4 lutego 2022

Co się zmieniło w Kolejkowie we Wrocławiu? I Moja druga wizyta

Kolejkowo we Wrocławiu - Dworzec Świebodzki

Hejka!

Zapraszam Cię w podróż do Kolejkowa.

W podsumowaniu stycznia wspomniałam, że miałam okazję po raz kolejny odwiedzić Kolejkowo we Wrocławiu. Dziś przyszedł czas, by podzielić się wrażeniami z wycieczki do tego miejsca. Relację z mojej pierwszej wizyty tam i dużo ciekawostek przeczytasz we wpisie Świat w miniaturze: Kolejkowo Wrocław.

Plaża Kolejkowo we Wrocławiu

 

Co się zmieniło w Kolejkowie we Wrocławiu?

 

Nowe elementy i możliwości

W niektórych miejscach na balustradach pojawiły się przyciski, dzięki którym możemy poczuć się częścią Kolejkowa i wprawić w ruch pewne elementy, np. sterować windą, drzwiami, za którymi kryje się szczekający pies, podnośnikiem w warsztacie samochodowym. Naprawdę fajna sprawa! To nie koniec zmian. Zimowa sceneria została ubogacona, m.in. o jarmark bożonarodzeniowy i lodowisko. Na plaży pojawiło się więcej atrakcji - stoisko z rybami, a morze nie jest już tylko pomalowane farbami, ale zostało pokryte szklaną taflą. To tylko część nowości, które udało mi się wychwycić. 

 

Kolejkowo we Wrocławiu

Zwiedzanie z przewodnikiem 

Za drugim razem dostrzegłam też więcej szczegółów, a to wszystko za sprawą pani przewodnik (za pierwszym razem zwiedzałam samodzielnie). Część rzeczy, które opowiadała było mi znane - wyczytałam je w ulotce lub na stronie Internetowej, ale trochę się też dowiedziałam.

 

Miasto z Piernika Kolejkowo we Wrocławiu

 

Wystawa czasowa: Miasto z Piernika

Największą atrakcją dla mnie (i tym, na co czekałam najbardziej) było Miasto z Piernika. Jest to wystawa czasowa, którą można podziwiać od 25 listopada do 28 lutego (więc zostało jeszcze chwila). Uwierzysz, że miasto zostało wykonane z prawdziwego piernika? 
 
Do jego budowy zużyto: 
🥧 1,2 tony piernikowego ciasta,
🍬 32 kg cukru pudru, 
🍋 110 cytryn, 
🥚 312 jajek, 
🍪 28 kg korzennych przypraw,
🍯 120 kg miodu. 
 
Wszystkich 🏠 chatek powstało aż 300, a ponadto znajdziesz tam 2 🍫 czekoladowe 🚆 pociągi. Mega! Ależ tam pachniało piernikiem i świętami! Coś wspaniałego! Żałuję tylko, że zwiedzanie Miasta z Piernika było zostawione na sam koniec i przez to nie spędziłam tam tyle czasu, ile chciałam. Możliwość obejrzenia piernikowej wystawy jest wliczona w cenę biletu (nie trzeba już nic dopłacać, ani kupować osobno).

 

Miast z Piernika Kolejkowo we Wrocławiu

Kolejkowo - ceny biletów w 2022 roku

Pozostając przy cenach biletów, to od mojej poprzedniej wizyty wzrosły (być może jest to spowodowane powiększeniem Kolejkowa o wystawę czasową). Za bilet normalny zapłacimy teraz 29 zł, za ulgowy - 23 zł. Z kolei bilety grupowe to wydatek rzędu 27 zł za bilet normalny i 20 zł za bilet ulgowy. Zauważyłam na stronie, że doszła możliwość wykupienia warsztatów modelarstwa dla dzieci. Jak widać Kolejkowo wciąż się rozwija i rozrasta, co mnie bardzo cieszy. Jestem ciekawa, jakie kolejne atrakcje tam powstaną.

 

Lodowisko Kolejkowo Wrocław

***
 
Jakie inne miejsca warto odwiedzić będąc we Wrocławiu?

 

16 komentarzy:

  1. Piękne miejsce, chętnie zobaczę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super miejsce :) piernikowo wygląda bajkowo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy tam nie byłam, a wygląda to naprawdę przepięknie! Matko, aż się zakochałam. Muszę przekonać chłopaka, żebyśmy się tam wybrali, to robi to ogromne wrażenie!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powodzenia w przekonywaniu chłopaka. ;) I jak już Ci się uda, życzę przyjemnej wizyty w Kolejkowie. ;)

      Dziękuję i pozdrawiam! ;)

      Usuń
  4. Nie wiedziałem, że we Wrocławiu też jest. Na Górnym Śląsku mamy w Gliwicach coś takiego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak na razie Kolejkowo jest tylko w tych dwóch miastach, we Wrocławiu i właśnie w Gliwicach. ;)

      Usuń
  5. Witam serdecznie ♡
    Uroczo ^^ Tyle razy być we Wrocławiu i nie obejrzeć tego słodkiego miejsca... no spore mam zaległości. Uwielbiam to miasto, ale rzadko je zwiedzam. Najczęściej jadę tak o, po prostu, jeść i tłuc się tramwajami. W moim mieście tego nie ma, a że mieszkam na wsi to już w ogóle :) Wrocław ma sporo ciekawych miejsc, które warto odkryć :) Chyba muszę sobie zaplanować małą krajoznawczą wycieczkę, dziękuję za inspiracje :) Wspaniały wpis!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, Klaudio! ;)

      Dziękuję Ci za odwiedziny i miłe słowa. <3 Kiedyś Kolejkowo znajdowało się na Dworcu Świebodzkim, a dopiero w zeszłym roku zostało przeniesione do galerii handlowej Sky Tower. ;) Kolejkowo można też zobaczyć w Gliwicach.

      Cieszę się, że wpis Ci się spodobał. ;)

      Buziaki! ;*

      Usuń
  6. Niestety nie zdazylam sie wybrac,gdy bylam ostatnim razem w Polsce. Fajnie, ze dzieki Tobie moglam chociaz w ten sposob zobaczyc Kolejkowo we Wroclawiu :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że wirtualna wycieczka Ci się spodobała. ;) Zerknij do pierwszej części wpisu - znajdziesz tam więcej zdjęć i ciekawostek o Kolejkowie. ;)

      Dziękuję i też pozdrawiam! ;)

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. We Wrocławiu jest wiele fajnych miejsc, które warto odwiedzić. Wszystko jeszcze przed Tobą. ;)

      Usuń
  8. Cześć Moniś :)

    Wrocław to śliczne miasto, chciałabym się tam kiedyś wybrać na wycieczkę. Kolejkowo robi piorunujące wrażenie, pięknie tam! Moje serce skradło miasto z piernika - robi mega wrażenie. Pierniki uwielbiam :) Jarmark bożonarodzeniowy bardzo realny i to lodowisko mi się mega podoba :)

    Ja jestem z Lubelszczyzny to u nas mogę Ci polecić do zwiedzenia jakbyś kiedyś była w Lublinie - Zamek Lubelski, muzeum na Majdanku ( były nazistowski obóz koncentracyjny) oraz stare Miasto w Lublinie :)

    Pozdrawiam Cię serdecznie, buziaki i przytulas przesyłam :**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, Iwetto! ;)

      Jako, że widziałam już Kolejkowo, to moje serce też skradło Miasto z Piernika. <3

      Bardzo dziękuję za polecenia. Lubię odwiedzać nowe miejsca, więc może kiedyś uda mi się zawitać w Twoje strony. ;)

      Dziękuję i też ślę przytulasy! ;*

      Usuń