życzenia. <3

      Radosnego Alleluja! ;)

      Ślę świąteczne pozdrowienia! ;)

      Usuń
  6. OHHHHHH, is sooooooooo cute!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Moniko, za życzenia dziękuję.
    Pisanki śliczne - my nie mamy tej tradycji w domu.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, cieszę się, że pisanki Ci się spodobały. ;)

      Przesyłam Ci wielkanocne pozdrowienia1 <3

      Usuń
  8. Wzajemnie ♥ Wszystkiego dobrego, dużo spokoju i szczęścia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale urocze pisanki! Bardzo fajny pomysł! :D

    OdpowiedzUsuń