22 lutego 2022

Wrangler, Guess, Lilou... Jak wymawiać nazwy tych marek?

Loga marek Guess, Lilou, Wrangler, Half Price, Tous

Hejka!

Sprawdź, czy prawidłowo wymawiasz nazwy tych marek.

 

 

Z serii jak wymawiać nazwy marek pojawiły się już dwa wpisy. Przyszedł czas na kolejną odsłonę. Jedne marki znikają, inne się pojawiają, czasem ciężko za tym wszystkim nadążyć. W zależności, z jakiego kraju się wywodzą, wymowa ich nazw może się różnić. Aby ułatwić Ci poruszanie się w tym gąszczu, stworzyłam ten wpis i zebrałam w nim kilkanaście marek. Zaczynajmy!

 

Sprawdź, czy wymawiasz nazwy tych marek poprawnie!

 

ASOS [EJESOŁES] - brytyjski sklep online zajmujący się sprzedażą odzieży i kosmetyków. Firma powstała w roku 2000 jako As Seen On Screen i reklamowała się hasłem: Kup to, co widzisz w filmie i telewizji (skupiała się wówczas na sprzedaży imitacji ubrań z filmów). Założycielem Asos jest Nick Robertson.

 

C&A [SI END EJ; CE UND A; CE I A] - to międzynarodowa sieć sklepów odzieżowych. Jej nazwa to skrót od imion braci Brenninkmeijer Clemensa i Augusta, którzy w 1841 roku wyemigrowali z Niemiec i założyli firmę. C&A ma pod swoimi skrzydłami takie marki jak: Angelo Litrico, Canda, Clockhouse, Jinglers, Palomino, Westbury, Yessica oraz Your Sixth Sense.

 

Chloé [KLOE] - nazwa francuskiego domu mody założonego przez Gaby Aghion w 1952 roku. Zasłynął tym, że jako pierwszy zaczął oferować kolekcje pret-a-porter (gotowe do noszenia, produkcja seryjna) dla kobiet. Nazwa wzięła się od imienia przyjaciółki założycielki - Chloé Huysmans. Marka zajmuje się tez produkcją perfum.

 

Sprawdć, czy poprawnie wymawiasz nazwy znanych marek


Guess [GES] - amerykańska firma odzieżowa stworzona przez czterech braci Georges'a, Armanda, Paula i Maurice'a Marciano w 1981 roku. Historia powstania nazwy jest bardzo ciekawa i dosyć nietypowa. Bracia wpadli na nią podczas drogi w dół Olympic Boulevard w Los Angeles. Mijali wtedy, jak co dzień, billobard McDonalda, który głosił: Guess what’s in our new Big Mac? Tak zaintrygował ich ten napis, że postanowili wykorzystać jego pierwsze słowo jako nazwę własnej marki. Dla podkreślenia słowa Guess zawarli oni w logo znak zapytania, a całość wpisali w odwrócony trójkąt. Kropka w znaku zapytania też jest trójkątem i wskazuje USA, dla podkreślenia pochodzenia marki. Numery 1201 i 1203 symbolizują nr apartamentów pierwszego biura na 12 piętrze Broadway w LA. Natomiast słowa washed oraz jeans wewnątrz logo to nawiązanie do produktu, od którego wszystko się zaczęło.
 

Half Price [HAF PRAJS] - polski odpowiednik sklepu TK Maxx; właścicielem sieci jest Dariusz Miłek, założyciel CCC. Half Price w swojej ofercie posiada odzież, obuwie, akcesoria, kosmetyki, zabawki, wyposażenie i produkty do domu. Sprzedawane są tam znane marki, w tym luksusowe, w niższych cenach. 


Sprawdź, czy dobrze wymawiasz nazwy tych marek


Hermes [ERMES] - założony w 1937 roku, przez Thierry’ego Hermèsa, luksusowy francuski dom mody. Początkowo zajmował się sprzedażą akcesoriów jeździeckich. Najsłynniejszym produktem Hermesa jest torebka Birkin.

 

Liu Jo [LJU DŻO] - włoska firma modowa powstała w 1995 roku. Jej założycielami są bracia Marchi.

 

Lilou [LILU] - polska marka (nie miałam o tym pojęcia) oferująca personalizowaną biżuterię, założona przez Magdalenę Mousson - Lestang. Kojarzona jest ze sznurkowymi bransoletkami z zawieszką. Lilou początkowo miało być Camelią, jednak nazwa ta wydała się właścicielce zbyt poważna. Przeglądając stronę internetową z francuskimi imionami natrafiła na Lilou i tak jej się spodobała, że postanowiła nazwać tak swoją firmę. Pierwsza, zakręcona litera l ma nawiązywać do supełków na sznurkach.

 

Oysho [OJSZO] - hiszpańska marka odzieżowa należąca do Inditexu. Powstała w 2001 roku i w swojej ofercie ma przede wszystkim bieliznę.


Sprawdź, czy dobrze wymawiasz nazwy znanych marek.


River Island [RIWER AJLEND] - brytyjska marka odzieżowa powstała w 1948 roku. Początkowo nazywała się Chelsea Girl, Ltd., jednak w 1988 roku została przemianowana na River Island. Kilka lat temu zniknęła z Polski, ale jej produkty można kupić online.


Tous [TOUS] - hiszpańska marka biżuteryjna, założona w 1920 roku przez małżeństwo - Teresę Ponsa Mas i Salvadora Tous Blavi. Jej znakiem rozpoznawczym jest motyw misia.


Uterqüe [UTERKŁE] - firma odzieżowa należąca do hiszpańskiej grupy Inditex. Została powołana do życia w 2008 roku. Marka wycofuje się z rynku, ma zostać wchłonięta przez siostrzany brand Massimo Dutti.


Wrangler [RANGLER] - jedna z najpopularniejszych marek jeansów na świecie, założona w 1904 roku przez C.C. Hudsona. Wrangler po angielsku (American English) oznacza kowboja. Nie jest to bez znaczenia, gdyż spodnie tej marki były popularne wśród kowbojów, jeźdźców rodeo, gwiazd muzyki country.


Poprzednie wpisy z serii znajdziesz poniżej:

💬 Czy wiesz, jak poprawnie wymawiać nazwy tych marek?

💬 Zara, 4F, Quechua... Jak wymawiać nazwy tych marek?


***

Znasz którąś z marek?

Która ciekawostka lub wymowa zaskoczyła Cię najbardziej?

 

22 komentarze:

  1. Some of these brands were favorouites for me, but now I usually sew most of my clothes =)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy pomysł na post ;)

    https://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Teraz nie ma żadnych wątpliwości:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny wpis, totalnie inny i przede wszystkim bardzo przydatny. Szczerze mówiąc kilka z zaprezentowanych marek jest mi kompletnie nieznana :D
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Natalko! ;) Cieszę się, że tak ciepło przyjęłaś mój wpis. ;)

      O, to dowiedziałaś się czegoś nowego. :D

      Przesyłam Ci gorące pozdrowienia! ;*

      Usuń
  5. Wiele osób nie wie o tym jak się je wymawia, ja o większości nie wiedziałam haha!

    OdpowiedzUsuń
  6. To prawda , wiele zachodnich marek jest w naszym kraju ma spolszczone nazwy. Prawdopodobnie bierze to sie jeszcze z czasow gdy angielski w Polsce byl rzadkoscia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Cześć Moniczko! :)

    Świetny wpis. Kurczę kilka nazw źle wymawiałam ale spróbuję się nauczyć je poprawnie wymawiać :) No i czekam na kolejny taki wpis, bo mega je lubię :)

    Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego wieczoru :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, Iwetto! ;)

      Dziękuję. <3 Super, że dałaś znać, że chciałabyś zobaczyć kolejną część. Z chęcią przygotuję kolejny taki wpis. ;)

      Przesyłam Ci gorące pozdrowienia! ;*

      Usuń
  8. Większość z tych marek kojarzę, i oczywiście ich nazwy zawsze wymawiałam źle :D
    No, prawie zawsze- C&A i Half Price, oraz Tous wymawiałam dobrze ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że znasz większość marek. ;)Nikt nie jest nieomylny. :D

      O, brawo! ;)

      Dzięki za odwiedziny, pozdrawiam! ;)

      Usuń
  9. Bardzo się cieszę, że trafiłam na Twój post, bo ja często ma problem z właściwą wymową poszczególnych marek. Zwłaszcza nie wiedziałam jak prawidłowo wymawiać ASOS :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mi niezmiernie miło, że mój wpis okazał się dla Ciebie pomocny. ;)
      Jeśli chodzi o markę ASOS to wydaje mi się, że sporo ludzi nie wie, jak powinno się wymawiać jej nazwę. :D Ale teraz już będą wiedzieć. ;)

      Usuń
  10. Bardzo fajny pomysł na wpis. Przyznam się, że ja się czegoś nauczyłam :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawy pomysł na wpis. Nie wiedziałam, że tak wymawia się ASOS. Ja zawsze słyszałam wszędzie po prostu "asos" albo "ejsos" ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. ;) Mam podobne doświadczenie w temacie ASOSa. Fajnie jednak wiedzieć, jak powinno się prawidłowo wymawiać tę nazwę. ;)

      Usuń