21 grudnia 2022

Blogmas #7: jarmark bożonarodzeniowy w Opolu + świąteczna playlista


Jarmark Bożonarodzeniowy w Opolu

Hejka!

Zapraszam Cię na jarmark bożonarodzeniowy w Opolu.

 

W dzisiejszym Blogmasie chcę Ci opowiedzieć o jarmarku bożonarodzeniowym. Miałam już okazję odwiedzić tego typu wydarzenie w moim mieście, we Wrocławiu i w Krakowie, a w tym roku dołączyło do tego grona jeszcze Opole. Lubię jarmarki, bo można pooglądać ładne rzeczy na straganach, posłuchać świątecznych piosenek i porobić fajne zdjęcia.

 

 Jarmark bożonarodzeniowy w Opolu

 

Jarmark bożonarodzeniowy w Opolu

Jarmark bożonarodzeniowy w Opolu zlokalizowany jest wokół tamtejszego rynku. Jest on mniejszy niż ten we Wrocławiu, ale zaryzykuję stwierdzenie, że fajniejszy.

 

Jarmark bożonarodzeniowy w Opolu

Na straganach można znaleźć słodkości, jak gofry, czy naleśniki, a także różne wędliny, napoje, ozdoby świąteczne, czy rękodzieło. Pojawił się też Wiatrak Bożonarodzeniowy, w którym można było napić się grzańca  w specjalnym, jarmarkowym kubeczku. 

 

Świąteczne iluminacje w Opolu

Chciałam sobie taki sprawić na pamiątkę, ale gdy wśród straganów znalazłam to, czego szukałam od dłuższego czasu, czyli malutkiej bombki na choinkę w kształcie Ciastka, byłam tak uradowana, że o tym zapomniałam. Dokupiłam jeszcze bombeczkę w kształcie czerwonego autka. No cudowności! <3


Mini bombki Ciastek i czerwone autko

Tym, co wyróżnia opolski jarmark bożonarodzeniowy od tych, które do tej pory widziałam, jest wyznaczone miejsce z ogniskiem, wokół którego można usiąść i się rozgrzać. Zrobiło to na mnie duże wrażenie. Ciepełko jest przyjemne, a dźwięk świątecznych piosenek umila czas. Zdziwiło mnie natomiast, że w różnych miejscach jarmarku puszczane są odmienne piosenki, które częściowo na siebie nachodziły.

 

Jarmark bożonarodzeniowy w Opolu

 

Z atrakcji były też Koło Młyńskie, Mikołajowa Karuzela z saniami i reniferami oraz wenecka bajkowa karuzela dla najmłodszych. Przeglądając zdjęcia w Internecie, zachwyciła mnie pierwsza z karuzel i stwierdziłam, że jeśli wstęp nie będzie kosztował milionów monet, to się na nią wybiorę. Na miejscu okazało się, że los mi sprzyja i bilet na Koło Młyńskie kosztuje 10 zł, więc poszłam. Było super

 

Jarmark bożonarodzeniowy w Opolu

Karuzela nie kręciła się ani za szybko, ani za wolno. Nie trzeba było się kurczowo trzymać poręczy, żeby nie wypaść, więc fajnie (całe szczęście, bo inaczej nie udałoby mi się namówić Mamy, żeby na nią wsiadła). Widok z góry na jarmark był wspaniały. Koło Młyńskie było podświetlane i miało taki hmm... romantyczny klimat rodem z filmów. Nie wiem, ile dokładnie trwał przejazd, ale na szczęście nie był za krótki (chociaż nie pogardziłabym jeszcze kilkoma minutami).

 

Jarmark Bożonarodzeniowy w Opolu

 

Dla najmłodszych były poustawiane specjalne domki z bajkami Hansa Christiana Andersena. Można było zobaczyć Królową Śniegu, Dziewczynkę z zapałkami, czy Księżniczkę na ziarnku grochu. Ciekawa sprawa, choć ekspozycja tylko się okręcała, zabrakło mi bajki w postaci audio. Na jarmarku podobała mi się też choinka i fajne iluminacje świetlne - idealne do robienia zdjęć. 

 

Jarmark bożonarodzeniowy w Opolu

Podsumowując, jarmark bożonarodzeniowy w Opolu bardzo mi się spodobał. Udało mi się spełnić marzenie o malutkiej bombce w kształcie piernikowego ludka i pierwszy raz przejechać się Kołem Młyńskim. Polecam! Jarmark można odwiedzać do 23 grudnia.

 

Świąteczna playlista 2022

Na koniec przygotowałam jeszcze świąteczną playlistę. Znalazły się na niej aż 72 piosenki, więc jest czego słuchać. Znajdziesz tu zarówno lubiane klasyki, jak i współczesne utwory. Miłego słuchania! 🎶


 
 
 
***
 
Byłaś kiedyś na jarmarku bożonarodzeniowym?
 
Jakie piosenki goszczą na Twojej świątecznej playliście? 

5 komentarzy:

  1. Jejku 😍Chciałabym wybrać się na taki jarmark. Ja byłam 3 lata temu w mieście Chełm na jarmark świątecznym. Te zbyło fajnie tylko zabrakło mi tam gorącej czekolady i grzanego wina :)

    Cudne zdjęcia, wspaniały świąteczny Klimacik 😍

    Wesołych świąt Bożego Narodzenia Moniko ❤️⭐

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o piosenki świąteczne to mam słabość do " Wonderful dream" Melanie Thornton, kocham też " Carol of the bells" w wykonaniu Lindsey Stirling, a także " Mary did you know", "Noel", "Hallelujah" Pentatonix ❤️

      Usuń
  2. Nigdy nie byłam na Jarmarku Świątecznym.
    Nie wiedziałam że w Opolu też jest taka impreza.
    A ze Świątecznych Piosenek, to u mnie rządzi „Last Christmas„ (nie tylko Wham!, ale i dziewczyny z The Cheetah Girls, zrobiły fajny kawałek) no i „All i Want for Christmas is you” tylko nie w wykonaniu Mariah Carey, ale Agnes i Mansa Zelmerlowa :D
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń