19 listopada 2019

Stylizacja - inspiracja: współczesna Pocahontas

Musztardowy sweterek, ruda bluzka, ciemnoszara spódniczka, czarne baleriny, indiańskie warkoczyki, niebieska bransoletka

Hejka!

Jak ubierałaby się Pocahontas, gdyby żyła współcześnie? Zapraszam!


(...) Ulewa jest mą siostrą, strumień bratem
A każde z żywych stworzeń to mój druh
Jesteśmy połączonym z sobą światem
A natura ten krąg życia wprawia w ruch (...)

- Edyta Górniak Kolorowy wiatr -  

Bluzka z wilkiem Auchan, szara spódniczka Cropp, czarne baleriny Biedronka,



Pocahontas oczami Disney'a


Pocahontas to ciekawa świata i wrażliwa dziewczyna,  córka wodza Indian. Pewnego dnia poznaje przystojnego Johna Smitha. Pocahontas musi odnaleźć swoją życiową drogę i znaleźć sposób, by pogodzić odmienne światy: rdzennych Indian oraz przybyszów z Anglii.



W wersji Disney'a  Pocahontas została ukazana jako 18-letnia dziewczyna. Natura obdarzyła ją długimi, kruczoczarnymi włosami oraz brązowymi oczami. Jest wysoka. Jej ubiór stanowi jasna sukienka z asymetrycznym dekoltem. Ważnym elementem jej stroju jest niebieski naszyjnik, który należał kiedyś do jej mamy. Na prawym ramieniu ma czerwony tatuaż w formie bransolety. Dziewczyna chodzi boso.

Ruda bluzka z wilkiem, szara spódniczka, brązowy pasek, indiańskie warkoczyki z piórkami, niebieska bransoletka




Pocahontas - historia prawdziwa


Niewiele osób wie, że animowany film został oparty na prawdziwej historii indiańskiej dziewczyny, jednak nieco się od niej różni. W rzeczywistości bohaterka miała na imię Matoaka (białe piórko), natomiast Pocahontas (mała psotnica, łobuziara) to jej przydomek z dzieciństwa. W momencie, gdy poznała Johna Smitha, miała 10 lub 11 lat, natomiast on 27. Ich relacja nie była romantyczna, lecz przyjacielska. Istnieją też wątpliwości, czy Pocahontas faktycznie uratowała mężczyznę przed egzekucją.

Ruda bluzka Auchan, szara spódniczka Cropp, czarne baleriny Biedronka, brązowy pasek, niebieska bransoletka, indiańskie warkoczyki


Współczesna Pocahontas - moja stylizacja


Moje wyobrażenie współczesnej Pocahontas nieco różni się oryginału, gdyż nie przepadam za skąpymi strojami. Poza tym jest jesień, więc raczej więcej zakrywamy, niż odkrywamy ze względu na panujące temperatury. W mojej stylizacji postawiłam na kolory i elementy, które kojarzyły mi się z Pocahontas, naturą oraz obecną porą roku

Bluzka z długim rękawem, spódniczka, baleriny, cienki pasek, bransoletka, piórka we włosach


Ruda bluzka, szara spódniczka, musztardowy sweterek




Rudo- brązowa bluzka z długim rękawem i napisem Just to be urzekła mnie nie tylko swą barwą, ale także rysunkiem wilka (jest uroczy). Jest to dla mnie kwintesencja jesieni. Dobrałam do niej ciemnoszarą spódniczkę w kształcie litery A. Ma on co sznureczki, które można zawiązać, ale tym razem schowałam je do środka, a zdecydowałam się na cienki, brązowy pasek, który pięknie podkreśla talię. Na górę ubrałam mój ulubiony musztardowy sweterek, o którym wspominałam w ostatnim czasie nie raz. 

Musztardowy sweterek, szara spódniczka, niebieska bransoletka,


Czarne baleriny, niebieska bransoletka, indiańskie warkoczyki i jesienny listek


Na stopy powędrowały czarne dziurkowane baleriny z kokardkami oraz złotymi elementami. Początkowo chciałam pokusić się o brązowe botki na obcasie, ale skracałyby mi optycznie nogi, a po drugie były schowane w piwnicy, a nie chciało mi się iść ich szukać. O tej porze roku naturalne oświetlenie jest na wagę złota, więc wolałam wybrać buty, które były pod ręką. Myślę, że dobrze wpasowały się w całość.  

Współczesna Pocahontas na tle choinek


Ze względu na to, iż nie posiadam  niebieskiego naszyjnika, zdecydowałam się bransoletkę w tym kolorze. Stylizację dopełnia żółty, jesienny liść. We włosy wpięłam indiańskie warkoczyki ozdobione piórkami. 


***

 Jak Ci się podoba outfit współczesnej Pocahontas?

Używasz paska w swoich stylizacjach?

17 komentarzy:

  1. Uroczo :D Paski lubię, ale tylko w spodniach - w sumie tylko spodnie/dresy/legginsy noszę :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. <3 Pasek zwykle kojarzy się ze spodniami, a ja chciałam wyjść poza ten utarty schemat i zestawiłam go ze spódniczką. :D

      Usuń
  2. Ruda bluzeczka jest prześliczna, a grafika wilka wygląda bardzo uroczo. Podoba mi się Twoja interpretacja współczesnego stroju Pokahontas. To naprawdę ciekawa modowa zabawa.
    Miło, że na blogu dzielisz się nie tylko wiedzą i inspiracjami na temat stylizacji, ale napisałaś też coś więcej o historii głównej bohaterki - wcześniej nie wiedziałam, że ta bajka jest wzorowana na prawdziwych wydarzeniach.
    Coraz częściej używam paska w swoich stylizacjach, ale głównie dotyczy to spodni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że bluzeczka i Tobie się spodobała. <3 Dziękuję. <3 Lubię wyszukiwać takie ciekawostki dla zaspokojenia własnej ciekawości. Jest mi bardzo miło, że zwróciłaś na ten aspekt uwagę. ;)
      Pasek kojarzy się głównie ze spodniami, a ja postanowiłam go trochę odczarować i zaproponować go jako dodatek do spódniczki. ;)

      Usuń
  3. Pocahontas to jedna z moich ulubionych bajek jakie oglądałam gdy byłam malutka. Mam nawet gdzieś w szafce tę bajkę na DVD :) Nie wiedziałam, że została ona nakręcona na faktach autentycznych :) Fajnie, że oprócz stylizacji, wspomniałaś o tym, dla mnie to miłe zaskoczenie :)

    Bardzo mi się podoba Twoja współczesna wersja tej postaci :) Te warkoczyki z piórkami robią wspaniałą robotę :) Śliczny masz ten sweterek musztardowy :) To mój ulubiony kolor :) Cóż więcej mogę dodać, pięknie wyglądasz Moniko! <3

    PS. A pasek w stylizacji jest u mnie zawsze mile widziany :) Szczególnie do jeansów gdy mi się zsuwają :D

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co za wspomnienia! <3 Też bardzo lubię Pocahontas. Oprócz ciekawej fabuły, ten film animowany ma piękną ścieżkę dźwiękową. <3 Cieszę się, że zwróciłaś uwagę i doceniłaś ciekawostkę, którą się podzieliłam. ;)

      Dziękuję Ci pięknie, Iwetto za tyle miłych słów. Jestem szczęśliwa, że stylizacja Ci się spodobała. ;)

      He, he, pasek zawsze poratuje przy nieco luźniejszych spodniach. :D

      Pozdrawiam także! :*

      Usuń
  4. Moim zdaniem w każdej opowieści jest ziarno prawdy , resztę ludzie dodają ;-) Bardzo fajny zestaw, podoba mi się bardzo bransoletka w turkusowym kolorze :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że Pocahontas naprawdę mogłaby założyć taką stylizację! :) Kocham tę serię interpretacji księżniczek Disneya, jest niesamowita! Oczarowujesz jak prawdziwa księżniczka! Czekam teraz na swoją ulubioną postać, która nie do końca była księżniczka, ale pokochałam ją najbardziej z całej Disneyowskiej paczki- Mulan :D Stylizacja świetna, bardzo ładnie dopasowana kolorystycznie, ładne jesienne kolory :) No ja jestem po prostu zachwycona! <3
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci, Klaudio za komplementy oraz pomysł na kolejną Stylizację - inspirację. Mulan to dla mnie wyzwanie. Nie będzie łatwo, ale myślę, że dam radę! ;)
      Też serdecznie Cię pozdrawiam! :*

      Usuń
  6. Podoba mi się Twoja współczesna wersja Pocahontas :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Thank you so much Moni!! I'm so happy that you liked my jewelry and shoes :) and I really appreciate your sweet words! Happy weekend! Kss

    ♥ ★ ♥ GINGER COLLAGE ♥ ★ ♥

    OdpowiedzUsuń