10 listopada 2019

5 przydatnych narzędzi dla blogera część 2

Narzędzia dla blogera

Hejka!

Jakich narzędzi używać, by ułatwić sobie tworzenie nowych wpisów na bloga? Zapraszam!


W marcu stworzyłam wpis, w którym zebrałam 5 narzędzi, które ułatwią pracę każdemu blogerowi. Zauważyłam, że spodobał Wam się ten post, więc przygotowałam jego kolejną część. Tym razem w zestawieniu zawarłam 4 strony internetowe oraz 1 aplikację na telefon. Narzędzia te są darmowe (w aplikacji część rzeczy jest płatnych, ale te ogólnodostępne są w zupełności wystarczające) i nie wymagają zakładania konta. Bez zbędnego przedłużania zaczynajmy!





Darmowy internetowy licznik słów


Darmowy licznik słów online

Ile.liter.pl to strona, na której możesz sprawdzić, z ilu wyrazów składa się tekst, który napisałaś. Wiedza ta jest szczególnie przydatna przy blogowych współpracach, gdy marka zleca nam napisanie postu na określoną liczbę słów, albo podczas pisania pracy zaliczeniowej na studia, żeby pocieszyć się, że już tak dużo słów przelaliśmy na wirtualny papier. Narzędzie to może służyć zarówno do celów biznesowych, jak i prywatnych (własna satysfakcja).




Mojo - Stories Editor

 

Aplikacja do tworzenia ruchomych stories


To aplikacja, dzięki której stworzysz ruchome treści na swoje InstaStory, np. informujące o tym, że na blogu pojawił się już nowy wpis. Do niedawna była dostępna tylko dla użytkowników systemu iOS, ale teraz mogą z niej korzystać również posiadacze androida. W Mojo - Stories Editor znajduje się 7 kategorii: minimalizm, fotografia, grid, moda, kinematografia, wiadomości, klasyczna, zgodnie z którymi posegregowane są szablony, czyli gotowe zestawy ramek oraz układ kadrów. Możesz je dostosować do swoich potrzeb, wybierając rodzaj, krój oraz kolor czcionki, a także umieszczając własne zdjęcia. Część z nich jest darmowa, a za niektóre trzeba zapłacić. Po zmodyfikowaniu szablonu wg uznania wystarczy zapisać go na telefonie, a później dodać na Insta Story. Nie ma tu nic skomplikowanego, a efekt robi wrażenie! Info z ostatniej chwili- dzisiaj zauważyłam, że można dodawać muzykę! Wybór jest naprawdę duży. Jestem zachwycona nową opcją.




Hemingway Editor



5 przydatnych narzędzi dla blogera część 2


Na tej stronie możesz sprawdzić poprawność oraz czytelność napisanego przez siebie tekstu. Przy okazji dowiesz się, jaka jest liczba słów, a także liter, znaków, szacowany czas czytania, ilość zdań i akapitów. Korzystanie z Hemingway Editora jest darmowe, wystarczy wkleić tekst w odpowiednim miejscu. Narzędzie dostępne jest w języku angielskim, stąd też lepiej radzi sobie z tym językiem (przyda się przy zagranicznych współpracach), ale z polskim też daje sobie radę.




Content Idea Generator


Creator pomysłów na tytuł wpisu

Nie masz pomysłu na nowy wpis? Każdemu blogerowi czasem się to zdarza. Nie ma co załamywać rąk, tylko zerknąć do generatora pomysłów. Narzędzie to podpowie gotowy pomysł na tytuł postu. Możesz go wykorzystać w takiej postaci lub zmodyfikować, a może będzie inspiracją, punktem wyjścia i dzięki niemu wpadniesz na nowy pomysł? Warto spróbować! Content Idea Generator jest dostępny tylko w języku angielskim, ale myślę, że nie będzie to stanowiło dużego problemu. Podstawowa znajomość tego języka wystarczy. Poza tym w razie kłopotów zawsze można skorzystać z pomocy, chociażby Tłumacza Google czy słownika Diki.





Design Seeds


5 przydatnych narzędzi dla blogera część 2

Jest to narzędzie, które pomoże Ci znaleźć ciekawe połączenia kolorystyczne inspirowane zdjęciami.  Możesz obejrzeć ciekawe zestawienia, zobaczyć, które kolory dobrze ze sobą współgrają, a także odkryć niecodzienne odcienie kolorów. Zaletą Design Seeds jest to, iż na stronie podane są zapisy szesnastkowe danych kolorów (np. #6F3B48), dzięki czemu można łatwo je odnaleźć w programach graficznych, np. w Canvie i  wykorzystać przy tworzeniu grafik. Strona jest dostępna w języku angielskim


***

Jakich narzędzi  używasz, by ułatwić sobie blogowanie?

18 komentarzy:

  1. Czasami korzystam z liczenia słów itp., pozostałych nie znałam, ale Design Seeds mi wpadł w oko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie używam tego typu narzędzi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Nie trzeba korzystać ze wszystkich, ale niektóre są bardzo pomocne. ;)

      Usuń
  3. Przydatny post. Jak ktoś się zna na takich sprawach to z chęcią skorzysta. Ja niestety nie umiem korzystać z takich stronek, ale ostatnio powolutku się do tego przełamuję. Fajnie, że tworzysz posty pomocne dla blogerów :) To piękne z Twojej strony :)

    buziaki, miłego dnia Niepodległości <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci, Iwetto! <3 Korzystanie z tych stron to naprawdę nic trudnego, nie ma się czego obawiać. Powolutku, we własnym tempie sprawdzaj sobie ich możliwości. A może któraś Ci przypasuje? ;) Jest mi bardzo miło, że doceniasz moje starania, by tworzyć pomocne wpisy. Myślę, że warto dzielić się takimi ciekawostkami. ;)

      Buziaki! <3

      Usuń
  4. Przyznaję, że rzadko kiedy używam takich narzędzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto się przekonać do tych narzędzi, bo potrafią ułatwić pracę. Ale oczywiście nic na siłę. ;)

      Usuń
  5. znam program Design Seeds :) Bardzo często go używam przy robieniu zdjęć. Świetny program :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mega przydatny post, o wielu rzeczach nie wiedziałam także dodaje sobie stronę jako zakładkę i na pewno będę tu wracać ! <3
    Zapraszam do siebie kochana na bloga ale także na mój kanał na yt :)
    stay-possitive.blogspot.com
    https://www.youtube.com/channel/UCuIH9j67mIcs1MNwx1OzCsg?view_as=subscriber

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny wpis, na 100% skorzystam z którejś tych stron. Wspaniałe rady. Niestety nigdy wcześniej o żadnej nie słyszałam, więc niczym nie ułatwiałam sobie blogowania. Jednak skoro teraz natrafiłam na takie wskazówki to będę tworzyć więcej postów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że post okazał się dla Ciebie przydatny. <3 Dziękuję za miłe słowa. :)

      Usuń
  8. O, nie znam tych narzędzi - musze się im bliżej przyjrzeć. Dzięki za namiary!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma sprawy. Polecam się na przyszłość! :D
      Pozdrawiam! :)

      Usuń