1 lutego 2022

Podsumowanie miesiąca: styczeń 2022

Styczeń 2022

Hejka!

Zapraszam Cię na podsumowanie stycznia.

 

Styczeń przyniósł mi wiele ciekawych wydarzeń, a na pożegnanie zaserwował porywisty wiatr. Dobrze, że obyło się bez śnieżycy. A jaka pogoda była u Ciebie?


Orszak Trzech Króli


Orszak Trzech Króli

Po rocznej przerwie powrócił Orszak Trzech Króli. W tym roku trwał wyjątkowo krótko - ok. godziny, a to ze względu na to, że nie było tradycyjnych mini przedstawień uczniów szkół. Za to atrakcją dla dzieci był przejazd kolejką przez miasto. Super sprawa. Sama bym się z chęcią przejechała, ale wszystkie miejsca były już zajęte. ;P Trzej królowie poruszali się konno - dwójka jechała, a trzeci prowadził konia. Podczas przemarszu śpiewaliśmy kolędy i pastorałki, zaczął nawet padać śnieg. Także zima pełną parą.

 

Autobiografia Lisa Reid - "Oczy Anioła"

 

Lisa Reid - Oczy anioła

Książka stanowi autobiografię Lisy, która w wieku 14 lat straciła wzrok. Ukazuje ona drogę, jaką pokonała, jej relacje z bliskimi oraz Ami, psem przewodnikiem. Mimo wielu trudności, chorób i nieszczęść nie poddała się. Starała się żyć, jak normalna dziewczyna. Czytało mi się ją szybko i przyjemnie, a to za sprawą poczucia humoru bohaterki, która od czasu do czasu wtrącała jakieś żarty - nazywała to Lisowym poczuciem humoru. Bardzo fajna książka. 


Balet


Przedstawienie baletowe Cesarski słowik

W styczniu wybrałam się na przedstawienie baletowe, pt. Cesarski słowik. To było wspaniałe przeżycie! Narrator był obecny, ale tylko w kluczowych momentach, a główną rolę odgrywał ruch, taniec. Feeria barw (piękne, radosne, pastelowe kolory, czyli tak jak lubię), efekty świetlne, świetnie przygotowana scenografia, muzyka świetnie oddająca klimat Chin, przepiękne stroje i choreografia. Ciężko opisać to słowami, to trzeba zobaczyć. Nie raz miałam ciarki. Jestem pod wrażeniem całego przedsięwzięcia. Niełatwo zgrać tylu ludzi. Gdy nadarzy się okazja, z chęcią wybiorę się na kolejny spektakl.

 

 


Pierwsza zimowa sesja zdjęciowa 

W styczniu udało mi się wybrać na pierwszą, i jak na razie jedyną, sesję zdjęciową na tle śniegu. Podczas niej odwiedził mnie pewien jegomość - kot. Chyba też chciał się załapać na zdjęcia. :D

 

Kolejkowo we Wrocławiu: Dworzec Świebodzki


Powrót do Kolejkowa

Kolejkowo we Wrocławiu po raz pierwszy odwiedziłam w sierpniu zeszłego roku (relację z wycieczki przeczytasz tutaj).  W styczniu miałam okazję kolejny raz powrócić do tego miejsca i muszę przyznać, że trochę się tam zmieniło, m.in. pojawiła się wystawa czasowa Miasto z Piernika. Ale o tym wszystkim opowiem Ci w następnym wpisie, bo gdy zaczęłam spisywać wszystkie moje wrażenie i spostrzeżenia, to trochę się tego materiału zebrało. No i zdjęć też. Także trzymaj rękę na plusie!



Co mi w duszy grało?

 

favst/gibbs - dddd


 Usłyszałam tę piosenkę w radio i wkręciłam się na maxa. Świetna nuta!



NOWATOR feat. STACHURSKY - Pójdę W Tango


Trafiłam na ten kawałek przypadkiem, gdy przeglądałam YouTube. Początkowo nie byłam do niego przekonana, ale po drugim przesłuchaniu poczułam ten beat. Piosenka w sam raz na imprezę karnawałową.

 

 

Miley Cyrus - Night Crawling ft. Billy Idol

Ta piosenka ma super energię.
 

 

 

Marie - Do dna


 Kolejna piosenka po Pada od Marie, która polubiłam. Świetny tekst, muzyka i teledysk. Bardzo spodobała mi się też stylizacja Julity, bo tak właśnie ma na imię dziewczyna, która kryje się pod pseudonimem Marie.




Avril Lavigne -  Love It When You Hate Me (feat. blackbear)

 

Następna super piosenka, po Bite Me, od Avril, która zapowiada jej najnowszą płytę (premiera już 25 lutego).

 

 

Soundtrack serialu Rebelde (2022)


W zeszłym miesiącu bardzo często słuchałam piosenek z nowej wersji meksykańskiej telenoweli, pt. Rebelde. Najbardziej spodobało mi się tych 5 tytułów: Lo Siento, Salvame, Solo Quedate en Silencio, Rebelde, Baby One More Time.

 

 

Styczeń 2022 na blogu WIndow of Fashion by Moni

Blog

Pod względem blogowym styczeń wspominam bardzo dobrze. Udało mi się, zgodnie z planem, publikować wpisy regularnie, z czego jestem bardzo zadowolona. Ponadto po dłuższej przerwie  wróciłam z serią Stylizacja- inspiracja. Najchętniej komentowany był post  Kolor Roku 2022: Very Peri, Podsumowanie grudnia oraz Stylizacje dnia: 7 pomysłów na codzienne stylizacje. Co więcej, do grona obserwatorów dołączyła jedna osoba. Miło mi Cię powitać! W styczniu spotkało mnie też bardzo przyjemne wyróżnienie. Mój blog znalazł się na Serduszkowej Liście Blogów u Klaudii - Ayuny. Dziękuję Ci za docenienie!


*

Życzę Ci spokojnego lutego!

🧤❄☺️


***

Jak minął Twój styczeń?

Byłaś kiedyś na przestawieniu baletowym?

26 komentarzy:

  1. Świetne podsumowanie, miłe wspomnienia :) Uwielbiam takie przedstawienia, kolejkowo i piernikowe miasto chętnie odwiedzę przy okazji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za moc miłych słów. <3

      Kolejkowo to fajne miejsce i dla dużych, i dla małych. To fajna opcja, gdy nie ma się za dużo czasu, a chciałoby się zobaczyć kawałek Wrocławia. ;)

      Usuń
  2. Dzień dobry Moniko! :*

    Mój styczeń minął szybko, bardzo wietrznie i dość dziwnie. Przeszło kilka burz śnieżnych, grzmiało i błyskało. Lał deszcz, sypał śnieg wszystkiego było po trochu, istne szaleństwo :D

    Moim marzeniem jest wziąć udział w Orszaku Trzech Króli i w przestawieniu baletowym. Chciałabym obejrzeć " Dziadka do orzechów", może mi się kiedyś uda pojechać na takie przestawienie :)

    Kolejkowo to miejsce pełne uroku i klimatu, chciałbym je zobaczyć :) Wrocław to moje marzenie :)

    Fajne piosenki załączyłaś do posta :)

    Życzę radosnego Lutego, słońca i dużo pozytywnej energii na każdy dzień :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, Iwetto! ;*

      Pogoda była bardzo zmienna. Ciężko było za nią nadążyć. :D

      Zobaczyć taki klasyk jak "Dziadek do orzechów" to byłoby coś wspaniałego. Trzymam kciuki za realizację Twoich marzeń! <3

      Zdecydowanie warto odwiedzić Kolejkowo, można przy okazji zwiedzić Wrocław w miniaturze. ;)

      Dziękuję. <3

      Pięknego lutego dla Ciebie! ;*

      Usuń
  3. Kot skradł cały post! Jako kociara musiałam to napisać :D
    A piosenek.. nie znam nic! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He, he, nie dziwię się. Mruczek był uroczy i miał parcie na szkło. :D Też lubię koty. ;)

      To chyba pierwszy raz, jak piosenki, które podlinkowuję są dla Ciebie totalną nowością. :D

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Kiedyś byłam jej wielką fanką. Przeczytałam nawet jej autobiografię "Droga do sławy". Już nie szaleję na jej punkcie, ale wciąż lubię jej muzykę. ;)

      Usuń
  5. Nigdy nie byłam na przedstawieniu baletowym- to chyba raczej nie dla mnie :)
    Cieszę się że Tobie się spodobał spektakl :)
    Styczeń minął mi całkiem dobrze :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. ;) Tak, spektakl był cudowny. <3
      Cieszę się, że dobrze wspominasz styczeń. ;)

      Przesyłam pozdrowienia!

      Usuń
  6. Widzę, że styczeń upłynął Ci bardzo aktywnie! "Oczy anioła" to książka, która mocno mnie zainteresowała przez swoją nietuzinkową tematykę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, działo się. ;)

      To prawda, tematyka jest niecodzienna. Nie czytałam wcześniej książki poruszającej takich wątków. ;)

      Usuń
  7. Całkiem sporo się u Ciebie działo w styczniu :D Na takie przedstawienie baletowe chętnie bym się wybrała :D Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, nie było nudy. :D

      Wszystko jest możliwe. Może kiedyś się wybierzesz na taki spektakl. Trzymam kciuki, żeby Ci się udało. ;)

      Dzięki i też pozdrawiam!

      Usuń
  8. Sporo się u Ciebie działo :D U mnie głównie się wszystko kręciło wokół sesji na studiach, ale z takich fajniejszych rzeczy to udało mi się kupić wymarzony aparat ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W styczniu nie było czasu na nudę.:D

      Gratuluję zakupu aparatu. ;)

      Usuń